Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Ani nevím, proč jsem se ke Kingdom Come dostal až po dlouhých 7 letech od vydání. Nejspíš se mi do toho nechtělo kvůli původní absenci českého dabingu nebo protože jsem tušil, že ve hře strávím hodně moc času a tak jsem dával přednost jiným, kratším hrám.

Mé první momenty ve hře měly znaky okouzlení, hra mi moc nešla, i v tak malém městečku jako je Skalice jsem se na první dobrou trochu ztrácel, od Kuneše jsem dostal pořádnou nakládačku, no škoda mluvit. I tak mě tato tutoriálová část hrozně moc bavila. Do teď nechápu, jak se mi nakonec podařilo ujet všem těm Kumánům až na Talmberk. Když jsem se po nějakém čase probral v mlýně u Ratají, udělal jsem na první pohled hloupý krok, že jsem nevědomky vstoupil do DLC příběhu Terezy. Zpětně to považují za dobrý postup, protože právě s ní jsem v klidu pochopil základní nebojové mechanismy hry a nemusel se stresovat, že mě snadno zapíchne nějaký náhodný lapka.

Po návratu k Jindrovi jsem se tak mohl soustředit na onen pověstný soubojový systém. Rozhodl jsem se tedy v Ratajích co nejvíce farmit všechno možné a trénovat s panem Bernardem v kolbišti. Po pár hodinách mi přišlo, že už to celkem zvládám a tak jsem se přihlásil na ratajský turnaj, kde jsem samozřejmě dostal slušnou nakládačku. Dal jsem si několik questů ve městě a nějaký ten trénink se zaměřením na obranu a parry a pak už to začalo pomalu jít. Probil jsem se prvním turnajem a začal si víc věřit. Už jsem začal pobíjet i bandy lapků a pak jsem narazil na náhodné setkání s bandou sedláků a zase to byl můj ksicht, který se ve finále válel v bahně.

Nicméně už jsem byl připraven pořádně postupovat hrou a za sebe musím především ocenit podobu většiny questů. Jsou tu klasické věci typu zabij lapky, ukradni prsten, apod. Ale je tu celá řada questů, které mají kolem sebe hodně zajímavou dobovou příběhovou omáčku, což vede k dobré zábavě při jejich plnění. Třeba "Ve vší počestnosti", kdy musím shánět panu Ptáčkovi víno a kytky, kde zazní i dost vtipná píseň. Nebo když musím zesměšnit popravu cizího kata. Vyzdvihnout musím i questy pro paní Štěpánku nebo chlastačku s knězem v Úžicích, o kterou jsem ale v prvním průchodu hrou přišel kvůli hodně nafarmené schopnosti řečnictví. Těch questů jsou zde mraky. Zajímavé byly i hromadné bitvy, i když je jasně vidět, že je jejich obtížnost oproti normálním soubojům značně odlehčená. Ale abych jen nevychvaloval, nejvíce mě nudila pasáž úkolů v Sázavským klášteře, který byl zajímavý, avšak hrozně zdlouhavý a všechny ty povinné činnosti byly slušný vopruz. Také mne zklamal samotný závěr hry. Celou dobu jsem si myslel, že dojde i na Sira Markvarta, ale tvůrci si tímto nechali otevřená příběhová vrátka pro dvojku.

Dobře na mě působí systém vylepšování všech statistik a skillů, prostě je potřeba dělat danou činnost, abych se v ní zlepšoval. Asi nejzajímavější je zpracování alchymie a čtení. Tvorba elixírů podle receptů (které bez znalosti čtení nejde snadno přečíst) je na začátku zábavná, avšak po čase začne opakovaná činnost dost nudit, obzvlášť když dělám už několikátou sejvovici za sebou. Čtení je zase třeba se naučit a trénovat pochopitelně četbou knih. Zde se mi líbí, jak u toho musím trávit nějaký čas a často tu knihu ani nemohu přečíst najednou kvůli únavě. A právě únava společně s jídlem je další věcí, která je na začátku zajímavá, ale po čase dokáže slušně otrávit. Neustálá nutnost něco shánět pro sebe a pro psa mě časem dost nudila.

