Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Dohraté na predposlednú obtiažnosť. Mám z toho rozporuplné pocity a prevláda sklamanie.
Som pritom cielovka - Duke, Blood, Shadow a Redneck mám veľmi rád a všetky som v minulosti dohral viacero-krát.

Nadšenie mi vydržalo prvé dve zóny. V druhej polovici už som bol z tých nezáživných levelov úplne znudený a prial si, nech už je koniec. Tie velké mapy mi pripadali trochu preplácané, nesúdržné. Prvé zóny v meste sú ešte celkom zábavné, ale druhá polka, to boli nudné kanále, podzemné chodby, nenápadité oblasti, a ešte nudnejšie laboratória. Sem tam super osvieženie napr. misia vo vlaku, malý úsek vonku v prírode, alebo aj to velké sídlo bolo dobré. 

Nepriatelia jednoznačne najnudnejší zo všetkých Build-hier. Najviac z celej hry išli po mne 3 druhy podobných panákov + dotieraví robo-pavúci. A ešte riadne otravní!!!. Pavúkov a maníkov s kušami schovaných v tme som preklínal, no hrúza. Velmi slabá invencia celkovo.

Zbraní je málo a chýbali mi tam nejaké špeciálne kúsky, nejaká experimentálna zbraň na osvieženie. Z toho mála čo tam je mi prišli napr. tie míny totálne zbytočné. A rotačný gulomet síce silný, lenže hráč môže niesť len 250 nábojov, a to je za pár sekúnd preč pri tej kadencii. Velmi málo munície som do neho nachádzal, som si ho proste moc neužil.

Finálna aréna bez bossa mi tiež celkový dojem nezlepšila. Záverečna animačka žiadna, 3 obrázky a suchý koniec, slabota.

Celkovo hodnotím hru ako trochu lepší priemer. Zhodou okolností som dohral súbežne aj remaster Blood (Fresh Supply) a na ten sa Ion Fury v podstatných aspektoch nechytá. Blood má lepšie levely, nepriatelov aj zbrane. Jeho parťáci Duke, Shadow aj Redneck sú na tom rovnako dobre. Všetko hry ktoré majú vlastný xicht a originalitu. 
Dnes mi prisel originalni big box. Pokud je tu vic lidi, kteri objednavali..
Tak po dohrání mám spíš rozporuplnější pocity. Čekal jsem prostě víc. Ty obrovské levely jsou sice fajn, ale já jsem spíš na uzavřenější, zato promyšlené mapy ( proto mě neskutečně bavila ta lokace panského sídla ). A ten konec už byl spíš natahování hrací doby. Závěrečný souboj byl pak fakt rozčarování, tuna nepřátel v aréně a házet bomby do otvoru? No, žádná nirvána.
@leebigh (18.09.2019 19:13): načetly se jen částečně, poslední fight tam započítaný není a je potřeba finální level dohrát znova. udělaly tam hromady gameplay změn a ta oprava framerate fakt funguje, což mě docela nasralo. pilo mi to krev celou dobu...
Měním své předchozí stanovisko. S tou munici to nakonec není tak zlý. Ovšem ten bosák na střeše byl solidní vopruz. Asi po 20 minutách a deseti reloadech mi došlo, že ta mázlá textura na zemi je munice, která se dá sebrat jenom tehdy, pokud na ni stojíte a mačkáte "use" jak naprostej hnup. Jako by tam prostě nemohli dát spawnující se bednu přes kterou by stačilo přejít.
Konec dobrý, všechno dobré. Druhá a třetí zóna byla co se munice týče nějaká divná, pak už problém nebyl. Každopádně mohla to být stovka, ale hra je plná drobných nedodělků. Jako třeba závěr. Super souboj s bossem, ale po něm následuje pět obrázků a nazdar. Žádné vysvětlení nic. Lenivci neschopní vypotit aspoň jednu větu.
Dneska jsem to dohral a na hodnoceni se nic nemeni. Tesim se na dalsi hru, kterou uz delaji. A s tou munici problem nenastal nikdy.
@leebigh (25.08.2019 00:36): Ano, to je vylozene debilni designerske rozhodnuti. V podstate tim hrace nuti hledat secrety. Ja jich behem hry nasel sotva nejakych 30 procent a to jsem je sice vylozene nehledal, ale koukal po nich. Kde vsude je poschovavali mi je zahadou. :)
Myslím Garrett tady psal že s rostoucí obtížnosti klesá počet munice. Já hraju na druhou a problém nemám, uvažuju že si to dam znovu, tak uvidím.
A secrety taky moc neřeším.
@GodOfTheSick (24.08.2019 22:10): Ted me napadlo, nejsi nahodou u bosse na strese mrakodrapu? Tam totiz mas brat ammo z takovy bedny na zemi.


