Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"...záměrně neřekl, že to bude kvůli tomu ratingu a případném zákazu v několika zemích, jak si nadhodil..."

Ty máš taky slušnou fantazii. Škoda, že si podobný informace cucáš z palce. Kdyby to bylo kvůli ratingu, tak tam děti budou, nepůjdou zabít, a nikdo až na pár pošuků se nad tím ani nepozastaví.
@Hrdlodus (16.07.2015 17:45): Očividně všichni nevnímáme hůř zabití dítěte (já třeba určitě ne, život jako život, jestli jsou tomu dva nebo dvacet, to je přece jedno).

Ano, ve hrách bývá penalizováno napadání NPC 'jen tak', byť většinou dost haha způsobem, já jenom nechápu, proč z toho nějakou skupinu automaticky vyjímat. Naopak celkem chápu rozhodnutí nedat tam děti vůbec, neb za tím celkem jasně vidím ty pragmatické důvody - a méně mi vadí, když ve hře něco není, než když to tam je a je s tím nakládáno absurdně.

@Nikdykde (16.07.2015 17:48): Ja. Taky si myslím, že vzhledem k úmrtnosti a množství potomstva byl ten vztah výrazně méně sentimentální než teď.


A tedy musím říci, že mě nepřestává fascinovat, že někomu může vadit likvidace de facto neexistujcících bytostí aka hromady pixelů ve hrách.
A pokud by to mělo bejt fakt jako reálnej středověk, tak pobíhat s mečem a v brnění po území nějakýho pána bez jeho vědomí, nebo vědomí jeho lidí je dost špatnej vtip. Podobně se zabíjením poddaných, ale i svobodných lidí. U lapků by to možná prošlo, ale i to by bylo dost o hubu. Fskutečnosti by takovýho chytráka hodně rychle preventivně pověsili na nejbližší strom.

Mimochodem, bude tam kostel a církev svatá? Nikde jsem to neviděl...


//podle mne Vávra se k nějakýmu realismu nikdy ani nepřiblížil, takže to, že tam nebudou ani žít rodiny je to poslední. Vlastně tam nakonec budou skutečně chybět hlavně ti draci, protože jinak to bude velmi osekané a šedé prostředí.
Bych neřekl, že si toho všimne jen malá skupinka lidí. Absence dětí je podle mě dost výrazná na to, aby ovlivnila atmosféru celý vesnice například.

To jsem nečekal, že se taková spousta "slušnejch lidí" vyrojí i tady, kde maj bejt lidi normální :-D. Pochopil bych, kdyby si na zabíjení dětí, nebo dokonce i normálních NPCček stěžovaly na mimibazaru, ale tady?!

EDIT: A ne, opravdu nejsem sadistickej úchylák, jak si představuje Say a ostatní, ale popravdě, koho jako nebaví v GTA najíždět na přechod, co? Pokrytciiiiiiiiii
tak zrovna ve středověku měl největší cenu život mladý holky, co byla zdravá a měla všechny zuby, než fakanů co nemuseli přežít další zimu nebo za týden zemřít na nějakou běžnou dětskou nemoc. Jestli to už řešíte takhle.
@Sadako (16.07.2015 17:22): Standardně děti nezabíjíš. Tak je existence dětí osvěžující. Ale jsou jen na okrasu (krom vybraných příběhových dětí). Zabíjení dětí všichni vnímáme hůře než zabití dospělého. Pokud už děti ve hře jsou, přijde mi lepší je nechat nesmrtelné - nejlépe stylem Mafia II. Na parťáky nelze střílet. A když už zabíjení dětí, pak nějak decentně.
Obecně - nevím, proč by měla někomu vadit nesmrtelná NPC. Můžu se nad tím pousmát, že nejde zabít, ale že by to mělo vadit... Obecně zabíjení postav, které k tomu nejsou určené nebo jejichž smrt hráči něco nepřinese, není žádoucí, pokud nejde o simulátor zabíjení.
[neexistující příspěvek]: Také mi to ve WT kazí, a taky ve sniper elite jsem viděl že tam maj dokonce místo kříže palmu... :D
jinak chybějící caparti budou v KC:D dost chybět, už jen pro tu atmosféru – normální byla chalupa, matka, otec, babka případně i dědek a hromada ječících capartů vokolo.

Nechápu jak bez toho to má simulovat žijící středověkou vesnici či tvrz, to je prostě fail jako prase.

