Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heroes Chronicles: Conquest of the Underworld

27.09.2000
70
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tarnumovi se sice na konci Heroes Chronicles: Warlords of the Wastelands podařilo dovést sjednocené barbarské kmeny k vítězství nad Bracaduunskou říší, ale dopustil se při tom takových válečných zločinů, že se zhnusil i svým bojovným předkům. Ti jej po smrti odmítli pustit k sobě do ráje, a tak byl Tarnum poslán zpět na zem, aby nejdříve odčinil zlo, které napáchal.

Nesmrtelnému Tarnumovi se záhy naskytla příležitost, jak začít a to v podobě eskortování duše zemřelého krále, který Tarnuma předtím zabil v bitvě, do podsvětí. V osmi na sobě navazujících scénářích, s hratelností v duchu Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, se Tarnum v podzemních světech střetne s armádami démonů, nemrtvých a skřetů, než dopraví duši na místo určení. Tarnumova dobrodružná tažení pokračují v Heroes Chronicles: Masters of the Elements.


Poslední diskuzní příspěvek

Co si vzpominam, a to jsem Chronicles dohral vsechny, tak tam neslo volit obtiznost a ty kampane byly vsechny velmi jednoduche, ale zase mely pomerne zajimavy pribeh. Hlavni herak Tarnum si prenasel artefakty a pokud hrac poctive obchazel vsechna mista na mape, kde ho slo posilit, tak byl v zasade behem par map prakticky neporazitelnej a nevzpominam si, ze by nekdy komp kladl vetsi odpor. Konkretne s artillery, kdyz mel Tarnum vysokou silu, ale i dalsi skilly, tam balista asi 1.tyden nahrazovala jednu silnejsi jednotku strelcu a tim urychlovala uz tak pomerne rychle souboje, ale Tarnum byl uz tak strasne silnej, ze to vsechno kosil levou zadni treba i pomoci Magic arrow, takze explorace 1.tyden byla bezproblemova a 2.tyden po rustu potvor ve meste uz byla ballista opet v zasade do poctu.

Ale jo, urcite je lepsi, nez treba First Aid. Nevim jak se First Aid upravovala v pozdejsich neoficialnich datacich, ale podle me by bylo mnohem zajimavejsi, kdyby umela First Aid na experta slabou resurekci. To by bylo o necem jinym. Podle me byla chyba treba Shadows of Death, ze tam nevybalancovali tyhle zbytecny skilly, ze treba nedali Eagle Eye na experta 100% nauceni se spellu, neupravili Learning, aby daval vic expu apod, v te dobe uz se vedelo co v puvodni HOMM3 plus AB nefunguje.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Na rozdíl od přechozího dílu, který popisoval Tarnuův vzestup od obyčejného člověka k barbarskému králi, osvobození barbarských kmenů od nadvlády čarodějů až po jejich krvavé rozdrcení, ale dlouho neužitou slávu, protože pár let poté padl v osobním souboji s Rionem Gryphonheartem, a který po hratelnostní stránce nenabízel nic vyjímečného, a kvůli kterému mi potažmo ani nestálo za to, napsat nějaký komentář, mě Warlords of the Wastelands příjemně překvapil.

Jelikož se Tarnum při své cestě na vrchol nezastavil ani před vražděním nejbližších přátel a rádců, s nimiž měl jen drobné neshody, rozohnil své předky, kteří mu neumožnili vstoupit do ráje a poslali zpět do říše živých. První úkol, který Tarnuovi jeho předkové uložili, aby odčinil své skutky a mohl jednou pokojně zemřít – zachránit duši muže, který ho zabil – byl i prvním dobrým vtípkem tohoto dílu. V jeho tažení mu pomáhala Allison, Rionova dcera, se kterou ho svazovalo zvláštní pouto. Z očekávaného milostného dobrodružství se ale vyklubala dcera jeho sestry. V praxi ale pouze Tarnuovi poskytla možnost používat lidskou armádu, vystupovala v dialozích a sem tam poslala nějaké suroviny. Jako hratelná hrdinka se objevila až v sedmé mapě, ve které byla, se svými nízkými staty, spíše na obtíž.

Závěrečný zvrat, ukradení Rionovy duše byla jen léčka na vylákání Allison do podsvětí, mě nijak nepřekvapil, protože mu předcházelo dočasného spojení s démonem, který nám chtěl čirou náhodou pomoci. Ten ale ve svých plánech opomněl jeden důležitý prvek. Nesmrtelného hrdinu, kterému se tak neříká pro nic za nic. Proto mohl po předstírané smrti, pokračovat ve svém tažení.

Obtížnost a délka je častým terčem kritiky Heroes Chronicles. Tento díl o to víc, protože nepovinným úkolem v průběhu kampaně bylo sestavování Andělské aliance, jejíž síle se nepřátelští hrdinové nepřizpůsobovali a i finálový boss měl základní vlastnosti pouze kolem 25 bodů, ale já na 55. Mapy jsou ve velikosti S nebo M, jenom výjimečně se objeví i něco většího. Jako např. šestá (z osmi) mapa kampaně - XL s podzemím i povrchem, třemi nepřáteli, mnoha hrady a teleporty. I po pár týdnech to vypadalo na dlouho, ale ve chvíli, kdy jsem zjistil, že povrch je pro mě nepřístupný, ale nepřítel z něj může donekonečna vysílat své jednotky, jsem se na mapu vykašlal, sebral úkolový artefakt a popíchal za pokračováním příběhu. Proto ano, je to krátké, ale já říkám: Aspoň to rychleji "odsejpá ".

Pro: Příběh, velké množství poutavých textů, sympatický hlavní hrdina

Proti: Nízká obtížnost, absence novinek

+12 +13 −1