No snazim se byt precizni a strilim do nepratel efektivne, to znamena co vystrel, to hit. A minimum naboju je promrhano. Fakt se mi nestalo jeste ani jednou, ze bych nemel naboje. Mam problem vystrilet i jednotlivou zbran. A taky hodne smejdim, je toho strasne moc vsude poschovavanyho. A za treti mozna jeste tam figuruje to, ze na tu tezsi obtiznost v nejaky pravidelnosti chcipam a pak kazdou tu akci provedu vlastne jeste efektivneji.
@Guldy (24.08.2019 22:02): A jak hraješ? Hledáš secrety? Mě to vždy na konci kola ukáže nalezeno 3/25 nebo 2/30, tak možná je to tím. Jinak taky jedu na druhou nejtěžší a 2/3 zóna byla kritická. Teď ve čtvrté je nábojů zatím dostatek.
Jsem ted u zombiku, chodi normalni i obrneny. A musim rict, ze me hra fakt hodne bavi. Akce a zabava je super, level design taky.. parkrat jsem se uz ztratil, coz je soucast "hry". Uz jsem slysel par hlasek, ze kterych by urcite SJW blaznili, jde o pomerne troufaly narazky/dvojsmysly, ale za me spokojenost.
Jn, ja to radeji rozehral jen na druhou obtiznost a nikdy mi naboje nedosly.
Jak mám zabít bosse, když nemám skoro vůbec žádné náboje? U prvního jsem si myslel, že je to náhoda, ale u druhého to samé. Přijdu k němu a prakticky všechny zbraně na nule. Tohle těžce nezvládli, hlavně že je všude plno lékárniček, které jsou k ničemu.
@GodOfTheSick (21.08.2019 08:25): ne, ten byl až druhý. ale tu první kampaň jsem hrál 3x s tím, že se v plné hře neobjeví... přišlo mi divný, proč by se s tím srali, ale bral jsem to jako ochutnávku. no a teď ji mám hrát počtvrté.
neměla ta část z early access být unikátní a v plné verzi se nevyskytovat? "Early Access owners will be granted immediate access to an exclusive multi-hour preview campaign". čemu nerozumím na slovu "exkluzivní"?
@Guldy (20.08.2019 11:53): A môže používať záchod ako v Duke Nukem 3D? :)

@Guldy (20.08.2019 12:12):
@marwel (20.08.2019 12:18): Podľa mňa je najsmutnejšie, že pritom išlo o takú drobnú hlúposť ktorú by si väčšina hráčov aj tak nevšimne.. Developeri by mali hlavne počúvať fanúšikov a tých čo hru hrajú a nie nejakú malú skupinu hysterických bláznov, ktorí tú hru aj tak nekúpia. Najhorsšie je, že tým, že sa ospravedlnili a ustúpili skoro nič nevyriešili, pretože pre jednu malú skupinu stratili rešpekt a tá druhá nie je nikdy spokojná a bude naďalej obťažovať. Vávra konal správne, keď takýchto ľudí jednoducho ignoroval a aj tak jeho hra bola komerčný úspech.
Mne naozaj lezie na nervy táto súčasná kultúra, kde títo moderní hysterickí inkvizítori kedykoľvek môžu proti niekomu vytiahnúť niečo čo povedal v minulosti a použiť to proti nemu.
V ideálnom prípade by sa hráč mal rozhodovať, či kúpi hru podľa kvality,

@Paul (20.08.2019 12:43): Som zvedavý, ako dlho bude trvať, kým bude jeden z moderátorov osvedčený ako násilník a pedofil ako pri NeoGaf.