Vraždění dětí by šlo vyřešit různě, třeba i tak, že by při napadení děcka prostě rychle utíkala a zmizela by do nějaký schovky (třeba i vyšplhala na strom, co ja vim) a po vás by okamžitě šli všechny stráže. Platěj si snad nějakej kreativní tým, nebo ne?
Děti by tam měly být. Teď jde o to, kolik lidí by si toho všimlo, kdyby to Vávra nezmínil.
Jo a doufám, že těch věcí, které budou muset z jakéhokoliv důvodu vypustit, nebo nějak vochcat, bude co nejmíň.
Každopádně se ale dozvídáme, že realistická hra to nebude a nebude ani tak velká jako skyrim. Ani tam nebudou děti a bude tam kouzelný pes.

Tak co tam vlastně bude?
Vždyť je to úplně jednoduché...
Rating systém + vraždění dětí => M či rovnou ban.
Nesmrtelné děti? "Hra není realistická". Navíc implemetace dětí nadto stojí nemalé zdroje. Tak proč se s tím vůbec babrat, když absence dětí bude vadit jen malé skupině lidí a jinak je to nevýhodnější varianta?

To je prostě obchodní rozhodnutí, nic víc nic míň. Že někdo ve hře prostě chce mít zabitelné děti, nechápu. Já to přežiju bez toho a radši si užiju ten quest či dva navíc, co vývojáři mohli udělat když se nemuseli věnovat implementaci dětí.
Ale vrazdit dospele je normalni? Tak jako tak to jsou jen pixely a myslim si, ze kdyby se nase akce ve hrach meli jakkoliv promitnout do reality, lecit bychom se mohli jit vsichni.

Nesmrtelne deti mi ve hrach nevadi, nepocituju, ze by tim hra nejak na cemkoliv ztracela, ale argumentovat proti tomu tim, ze by to bylo 'too sick', je blbost.
Mně to přijde nadto absurdně pokrytecké v momentě, kdy herní náplň slušného množství her tvoří vraždění, za které je hráč odměňován (a teď nemyslím zrovna Hatred).
@Daemon (16.07.2015 16:31): Jop, tiež nechápem, prečo mnohí považujú hru, v ktorej môžu postavy zomrieť, za simulátor vraždenia. Čítam knihy od svetovo uznávaných autorov, v ktorých ľudia zomierajú; sledujem známe divadelné hry, v ktorých ľudia zomierajú a od dobrej hry, ktorá obsahuje určitú mieru simulácie spoločenských vzťahov, očakávam presne to isté. Život a smrť so všetkým, čo k tomu patrí.
@valcik (16.07.2015 16:27): Tak obecně bych čekal, že zabití dítěte bude mít své následky a že to hra bude prezentovat v nějakých souvislostech. Ve Falloutu, hlavně ve dvojce, to ale podle mě nebylo úplně dobře zapracované, ale to bych tu teď nerozebíral, to už spíš do nějaké Fallout diskuze. Rozhodně nechci, aby hra glorifikovala zabíjení dětí nebo aby byla simulátorem vraždění dětí. A jen proto, že jde ve hře zabít dítě, ještě neznamená, že jde automaticky o simulátor vraždění dětí, jak si někteří myslí.
@Say (16.07.2015 15:58): To je od tebe opět reakce naprosto mimo. Na to se ti můžu zpětně stejným stylem zeptat - A nechtěl bys, aby v žádné hře nešel zabít nikdo, aby byli všichni nesmrtelní? Ale moralizující výkřiky bez jakýhokoli argumentu jsem od tebe ostatně ani čekal.
