Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Intrude

75
3 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.08.2016 PC
Vývojáři:
Intrude je retro střílečka inspirovaná klasikou Wolfenstein 3D. Jedná se o prvotinu českého vývojáře Michala Kruby.

Hráč se ujímá vojáka vyslaného do podzemní základny obsazené soukromou armádou neznámého původu. Cílem hráče je projít patnáct úrovní plných nepřátel a dostat se do cíle. Každá z řady úrovní obsahuje různá tajemství a hráč může sbírat datová jádra, která jej odmění informacemi o tom, kdo jsou jeho nepřátelé. Na výběr je několik zbraní. Kromě pistole a nože lze najít brokovnici, rotační kulomet a raketomet. Nejen nepřátelé ohrožují hráče na životě, ale i pasti v podobě laserů. Pokud se jich dotkne, tak zemře.


Poslední diskuzní příspěvek

Phoenix (komentář): Já jsem toho nakonec nechal, teď ani nevím v kterém levelu, protože bylo strašně málo střeliva. V tom vidím problém a daný…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Intrude jsem koupil ve slevě, původně spíše na vyzkoušení. Po instalaci jsem hru spustil, odehrál jeden level a asi na 4 měsíce odložil. Když jsem teď přemýšlel o nějaké oddechové FPS Intrude mě napadl jako první. Graficky i hratelnostně je nejpodobnější původnímu Wolfenstein 3D, což je jedná z mých nejoblíbenějších FPS. Grafika je samozřejmě modernější, ale jen technologicky, hraní je plynulé a přibylo pár efektů. Ve hře je 15 levelů a většina není moc dlouhá. Bloudění se v podstatě nekoná a složitost levelů nejde se starými hrami srovnávat. Ukládání je automatické a pouze na začátku levelu. Obtížnost naštěstí není moc vysoká, 3x jsem opakoval jen dva levely. Největším problémem je nedostatek munice, je nutný spíše opatrnější a úspornější postup. V každém levelu se také dá najít datové jádro, ale krom achievementu asi k ničemu neslouží. Nalezl jsem také všechny tajné oblasti, není jich mnoho a jsou málo ukryté. Hra ještě počítá zabité nepřátele a zničené sudy, od obojího jsem jeden kus bohužel minul.

Po dohrání se odemknou další dva módy Melting a Explosive. V prvním jsou k dispozici jen energetické náboje a ve druhém rakety. Obzvláště druhý je tak dost obtížný. Oba jsem jen zkoušel. Průchod stejnými levely znovu mě nelákal, ale možná časem až se mi mapy vytratí z paměti. Zbraně ani nepřátelé ničím nevynikají, jde o klasický arzenál a pár panáčků. Laserové stěny jsou nepříjemné, obzvláště ty pohybující se. Z ModDB jde stáhnou 3 dodatečné balíčky s levely. Jsou poměrně povedené, ale obtížnost je už až moc vysoká. Jako kratochvíli mohu Intrude docela doporučit.
+12
  • PC 75
Intrude představuje čistokrevnou hratelnost, byť ne úplně bez chyb. Na hře jde znát inspirace klasickými FPS (Wolfenstein 3D a spol.), ale přesto nejde o prostou kopii. Z klasik si bere bludišťoidní leveldesign, tajné chodby a používání klíčů tří růzých barev, ovšem posouvá se více ke coffee break hrám. Obsahuje celkem patnáct kol (co kolo to cca deset minut), v jednotlivých kolech ovšem není možné ukládat pozici. Díky tomu jde o zvlášní kombinaci opatrného pomalého postupu a frenetické akce v momentě setkání s nepřáteli. Stylem mi trochu připomínala výrazně zrychlený 8bit killer.

Hrdina disponuje základním nožem (který jsem klasicky za celou hru ani jednou nepoužil), pistolí, brokovnicí, rotačním kulometem a raketometem (každá zbraň používá vlastní munici). Kromě zdraví (které je možné dočasně zvýšit nad základních 100) je ve hře také brnění. Další zajímavý prvek jsou pasti, jedná se o různé variace stacionárních, vypínajících se či pohybujících se laserových polí. Nepřátele krom různobarevných panáčků (pistolník, samopalník, útočník na blízko, raketometčík) představují energetické koule (a možná přijde i boss).

Výhrad by se pár našlo. O nemožnosti ukládání v jednotlivých levelech už byla řeč, horší je podle mého to, že se díky jedinému save nejde vrátit o level zpátky. Ideální by bylo, kdyby se začátek každého levelu ukládal samostatně, pokud náhodou dokončíte level s minimem zdraví, tak jste dost nahraní. Občas se mi stalo, že se panáčci objevili odnikud a asi dvakrát mě zabila past, která se mi bez varování spustila za zády.

Podle mého celkem ideální coffee break záležitost na cca dvě hodiny.

Pro: čistokrevná hratelnost

Proti: ukládání a problémy s ním spojené

+9
  • PC --
Intrude mi přijde jako spářený Wolfenstein s Corridorem 7, jen s mnohem horší hratelností. Při střelbě se ozývá jakési flusání s tupým zvukem dopadu, které ve mě evokuje pocit, že na nepřátele metám jakési koule. Hudba je celkem fajn, ale ve spojení se zvukovými efekty nevytváří zvuková kulisa zrovna přesvědčivou atmosféru frenetické akce.

Navíc je potřeba pro každý výstřel zmáčknout myšítko, protože hra nepodporuje kontinuální střelbu. U takové pistolky to je slušný diablo-like klikfest. Nepřátelé jsou těžko definovatelní panáci v různých barvách, jejichž eliminace nevyvolává takové uspokojení, jako náckové nebo démoni.

Často jsem chcípal v pastech, nejde ukládat progress a akční složka není tak zábavná, aby dokázala motivovat k opakování zmařeného průchodu levelem... protože proč? Protože je ve hře neustálý nedostatek munice a s kudlou toho moc ukuchat nejde. Steam refund it is...
+6