Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

House of Caravan

16.04.2015
61
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

House of Caravan je point-and-click 3D adventúra, ktorá stavia na princípoch prieskumu opusteného domu z pohľadu prvej osoby, podobne ako Gone Home.

Dej sa odohráva v roku 1910 na severovýchode USA, konkrétne v panskom sídle v Candlewoode. Sídlo, ktoré sa nazýva dom Caravanových, je však opustené len zdanlivo. Hráč sa ocitá v úlohe mladého chlapca Lestera Barnarda, ktorého zajali záhadní cudzinci práve vo chvíli, keď sa vracal zo školy.

Únoscovia zatvorili chlapca práve v spomínanom sídle. Hráčovou úlohou je preskúmať tajomný dom a odhaliť všetky vodítka, ktoré by mu pomohli objasniť dôvod únosu. Popritom bude nachádzať rôzne zápisky, ktoré objasňujú históriu sídla a riešiť rôzne hádanky. Jeho hlavným cieľom je však pochopiteľne uniknúť z nedobrovoľného väzenia.

Hra je inšpirovaná klasickými románmi a poviedkami Edgara Allana Poa a atmosférou starých gotických hororových filmov.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Téma uneseného chlapce, který se probudí v záhadném domě v uzamčené místnosti je poměrně lákavou látkou pro noční hraní s lehkým nádechem mysteriózní atmosféry. House of Caravan do značné míry připomíná Gone Home a jemu je podobný i samotný herní koncept.

Příběh, který se odehrává kolem roku 1910 je zajímavý svým zasazením do jistého sídla rodu Caravanů, kterému se místní radši oklikou vyhýbají. Na scéně se objevuje hráč v roli chlapce, který se snaží dopátrat příčin svého únosu a zároveň utéci z tohoto podivného místa.

Samotnou herní náplň tvoří postupné odemykání jednotlivých částí domu a při té příležitosti objevování útržků a poznámek, které postupně objasňují příčiny, které stojí za naším únosem. Postup samotnou hrou se neobejde bez řešení hádanek a drobnějších puzzlů, jejichž zdoláváním hlavní postava získává klíče nebo číselné kombinace potřebné pro další postup. Dojem ze hry nepůsobí špatně obdobně tak jako i lehce tajemná atmosféra starého domu, který sužují občasné podivné zvuky a údery záhadného původu.

Přestože vše má našlápnuto k relativně solidnímu hernímu zážitku, tak minimalistická herní mechanika zkrátka neumožní ze hry dostat více, než jsou strohé herní úkony (chození, interakce s vybranými objekty) a tady to bohužel nezachrání ani příběh, který sice začíná originálně, nicméně je postupem hry degradován některými nelogičnostmi, které výsledný zážitek stahují spíše k šedivému průměru. Hru lze doporučit, pokud bude někde k dostání za babku, na druhé straně od ní nemůžete nic zásadnějšího očekávat. Herní zápal dlouhých zimních večerů však uspokojí, pokud máte tento typ her rádi.
+10
  • PC 50
Tak ako sa po nečakanom úspechu Dear Ester rozmohli takzvané "walking simulátory" po otvorených priestranstvách, tak po úspechu hry Gone Home zase herný trh zaplavili walking simulátory po vnútorných priestoroch. A ako by mal ten vnútorný priestor vyzerať, keď nie tajomne až hororovo, aby tak hráča zaujal? Len tak pobehovať napríklad po obyčajnom dome, kde by ste sledovali spiacu mačku na okne, alebo ženu ako varí obed, by bola iste nuda..:)

A tak zrejme preto sa tieto walking simulátory odohrávajú v strašidelných, alebo aspoň pochmúrnych domoch. Táto hra nie je výnimkou a len pokračuje vo vychodených šlapajách podobných hier...

Tvorcovia House of Caravan stavili hlavne na atmosféru, ako vystrihnutú zo starých hororov Rogera Cormana, ktorý v 60. rokoch sfilmoval zopár známych poviedok Edgara Alana Poa. Avšak zatiaľ čo Cormanove béčkové horory neskôr získali vďaka nenapodobiteľnej atmosfére a hercovi Vincentovi Pricemu právom status kultových filmov, tejto hre to podľa mňa nehrozí. Rovnako ako Cormanove filmy, aj hra House of Caravan mala iste malý rozpočet, ale ona na rozdiel od filmov nemá skrytého žolíka v podobe skvelého herca Vincenta Priceho a až príliš sa podobá ostatným podobným hrám, ktorých je tiež až príliš veľa.

Dej je pomerne jednoduchý, akurát sa už tradične odkrýva pomerne zložito cez rôzne nachádzané zápisky. Len teda v skratke: Mladého chlapca unesú neznámi muži, ale vypustia ho v starom dome a nechajú osamote. Vy ako hráč musíte zistiť, prečo vás uniesli, prečo vás dali práve do tohto domu a komu vlastne ten dom patrí. Viac o príbehu písať nemôžem, pretože hra je krátka (cez 2 hodinky) a tak aj vyvrcholenie príbehu nastane celkom skoro.

Grafické spracovanie sa dá s prižmúrenými očami považovať za dostatočné, aj keď ja by som ho štylizoval trošku inak. Pastelové farby sa do gotického hororu proste nehodia. Nie každý vie s nimi zachádzať a nemá taký talent ako Mario Bava...:)
Hádanky sú jednoduché a jediný originálny nápad s podrobným skúmaním fotiek a hľadaním písmen pre kód do trezoru je zase trochu nelogický. Inak musíte zložiť pár roztrhaných fotiek a listov ako klasické puzzle a to je tak všetko.

Vyvrcholenie hry je veľmi neuspokojivé. Síce sa nakoniec dostanete aj do rodinnej krypty, ale škrípajúcu atmosféru jedna stará krypta zachrániť nemôže. Treba dodať, že príbeh je vcelku logický a záverečné vyvrcholenie malo hlavu a patu, ale fakt, že pointu príbehu som už pred koncom vytušil, nie je dobré hodnotenie pre scenáristu.

Suma sumárum musím povedať, že hra je na Steame dlhodobo za nízky peniaz, takže ako takú ju môžem odporučiť, ale je taká priemerná, že zrejme onedlho zabudnem o čom bola. Najlepšie na nej je to, že ľahučko u nej splníte všetky achievementy a zhrabnete nejaké kartičky. A to nie je moc dobré vysvedčenie pre akúkoľvek hru...

Pro: Slušná atmosféra, krátka hracia doba je v u tejto hry skôr pozitívom

Proti: Neoriginálne, nelogické a jednoduché puzzle

+9