Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Killing Floor

14.05.2009
76
126 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Killing Floor vychází ze stejnojmenného módu pro Unreal Tournament 2004 z roku 2004 (Wikipedia), ve kterém má až šest hráčů za úkol přežít určitý počet vln geneticky upravených nepřátel. Jde v podstatě o totožnou hru, pouze vydanou samostatně pod hlavičkou Tripwire Interactive s několika vylepšeními. Základní princip je velmi podobný hře Left 4 Dead, nicméně sází na velmi odlišný způsob hratelnosti a zpracování.

Příběh je zde pouze lehce naznačen. Londýnská společnost Horzine Biotech provádí genetický výzkum pro armádu a při jednom experimentu se něco šeredně pokazilo. Výsledkem je mutace obyvatelstva v krvežíznivá monstra. Do infikovaných oblastí, známých jako Killing Floor, je vyslána šestičlenná vojenská jednotka (hráči) s cílem eliminovat vše živé v okolí.

Jediným cílem každé mise je přežití a vyhlazení všech nepřátel. Mrtví kolegové se mohou zapojit do hry vždy po konci každé vlny, kdy je možné také po omezenou dobu nakupovat vybavení v obchodě (musí se k němu dojít). Nakupuje se za peníze, jež se vydělávají zabíjením nepřátel a nemalý bonus dostane také každý hráč po skončení každé vlny. Výzbroj je rozdělena na primární zbraně (brokovnice, samopal, sniper a podobně), sekundární (9mm pistole, Desert Eagle, oboje lze koupit i v duálu), chladné (nůž, sekera, mačeta) a speciální (raketomet, plamenomet, kuše a motorová pila). Jediné omezení v počtu nesených zbraní je jejich celková váha. Koupit lze i granáty či neprůstřelnou vestu a samozřejmě je nutné také doplňovat munici.

Za určité úkony ve hře (léčení, svařování dveří, zabíjení nepřátel určitou zbraní) se postava trvale zdokonaluje v určitém směru (medik, plamenometčík, těžké zbraně, odstřelovač apod.) a dostává tak různé výhody, ať již jde o účinnější používání určité zbraně nebo o rychlejší léčení. Léčí se speciální injekční pistolí, jež je ale při použití sám na sebe velmi neúčinná.

Nepřátel je jen několik typů, ale za to útočí ve velkém množství. Od základních mutantů, kteří umírají téměř okamžitě, přes plazivé či neviditelné mršky až po velmi tuhé obry s nebezpečnými porcovacími nástroji. Ti nejtěžší nepřátelé vydrží velmi mnoho a na jejich skolení je potřeba soustředěná palba všech členů týmu, jelikož hráč v kontaktním souboji s nimi velmi rychle umírá.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Princip spočívá v přežití kooperující 6ti členné jednotky (dle nastavení serveru 1-32 členné, ale většina map je balancována pro 6 hráčů) 4-10ti náběhů sílících nepřátelských vln.

Deset kol hry trvá asi hodinu. Za zabíjení příšer a přežití vlny dostanete peníze, jež je možné v obchůdku směnit po každém kole za účinnější zbraně. Když v průběhu kola zemřete, lze jen napjatě sledovat, zda kolo zbytek týmu zvládne, popřípadě kibicovat pomocí ingame hlasové či písemné komunikace. Smrtí ovšem přijdete o zbraně, které nutně potřebujete k likvidaci stále silnějších druhů nepřátel. Životy druhů nepřátel se přitom odvíjí podle počtu hráčů. Když se tedy nestaráte o své spoluhráče a necháte je ve štychu, nemá váš tým šanci uspět, protože tým nesílí dostatečně.

***Záchrana postav spoluhráčů (v kraním případě i za cenu života vlatní postavy) v neustále se měnící situaci na bojišti je alespoň pro mě hlavní hratelnostní prvek.***
U Killing Floor se extrémně často objevuje moment HRY NA HRANĚ - to je čas, kdy musíte vynaložit veškeré úsilí, abyste se ve hře dostali dál a i tak to zvládnete úplně tesně.. a ostatní to zvládnou díky vám. Tyhle chvíle mi jako hráči přináší velké uspokojení. Spoluhráčům můžete pomáhat léčením, zbraněmi, penězmi, zavařením dveří a samozřejmě a zejména podpůrnou palbou.

