Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Hydr0gen (06.04.2018 11:01): To by podle mě nebylo nutné. Ono by stačilo, kdyby to psali lepší scénáristi (ta látka třeba moc vytěžena nebyla). Samozřejmě by tomu prospělo, kdyby to nebyl zas další systémový open world s lootem, craftingem a dalšími kravinami. Čistě zaměření na hlavní dějovou linii v otevřenějších lokacích by tomu vyhovovalo lépe (formou by to mohlo být třeba jako druhý Witcher).
@Walome (06.04.2018 10:38): ad.koně: každý stroj měl původně nějakou teraformovací funkci - tedy to asi bude úprava porostu:).

@orromis (06.04.2018 10:39): Upřímně, mohla to být jiná liga. Kdybych chtěl snít hodně, tak bych řekl, že místo audio a video logů mohli udělat flashbacky z pohledu Elisabet Sobeck, popř., že by jí člověk mohl ovládat. Konec konců, je to stejné DNA, takže nějaké genetické vzpomínky... K tomu režie a intenzita scén ala Zaklínač 3 nebo Last of Us a bylo by zaděláno na dílo století.

DLC má mít mnohem lépe napsané vedlejšáky a postavy, tak se těšim.
@Hydr0gen (06.04.2018 10:35): no to se mi líbilo, ale tak já čekal nějaký zvrat, který vlastně nepřišel. Ale co se mi hodně líbilo byl ten moment, kdy ten naivní jouda nechal zabít tu "radu starších" a zničil tak veškeré informace o dřívějším světě. Sice to celé bylo vidět v hologramu, ale i tak ta scéna měla koule.

Ale pořád jsem nepochopil proč ti mechaničtí koně jedli trávu.
@Walome (05.04.2018 21:25): A zápletka, toho, co se stalo se světem? Ta mi přišla fakt dobrá a nejvíc zajímavá a líbilo se mi, že to bylo fakt promyšlené a všechno to dohromady dávalo smysl.

Je až absurdní, jak dobře se jim podařilo napasovat příběh napsaný na míru settingu, který byl od začátku daný (primitivní kmenová kultura - robodinosauři - barevný svět).
Wow, tak to jsem byl se svými tipy hodně při zemi :D

No každopádně překvapen jsem, ale ne moc příjemně. Samozřejmě mě napadlo, že je zde možnost klonování/androidu, protože to bylo jediné vysvětlení toho proč je Aloy tolik podobná "matce", ale přišlo mi to zbytečně překombinované.

Finále hrozně utahaný, snížil jsem si obtížnost na nejlehčí, abych to měl rychle za sebou a i tak to trvá tři hodiny od bodu, kdy hra řekne hráčovi "jakmile vstoupíš sem, není návratu!" a dějově mě to spíš otrávilo.

Takže nejvíc mě hra bavila když jsem ji hrál na ultra hard a byla to spíš survivor akce. Na druhou stranu musím uznat, že plynulejší souboje na lehčí obtížnost měly taky něco do sebe a opravdu si neumí představit to finále ani na to very hard. Podle mě je to hrozně nevyvážený (na cokoli nižšího než very hard příliš snadné, ale na very hard celkem rychle dochází suroviny, ovšem na hard už jich máš zase tři zadky).

Aloy nesympatická naivní blbka, jejíž útrpné výrazy mi už lezly krkem, dialogy jsem ke konci přeskakoval, abych měl klid.

Co se mi ale líbilo, byla obrana města.

edit: podle mě je chyba prostě v tom "open worldu" a craftingu, protože hra, která mohla mít 15 hodin má najednou 65 a fakt nevím v čem je ta výhoda. Max Payne měl 6hodinový gameplay a ve většina z nás zanechal hlubší stopu, než většina 50hodinovek.

edit2: jo a velký zklamání, ale očákavaný, bylo to, že tam nebylo žádný FAKT velký monstrum.
@Walome (05.04.2018 12:04): Máš se na co těšit:). Se pak pochlub co ty na to...