Audiovizuální zpracování je skvělé, vše vypadá i dnes dobře, zde nemám výtek. Melodie písniček v hospodách jsou také super, akorát jich teda mohlo být více, dost se mi to oposlouchalo. Velkou část dobré atmosféry pak doplňuje fanouškovský český dabing, kde se většina dialogů fakt dobře poslouchá. Dokonce to u mě vedlo k tomu, že jsem všechno poslouchal bez přeskakování hezky od začátku do konce. Jen mi vadí, že se dabing často rozchází s titulky. A pak mi paradoxně přišlo podivné znění hlasu Hanuše z Lipé v podání Dana Vávry, podle kterého je tato postava i vymodelována. Barva hlasu byla pochopitelně v pohodě, ale ta intonace mi tam prostě neseděla. Dan holt není herec, takže se to dá odpustit.

Jako obvykle jsem se po dohrání hry pustil do dalšího průchodu hrou, abych získal všechny achievementy. A rovnou jsem si naordinoval kombinaci hardcore obtížnosti s milosrdným, kdy jsem s jednou konkrétní výjimkou nesměl nikoho zabít. A bylo to fakt hardcore. Asi nejhorší je absence kompasu a zobrazení pozice na mapě. Je potřeba se orientovat pomocí slunce, vzdálených objektů, cest, řeky a nebo taky smírčích křížů. I tak jsem se nejednou velmi snadno ztratil v lesích. Nejhorší to bylo na lovu s panem Ptáčkem. Vtipný je pak perk, kdy se ze spaní probudím někde úplně jinde na seně. Naštěstí to obvykle nebylo nikde daleko. Hraní bez zabíjení má pak své výhody i nevýhody. Questovým bojům se jde obvykle celkem v pohodě vyhýbat, horší je to v případě náhodných setkání a hlavně u hromadných bitev. Stálo mě to hodně pokusů a nervů, ale dá se to.

Na konec jsem si nechal i několik věcí, které mi tolik nevyhovovaly. Často jsem měl problém vylézt z řeky nebo potoka. Prostě se Jindra zasekl na kraji a nechtěl vylézt. Stejně tak jsem se několikrát zasekl i mezi stromy v lese, jednou i s koněm. Také je pitomé, že není možné přerušit rychlý přesun. Když cesta vedla přes Rataje a dostal jsem se tam v noci, stalo se, že hned po mně šli strážní, protože jsem neměl louč. Trochu jsem bojoval s inventářem, ale to jsem si zvykl. Na hardcore pak bylo po čase až otravné, že jsem často musel jezdit přes celou mapu tam a zase zpátky.

Celkově jsem se hrou velmi spokojen. Příběh mě bavil, stejně jako mechaniky hry i na první pohled těžší soubojový systém. Moc se těším na dvojku, ke které se snad dostanu dříve než za dalších 7 let.
+18
  • PC 80
Kvůli vydání hry jsem si vzal dovolenou, ale v práci řekl, že jdu do bordelu

Od stromů ke stromům to byla dlouhá štreka. Když Hellboy jako správnej rebel začal brojit proti Howardovým béčkům s ideou Dungeons & No Dragons bylo mi 15, a když to letos dodělali je mi 30. Čas jsou peníze a z her se stal kurva drahej špás. Nečekám, že kvůli KCD2 se rozhodnu nechat si přeoperovat pohlaví, ale abych tu cestu jakou Warhorse ušel náležitě docenil, připomněl jsem si po letech první díl.