Hra navíc obsahuje RPG prvky, každé povolání sbírá zkušenosti a jeho statistiky se zlepšují až do šesté úrovně. Zkušenost přibývá každému povolání za odlišnou činnost (Sharpshooter za headshoty, Medic za léčení etc.).
Hra obsahuje Bullet Time - zpomalení času, zde pojmenovaný jako Zed-Time.

Po technická stránce je hra dobře zvládnutá, problémem by mohla být dnes již zastaralá grafika, která ale dobře navozuje prostředí C-čkových hororů, a podle mě i zřídkavost úderné metalové hudby.

Příběh není podstatný, klasické klišé uniklého experimentu. U loadingů jednotlivých map si může hráč přečíst krátké povídání o tom, kterak se kompanie na místo dostala.

Většina serverů má vypnutý friendly fire. Hra je vývojovým týmem průběžně updatována. Komunita vyváří stále nové mapy. Hratelnost podporuje sada několika desítek achievementů. Po půl roce hraní zvyšuji hodnocení na 90%. To, že hra dokáže zabavit půl roku je rozhodně klad.

Každá vlna obsahuje tužší druhy nepřátel, než vlna předchozí. Neprátelé se rekrutují z řad:
- pomalých Clot - slabá davová stvoření, která ale dokážou zadržet postavu na místě
- mrštných Cravler - pavoukovité žáby, nepříjemné ve větším množství
- rychlých Gorefast - středně silní protivníci
- neviditelných Stalker - slaboučké potvůrky, které budete proklínat, až je objevíte v zamýšlené únikové cestě
- nepříjemných Bloat - když vás ze své výšky pozvrací, bude to bolet a navíc budete špatně vidět
- Husk - jediná řadová jednotka se běžným střeleckým útokem, odolní ohni
- podpůrných Siren - svým křikem ve výseči před sebou rozostří vidění postav a způsobí výbuch třaskavé munice
- agilních Scrake - silní protivníci odolní výbušninám
- hrozivých Fleshpound - tank, na jehož sundání je třeba soustředit síly

Po poslední vlně přichází vždy střetnutí s původcem všeho zla - s Patriarchou. Patriarcha je silnější, má raketomet ("Everything seems so simple, ... when you have rocket launcher for an arm"), jehož zásah se rovná instantní smrti, kulomet, zdrcující útok na blízko a tři ozdravující injekce, pokud jej necháte zraněného prchnout. No a kdyby se to zdálo málo, umí se zneviditelnit.

Hráči pak mohou po každém kole přepínat své perky na ten, který jim zrovna vyhovuje a tak dále měnit zážitek celého týmu
- Berserk - zbraně na blízko a rychle běhá, slabšími nepříteli prochází jako nůž máslem, slabý vůči Crawler
- Firebug - plamenomet, vhodný na likvidaci tlačícího hejna slabých nepřátel a udělování DoT všem potvorám v dosahu, slabý vůči Husk
- Commando - automatické pušky, vidí neviditelné, krátké zásobníky
- Sharpshooter - Headshots, dokáže i na velkou dálku zlikvidovat jakýkoliv problém, problém má když je obklopen nepřáteli nebo Siréna rozostří pohled
- Support - rychle zavařuje dveře, devastující avšak pomalá palba z brokovnic
- Demoman - Granátomety a miny, v současnosti asi nejsilnější perk, problém s nepřáteli na blízko
- Medic - rychle léči a běhá, slabý účinek zbraní
Každé povolání má svoji slabinu.