@Daemon (16.07.2015 15:11): Mne sa pozdával aj systém z Fallouta. Postava, ktorá úmyselne alebo neúmyselne zavraždí dieťa, je celou spoločnosťou tvrdo odsudzovaná a nemilosrdne prenasledovaná. S traitom Childkiller je neprístupná väčšina dialógov alebo úloh a v náhodných stretnutiach sa objavujú dobre vyzbrojené trestné komandá, ktoré vraha detí nekompromisne a cielene prenasledujú. Tak si predstavujem dobrú hru, ktorá sa pokúša znázorniť sociálne vzťahy alebo komplexný sociálny systém - teda namiesto cenzúry skôr komplexná simulácia sociálnych väzieb. Cenzúra nie je dobré riešenie.
V tomhle se vetsinou normalni clovek nevyziva. Je dobre, ze deti vrazdit nejde. Ale tady ma jit o to, ze tam deti vubec nebudou. Drzel bych se smysluplnych veci. Chovejme se jako dospeli lidi s rozumem a ne jak arogantni pubescenti pred vyzranim. A pokud nemuzes vydrzet bez zabijeni deti, mas holt smulu.
@Say (16.07.2015 15:18): Pokud máš ve světě, kde můžeš odstřelit libovolné NPC skupinu NPC, která je nesmrtelná a není to v té hře nějak vysvětleno (božská ochrana, to odebrání zbraní ve městech jako ve Fable, jak zmiňuje Daemon níže, vlastně cokoliv, než jen "tyhle zabít nejdou, nazdar") vypadá to prostě debilně. A je jedno, jestli to jsou děti, důchodci nebo trpaslíci.
@Say (16.07.2015 15:18): Když chci, aby hra nepůsobila blbě, to jsou fakt divné choutky. Já teda děti nějak extra vraždit nemusím, ale ani nevidím důvod, proč bych nemohl, když můžu ostatní postavy.
@USER47 (16.07.2015 14:30): Děti, do kterých střílíš a jim se nic neděje, jako bylo například ve Fo3, mi teda zrovna jako dobrej kompromis nepřijdou. Působí to hodně blbě. A jestli máš hru, kde jde každý zabít, ale děti ne, prostě máš menší možnost interakce s dětmi než s jinými postavami. To pak limituje jejich použitelnost v questech a podobně. To už mi přijde lepší tam ty děti nemít, když už se tomu chtěj vyhnout. Nebo to nějak chytře zaonačit. Například Fable měl děti jen ve městě, kde byly zbraně zakázané, a tak je hráči při vstupu vždy sebraly.
@USER47 (16.07.2015 14:30): Vypadá to strašně blbě.
Naprosto jsem nepobrala, proč je v očích některých horší zabít jednoho spratka než vybílit vesnici lidí, kterým už bylo 18. Australani a Němci jsou v tomhle směru ultimátní paka.
Ale co, u velké části her existují různé killable kids mody.
Ono obvykle nejde o řiťoalpinismus, ale přece jenom je to byznys a tomu neprospívá, když hru nějaká ratingovka třeba úplně zakáže na určitejch trzích (typicky u choulostivejch Němců a Australanů). Nesmrtelný děti jsou celkem pochopitelnej kompromis, kterej ničemu neškodí...
@valcik (16.07.2015 12:46): Tak ono ani tu to neplatí absolútne. Napr. Fallout 2 bol celkom v pohode, ak občas niektorí NPC skapali tak proste loading a ide sa ďalší pokus. Ale tam mi skapínali veľmi zriedkavo takže to vôbec nebol zásadný "gameplay breaking" problém.