Mě nasrali Sony, že v den kdy jsem se vrátil z lyžovačky a měl čas vrátili cenu Frozen Wilds z 350 na 550, takže musim hrát Uncharted 4:(.
Uděláme pokus :) dnes patrně dohraju HZD. A dám do spoileru své tipy na to jak může hra dopadnout, takže kdo o hře nechce nic vědět, ať nerozklikává. Poprosím vás, abyste mi nic nepotvrzovali ani nevyvraceli než napíšu, že už jsem to dohrál :D

Tip: Musím říct, že nemám stoprocentně neprůstřelnou teorii. Samozřejmě se nabízí, že celá ta mapa je obestřena nějakou uměle vytvořenou bariérou, kam se nahnali všechny příšery a pár nebohých lidiček, kterým už nebylo pomoci. Vysvětlovalo by to, proč jsou ty příšery na každém zkurveném kroku. Bohužel tahle teorie nedává moc smysl vzhledem k letopočtu, který ve hře je. Nicméně svět "tam venku" evidentně pořád tak nějak funguje.

Moc mi tam nesedí ale ta "máma" Aloy. Má stejný hlas jako ona, ale nemyslím si, že se jedná o tutéž osobu, když jsme viděli Ayloino dětství. Nicméně ten její opatrovník asi věděl, o co jde, proto byl v nemilosti. To, že jsou všichni ostatní fanatičtí věřící by tak ale dávalo perfektní smysl a byla by to vlastně taková Planeta opic.

Jsem si téměř jist, že jsem blízko, ale nemyslím si, že jsem to trefil úplně přesně. Ale pokud to bude celé úplně jinak, tak budu příjemně překvapen. Je fakt, že mi do mé teorie moc nesedí DLC, které podle všeho odkrývá další část mapy, ale uvidíme no :)
Líbí se mi, jak Walome trollí na všechny strany:).

@SíDžej (06.03.2018 21:38): Hele, jako jo, chápu a souhlasím...až na to klišé záchrany světa. O tom je až tak ve třetím plánu. Je fakt, že Gonzales umí kromě zápletky napsat questy (což tady nedělal), ale s postavama to taková sláva není. Na to by měli pro dvojku přetáhnout lidi s CDPR nebo třeba původního Bioware.
Pozadí příběhu je velice zajímavé, ale jelikož je vyprávěno retrospektivou nějakými audiology, holografickými duchy nebo deníčky, tak chce notnou dávku představivosti a nevtáhlo mě tak, jak by si zasloužilo. Navíc když je zbytek hry fakt docela špatně napsán, tak musím říct, že je hra v ohledu příběhu docela promarněná příležitost. Jako co že je jádro skvělé, když z 95% mám před sebou trapné dialogy, nudné postavy a klišé premisu záchrany světa.
Myslím si, že těch 86 % mluví samo za sebe a je to čistě individuální, ale očividně se hra hodně líbí ...
To že Walome říká, že je to sračka pro mě na tom, že HZ byla výborná záležitost nic nemění ...
@Hydr0gen (06.03.2018 16:20): a sakra! Jo příběh, ahá, tak to nemůžu hodnotit, páč jsem to ještě nedohrál. Muhehehe. A k tomu zvratu jsem taky ještě nedošel, takže nemohu sloužit.

Ale jako určitě tam bude The Last of Us, jestli se vejdu do 5 let, ale opravdu čistě příběhově. Jinak to asi příliš velkou konkurenci mít nebude (i proto, že jsem toho moc nehrál).
@Hydr0gen (06.03.2018 14:04): tohle asi nemá cenu řešit, mě polovina těch her cos vyjmenoval přijde líp napsaná než HZD. Mohl bych přihodit Uncharted 4, Prey, Quantum Break, Mafii 3..Ale nebudu ti tady vypisovat slohovky proč tomu tak je, nemám problém s tím že si myslíš opak :)
@Walome (03.03.2018 09:48): (+Paul, Garett a spol.z diskuse k Elexu): Vyjmenujte mi alespoň 5 AA-AAA titulů z posledních 5ti let, které měli lepší příběh než HZD.

Vyjmenuju pár, které to NEJSOU (i když jsou jinak třeba naprosto skvělé): Deus Ex: HR, Dishonored, Fallout New Vegas, Shadow of Mordor, Dying Light, Assassin's Creed: IV Black Flag, Zaklínač 2, Wolfenstein: New Order... Některé z nich mají možná lepší writing dialogů a postav (FNV, Zaklínač, ze starších třeba Mass Effect), některé zajímavější gameplay (Dishonored), ale samotný příběh? Určitě ne. A to mluvím jen o těch, které jsem hrál.