Nejčastejší chyby nových hráčů
- Nesprávné zvolení obtížnosti (easy 0-1, medium lvl 1-3, hard lvl 4-5, suicidal lvl 5-6)
- Na počátku lvl 0-1 běháte pomalu, sřílíte pomalu, zbraň se vám klepe a to vede k dojmu, že hra má špatné ovládání. Chce to ty první tři hry zvládnout.
- Nehažte si vlastní granáty a výbušniny jako miny pod nohy (vyjma fosforových granátů Firebug od lvl3)
- Lečte raději spoluhráče než sebe, účinnost je vyšší
- Sebrané zbraně můžete prodat, ovšem pozor, někdy se jedná o zbraně, které si koupil a odložil k pozdějšímu použití jiný hráč!
- A na závěr to nejdůležitější - pohybujte se, komunikujte a chovejte se jako tým, v boji i u obchodníka (peníze hodíte pomocí klávesy B, zbraň pomocí zpětného lomítka).

Dnes 2011-03-08 01:43, po 373 herních hodinách jsem získal sedmý a poslední perk level 6. Byla to spousta času a spousta srandy a doufám, že už se ke hře nevrátím :)

Pro: balance, akčnost, kooperace, variabilita, prostoduchá zábava

Proti: někteří netýmoví a nevděční případně sprostí spoluhráči, grafika, prostoduchá zábava