Konečně si i my tady na vesnici užijeme nějakou srandu
 
Kingdom Come: Deliverance je podobně těžkopádný název jako Red Dead Redemption, což je jediná videohra na světě, kterou hrál i můj táta. Netřeba zmiňovat, že dvojka je pro něj kult. Možná proto, že hrál jen dvě hry. A s KCD tři! Do 15 minut, co jsem mu nainstaloval Steam, už pařil jak za mlada, kdy PC byla leda tak zkratka pro papírny. Důkaz jak moc je základní design KCD podařený. Kdo stále trpí záchvaty z UI/UX her CD Projektu a FromSoftu, pro léčbu sem. V kombinaci s dost vyspělou FPS perspektivou, všim tim vysedáním na koně, zasouváním meče do pochvy ve dne a zasouváním meče do pochvy v noci, ASMR alchymií a audiofilním sound designem, radost ovládat.

"V lese pivo neulovíš." Šulislav od Hulína  

LOD je často tragický, asi tak jako u Falloutu 4 filtrovaní textur docela pokulhává, ale lepší než CP77. Bugů jsem měl 5 + dvakrát nebo třikrát mi hra spadla. Kvůli CryEnginu a tim voxelovym nasvícením nebo co to je, sice kdysi předehnali Unreal, ale objekty i modely mají pixelované okraje. Animace jsou obecně velmi dobré, jen v rozhovorech jim inspiraci v Risenu 2 nezapřeš. Navzdory tomu a i dalším chybkám, je to špičková záležitost. Proporcionalita je skyrimovsky a zároveň profesionálněji než ve Skyrimu nafouklá, takže assety mají váhu a jsou krásné. Okované truhlice, štukové stěny, kumánské přilbice s knírkem, kyrys s varkočem a celé to kamenné gui.

Jsem Jindřich ze Skalice, posel Racka Kobyly ze Dvorce. Nemáte drobný?
 
Opět, ve světě, kde dominují adventury je úleva hrát pořádné RPG závislé na číslech. Bez nich bude hráč v simulačním soubojáku dostávat težce na frak. Dost perků se chytrolínsky vzájemně vyvažuje nebo rovnou vylučuje, takže to prostě musim ze začátku udřít. Jako kradl jsem jak kleptoman, to je jasný. A v pozdní midgame, natož endgame je build prakticky hotový, topim se v groších, problém už představují jen skupiny, kde je třeba zlepšit lock a trochu chování AI, ať to není takový peklo, ale samotný proces je v základu boží. Jenom Sekiro a KCD mě v singlu dovedou takhle nasrat. Nejsem masochista, ukazatel pro luk zajistil mód a kolikrát mě napadlo, že léčení a buff při bitvě měli nechat otevřené. Stejně utrejch vypije bez animace a ožere ho to, tak co.

A - zajisti, aby Karel neměl na výplaty B – ožer Standu, aby za to Karlovi rozbil hubu
C – podoj stračenu D – stluč mléko na máslo a dones ho Marcele, aby měla na těsto do buchet
E – hlas se biřici do služby na hradbách F - čum 8 hodin do blba, ty vypatlaný hovado  

Questy mají kolísavou kvalitu. Po silnějším intru a ťapacím středu, jim ke konci došla pára, možná i soudnost, a přibližně od "No, Henry, I am your father. Look into your heart, you know it's true." po trapně natahované oblehání Talmberku, jsem občas fakt nevěřícně kroutil hlavou. Jindra je moc opatrně typický Dobrosráč von Neutrál, přitom ten klišé obrat by se dal chytře využít - udělat z něj vesnického outsidera nebo suveréna, který jako šlechtic náturou nezapadá. Nu což. Kalba s Bohutou, LSD orgie v lese, ani náhodou ne ze Zaklínače čórnutá detektivní linie a infiltrace kláštera v Sázavě, byť poměrně neobratná, stojí za prožití. Scénář je nicméně aspekt KCD, který je ze hry, i když dobře napsaný, i když výborně v AJ nadabovaný, asi ne nutně nejslabší, bohužel nejméně konzistentní. K Mafii má sakra daleko.

