Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Interstate '82

67
9 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > 3rd person akce
simulátor > závodní simulátor
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.10.1999 PC
Vývojáři:
Pokračování stylové automobilové řežby Interstate '76 přichází a posouvá děj do 80. let. Hlavního hrdinu prvního dílu Grooveho Championa unesli a vaším úkolem je ho vypátrat a ztrestat všechny, kdo se vašemu záměru postaví do cesty.

Největší změnou oproti předchozímu titulu je dozajista možnost vystoupit z auta a plnit úkol jako chodec, či vozidlo hned na místě vyměnit. Jinak se ale koncepce hry nemění a vás čeká další velká jízda prosycená vůní benzínu a střelného prachu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Všetka snaha produkcie išla do hudby.

Bodka. Nemusel by som viac písať, viac hodnotiť. Myslím si, že tá veta celkom vystihuje dojmy a stav hry ako takej. Hudobná stránka veci je vynikajúca, iná ako v I76, v tomto prípade sa pekne hodiaca k dobe osemdesiatych rokov, ale stále výborná. Problém nastane v momente, keď vám žiadna hudba pri hraní nebude hrať – ako sa stalo mne (GOG verzia). Jednoducho vynikne nedokonalosť, neobrúsenosť zvyšku hry.

Zaujímavé je, že mi istým spôsobom miestami hrateľnosť pripomínala jednu inú – novšiu – hru. Skrátka sme na púšti a plníme niekoľko zásadných úloh – dostať sa z miesta A do miesta B, ochrániť auto A, prípadne vystrieľať všetko čo má kolesá. Problém je, že to – na rozdiel od predchádzajúceho dielu – nejako nefunguje. Súbojom chýba dynamika, fyzika áut je tiež horšia ako v staršom bráškovi a úplne chýba výhľad spoza volantu. Teda on tam je, ale bez interiéru auta. Na druhej strane, to je zase už len také podpichovanie. Akcia je to slušne priemerná, ničím neohúri – občas mi dala zabrať, až som na pár miestach uvažoval o ľahkej obtiažnosti. Ono celkovo je príbehová časť krátka, avšak tým, že často opakujete niektoré pasáže sa doba umelo naťahuje.

Neviem ako to vidia iní hráči, ale pre mňa mala Interstate 76 nielen výbornú atmosféru 70s seriálov, ale i celkom dobrý príbeh a charakteristiku postáv. I76 mala, I82 už nemá. Príbeh je povrchný a prázdny, postavy strácajú svoje charakteristické rysy, ktoré získali v predchádzajúcom diely. Možno je to zámer, zámer a pomrknutie na bezstarostné seriály 80-tych rokov. Celkový prázdny dojem nenapravia ani rôzne milé popkultúrne odkazy – či už vo forme Star Wars alebo špeciálne áut (KITT, resp. KARR, DeLorean atď.). Mimochodom, možnosť vystúpiť z auta, patrí k tým najzbytočnejším vlastnostiam hry. Jednak sa postava absolútne zle ovláda, a jednak to má zmysel iba v prípade stalčenia tlačidla, či prípadnej výmeny auta. Okrem toho je chodenie v tejto hre príšerná otrava. :)

Apropo autá – v kampani ste obmedzený na jedno auto, zvyšok je k dispozícii pre skirmish a multiplayer.

Pro: Hudba, hudba a hudba

Proti: Fyzika často blbne, vystupovanie z auta je úplne zbytočné, príbeh

+14+14 / 0
  • PC 70
V období mezi lety 1995-2000 jsem nové hry míjel obloukem, protože Pentium II a Voodoo karta byly pro mě (a peněženku mých rodičů) pouze snem. Přišel jsem tak o spoustu "klasik", které už dnes nemají na to, aby moderního zmlsaného hráče oslovily a zaujaly. Jednou z těchto klasik byla i hra Interstate 82.

Ani nevím jak, ale o této hře jsem se dozvěděl snad někdy v roce 2010 a jen jsem pak věděl, že existuje. V roce 2012 jsem stáhl pirátskou verzi a po utrpení s rozběháním hry (které skončilo vítězně, ale ztracený víkend nenahradíš...) jsem odehrál první tři mise. A bylo to jako zjevení.

Tahle hra byla neskutečně jiná, než všechno, co jsem doposud znal. Je na dnešní poměry tak těžká, zabugovaná a hnusná, že to prostě není možný. A přesto je to zábavné a tak nějak osobité a zajímavé. Musel jsem tedy koupit originálku na GOGu, abych si to mohl užít v plné parádě (leč bohužel bez hudby, která je prý hodně dobrá). To jsem ještě netušil, co mě čeká.

Kolikrát už jsem restartoval misi, kolikrát jsem umřel a kolikrát jsem trpce zvolal "Proč"? nebo taky "dop(ost)ele", "já se na to můžu vys(p)at" či "ty ha(v)le!" a podobné veselé hlášky Už ani nevím. Ale není to podstatné. Vždy znovu vstoupím do mise a znovu zkouším ty stejné marné postupy s tím, že teď už to snad vyjde. Považte - až do třinácté mise (která je opravdu pro magory) jsem netušil, že mám odemčených asi 15 nových zbraní a pořád jezdil jen s kulomety. Tak jsem nasadil raketomety a umřel jsem ještě dřív než obvykle :) Tady prostě nejde o hrubou sílu, je nutné přemýšlet a být vynalézavý. Pokud však při vší té vynalézavosti popáté v řadě umřete proto, že do vás oponent prostě narazí, je to fakt k posrání :)

Ale ten pocit, když se na vás řítí pět oponentů, mají hubu plnou keců (prostě frajírci) a vy je semelete jako masomlejnek než bys řekl švec, tak ten je k nezaplacení. K tomu připočtěme těžce arkádovou fyziku, low-poly model terénu, lineární mise, nemožnost zapnout titulky a auto, na které se nevejdou téměř žádné zbraně (mechwarriora z něj vážně neuděláte, maximálně tři zbraně, jedna "pastička" a pak už jen armor, armor, armor). Ale já této hře prostě nemůžu dát míň bodů - na mě to jako celek prostě nějak funguje a všechny tyhle "gamebreaking" záležitosti mi nijak nekazí herní zážitek. Nevím, jak je to možné, ale je to tak.

Doporučuji hráčům, kteří mají rádi výzvu a baví je vymýšlet a ladit taktiku pro beznadějný boj. Beznaděj je to, čeho si tu totiž užijete dost a dost.

EDIT: Po dohrání musím hodnocení snížit. Už těch bugů a nesmyslů bylo příliš...

Pro: Auta s kulometama a raketometama, co chtít víc. Občas krutě zábavné

Proti: Opakování misí kvůli bugům (i když je to svým způsobem takové psychologické cvičení), zastaralost

+4+4 / 0