@Gordon (20.08.2019 15:56): Ja si hlavne pamätám zvuk zásobníku M1 Garand.

No a aby som hovoril aj o hre, tak som to skúšal chvíľu hrať, zatiaľ je to celkom zábava, ale postráda to šarm veľkej Build Engine trojice a zbraní tam mohlo byť viac.
@Guldy (20.08.2019 15:58): Já vůbec nezpochybňuju univerzálnost a užitečnost toho revolveru. Je to asi nejlepší základní "pistolka" ever :D Ale ten zvuk je prostě úplně mimo. Neřeknu, kdyby to byla "devítka" s tlumičem...nebo Welrod :D Tak ok, ale revolver?

@marwel (20.08.2019 16:51): @Gordon (20.08.2019 15:56): Přesně tak, Gordy. Ani nemusíš jít tak daleko, třeba Duke 3D ten zvuk "ripperu" pokud opomineš nízký bitrate, ta bouchačka má Bass jako prase a zní to super, totéž platí o pistolce či "Brokádě"

MOHAA má jeden z nejlepších sound desingnů ever, ne jen co se zbraní týče (ten thompson :D) ale třeba zpracování okolních ruchů např. deště. Ten zvuk hrozně nakopává třeba právě tu Omahu Beach, která už vizuálně dost okorala.

marwel: Ono nejde tak o hlasitost, ale o ten dojem, že z něčeho střílíš. Hlasitý může být kdeco a může to znít blbě. bassa, echo, nebo třeba vícevrstvý mix jsou věci na kterých záleží. Obzvlášt, když máš k dispozici future bouchačky, hned se ti uvolní opasek ohledně kreativity. ION FURY má docela dobře zmáknutý gore, takže je škoda, že flintám chybí ten pomyslnej kopanec.
@Gordon (20.08.2019 15:56): Nevim, treba jsou jako ja. Ja nemam rad hlasite zvuky zbrani. Vlastne hlasite zvuky cehokoli, takze uz od nepameti, pokud je to mozne, tak ve hre nasazuji tlumic. Treba v MW2 multiplayeru. Tlumic vas cini neviditelnymi na minimape (jen skrz UAV vas vidi) a snizuje dmg. Srat na minimapu, srat na dmg, ja chci hlavne ticho. :D
@pajmič (20.08.2019 14:24): Uz jsem to v predposlednim prispevku psal, ale asi to zopakuji jeste jednou. Nerikam, ze to ma byt novinka nebo neco noveho :D

Jestli je strelba jako z kulickovky opravdu posoudit nemohu a ani nebudu resit. Co se tyce nejaky vecny pripominky, tak se mi ten revolver naopak zacal libit. Zacal jsem ho pouzivat vic vlastne az ted - pozdeji, protoze jeho alternativni strelba je idealni na zabiti malych pozemnich i vzdusnych enemaku nebo targetu v dalce. Ci proste bezpecne z duvodu, aby se hrac nemusel moc priblizovat a schytat ranu, coz znamena pul zivota dole (na me obtiznosti). Dulezity je nezapomenout, ze kdyz me parkrat neco nahituje, tak lezim. O to vic ta zbran vynika a v urcitych momentech je vlastne doporuceny reseni. Konkretne jsem byl na velkym prostranstvi, kde byly hordy nepratel a ja tu pasaz musel vlastne udelat fakt takticky - tzn. po preziti a vyzabijeni vetsiny dodelat revolverem ten zbytek (coz byly desitky tech malych zmetku, co te hned nastreli, pokud vterinu stojis).
@Coldplaz (20.08.2019 11:48): Tak v codku nejdou otevírat ani dveře, sotva si tam pamatuji roztřílení televize a skla. to je jen tupý plasticky nehybný koridor.