Pro: nefalšované RPG | jako jízdní model v M1 se i zde jedna archetypální mechanika zapíše do dějin | luxusní minihry

Proti: režie, do jisté míry scénář jsou od druhé poloviny poslepované | poslední třetina celkově slabší

+15
  • PC 95
Nechat emoce přitlačený, nebo vyprsknout lahev vína?

Jednoznačně prskat, jelikož u téhle hry pocítíte Vávrovo rukopis. Je tam cítit od prvních kroků Mafie. Kde zjišťujete, jak to dopadne. Vávra je pro jiné magor.....pro mne je magor, za kterýho jsem rád.

On je ten člověk asi vážně magor, ale tímhle dílem mi dokázal, že do her to umí vecpat.

Grafiku není na snáze komentovat...jen stroze: nikdy jsem si nevychutnal scenérie více. V Alfě byly hezčí a teď mě ve finálu nutí si strkat ruku do trenek.

Debilní sbírání bedel je zábava a prožít investigativní quest s vyšetřováním sázavského kamenného incidentu, to je panečku mňamka.

Přísahám bohu, že jsem se takhle nebavil od dob Prince na dva osum šestce.

Ano, asi přehnané, ale mě ta hra prostě baví. Kurevsky mě baví. Vedlejšáky? Naprostá paráda. Protože mi bude čtyřicet a snažím se potlačovat emoce, tady to prostě neumím.

Tahle hra probudila ve čtyřicátníkovi opětovné znovuzapnutí a jak dokázala to, že se ve finále rozpláču. Asi jsem měkej, ale Blanky mi bylo líto. Při anglickým dabingu jsem to nedával.

Díky Vávro,.... mě tyhle chvilky baví.

Pro: Výjmečnej projekt.

Proti: Čekací doby jsou k nasrání. Zrychlit kurva.

+14 +24 −10
  • PC 60
Podle všeho bych z téhle hry měl být nadšený. Propracovaný soubojový systém, realistické středověké prostředí, vypiplané úkoly a dialogy, spousta možností, jak si utvářet svoji postavu… Inu, není všechno zlato, co se třpytí.

První varování ještě dlouho před datem vydáním hry pro mě bylo, že hra bude celá z pohledu první osoby. Byť se to Viktor Bocan snažil v jedné z jeho prezentací prodat jako naprosto logické a imerzivní rozhodnutí, věděl jsem, že mně to bude dělat problém.

Druhý zádrhel pro mě spočíval v tom, že mě hra tak nějak prostě… nelákala. Možná to bylo částečně tím, že mám rád systém zkušenostních bodů a vylepšování statů tím, že je opakuju pořád dokola, mě většinou nebaví. Možná to bylo tím, jaké kolem hry bylo velké haló a možná taky tím, že předchozí velebená veleautorova velehra se u mě taky zrovna velké oblibě netěší. Důkazem budiž to, že jsem KD před několika lety v rámci herní výzvy vyhrál a donutil jsem se ji hrát až teď, protože se mi hodila do jedné z letošních kategorií herní výzvy.

No, instinkty mě nemýlily. Začnu tím, co se mi líbilo – prostředí je opravdu jako vystřižené z Posázaví, všechny ty stromy, potůčky, řeky, kytičky, chaloupky… radost pohledět. Taky mě celkem bavilo plížení, kradení a páčení zámků. Asi bych si měl konečně zahrát nějakého Thiefa.

No a… to je víceméně všechno. Zbytek hry mám otrávený za mě dost nešťastnými designerskými rozhodnutími.

Tak třeba to zmiňované opakování činností, kterými se pak samy vylepšují. To mě baví maximálně tak ve Stardew Valley, ale to je relaxační hra. Tady, abych si vylepšil mluvení, musím prokecat každého v Ratajích a zeptat se ho na totožné otázky: Jak se ti v Ratajích líbí? A co pan Hanuš, jaký je pán? Pořád dokola.

