Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hlína

15.09.2025
58
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hlína je hra odehrávající se v jedinečném městě. Všechno ve hře, od domů po lidi, je vyrobeno z hlíny. Díky tomu vypadá odlišně od ostatních her. Hra vypráví příběh o Ollie, který se snaží pomoci své matce a vypořádat se s těžkými úskalími života. Budete se moci rozhlédnout po městě, vidět místa, prozkoumat a komunikovat. Městská továrna vyžaduje od svých lidí více práce, což Olliemu a jeho matce ztěžuje život.

Hra kombinuje problémy každodenního života se strašidelnými záhadami. Při průzkumu odhalujete tajemství a čelíte výzvám. Městečko, vytvořené z hlíny, dává hře výrazný a podmanivý vzhled. Uvidíte, jak se Ollie vypořádá se skutečnými problémy a zároveň se setká s děsivými překvapeními skrytými ve městě. Hudba ve Hlíně je stejně zvláštní jako její vizuál, zachycující náladu každého okamžiku. Od tichých, něžných scén až po ty srdceryvné, vás hudba vtáhne hlouběji do herního světa. Čekají vás i různé minihry, odrážející Ollieho každodenní život.


Poslední diskuzní příspěvek

Příjemná jednohubka na 40-50 minut. Vizual a atmosfera se mi libila a s tim i minimalistictejsi pribeh. Bylo to fajn. Skoda ze tak kratke.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Hlína je izometrická golden-czech-hands hříčka na slabou třičtvrtě hodinku. Za 7€ to není úplně dobrý poměr ceny a výkonu, ale zase je možnost ji refundovat i po dvou dohráních. Osobně to beru jako podporu autora do případných dalších projektů, protože spíše než hra jako taková bude Hlínu prodávat její umělecký styl.

Ti bystřejší už asi vytušili použitý materiál na výrobu paňáků a všeho okolo - je to zajímavá kombinace vizuálu Neverhooda a Little Nighmares. Nulová optimalizace Unreal Enginu má za vinu prakticky 100% vytížení GPU po celou dobu herní doby, takže majitelé blower-style chladičů GPU a notebooků budou kromě zvuků a hudby poslouchat i vysavač v maximálním tahu. Snad to autoři fixnou co nejdříve.

Asi nebudu sám, kdo se v příběhu tak trochu najde a zavzpomíná na staré, ale rozhodně né dobré, časy. Čerstvě po škole, bez představy co dál dělat, práce v továrně, dojíždění s MHD a denní rutina za pár peněz. Příběh rozhodně není hluboký, ale za to je depresivní a podle pravdy. 

Podle rozhovoru s autorem měla mít Hlína snad hodinu a půl dlouhou herní dobu, k tomu se ve videu mihne i mezihra v pití alkoholu, která se v plné verzi nevyskytuje. Toho obsahu bylo dost možná poškrtáno ještě více a je to škoda. "Dobrodružství plné průzkumu a výzev", "správa zdrojů" nebo "zajímavé minihry" jsou pro Hlínu smrdutě zavánějící reklamní fráze, ale pro tu atmosféru a art-style to za zkoušku stojí.
+16
  • PC 70
Česká tvorba (všeobecně) má jeden velký neduh, a to je ten, že každý se snaží přijít s něčím hlubokým. Ať jsou to tvůrci komiksů, filmů, her... prvotiny bývají plné tuh vytvořit něco existencionálního a filozofického. A tento neduh se týká i Hlíny.

A je to škoda, protože hra by mohla být krátkou depresivní jednohubkou, která vytvoří v hráči silný dojem zmaru a smutku. Něco jako Mrtvé Město. Autor zašel trochu dál (nebo spíše do stran) a možná zbytečně.

Hlína je izometrický walking simulator s jednou mezihrou a s důrazem na prožitek. Hra vás nijak nevede, je totiž úplně jasné, co máte dělat a máte velice omezené možnosti kam jít. Postav je málo, bohužel se nijak nerozvinou a jejich dějové linie utne brzký konec. Spousta věcí je nakousnuta, ale nedořešena, ať už je to hrdinova nemoc nebo kamarádčina nabídka nové práce.

Ocenit samozřejmě musím vizuál a to, jak celá hra vznikala. Je to skutečně působivé a v kontextu příběhu se design velice povedl. Je to neostré, nedokonalé a tím je to perfektní. Oceňuji změny počasí, nasvícení, zvuky i animace. Překvapí pěkná fyzika (která se bohužel nedostala moc ke slovu) a působivý hudební doprovod.

Nelituji ani koruny, ale příště bych si přál něco delšího :)

Pro: design, atmosféra, muzika, zvuky, vznik

Proti: JE TO KRÁTKÉ a závěr bych udělal doslovnější, je tam minimálně jeden překlep a dvě gramatické chyby

+10
  • PC 60
Hlína je česká hororová adventura od studia Omnia Ludus, která sází na silnou atmosféru a neobvyklé zpracování. Celý svět je totiž ručně vytvořen z modelíny a oživen pomocí stop motion a clay motion technologie, jež můžete znát například z filmů Mary & Max nebo LEGO Příběh.

Děj se odehrává ve stejnojmenném zapadlém městečku, kde hlavní hrdina Ollie žije obyčejný život plný stereotypu. Pracuje v továrně, stará se o matku a sní o tom, že jednou uteče pryč. Postupně ale zjišťuje, že jeho pracoviště skrývá něco temného.

Hra je spíš krátkou jednohubkou, kterou projdete za necelou hodinku. Díky minihrám vývojáři bravurně vystihli jednotvárnost každodenního života. To samé se dá říct o samotném městečku, jež je sice výtvarně krásné, ale působí prázdně. Řada lokací zůstala nedostupná a možnosti interakce jsou omezené. Na druhou stranu se Hlína nebojí být jiná, ale zasloužila by si víc času, propracovanější scénář a větší zapojení postav.

Celkově jde o zajímavý experiment, který potěší fanoušky atmosférických her. Pokud hledáte něco temného a krátkého, Hlína stojí za vyzkoušení, jen od ní nečekejte příliš silný příběh.

Celá recenze zde: https://www.gamingprofessors.cz/hlina-herni-recenze/

Pro: temná atmosféra a vymodelování městečka, originální zpracování, zobrazení těžké reality každodenního života, využití stop motion a clay motion technologie, poutavé minihry

Proti: nedodělaný příběh, ploché postavy, krátká herní doba, řada nedostupných lokací, systém peněz, který nevyužijete

+8
  • PC 50
Hra má pěkný grafický vizuál, kdy vše opravdu vypadá jako vymodelované z hlíny. Hudba je tu solidní, včetně sound designu. Zajímavá je i hlavní myšlenka, na kterou se hra snaží upozornit. Gameplayově je to, ale velmi chudé a jednouché. Na hře je i znát, že by jí slušela o něco větší délka (dohrál jsem ji za 50 minut), aby hra nabyla správný potencionál. Takhle to bohužel působí jako průměr, kdy hra mohla být někde jinde.

Pro: Unikatní vizuál, soundtrack, sound design, hlavní myšlenka

Proti: Nezajímavý gameplay, až moc krátké, skoro to působí jako demo na větší hru

+4