@pajmič (20.08.2019 14:24): Nechápu, kolik vývojářů ty zvuky zbraní podceňuje, v FPS jde podle mě o klíčový prvek, Doteť si například pamatuji zvuky BARu z MOHAA nebo zvuk vystřelení pásku z springfieldu. Nový wolfy to občas měli také na hraně.
@Guldy (20.08.2019 09:58): Interaktivita prostředí v build enginu není opravdu nic novýho :)
Já se naopak přidávám na stranu GodoftheSttick. Přijde mi, že většina nepřátel je jsou jen updatované sprity ze starších build engine her, hlavně z bloodu. Nelíbí se mi ten cheesy spawn nepřátel ve chvíli, kdy sebereš nějaký předmět klíčový pro postup. Revolver je sice užitečná úvodní gunka, ale ten zvuk je.....střelba z něj je jako střelba z rozbitý kuličkovky značky Wang.
Mě ta banda kreténů z retardery fakt irituje. Dneska holt dělat jakýkoliv dílo veřejně, tak člověk nesmí nikam na internet napsat co si myslí pokud se to týká čehokoliv kontroverznějšího.
@Coldplaz (20.08.2019 10:53): Ze se "poddali" mi prijde smutne a cela ta situace mi vadi. Nicmene povazuji za absurdni a naprosto odmitam bojkotovat produkt, ktery shledavam jako dobry a kvalitni, kvuli prohlaseni nekolika jedincu nebo tomu, ze se pak omlouvaji. Coz muze byt zpusobeno nekolika ruznymi vecmi jako je tlak apod. Nicmene na hre nepracovali pouze oni, ale mnohem vic lidi. Proto mi takovy postup pripada nelogicky a ja ho urcite uplatnovat nebudu, protoze bych byl proti sobe. Az bude nekdo hlasat nenavist a skutecny zlo, tak pak by to vyznam uz melo.
@Coldplaz (20.08.2019 11:48): Vsak nejde o to, ze by to melo byt to nejlepsi, co umoznuje technologie, ale ze to tam je. A timhle zpusobem tam je rada veci, ktery dohromady delaji to nadseni, ktery celkove ze hry mam - subjektivne pro me. Kdybych se mel zamyslet objektivne, mluvil bych o hre jinak. Malokoho z dnesnich hracu takovy titul bude zajimat.
@GodOfTheSick (19.08.2019 20:16): Mam uplne opacne dojmy, ze hry jsem nadseny. Jestli byl nekde pisonar v urovni oci netusim, ja si naopak vsiml detailu jako napr., ze jdou zapinat fukary, svetla a takovyhle blbustky. Nebo ze se zavrely dvere a skriply nejakou mrtvolu, pricemz po znovuotevreni to natahlo nejakej blivajz z ty mrtvoly. Pak jsem videl nejaky krvavy stopy. To jsou maly veci. Spis me to bavi celkove, atmosfera tahne a strelba i zbrane bavi. Podstatny pro me je i to, ze na druhou nejtezsi sem tam chcipnu.
@GodOfTheSick (19.08.2019 20:16): Ja to cekal priblizne takove jake to je a zklamany nejsem. Ion Fury je jedina "oldchool" hra, ktera na me zafungovala. Tady je hned jasne, kde se vyvojari inspirovali - u mych oblibenych. U jinych oldchool her mi to uplne jasne neni (Dusk, AMID EVIL, ...).
Sice příjemný závan dávných časů, ale čekal jsem to tedy lepší. Nemá to výrazný ksicht jako staré build hry, které byly na první pohled rozpoznatelné - originální hrdina v originálním světě střílí originálními zbraněmi originální nepřátele. Místy to vypadá dost podivně - pisoár ve výšce očí - nepřehledně - miniaturní náboje/předměty nejsou skoro vidět a odfláknutě - nepřátelé furt opakují jednu hlášku.
@Guldy (19.08.2019 09:45): Ten mám taky, nevíš co získáš po aktivaci ? Jenom hru, nebo je tam po aktivaci něco speciálního oproti běžné edici?
Jenom ten klasický co teď prodávají, takže bez figurky.
Zatim rozehrano par hodin a musim priznat, ze jsem z toho nadsen a bavi me to hodne. U nekterych detailu jsem si rekl "wow" :) Uvidime, jak to bude pokracovat, menit se a zda to v pravy moment skonci. Ted to vidim tak na 90%. Hlavne me moc tesi, ze takovy projekt v dnesni dobe vznikl a ze hru prodavaji v klasickem big boxu z devadesatek.
