Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Homesick

28.05.2015
67
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Homesick patří mezi nejčerstvější přírůstek do mysteriózně post-apo puzzle explorativního žánru 3D adventur, v němž si musí hráč sám aktivně vše vyhledat a spojit. Ale pěkně popořádku.

Právě odbila devátá hodina ranní a do pokoje vtrhl nepříjemný budíček v podobě ostrého světla. Probudili jsme se do dalšího jasného rána liduprázdné reality po apokalypse. Ulice jsou pusté stejně jako celá patrová budova, ve které se momentálně nacházíme. Všechno jako by bylo opuštěné ve velkém spěchu. Snad nejšetrněji se zkáza zachovala výlučně jen k výdobytkům moderní civilizace. Od té doby, co nemají využití, zejí prázdnotou, rozpadají se a jsou pomalu pohlcovány přírodou. Stěnám naší poklidně vyhlížející místnosti, kde se vyjímá plíseň v pokročilém stádiu, dominují převážně tlumené sivé tóny. Všechnu tu nevýraznou spoušť naštěstí podtrhuje i menší barevné spektrum, např. sytě zelené vegetace.

Túra Homesicku je předpřipravená, v zásadě průzkumná, čili hráč se na cestě k závěrečným titulkům dost nachodí. Snažíme se dobrat příčin současného stavu a rozkrýt negativní kontexty dějin, které vedly k onomu smutnému konci, v němž jsou sluneční paprsky smrtelné. Minulost se nám zde odkrývá jako ruina, zdá se být na dosah ruky, leč ve stejném okamžiku je nám odhodlaně nedostupná.

Střídají se tu dvě časové roviny, denní pokojné bloumání a noční zhoubné unikání. Noční čas je zde zakletý a zhmotněný, představuje krajinu, v níž jsme naháněni temnotou, zcela bezmocní a kde se mezi strategii aktivní obrany řadí útěk.


Poslední diskuzní příspěvek

@Wild One (10.11.2015 04:49): Jop, souhlasím. Pokud už není jiná možnost, než do toho návodu nebo hintu mrknout, tak samozřejmě co člověku zbyde... ale snažím se tomuhle momentu maximálně předcházet a hra mě musí řádně potrápit, aby k tomu došlo :)

Atmosféra, hudba, prostředí, do toho nějaké tajemno a nevyřešená minulost, to je lahoda :)

btw: díky za doporučení, tyhle věci beru. Další položka do wishlistu.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Sluneční svit okny prosvětluje prašné a mdlé interiéry. Popraskaná omítka, polostrhané tapety... Homesick staví hráče do blíže neurčeného post-apo období, kde hráč coby obyvatel šedivého a hnusného paneláku pátrá po příčinách tohoto podivného stavu - nikde nikdo, šedivé zdi lemuje prorůstající tráva a jakýkoli bližší kontakt s okny prosvítajícím světlem vyvolává takřka oslepnutí. Náplň hry tak tvoří prozkoumávání jednoho rozlehlejšího podlaží oněch nevábně vyhlížejících interiérů a skládání souvislostí, co tomuto smutnému stavu předcházelo.

Samotné hraní jsem vnímal v celkovém vyznění rozpačitě. Hru jsem rozehrával asi na čtyřikrát a pokaždé skončil, protože jsem nebyl schopen po půl hodině se nikam dále posunout. Jsou tu různé knihy a dopisy, které jsou šifrované a nabízí se několik málo interakcí s různými předměty. V situaci, kdy jsem si řekl, že se buď posunu dále nebo hru nadobro pustím k vodě, jsem byl nucen vyhledat návod, protože onen pohár trpělivosti se blížil k samotnému vrcholu. Ona jediná věc, která mi bránila v dalším postupu se mi jevila (vzhledem k situaci) značně nelogická a dost možná bych na ni sám nepřišel.

Pocit nudy nicméně vymizel s dalším postupem. Hráčovi se tak rozšiřuje původní lokace o další místa, objevují se puzzly, jejichž náročnost je relativní v závislosti na úhlu pohledu (některé jsou doslova primitivní až by se dalo říci, že to puzzly vlastně ani nejsou, na vyřešení jiných vám musí být nakloněno několik shod okolností). Pozice na první pohled nepodstatných a na první pohled nefungujících vypínačů má vliv na (ne)možnost úspěšného dohrání noční scény.

Přestože hra graficky nepůsobí nikterak oslnivým dojmem, přes to hráč narazí na pár lokací, jejichž grafické propracování je poměrně pěkné a v kombinaci s hudbou tvoří zajímavý explorativní zážitek. Záměrně nepoužívám slovo atmosféra, protože tu jsem tu svým způsobem postrádal. Samotný postup se omezuje převážně na chození, otevírání skříní a přemýšlení, jak se dostat za ty či ony uzamčené dveře. Po větší část hry jsem postrádal jakoukoli přítomnost postupného doplňování příběhu (kdo jsem, co jsem, o co tu jde...), pak ke konci v určité chvíli vysvětlení přichází. Samotné zakončení se mi osobně líbilo a nakonec začalo dávat smysl některým věcem, které jsem během hraní nechápal. Pokud jde o úplný ending (vyznění), tak ten se mi překvapivě líbil.

Dávkování míry "objasňování" je podle mého špatně nastavené a tudíž po značnou část hry hráč nic nechápe a těsně před koncem pochopí mnohé. Schopnost číst v dokumentech a knihách je tak ze začátku potlačena a já tak stále hledal jakousi skrytou legendu onoho tajného písma. ... nakonec se ukáže, že šifrované písmo žádné pozadí ve hře nemá, jde pouze o mechanismus, jak udržet hráče déle ve hře.

Homesick se nesnadno hodnotí, dokážu pochopit lidi, kteří s ním seknou už v úvodu a stejně tak dokážu pochopit nadšení těch, kteří jím projdou hladce. Pokud od hry nebudete nic čekat, může se stát, že budete i příjemně překvapeni, ale stejně tak se může stát i opak. Mně osobně se hra líbila a to zejména díky svému zakončení (vyznění), což i vysvětluje pár otázek, které si hráč po čas hry klade.

Pro: Prostředí, detaily, hudba

Proti: viz. komentář

+9