Opačná situácia ale nastala pri New Vegas, kde v pôvodnom release hry NPC definitívne zomierali, a vzhľadom na ich príšernú uber-demenciu skapíňali takmer každú chvíľku čo po nie veľmi dlhom čase spôsobilo že som proste dohral celú hru úplne sólo.
No evidentne si to uvedomili aj výrobcovia, lebo po čase to nejakých patchom zmenili na upadnutie NPC do bezvedomia a následnom prebudení po skončení boja.

Aj tu teda platí, že je rozhodujúce celkové vyváženie a spracovanie mechanizmu a keď to nie je príšerne rehnanané tak môžu byť aj smrteľné NCP.

Valcik priznaj sa! že ty máš niečo proti konzolám :-D.
Mne teda skapínací pes v prvom Falloute nikdy neprekážal. Naopak! Vďaka jeho zraniteľnosti som si k nemu vytvoril silné emocionálne puto. A keď ho supermutanti v Maripose usmažili lejzrovou bambitkou, prepínal som do berserker módu, keď človek prestáva rozmýšľať a bezhlavo útočí ripperom na vajčiská až kým posledný svinský mutant neleží v tratolišti vlastnej krvi, UÁÁRGH!

Ale tak od kickstarterového goalového psa, ktorý ani nebol pôvodne plánovaný a poslúžil iba ma vyrazenie dukátov z vačku lakomého zákazníka, sa nič iné čakať ani nedalo. Pro konzole topri! ^^
Ideálem by zase byla možnost nastavení realismu zda smrtelný či nesmrtelný společník či děti ano či ne. To zobrazování děti ve videohrách je nějak omezený zákonem? Protože já fakt nevidím žádný morální rozdíl mimo bezbrannost což se vztahuje i na ženy a starce a civilisty obecně. Myslím že děti byli v husitských bitvách využíváni jako práčata, ale nejsem si úplně jist abych nekecal.
Super realisticky ztvárněná tráva nedá o moc víc práce než nerealisticky ztvárněná tráva. Tohle jsou věci, který by stejně museli udělat, a kouknout se na pár fotek a přečíst si, co kde roste, už nestojí o moc víc peněz. Oproti tomu udělat další typ člověka se vším, co k tomu patří (kostra, animace, modely, oblečení, motion capture, voice acting atd.) je výrazně náročnější.

Co se psa týče, muset držet naživu postavu/zvíře, nad kterým člověk nemá přímou kontrolu a je do jistý míry autonomní, byl a vždycky bude ve hře opruz, a jsem celkem rád, že Vávra si to uvědomuje, když už ne všichni hráči.
Co je to spousta práce? Přítomnost dětí by atmosféru středověkého světa dotvářela mnohem lépe než slepice, alchymie nebo záchod. Není to pouze o jejich zabíjení, i když děti se v té době zabíjely běžně. Plýtvají zbytečně časem na věci, kterých si všimne málokdo...super realisticky ztvárněné tráva kolem super realisticky ztvárněné polní cesty tam vůbec být nemusela. Ale to je prostě otázka správného nastavení priorit...

@USER47 (16.07.2015 11:16): No já se teda nepovažuji za hardcore hráče, ale když mám psa, tak mi přijde normální, že se o něho budu muset starat, aby ho někdo nezabil. A když na něho zapomeneš a chcípne, tvůj problém, ne? Má tam jít údajně zabít každá postava, tak nevím proč ne taky pes.
@pipboy (16.07.2015 10:30): Ďakujem.

@USER47 (16.07.2015 11:16): Jj, tiež si myslím, že je lepšie urobiť podobný ústupok, než super-realistickú verziu, kde sa ti bude neustále dokolečka rozbíjať gameplay z dôvodu skapíňajúcich dementov-retadrov parťákov. Netreba ísť pre príklad vôbec ďaleko od Vávru - MAFIA, kde niektoré misie dokopali hráča k reštartu iba a len vďaka samovražedným NPC dementom.
Jinak nesmrtelnej pes je naprosto pochopitelnej. Je jen málo mechanik, který jsou otravnější, než když se důležitý NPC nechá zabíjet vlastní blbostí, aniž by s tím hráč mohl něco zásadního dělat.

A vzhledem k tomu, že pes má bejt společník, kterýho s sebou můžeš tahat furt, je fajn, že se nebudeš muset furt ohlížet, zda se náhodou pes někde nenechal zabít, případně loadovat tři hodiny starej save po tom, co na psa na chvíli zapomeneš a on se zabít mezitím nechá.

V případě smrtelnýho psa bys ho musel nechat zaparkovanýho někde ve vesnici a doufat, že se nestane něco divnýho, co by ho mohlo zabít i tam.
Děti v třetím zaklínačovi mají kvůli té hromadě práce navíc docela creepy mimiku a obličeje.
Dá sa ten podcast už niekde pozrieť? Lebo ani na jorúre ani na stránke games.cz s sekcii podcast nič také nevidím.
Ne, spíš je to pro ně problém kvůli tomu, že by museli udělat nový modely, úplně odlišný kostry, animace, systém oblečení apod. Vávra říkal, že ho to sere, ale nedávaj to, protože by to byla spousta práce.

Jinak by stejně nešly zabíjet. Což, zcela upřímně, by mohlo vadit leda nějakejm nemocnejm lidem.
Z Vávry se začíná stávat docela solidní komik. KC má být údajně realistické RPG, v kterém má jít dělat všechno a včera bez jakéhokoliv studu přiznal, že tam nebudou děti a pes bude nesmrtelný. A ještě to doplní úplně směšnou výmluvou. No hlavně že ve Falloutu 3 a Skyrimu kritizoval kdeco, aby ukázal jak strašně jsou ty hry blbý...

Asi už mu dochází, že udělat obří RPG není legrace a jeho současný tým na to prostě nemá. Nutnost kompromisů a škrtů je z jeho povídání patrná. Aby nakonec jediné, co tam bude realistické, nebyla grafika :-)
Za par minut bude fight club (games cz) s Vavrou. Pocitam ze toho dost padne o KC:D