Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Už to nemám na disku, a tak nevíte někdo, jestli se ve hře dá přepínat mezi DX11 a 12? Si nevybavuju už...Když jsem teď zjistil, že mi Metro Exodus jede s přehledem i na extrémní detaily při DX11...ehm :-D
@Charllize (17.06.2020 21:13): "Na Epicu jsem to nechal lezet, neb Epic je fujky :D , a"

Ja se necilim, byla by to jen +1 nic vic :) Pockam, az to bude v T1 na humble :)

Ale jako davat promo na vikend, kdyz uz to nekolikrat bundlovali, dali free na Epice... tomu moc nerozumim :)
@Zx Atari (17.06.2020 20:32): Heh ty komentáře tam. "Výborná věc, když mají všichni pod dvou zaměstnáních ještě tolik času mezi čištěním zubů a malou potřebou. " Diskuze na Novinkách nikdy nezklame. Ale zas ho překvapivě bodově spláchli, asi článek nebyl na hlavní stránce a soudruzi se tam neproklikali.
@Dunemaster (17.06.2020 20:34): To to sem mam hodit z gamespotu, abych byl in? Vyskocilo to na me na seznamu, takze nejlehci cesta :) Na sg pisou ze to bude jen promo, bez toho aby hra zustala na uctu. Tady zas tohle... Na Epicu jsem to nechal lezet, neb Epic je fujky :D , ale jako +1 na steamu dobry :)
@HEX (17.06.2020 17:43): Přijde mi legitimní poznamenat, že se jedná o prodeje a že to číslo nezahrnuje rozdávací akce. Příspěvky co tvrdily opak jsem na redditu a tak viděl.
Dan na FB k logu a prodejům :)

Máme nové logo. To staré jsem dělal já a byly s ním problémy. Nápis byl moc dlouhý a složitý a používal font inspirovaný logem jednoho hororu v kombinaci s erbem to zabíralo strašně velký prostor a vlastně bylo i zvláštní, že jsme měli nápis, kde bylo obsaženou WH a k tomu ještě logo, kde bylo WH. Takže jsme se to rozhodli změnit a s naším art directorem Viktorem Hoschlem jsme změnili erb a s typografem pak ještě modernizovali nápis. Jasně, že už z podstaty věci chceme mít archaické logo, ale na druhou stranu může být jednodušší než bylo (já moderní minimalistická loga nesnáším jak jistě víte). Ligatura HO byla předmětem vášnivých debat, ale to právě dělá z "obyčejného" fontu něco zvláštního a všichni rozumbradové co to nejsou schopní přečíst mi jsou upřímně ukradení. Přečíst to jde snadno. Proti black metalovým logům je to hadr :)

Nebo má někdo nějaký zásadní problém s čitelností?

Kromě toho jsme taky prodali 3 mega. A protože se na to hodně kverulantů ptá, tak ano PRODALI. Tedy je to číslo bez všech možných víkendů zdarma GAME PASSů a Epic store free rozdávaček. S těmi je to mnohonásobně víc.
@S4TW (17.06.2020 09:18): potvrzuji že na ssd je loading záležitost cca 5 sekund, stojí to za to. A taky doufám že Warhorse vydaj PS5 update aby to běželo na 60fps, very high a s near-instant nahráváním. Aby si to i peasanti mohli vychutnat jak bůh a vávra zamýšlel :)
Teď dojíždím DLCčka a zcela jsem zapomněl, jak dobrej feeling z hraní hra má, skvělá simulace, úplně to člověka vtáhne... jediné, co mě dost opruzuje, tak jsou loadingy (PS4 PRO), jakékoliv loadování, ukládání či fast-travel je utrpení... a jelikož dojíždím DLC po dohrání základní hry, tak polovinu času trávím v loadingách :D
ufff, pořád lepší erb jak to WéHáčko, ale samotnej kůň je takovej moderně dokriplenej, že bych to skoro tipnul na logo pojišťovny, nebo tak něčeho >_>
@HolyMeatball (31.05.2020 20:19): No, tak skvělá hra, všichni říkají, a mně tam prostě leží a práší se na ni... Mrzí mě to, ale nemám na ni vůbec chuť, to ovládání mě ničí, ale dávala jsem to za vinu sobě kvůli svému netalentu :D
@morlun (31.05.2020 19:43): No moment, Spider-Mana jsem zvládla, ten byl skvělý, ale právě i kvůli němu neumím na ovladači hrát nic jiného, v RDR2 omylem škrtím lidi u baru :D Na Bloodborne nehrábnu a TLOU mě epicky nudí, i když by mě za ten názor mohl někdo zabít :D
@morlun (31.05.2020 10:21): zapni si v menu zjednodušenej lockpicking. A pokud hraješ na PC, tak prvních pár levelů lockpickingu můžeš jet na myši, tak od levelu 5 už je to i na gamepadu v klidu.
Nevím jestli je to jen mnou a mám obě ruce levé, ale vylamování zámků na gamepadu je vyloženě za trest.
Zkoušel někdo na meč aplikovat pelyňkovici či měsíčkový odvar a jít do boje? Nebo naopak třeba lektvar spánek.
@Hrdlodus (28.05.2020 14:05): Zbraň u seba isto nemám, ale je pravda, že po uložení vecí do truhly pred vstupom do kláštora mi questové veci v inventári stále zostali. Skúsim, či je možné sa ich nejako zbaviť.
@rtguti (28.05.2020 11:39): S tou zbraní mě napadá, jestli u sebe nemáš nějakou questovou zbraň, jako například Pavlovu dýku (čehož se myslím ani nemůžeš zbavit). Nebo třeba jestli sis neuvařil ve fraterii Zhoubu. Nebo jestli jsi nesebral dýku uvnitř kláštera. Ale půjde asi o bug.
@rtguti (28.05.2020 11:39): tak to si moc her nehrál asi :D... jakože, KCD určitě co se týče bugů není nejoptimálnější hra, ale při mém 100 hodinovém průchodu jsem žádný quest bug nezažil, nejvíc mě drásalo pomalé vykreslování, takže jsem často jezdil vzduchem, ale jinak cajk :-)
@rtguti (28.05.2020 11:32): Nechodit jim na oči? Je snadné se jim vyhnout. Chodí dokola po stejných trasách na jednom místě. A podstupovat činnosti, kde jsou oni taky. Tedy když nebudeš na bohoslužbě, oni si toho všimnou a jakmile Tě uvidí, daj Ti to sežrat.
Ja akurát prechádzam kláštor a mám s tým dosť výrazné problémy. Vždy, keď ma uvidia mnísi v šedých róbach, tak ma z kláštora vyhodia, pretože mám zbraň, pritom žiadnu zbraň u seba nemám. Pred vstupom do kláštora som všetko odložil do truhly. Nejaké riešenia?
@Crash (14.05.2020 05:29): Tak klášter jsem prošel a nijak náročný nebyl. Byl zábavný a hodně jiný oproti zbytku hry, ale prostě jsem si se všemi popovídal a bylo.
Vraník taky nebyl nijak náročný. Plížit se, případně zabít pár stráží. A přiznám se, že jsem se nechal napálit Zbyškem.
@trawex (22.05.2020 18:48):