+18
  • PC 90
Kdybych měl nějak ve zkratce popsat tuhle hru, udělal bych to asi takhle: "Ratatata, bum bum bum, arrrgh, pew pew pew, grrrr, vžuuum, uáááá, pic pic pic, trrrrrr, sek sek!!!
Je to prostě bohapustá střílečka, v tom je její síla i slabost. Princip je jednoduchý, blablabla mutace lidí blablabla pár přeživších blablabla zničit krtka. Jste prostě ve skupině několika lidí (počet se liší dle serveru), proti vám je hrozně moc hrozně silnejch nepřátel a vy je musíte zabít. Což není tak lehké, jak se zdá. Tedy je to lehké, když hrajete na lehkou obtížnost, ale pokud si dáte hru jen na obtížnost normal, přejde vás smích. Mutanti jsou tuzí jako prase, tedy nějaké obzvlášť tuhé prase, pohybují se mezi nimi tací, se kterými byste dvojdomek sdílet nechtěli a všude je nějaký!
Na začátku hry a během ní si můžete vybrat, co za povolání se vám líbí. Pozor, pokud si tohle změníte během hry, změna bude platná až při nové vlně. Každé povolání má něco, to už je na vás, jestli se vám líbí spíše sek sek, nebo ratata, nebo pew pew. Můžete mít bojovníka na blízko, střelce se specializací na přesnost, střelce se specializací na tisíce vystřelených kulek, maníka s brokovnicí, co skvěle svařuje dveře, nebo třeba plamenometčíka, či experta na demolice. A doktora! Co by to bylo za hru, kdyby tam nebyl doktor, že jo. Dřív nebo později se k vám mutanti dostanou a pak přijde léčení setsakra vhod. Léčit se můžete sami, ale jedině doktor při léčbě ostatních bude léčit nejlíp.
Dále máte zbraně, bez nich by to nebylo ono. Začínáte s pistolí, která je dobrá akorát v případě, že jinou nemáte, nebo vám došla munice v lepším kousku, není moc silná. Za každé zabití dostanete peníz a když máte moc a moc peněz, můžete si něco koupit. Třeba zbraň. Nebo vestu. Nebo granáty. Nic jiného. Tohle je o střílení, takže saxofon v obchodě nenajdete. Zbraně mají mnoho rozdělení, tu jsou brokovnice, tu plamenomet, tu samopal, je jich opravdu mnoho a je jen na vás, kterou si vezmete. I když si totiž vybíráte povolání, je jen na vás, která zbraň se vám zalíbí. Samozřejmě pokud není z vaší třídy, nebudete s ní mít bonusy jako více nábojů, rychlejší nabíjení a tak, ale stále je to jen na vás, protože pořád jí budete ovládat dobře. Musíte si jí ale napřed koupit, pokud jí nenajdete válet se na zemi, což se občas stává, ať už upadne z mrtvoly spoluhráče, nebo ji spoluhráč záměrně odhodí, nebo tam prostě je a čeká, až jí někdo sebere. Obchod se po každé vlně objeví jinde, takže ho musíte po zabití všech nepřátel nejprve najít. Času do startu další vlny je málo, proto spěchejte. A pamatujte, že s nožem běháte rychleji.
A občas zařvete. Ne radostí, leda vztekem, protože zařve vaše postava a to nepotěší. Pokud umřete, musíte počkat, dokud spoluhráči nezabijí mutanty a pak se respawnujete, k vaší obrovské radosti s malým obnosem peněz, pistolí a nožem. Vaše výbava vzala za své, pokud jí někdo nesebral a jestli vám spoluhráči nedají něco ze svých peněz, máte velký problém. Pokud zemřou všichni spoluhráči, hra skončí a to taky dvakrát na náladě nepřidá.
Tady jde hlavně o spolupráci. Pokud hráči nedrží při sobě, zemřou stoprocentně, protože mutantů je víc, pohybují se po skupině a tomu nemůže jeden bojovník odolat. Navíc vám s oblibou skáčou do zad, takže budete chtít ustoupit a šlápnete na palec nějaké potvoře, která váš za to kousne do zadku. Nejčastější smrt tady je v obklíčení, dávejte si na to pozor! Když ale máte někoho, kdo vás kryje při nabíjení a ústupu, hraje se jedna radost. Spojené síly dokáží to, na co vaše nestačí a to se moc hodí, hlavně v pozdějších fází hry. Pokud si nebudete pomáhat, budete umírat, tím pádem bude méně peněz, tím pádem budete mít menší palebnou sílu a pak stejně zhebnete! Pokud se dostanete do skupiny, která na sebe kašle, rovnou se odhlašte. Stejně nemají šanci a vy ušetříte čas.
V posledních vlnách to totiž opravdu sranda není, přesila je obrovská, mapou se pohybují potvory, které kupříkladu ječí a tím vás zraňují i přes brnění, nebo potvory, které z vás na blízko udělají hromadu mletého masa, nebo potvory, které z vás mleté maso udělají na dálku. A aby to nebylo málo, poslední vlnu bude tvořit Patriarcha, což je mizera mizerná, má minigun, raketomet, fůru životů a jestli se přiblíží až k vám, je ještě silnější! Hezké že? Možná bych měl dodat, že se ještě umí zneviditelnit. Tenhle boss je opravdu tuhý a vyžaduje spolupráci všech, jedinec proti němu nemá šanci, pokud to tedy nehraje záměrně na malou obtížnost.
Spoluhráčů a serverů je naštěstí ve hře mnoho, vždycky si skupinu najdete jak přes den, tak i v noci. Všechny servery jsou pohromadě, takže když jdou evropané spát, vylezou amíci a zase je sranda. Což oceňuji, není nic smutnějšího než čekat, kdy konečně někdo přijde.
Hra nemá příliš silnou grafiku, ale to nevidím jako velký zápor. Dá se to a hra nemá velké nároky. I když se mi spoluhráči smáli, že mám ping tak veliký jako oni všichni dohromady, stejně jsem hrál plynule a to je nejdůležitější. Hra běhá jak víno, není tam příliš chyb, takže vás od brutálních soubojů nic vyrušovat nebude. Bohužel ale někdy se předmět tváří jako hromada dříví, ale není to hromada dříví, je to krychle namalovaná jako hromada, takže po ní nevylezete, to už zamrzí, protože ve výšce je lepší rozhled a vy se vyškrábete leda tak na auto, které není na každém rohu. Tohle už je lenost grafiků a to už mínus je.
Takže nějaké suma sumárum. Hra je to skvělá. Jde sice o to samé pořád dokola, ale to je asi všude. Tady máte tuhou obtížnost, skvělé možnosti a zábavu, která vám vystačí na opravdu dlouho. Map je dostatek, hráči mohou tvořit vlastní, občas má nějaký server jiná pravidla, jako třeba více lidí, nebo tužší nepřátele, takže se čas od času něco změní. Dá se hrát celý den stejně jako hodinu, zabaví vás královsky, její cena taky není vysoká, takže je to docela dobrej kauf.
Pokud máte rádi střílečky, pokud máte rádi co-op akce, pokud rádi hrajete s živými spoluhráči, nemáte nad čím váhat...

Pro: prostě zábavná střílečka

Proti: časem se dostaví stereotyp

+8