A příběh je, to co je u spousty moderních her tak často kritizováno, považováno jen jako nutnost. Tady máte jak tu ubisoftí kostru (která jinde evidentně nevadí), k tomu megaoriginální prostředí a právě příběh jako takový. A vám je to pořád málo:P.
@kuler91 (02.03.2018 23:01): myslím, že jsem odehrál dost, abych zjistil, že je :) a právě že UBI mi u hraní vyvstává dost. Sbíráš spoustu nesmyslů, musíš někam šplhat abys odkryl mapu, máš tam x generických questů a celá hra spočíváš v tom, že sleduješ šipku na radaru.
@Walome (02.03.2018 22:56): No já jsem rád, že mám zatím celkem štěstí, rozhodně nejsem žrout her, že bych hrál jednu za druhou, ale teď je to dost náročné .... Od prosince do konce února jsem hrál Zeldu a za 2 týdny přišla další nálož v podobě KC, kde mám teď dalších 60 hodin a ještě není zdaleka dohráno ... Kdybych do toho měl rozehranou další větší hru, tak jak se znám, tak bych ve finále nestihl dohrát ani jednu :D
Jinak Horizon je fajn hra, rozhodně bych to nenazval generické AAAčko s ubisoftem se to vůbec nedá srovnávat.
@Walome (02.03.2018 22:31): To je tím, že máte rozehráno několik her zároveň :D ....
Jinak těch skoro 8 mega je fakt úspěch ... nutno ale říct, že minimálně 2-3 mega se prodali v těch 50 % slevách, ale i tak prodali tuším po měsíci/dvou za full price skoro 4 mega.
Dnes dohráno, příhodně v týden oznámení, že hra prodala 7,6 mio kopií, což je na exkluzivitu neskutečný.

Moje dojmy jsou celkově rozhodně pozitivní. Čistě příběhově (čili ne writingem) to bylo jednoznačně jedna z nejzajímavějších, nejpropracovanějších a nejoriginálnějších věcí za hodně dlouhou dobu.

Globální zápletka (co se stalo se světem) byla pro mě na úrovni kvalitní, inteligentní scifi a klíčový moment (zjištění, co je ZD) po tom, něco jako třeba hlavní zvrat v Ender's Game... Lepší kompliment už si asi lze jen těžko představit.

V detailu to je samozřejmě pořád videohra čili questy, dialogy, podzáplekty a bohužel většina postav jsou naprosto, ale naprosto standardní, ale holt je táhne nahoru boží svět, povedená jádrová hratelnost a výše zmíněná makro zápletka. Ano, nebudu po skončení smutný 2 týdny, jako když jsem dohrál Zaklínače 3, ale pořád to byl sakra dobře strávenej čas a asi nejlíp vypadající hra současnosti.
@montana (12.02.2018 09:28): já třeba ani nechápu proč musím pro přečtení svitku zapínat handsfree :) plus teda ten dvojklik popsaný níže mě rozčiluje. Toho textu je tam ale mrak, to si možná už nepamatuješ, ale hlavně v těch ruinách je to půl na půl gameplay/čtení (nebo sledování hologramů, poslouchání zvuků).

Já vím, že to nelze srovnávat, ale často si vzpomenu na Half Life vs Bioshock. Jasně, pokud projdeš HL tak neznáš celý svět, ale na hráče to působí dostatečně a kromě pár dialogů, které musíš přečkat, Tě hra nijak nezdržuje. Bioshock, to je v podstatě kniha naroubovaná do hry. Nicméně bavilo mě oboje.

Ale Horizon má silný jediný prvek hry - a to je čistý gameplay, všechno ostatní mě jen zdržuje. Já se hlavně těším na ten plot twist, teorii už mám, ačkoli asi nedává smysl vzhledem k dlc, ale uvidíme! Nicméně pevně věřím, že k němu spěju, protože zítra dorazí Vávra!
Zrovna v Horizonu je těch zapisků po málu a vůbec si nepamatuju, že by mi to vadilo. Naopak se to aspoň snažili schovat do těch projekcí.
Jinak mi cpaní příběhu do textu přijde taky jako příšerný přežitek. V poslední době to bylo extrémní v Quantum Break, kde to naprosto mlátilo do očí a vcelku mě s tím serou u Mankind Divided (který je teda zastaralý úplně ve všem). A Arkane hry jsou toho samozřejmě taky úplně plný, ale tam to většinou aspoň dává smysl.