hraju kc:d na 1600x900 na 1050 ... pozdejc odpoledne se ti muzu kouknout jak to mam nastaveny dal ... stravil jsem s tim drahne casu a svy nastaveni jsem vyladil skoro do dokonalosti aby to co nejlip vypadalo a zaroven abych to rozhodil tak nejak primere (na me 1050)
@pipboy (23.05.2020 08:50): z hlediska děje se oficiálně neví nic. Smejki na rpgcodexu zmínil (někdy rok a půl zpět) že sequel bude pravděpodobně navazovat přímo, tzn. nebudeme se přesouvat o dvacet let později do husitských válek. Ale to je samozřejmě neofiko a kdoví co se od tý doby mohlo změnit.
Co se vlastně terazky ví o sequelu KCD?

Jsem poslední dny trávil mj. snahou zjistit o čem by moh bej příběh v okolí Trosek, ale i když je tam spousta zajímavejch lokací a dalo by se tam leccos "vymyslet" (-> Oťákovi na Troskách, co za ním na konci KCD frčíme, někdy tou dobou zařval prvorozenej syn), nebylo by to zrovna dění "na pozadí historických událostí," bo se tam prostě v roce 1403 (potažmo vůbec do Husitskejch tažení 1420-1425) nic moc nedělo.

Tak jsem se přesunul ku Znojmu, kde teda je celkem jasný ústřední téma v podobě obléhání Znojma 1404 a Mstěnice na kterejch se zjevně pracuje/pracovalo tam hrály nejakou roli v zásobování, ale zas teda, dloužno podtknout, to je oblast v porovnání s KCD tak aspoň na 2 samostatný megamapy...
@Paul (22.05.2020 20:23): Jo to je pravda, teď jsem se mu díval, může tam do toho socketu dát třeba i5 2400
za 800kč, jde tam i nějaká K verze, ale pochybuju že si troufne na tatkování.
Když k tomu koupí nějakou starší GTX za 2000kč tak dohromady za 3000kč je uplně někde jinde než s aktualní sestavou.. to určitě stojí za 3-4 dny brigády, když pak na komplu bude trávit stovky hodin. :)

BTW: když prodá tu i3 a rx 550 4gb tak je v tom za půlku nejmíň..
@Molceon (22.05.2020 19:20): Zrovna Kingdom Come je brutálně CPU heavy hra. Jako minimum má uvedený 4 jádro. i3 2100 je dualcore CPU...něco co jsem měl v roce 2007. Pokud trawex nadává na nízkej framerate ve městech, tak se obávám že ani výměna tý 550 moc nepomůže.
Jak mu tu někdo psal, že se s Cyberpunkem může rozloučit, já bych tomu moc nevěřil.. CD projekt ví že optimalizace hru dostane k více lidem a i u zaklínače ty minimalní byli na tu dobu vysoké.. i5 2500k, gtx 660, 6gb ram...
Jak hra vyšla tak to spousty lidí hrálo a dohrálo na mnohem slabších strojích, aniž by museli jít pod 30fps a nebo mít podřadné rozlišení. k tomu si připočtěte, že za tu dobu mají obrovské zkušenosti s tím enginem + určitě dostali spoustu rad skrz port na switch atd.. CD projekt navíc rád překonává sám sebe a čas navíc by mohl jít i do optimalizace.. ale uvidíme no.