Taky jsem si nějak nevšiml, navzdory tomu, co uvádí tutoriál, že by v rozhovoru ani tak nezáleželo na mých schopnostech (přesvědčování, vyhrožování…), ale na tom, CO řeknu a KOMU to řeknu. Jakmile jsem získal perk, který mi ukázal číselné hodnoty moje a „protivníka“, vždy stačilo zvolit tu možnost, kde jsem měl větší číslo, a bylo. Jen v jednom případě to nefungovalo, ale tam nefungovalo nikdy nic a ten „skillcheck“ tam byl jen pro okrasu, takže se to imho nepočítá.

No a pak tu jsou takové radosti, jakože abych si vylepšil výdrž, tak musím neustále skákat jako dement, případně abych si zlepšil sílu (která je docela důležitá), musím mít perk, který mi ji lehce zvedne pokaždé, když seberu nějakou kytičku. A že těch kytiček jsem se něco nasbíral, takže zatímco bratr Walome juchá nad animací sbírání rostlin, já jsem ji po několika hodinách už proklínal. Také kvůli tomu, že se často stávalo, že k sebrání dotyčné kytičky bylo potřeba lehkého pixelhuntingu, protože jsem musel najet na opravdu velmi specifické místo, aby byla sebratelná.

Druhé prokletí je inventář, vlastně všechny obrazovky se statistikami a vlastnostmi atd., na ten jsem si musel zvykat hodn dlouho a ještě před dohráním hry se mi stávalo, že jsem něco zahodil místo toho, abych to přesunul do inventáře mého koníka.

Když jsem u koníka, „jízdní model“ mi přišel dost divný a kostrbatý, ale to možná bylo tím, že v jezdectví jsem zas tolik bodů neměl. Nevím.

Systém ukládání si zaslouží samostatný odstavec, já vím, že je to jakože hustodémonsky krutopřísný prvek typu „sesmiřsesvýmineúspěchywoe“, ale proboha, co to přidává jiného než další vodu na mlýn neustálého otravného opakování? Buď toho, že musím pořád dokola hledat kytičky, abych si mohl pořád dokola míchat sejvovici, případně toho, že musím jako idiot pořád dokola hledat vhodnou postýlku, ve které bych se na hodinku prospal.
V rámci autentického zážitku jsem to podstoupil, ale v příštím průchodu hrou (haha) bych si klidně nějaký mód ukládání pozic pořídil. Bez přehánění můžu tvrdit, že dobrou třetinu herní doby jsem strávil přendáváním věcí z inventáře do truhly/koníkovi/hledání vhodné postele, takže obrazovky „rychlého“ cestování jsem si užil opravdu dosyta.

Jestli jsem si ze hry ale něco odnesl, tak to, že opravdová odměna za úkoly nejsou zkušenosti, ani peníze, ani vylepšené schopnosti, ale přátelé, které si při jejich splnění nadělám. Protože zhruba takový imho mělo smysl se jim věnovat. Uvedu jeden příklad za všechny. Mlynář mi zadával úkoly vhodné pro zloděje. Úkoly samozřejmě postupně stoupaly svou náročností, což se ale nedalo říct o odměnách. Takže na začátku jsem dostal nějakých 50 grošíků za vykradení nějaké lehké truhly, v posledním úkolu jsem už musel nejdřív vypáčit zámky v půlce Posázaví, než jsem se do té konkrétní velmi těžké truhly dostal. A co jsem získal za odměnu? 200 grošíků. To v době, kdy mi průměrná zlodějská výprava vynášela zhruba 1800 čistého.

A za vyřešení docela dlouhého úkolu zabití kameníka pracujícího na klášteře jsem odměnu nedostal žádnou, to je prý bug, který ještě nebyl opraven. Ehm.

