Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heroes Chronicles: Warlords of the Wastelands

27.09.2000
67
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

První z osmidílné spin-off série Heroes of Might and Magic vypráví příběh Tarnuma, nesmrtelného hrdiny a vůdce lidu barbarů. Tarnum sjednotí barbarské kmeny pustiny a povede je do války proti čarodějným králům otrokářské říše Bracaduun.

Kampaň zahrnuje osm scénářů s volitelnou obtížností. Každé scénário je uvedeno svým videem a hratelnost je totožná s datadiskem pro třetí díl hlavní série, Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death. Spočívá tedy v prozkoumávání mapy, konkrétně pustin nebo močálů, sbírání artefaktů a verbování různých bojovníků, i roztodivných bytostí do družiny. Nechybí však ani průzkum podzemí, správa inventáře a vůbec vše, na co jsou hráči zvyklí z Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, na jehož enginu celá série Heroes Chronicles běží. Tarnumův příběh pokračuje v Heroes Chronicles: Conquest of the Underworld.


Poslední diskuzní příspěvek

@jvempire (28.03.2020 16:03): záleží na tom, co přesně chceš. Komplexitu map/kampaní to nemá, i když hlavní hrdina (a pár dalších) se přenáší mezi misemi. Jako pohled do lore je to relativně zajímavé (odehrává se to např. na území pozdější Bracady a Tatalie). Akorát jsou zde brutálně omezené jednotky/města (vpodstatě jen Fortress, Tower, občas Swamp nebo Castle).

Jinak v poslední misi masakruješ tisícové davy peasantů, jestli tě to láká...

Jinak jsem cca 2000 docela oceňoval ty cutscény v MM6-7 a HOMAM3, ty jsou tu taky, ale dnes už to nemá tu působivost...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
O spin-off sérii Heroes Chronicles jsem se dozvěděl poměrně brzy (díky sžíravé recenzi z jednoho herního časopisu, která by se dala shrnout slovy "krátké a blbé"). Celou sérii si pak koupil otec poté, co vyšla na GOGu (jestli ale některý z dílů hrál, to už se ho bohužel nezeptám). Nebýt Herní výzvy a potřeby najít nějakou tahovku (původně jsem chtěl hrát Alpha Centauri, ale radši jsem se zase po špičkách vytratil. Poté padla volba na HOMAMIV, kde jsem ale zapomněl, jak neskutečný opruz ten díl byl, načež mi do oka padlo tohle), asi bych se neobtěžoval.

Warriors of the Wasteland nabízejí osm map/scénářů a nic jiného - to je celá kampaň, žádný generátor map, standalone mapy nebo multiplayer. Ale na to máme trojku... Kdesi jsem si přečetl, že Chronicles cílily na začínající hráče a minimálně úvodní mapy by tomu odpovídaly. Na druhé straně, kratší herní doba mi v dnešní době zcela vyhovuje. Co tato hra dělá opravdu dobře, je world building a writing, na HOMAM je tu neuvěřitelné množství textu a vpodstatě jsem se přistihl, že hraji víceméně jen kvůli příběhu (i když tedy ta náhlá proměna hrdiny v posledních dvou mapách... no, nevím...).

Jinak se mi nevyhnuly technické problémy - nejsem zvyklý na to, aby se mi na GOGu koupená (starší) hra odmítala spustit, naštěstí fórum nabídlo řešení a hra pak přece jen fungovala.

Herní Výzva 2020: Ještě jeden tah
+14
  • PC 70
Kampaně Heroes Chronicles jsou pro mě nepochopitelně rozděleny do několika samostatných her s tím, že každá hra obsahuje jednu samostatnou kampaň, teda s výjimkou té poslední - Final Chapters, která obsahuje kampaně dvě. Naštěstí dnes není problém si pořídit tyto hry v jednom balíku a postupně je bez problému hrát. Mé dojmy a zážitky z hraní této série však nemá cenu rozdělovat do tolika malých částí, tak to vše shrnu zde v jednom komentáři.

V prvé řadě se jedná čistě jen a pouze o nové mapy v rámci samostatných kampaní. Žádné jiné novinky jsem si při hraní nevšiml. Jednotlivé scénáře jsou pak spíše menší mapy s celkem pohodovou obtížností. Obvykle mi stačilo v každé mapě poctivě "objet" s postupujícími hrdiny všechny bonusové budovy, abych si nafarmil statistiky. Příběh s reinkarnující se postavou jménem Tarnum byl celkem fajn. Navíc mi přišlo, že se při hraní zobrazovalo mnohem více textů rozvíjejících příběh daného scénáře, než bývalo zvykem u předchozích kampaní. Celkově to tak na mě působí výpravnějším dojmem.

Nejvíce mě pak bavila třetí kampaň jménem Masters of the Elements, kde se postupně hrálo za různé živly z Confluxu. Díky tomu jsem si tuto frakci konečně plnohodnotně užil, což jsem postrádal především v prvním rozšíření Armageddon's Blade

Celkově mě hraní bavilo, nicméně nijak nenadchlo. Jsou to prostě jen další mapy pro třetí Heroes. Nic víc, nic míň.
+10