Po cca hodině hraní mohu říct toto: Docela mě to baví, má to super hudbu, ale něco je na tom nějaký divný. Zvuky zbraní jsou docela ubohé a nepřátelé jsou, prozatím, dosti generický. Nechytlo mě to za gule jako Duke, Blood či SW.
@Garret (15.08.2019 12:33): Však ty koule mají tak fungovat :-)
Jako klasický granátomet používám brokovnici.
A ten revolver je pro mne vynikající, odstrelis nepřátelé pěkně má dálku, já jsem s ním velice spokojen. Ale jsem teprve ve druhém aktu a hraju na pohodu na druhou obtížnost.
je to dost nevyvážené a podle prvních recenzí nevypadá, že by na tom zamakali. někteří nepřátelé vás sejmou buchviodkud, někdy na jednu ránu, jindy se do nich nejde trefit, protože jsou moc blízko, jiní jsou za zábradlím nesmrtelní, zbraně celkově nejsou nic moc. level-design je pěkný, jen by to chtělo nějaký ten gunplay polish. zásahové zóny jsou moc úzké. a třeba jsem vůbec nepochopil revolver. při alt střelbě zaměří nepřítele a na jednu ránu ho sejme, zatímco při normální střelbě je potřeba vystřelit několikrát. čímž prakticky nechápu, na co používat normální střelbu. nejtěžší obtížnost je nesmyslně přestřelená, furt nejsou náboje a čím vyšší obtížnost, tím méně nábojů. make sense. nebo granáty - hází je jak bowlingové koule, takže je nejde hodit např. na balkón... je to fajn, takový ten oldschool tam je cejtit, ale do klasik to má hodně daleko.
@Paul (14.08.2019 18:03): Preview kampan je kratka ale dobra. Dobre navrzene urovne a hlavne hodne solidni gameplay. Z toho co jsem videl se to neprekvapive ovlada nejlepe ze vsech Build engine her (vcetne vsech remaster verzi), ale tak prece jen se hry za ta leta nejak posunuly. Ale i celkove designem se mi to libi. Pozdeji pridali jeste jeden level, kde predstavili par novych zbrani a k tomu jeste druhe mody zbrani, ktere z uz tak zabavne hry delaji jeste lepsi. Zaklad je dobry, ted jen, zda ty finalni kampane si udrzi vysokou kvalitu designu nebo zda to dopadne jak Shadow Warrior, ktery je chvalen za prvni epizodu (me nebavila ani ta) a kritizovan za zbytek.
Doufám, že kvůli takové hovadině nebude další odkad či snad zrušení. Ale tipuju, že staří pupkáči z IM nemají šanci vyhrát, protože se jedná o obyčejné slovo známé dávno předtím, hra se jmenuje jinak a i písmo v logu je úplně jiné, čili záměna žádná.
Úplná peckovice to teda není. Jakoby si vzali to horší z Redneck Rampage. Větší osobitost by tomu neškodila. Na můj vkus strašně pomalé zbraně, rychlý běh, pomalá chůze a úkroky. Propady v FPS skoro až na 20 tak to snad zlepší.
No sakryš, já uplně vyskočil v domnění, že někdo udělal hru o Iron Maiden na Build enginu :D
Já jsem spokojen, při prvních dojmech se mi zdálo, že tomu něco chybí oproti těm starým buildovým klasikám, ale jak se to rozjelo a zvykl jsem i na nové zbraně, tak super zážitek. S těmi secrety to je pravda, nevím kam to všechno zašantročili :-)

Skúsil niekto z vás demo?

Dohral som ho na začiatku týždňa a zaujalo - levely sú oveľa väčšie a megalomanskejšie, než na pôvodných build hrách, no na môj vkus tam bolo príliš veľa secretov (19?).
Je fajn, že hra vám tesne pred odchodom z nejakej lokácie dá vedieť, koľko secretov ste ešte neobjavili, takže máte možnosť sa vrátiť.
No a napriek tomu, že je to build hra, občas sa mi zašklbla pri loadingoch novej lokácie čo, dúfam, vo finálnej hre nebude.

Inak zábavné.