Zhruba v půlce hry jsem se tak na vedlejší úkoly prostě vykašlal, jelikož mě samy o sobě moc nebavily a odměna nestála za řeč. Snad jen v případě jednoho úkolu pro Hanuše bylo fajn, že mi na jeho konci dal meč. Co už nebylo fajn bylo, že jsem měl tou dobou meč mnohem lepší.

No a soubojový systém opravdu měl zůstat z pohledu třetí osoby. Když vycházel For Honor a já ho hrál v rámci prokrastinace před státnicemi, tak mi ten systém krytí a útoků přišel docela plynulý a neotřelý a vlastně zábavný. Člověk si musel počíhat na správnou příležitost a musel protivníka zaskočit nějakým kombem nebo výpadem. A soupeř se samozřejmě snažil o to samé. Docela se mi ve hře dařilo, takže ze začátku jsem vyhrával cca 6 – 7 soubojů z 10.

To zde uvádím jenom proto, aby bylo vidět, že nejsem, co se podobného „rozvážnějšího“ soubojového systému úplný amatér. Jenže ve For Honor byl pohled ze třetí osoby. Tady ne. Tady půlku času svůj meč nevidím, nemám pořádně ani přehled o bojišti, což je sice skvěle realistické, ale na druhou stranu i pěkně otravné, protože krucifix CHCI MÍT PŘEHLED O BOJIŠTI. Což o to, v souboji jeden na jednoho to ještě jde, ale když je nepřátel víc – A ŽE TĚCH NEPŘÁTEL JE TAKŘKA VŽDYCKY VÍC – ze soubojů se stane nepřehledný mišmaš útoků, úhybů, krytů, kdy jsem ale nikdy neměl moc pocit, že vím, co dělám. To hlavně proto, že se většinou jeden z nepřátel přemístí za moje záda, kde mě mastí dobře mířenými údery do hlavy.

A zapomeňte na to, že byste souboje mohli prostě nějak uklikat, to snad jen v případě, že se nadopujete zaklínačskými lektvary. A to jsem si přitom dával pozor na to, jakou zbraň používám a jaký typ brnění má nepřítel – stejně jsem většinou dostal po hubě.  

Jasně, člověk si musí sílu a boj postupně vylepšit, to dá rozum. Jindra prostě nemůže naběhnout na partu kumánů a čekat, že mu to jenom tak projde, super. Jenže proboha, když mám teda cvičit boj, abych se mi zvedly vlastnosti, opravdu byl dobrý nápad do hry vložit pouze jedinou postavu, se kterou toto můžu trénovat? A zrovna kapitána stráží? Nebylo by lepší využít, já nevím… třeba nějakého jiného nováčka???

V praxi to vypadá tak, že si dávám cvičný souboj s Bernardem, zaútočím na něj a můžu si jít udělat kafe, nechat ho trochu vychladnout a klidně ho i vypít, protože mezitím ze mě Bernard nacvičenými mistrovskými komby udělá fašírku a já musím čekat, než se mi doplní stamina.

Takhle mi kolikrát rozkřápl lebku i při souboji s dřevěnými zbraněmi. Ale opakování je matka KC:D, takže jsem se potřebný vzorec naučil: Chvíli trénovat s Bernardem + jít se vyspat ze zranění + nechat si opravit zbraň a zbroj, to celé v závorce, opakováno asi stokrát = mám teda sílu a boj s mečem zhruba na 15.

Pak se nechám najmout na likvidaci táborů banditů, už mi to celkem jde a cítím se docela silný v kramflecích (to hlavně díky drahé výbavě, kterou jsem si mohl dovolit díky kradení)… aby mě pak sejmuli 4 vesničani na cestě se svými pěstmi a vidlemi. Ugh.

Tyjo, nějak jsem se rozepsal. Tak dále už jen stručně.