@Hydr0gen (11.02.2018 18:49): U Dark Souls je to přitom taky, ale u předmětů v inventáři. Nikdy ale tak dlouhý no :)
@Hydr0gen (11.02.2018 18:49): jo v Zaklinaci me to stvalo taky, tam jsem to taky prestal cist. Jenomze ja mam problem s tim ze Horizon proste nevnimam jako RPG ale jako tps a chci proste hrat. Nemysli si,v Zaklinaci me stvaly i ty cutsceny, clovek se chtel zahrat po praci a 40 % casu byly cutsceny. Tady naopak vitam ze jich moc neni.

A Dishonored jsem dohral 2x a toho textu je tam podle me minimum, ale uznavam ze tam mi to nevadilo, protoze je to nest game eva!
@Walome (10.02.2018 11:39): Jako, máš pravdu, ale k logům a jejich obdobě sahali i ambicioznější hry jako W3 nebo Dishonored. Zvlášť ve hrách z pohledu 3.osoby toho environmentálním storytellingem řekneš méně než v 1.osobě a pak jsou tyhle berličky potřeba.

Nechci se Horizonu pořád zastávat (viz.také co jsem posledně), CDPR to možná udělali líp, ale dělali to taky.
Kolikrát člověk našel dopis na každém rohu, který lidi měli čas psát, když jim nějaký zlí vojáci zapalovali barák nad hlavou a kuchali sousedy... V těch příběhových misích tady to na mě působilo celkem dobře - naposledy to byl Grave hoard a měl jsem z toho celkem až depku.

Mainstreamovka nemůže být jako Dark Souls, kde 90% hráčů ani neví, která bila.
@Charllize (10.02.2018 11:53): Hráls to? Nebavilo?

@kuler91 (10.02.2018 11:52): hlavně nechápu jednu věc - ty to najdeš, hra ti ukáže ať zmákneš touchpad, což uděláš a tobě se otevře okno s logama a pak musíš dát ještě potvrdit to, že si chceš přečíst ten novej log. Proč? Proč se to neotevře rovnou?

A ano, čtu první větu abych věděl o čem to cca je a pak zavřu - ona se k tomu Aloy většinou pak vyjádří, takže aspoň že tak.
Neschopnost tvůrců předat hráči důležité informace jinak než formou logu, je zaráženící. Píše se rok 2018, proboha. Já hraju AAA titul a chci hrát, ne si číst.
@Hydr0gen (07.02.2018 11:11): jojo prkenně stojící postavy, divně se tvářící a otáčející hlavy... :)

Jojo taky to cítím, ačkoli větší příšerky mě pořád trápí (hlavně teda v přesile) a tajemství jsem ještě neodhalil.
@Walome (07.02.2018 09:36): Jo, postavy jsou celkem nevýrazný. Vtipný jsou ty běžný rozhovory a některý cutscény s animacema na úrovni KOTORu:).

Je fakt, že teď mám za sebou asi 35-40hod. a už to začlo být rutinní. Jsem přeexpenej a bohužel se začíná ztrácet ta hlavní motivace - odhalování tajemství. Díky tomu jsem hru zezačátku s očima navrch hltal a hnalo mě to prozkoumávat a zjistit víc. V příběhu jsem se posunul, poznal už všechny druhy nepřátel, mám většinu upgradů...zbytek je spíš domácí úkol.

Ukazuje se, že každej setting se okouká a s dvojkou, bez stejného závoje tajemství a wow dojmu z originálního světa, to budou mít těžký.
Trochu mě mrzí, že tvůrci nešli dál a neudělali z Aloy jinačí hrdinku. Líbí se mi její popírání víry, líbí se mi její "drsné" možnosti volby v dialozích, což jsou ve skutečnosti ty nejnormálnější a líbí se mi když sarkasticky komentuje víru ostatních.

"DÍKY SLUNCI, ŽE NÁM POMOHLO"
"No, slunce tu obludu nezabilo, ale dobře."
Nevim cemu se tam rika subquesty, mne to scenaristicky prijde nudny cely. I tak ale pretrpim dialogy a pak hura do gameplaye. Ono je jina rutina kdyz zabijis staliony po desitkach a jina kdyz te muze sejmout jeden watcher.

@SíDžej (29.01.2018 00:57): mne se zatim osvedcuje very hard, na ultra mi dosly penize a priserky v druhe lokalite byly nesejmutelne.
zkusím postupně všechny obtížnosti a nechám si v ten moment nejzábavnější
@Walome (28.01.2018 23:04): to záleží s čím má SíDžej problém. Kdyby psal že mu to přijde moc snadný, ok, ale když si stěžuje na sidequesty.. já osobně to hrál na hard a rutina se dostavila taky :)