Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Killzone 2


Komentáře

< >
  • PS3 80
Začínám se už normálně těch pé-es-trojkových her bát. FPS zejména, protože po tom martýriu v podobě obtížnosti u třetího Resistance a čtení Crocových nočních můr jsem se Killzone 2 opravdu docela obával. Jednička byla fajn old-schoolová střílečka, která sice nedávala nic zadarmo, ale ani nebyla nijak přehnaně těžká. Proto mě těší, že v porovnání s třetím Resistance je tady obtížnost velmi přijatelná a jakmile jsem si zvykl na poněkud tuhé ovládání, bavil jsem se u Killzone 2 náramně.

Ač je hra mnohými přezdívána jako "Halo-killer," spíše to na mě působí jako "Gears of War-killer," jen s tím rozdílem, že GeoW je cover-based third person akce, kdežto Killzone klasická FPS. Abych si ozvěžil lore, před spuštěním hry jsem si zběžně projel wiki a pustil si jedno fajne videjko a nutno podotknout, že jsem udělal dobře (i když bacha na spoilery). Hra se totiž nezdráhá ohledně lore nic moc vysvětlovat a rovnou hráče hodí do akce. Na hře je hodně vidět, že je to titul o generaci mladší, než byl první díl a tudíž se hraje víc jako moderní hra. Auto-heal, pouze 1 slot na zbraň (+ revolver s neomezenou municí) a daleko sevřenější a skriptovanější level design. To celé zabalené do velmi atraktivního filmového vizuálu s hromadou animací.

K tomu vizuálu bych se ještě vrátil. Killzone 2 působí hodně nadčasovým dojmem a nebýt občasného nízkého rozlišení textur, 720p obrazu a mizerného framerate, vůbec bych se nezdráhal ho označit graficky za prakticky moderní hru. Parádní animace, částicové i světelné efekty, luxusní ozvučení i dabing. Oproti sérii Resistance je to o úroveň vejš.

Příběh se v druhém díle přesouvá o několik let dopředu a hráč se stává součástí invaze na domovskou planetu Helghastů. Oproti Vektě je Helghan snad ještě větší díra, navíc sužovaná nekončícími elektrickými bouřemi a zaskočené spojenecké síly ISA tu dostávají solidně na frak. Hráč se jakožto součást týmu Alpha vydává obsadit Helghan a sesadit samozvaného vládce, autarchu Visariho. Příběh hry jednoduchý stejně tak, jak ho popisuji. Tvůrci se nezdráhají nic moc vysvětlovat a je to škoda, protože lore si v ničem nezadá třeba s Mass Effectem, který ho však uměl i díky odlišnému žánru hry zužitkovat. A osobně mi nějaké takové propracované špinavé techno sci-fi ve vesmíru a zároveň bez emzáků a mimozemských technologií dost chybí.

Hra je ale v první řadě střílečka a to zvládá výborně. Hraje se to trochu ztuha, ale zbraně luxusně kopou a hráč cítí jejich hmotnost. Pocit ze střelby je díky tomu velmi uspokojivý, stejně jako pocit ze zásahu nepřítele. Na střední obtížnost jsem nenarazil na výraznější problémy a jakmile jsem si zvykl na herní mechaniky, hrou jsem proplul a příběh si užil. Tvůrci si samozřejmě neodpustili úchylárničku na závěr v podobě dost šíleného finálního bossfightu, ale i ten se dá díky průběžnému ukládání v jednotlivých fázích boje po troše tréninku zvládnout. Nicméně byl bych radši, kdyby si tohle prostě odpustili. Jeden by mohl vzteky aj cédéčko rozlámat. :)

Po slabším třetím Resistance 3 mi druhý Killzone rozhodně zlepšil náladu. Příběhově hra sice moc neohromí, ale core hratelností zabaví. Osobně bych příště snad akorát ocenil méně bloumání stereotypními interiéry a více se podíval na povrch planety. Těch pár misí mimo městskou zástavbu bylo vyloženě parádních, ten zbytek "jen" solidní atmosférický nadstandard.

Pro: gunplay, nadčasová grafika, ozvučení, filmové vyprávění, je to válečné technologické vesmírné sci-fi bez emzáků

Proti: finální bossfight, hra nevyužívá lore a prakticky nic nevysvětluje, místy optimalizace

+14
  • PS3 75
Killzone 2 se mi doted uspesne vyhybal. Ac jsem nikdy tuhle serii nijak nevyhledaval pred časem se mi dostala do rukou Killzone: Shadow Fall a proto jsem si vzpomnel i na 2 a 3ku

Killzone: Shadow Fall jsem si neskutečně uzival a celkově jsem ze hry měl super pocit, proto jsem se rozhodl že pokorim i tuhle serii (je mozny ze 1ka se mi vyhne pokud nesezenu trilogy). Jsem ted mirne za pulkou hry Killzone 2 a mám k tomu pár věcí

1.) grafika a prostredi je uplne super i na tak starou hru, jsem mile prekvapeny ac vim ze ps4 vs ps3 nebyl graficky takovy skok ted mne to utvrdilo. Hra vypada fakt paradne na deset let starou hru

2.) ovladani hry je trochu divny. Oproti treba BioShock serii je neohrabany a nehraje se to 2x nejlip. Coz mi pripimnelo proc se mi.hra takovou dlouhou dobu vyhybala. Kdyz vylezla ps3 a demo na killzone 2 tak jsem ho sice dohral ale byl jsem presvedceny o tom ze hra mne bude muset minout. Oproti serii Resistance: Fall of Man je hra mnohem hure ovladatelna

3.) obtiznost - vetsinu her hravam na nejjednodussi obtiznost - pro mne je dulezity pribeh a celková jednodussi pruchodnost hrou (u bioshocku mam projito na vyssi obtiznosti ale jenom diky tomu ze mam dohrato jiz nekolikrat a protoze mne hry neuveritelne bavi, to neumela zatim zadna jina hra - sorry jeste doom serie :)). Tady je hra opravdu dost obtizna i na nejjednodussi obtiznost. Uz jsem dostkrat umrel a oproti jiným hram ktery se mi.podari projit na par smrti tady už jich bylo nepocitane. Hra chce aby jste neustale prebijeli, kryli se a podobne. Troslu mi to kazi celkovy dojem ze hry. Uvidime az dohraju...

e: takze dohrano. akce co chyti a nepusti, je to super hra, jenom ta obtiznost, ke konci uz nesmyslna opet, nechapu jaky sadomasochysty tohle bavi hrat na tezsi a nejtezsi obtiznost, diky tomu hra odnasi 75 procent, zacnu bejt na hry zlej kdyz jsou oni na mne

nejlepsi pistole je tam jen kousek jedny urovne, taky ach jo a to tisickrat umreni na konci kdy boss je ... no vsak ti co hrali vi a ti co budou hrat at se nechaji prekvapit...

Pro: Grafika, leveldesign

Proti: Neni pribeh, vysoka obtiznost

+9