Nějaké bugy jsem ve hře měl, ale nic vyloženě zásadního. Kromě zmíněné chybějící odměny za splnění úkolu to bylo třeba procházení NPC skrz jiná NPC, samozamykací truhla na začátku hry, na které jsem mohl cvičit páčení zámků pořád dokola, nesedící dabing (který byl prý do hry přidán až s pomocí modu, to radši nekomentuju), občas jsem měl správný předmět v intentáři, ale hra to nereflektovala (bylinky pro Nikodéma, výbava na pochůzku hlídky)…

Lukostřelba byla opravdu ultrarealistická, a to do té míry, že jsem se jí (stejně jako v reálu) vůbec nevěnoval. Proč nemá taky nějaké perky je mi docela záhadou. Kdyby hra měla normální systém ukládání pozic, možná bych se v ní měl motivaci procvičovat, ale takhle, když šlo v soubojích už tak docela o dost, mě moc nelákalo zbytečně riskovat.

Hlavní příběh byl docela fajn, prý lehce inspirovaný skutečnými událostmi, předpokládám až na to WTF s tatínkem na konci. Jenom když jsem pak musel prchat ze zajetí bez výbavy a nemohl jsem se proplížit kolem keře, kde by to normálně mělo jít, chytil mě menší rapl, hru jsem odinstaloval a dal si od ní na 2 měsíce oraz.

Jo a část v klášteře jsem měl přeskočit, těch několika ztracených hodin docela lituju.

Takže tak. Nemusím snad už ani zmiňovat, že do hype-vláčku do stanice druhého dílu jsem nenastoupil… 

Herní výzva 2025 - Tenkrát na Západě (SC)

Pro: Atmosféra českého Posázaví, zlodějina

Proti: Nepřehledný soubojový systém, kdy proti vám většinou stojí přesila, vylepšování postavy založené na opakování činností, část hlavního úkolu v klášteře, drobné bugy, systém ukládání, směšné odměny za splněné úkoly, nepřehledný inventář, trénovat souboje jd

+11 +15 −4
  • PC 80
Kingdom come je pro mě srdcovka jako třeba první Mafie. Tato hra je typické RPG ze středověku. Konečně má i Česko svého Witchera. Pamatuji si na streamy s D.Vávrou, kdy nám říkal různé detaily z této hry a stavěl velký HYPE. Dnes již víme, o jakou kvalitní hru se jedná. Líbí se mi vše o této skvělé hře. Děkuji pane Vávro. Děkuji <3

Pro: Otevřený svět, kvalita, česká hra, grafika a příběh

Proti: Optimalizace

+8 +10 −2
  • PC 0
Mě by jenom zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu? Jako benchmark na nový hardware to účel splnilo, i když jsem se nedostal do nějaké akce s hodně postavami. Obětoval jsem tomu cca hodinu svého života a víc vážně ani ťuk. Za tu dobu jsem zjistil, že teenageři si ve středověku mohli vyspávat až do poledne. Házel jsem hovna na Němcův barák. Zaboxoval jsem si s jinými teenagery s německým přízvukem. Dostal jsem na budku od nějakého ožraly. Zahrál jsem si minihru s paklíčem. A vyzkoušel jsem si smlouváni s obchodníkem.

Tutoriály se zde nekonají, maximálně se zobrazí sprostý textový návod na celou obrazovku o několika stránkách. Odpornější přístup k vysvětlení herních mechanismů jsem snad nikdy nezažil, místo aby se mě hra snažila v úvodu dostat do děje, mi celou dobu hází klacky pod nohy. Graficky to vypadá parádně, ale při hraní jsem si připadal, jako bych se vrátil zpět do devadesátek. Takhle teda vážně ne. Jediné, co mě těší je, že jsem za tuhle hru nemusel platit, získal jsem jí v nějaké akci zdarma a zapomněl, že jí mám v Epic účtu. A vůbec mi nebude vadit, když na to zapomenu znova.
-32 +19 −51