Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Katana ZERO

18.04.2019
86
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Neon noirová akční plošinovka Katana Zero nás zavádí do nelichotivé budoucnosti, v níž vládnou gangy, kartely a všehoschopné organizace. Chopíte se bezejmenného nájemného zabijáka, žijícího v oprýskaném apartmánu v té nebezpečnější části města. Vaše postava trpí výpadky paměti a páchá atentáty pro tajemnou organizaci výměnou za stálý přísun drogy zvané Chronos, umožňující odlišné vnímání času a předvídání budoucnosti. Brzy se však dostane do víru událostí, kde bude hrát významnou roli jeho traumatizující minulost a jediná cesta k vykoupení bude lemována spousty mrtvol.

Hra se skládá z několika částí a v každé z nich bude třeba pozabíjet všechny protivníky. Vaše postava nemá žádný ukazatel životů a proto jediný zásah od nepřítele znamená smrt a návrat na začátek úrovně. To samé platí o protivnících vyjma bossů. Ve hře je proto kladen důraz na rychlou, pečlivě provedenou akci, zasazování smrtících úderů a využití prostředí ve svůj prospěch. Naštěstí má asasín jednu důležitou vlastnost - umí na omezenou dobu zpomalit čas a díky tomu například manévrovat mezi nepřáteli nebo pomocí své katany odrazit letící kulky.

Adrenalinové akční pasáže jsou prokládány klidnějšími, ve kterých se rozvíjí příběh a probíhají rozhovory mezi postavami. Ty se vedou v reálném čase a hráč je může stisknutím klávesy kdykoliv přerušit a tak ovlivňovat postoj ostatních charakterů k vám.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Pixel-artová 2D akční pecka! Souznění mechanik s příběhem je zde naprosto parádní, protože každá Vaše smrt v jednotlivých misích je pro postavu jen předtucha, jak by věci dopadly, kdyby dělala právě to, jak jste ji (špatně) ovládali. Nebo si tu smrt postava prožila a teď ví? Droga Chronos (viz popisek) umožňuje hlavní postavě vnímat čas jinak. A kolem času a jeho vnímání se to celé točí.

Krom skvělého příběhu je parádní právě i akce. Na začátku mise si Váš chrabrý (?) samuraj nandá sluchátka do uší a pustí si hudbu, která hraje i Vám. Pravda, jediný zásah Vás sice zabije, ale podobně jako v Hotline Miami vidíte víc než Vaši nepřátelé, a tak si můžete akci vždy trochu naplánovat - "rozrazím kotoulem dveře, rychlým švihem katany rozseknu prvního neřáda, další kotoul se zpomaleným časem na vyhnutí se kulce druhého neřáda, kterého následně zezadu zabiju. Vteřinu počkám, u čehož seberu vázu ze stolku a mrštím s ní po hlavě třetího neřáda, co přiběhne po schodech..." Ne vždycky se mi sice podařIlo plán přesně provést, ale když to i s jistou dávkou improvizace vyšlo, o to větší zadostiučinění jsem z toho cítil.

Systém rozhovorů mě taky hodně bavil, protože když Vám někdo něco vykládá, můžete ho utnout dřív a pophnat ho k meritu věci. Některé postavy z toho asi nejsou zrovna urvaný, ale hraní za postavu tak dostává nový rozměr. Zamrzí snad jen otevřený konec, který si říká o druhý díl a bližší seznámení s některými postavami.

Pro: Dynamická akce, systém rozhovorů, psychedelické pasáže a vnímání reality (resp. času), příběh

Proti: Otevřený konec, co by si zasloužil pokračování, mohlo by to být delší

+8