A co se týče té i3 2100.. v pohodě si k tomu sežen starší herní kartu, RX 550 je maximalně na nějaký esport hraní... Na aukru, bazosi nebo v zastavarnách se určitě bude válet nějaká 1050 ti 2gb ti kolem 2k.. tak tu svoji kartu střel a určitě budeš čumět na ten nárust FPS. Ta RX 550 má sice 4gb ale absolutně je nevyužije efektivně.
@trawex (22.05.2020 18:48): ve městě kde hra počítá desítky NPC v jakýkoliv moment kolem tebe hra běží hůř než mimo město. To by nemělo být překvapivé. Jinak hraješ na sestavě jež nesplňuje ani minimální nároky. Proč je KCD náročnější než Doom nebo Witcher jsem už psal.
@Crash (21.05.2020 21:35): občasný zásek by mě nevadil, ale já mám v Ratajich výkyvy od 9 do cca 24fps. Je to opruz jako kráva. Vyběhnu z nich a je to nebe a dudy. V lese v pohodě přes 30 a víc. Prostě je v tom enginu něco hodně špatně. Na tom mém šrotu je to jediná hra co neudrží framerate. GTAV, MGSV, Witcher3, Doom2016, všechno jede jako z praku. Bohužel to nejzábavnějšì - KCD je prostě mizerně optimalizované.
Ještě mě napadá: Nebyl u KC:D nahodou free víkend? A počítají se i data z něj?
@Charllize (22.05.2020 11:16): No já už si ten článek našel a ono je to trochu jinak, ten kdo tu neumí s procenty je Charllize. Ta tabulka se jmenuje "Podíl hráčů, kteří dosáhli daného milníku v konkrétním titulu." Takže když je u KCD uvedeno, že milniku 5+ hodin dosáhlo 69% hráčů, tak to neznamená že 69% hráčů to zabalilo do pěti hodin, jak se nám tu Charllize snaží sdělit, ale znamená to, že to do tohoto milniku zabalilo 31% hráčů... ach ta matematika. :)
@Charllize (22.05.2020 10:58): No tak teď mě ten článek z kterého čerpáš, začal zajímat a začínám mít pocit, že tady někdo neumí s procentami. Pokud totiž vychází jen z tech achivementů, a na zaklade informace ze achieve XY, který je někde v prvnich 5 hodinach hry, získalo 70% hráčů a z toho usoudil, že 70% hráčů tedy hru hráli max. 5 hodin... tak to se může vrátit na základní školu.
@Charllize (22.05.2020 10:04): Tak procenta dohrání u většiny her jsou nízká skoro všude. Sám to nechápu. Většina lidí hry vůbec nedohrává. Nedávno mi v tomhle ohledu zvedlo obočí kolik lidí dohrálo nové Tomb Riadery. Myslím, že to bylo kolem 50%. Takhle vysoké čislo už jsem už dlouho nidke neviděl.
Já Steam zapínám jenom při nutné instalaci a taky hned poté hru zapnu, ale dál už hry nezapínám přes Steam (jelikož je to pro mě otravný mezikrok), takže není vidět ten postup.
Např. Someday jsem podle toho jejich systému dohrál za 4 hodiny, ale jen proto, že jsem Steam zapnul na začátku a náhodou před koncem hry.

Ale na druhou stranu je pravda, že jsem KCD pouze rozehrál na pár hodin :) matně si vzpomínám, že to možná bylo hlavně kvůli nedostatku sejvovice.
@Drolin (22.05.2020 10:46): Hele nevím, chvilku jsem to googlil, ale k jednoznačnému závěru jsem nedošel. Ověřit by se to dalo na nějaké hře, kde dostaneš achievement hned po spuštění, protože ten by pak musel mít 100%, pokud by to bylo, jak říkáš.
@Charllize (22.05.2020 10:04): achievement Bastard, kterej hráč získá kousek před koncem, má 20% lidí.

Jinak s těmi statistikami dohrání je to vůbec smutný, většina lidí prostě není schopna hry dotáhnout do konce (pokud je vůbec začnou někdy po koupit hrát). A samozřejmě čím víc hardcore nebo delší hra, tím méně lidí to dá. Koukl jsem na pár her co jsem dohrál jak jsou na tom se statistikou dohrání:

RDR2 16%
Wasteland 2 10%
Nier Automata 20%
Fallout 76 4%
witcher 3 27%
Fallout 4 23%
Vampyr 22%
Zdroj je nejspíš ze Steamu, kdyz se podíváte na globální statistiky achivementů, tak achieve "Konec", ktery získáte po dokončení příběhové linky, má 12,8% hráčů. Předpokládám, ze jako základ je brán každý, kdo hru vlastní.