Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Co si vzpominam, a to jsem Chronicles dohral vsechny, tak tam neslo volit obtiznost a ty kampane byly vsechny velmi jednoduche, ale zase mely pomerne zajimavy pribeh. Hlavni herak Tarnum si prenasel artefakty a pokud hrac poctive obchazel vsechna mista na mape, kde ho slo posilit, tak byl v zasade behem par map prakticky neporazitelnej a nevzpominam si, ze by nekdy komp kladl vetsi odpor. Konkretne s artillery, kdyz mel Tarnum vysokou silu, ale i dalsi skilly, tam balista asi 1.tyden nahrazovala jednu silnejsi jednotku strelcu a tim urychlovala uz tak pomerne rychle souboje, ale Tarnum byl uz tak strasne silnej, ze to vsechno kosil levou zadni treba i pomoci Magic arrow, takze explorace 1.tyden byla bezproblemova a 2.tyden po rustu potvor ve meste uz byla ballista opet v zasade do poctu.

Ale jo, urcite je lepsi, nez treba First Aid. Nevim jak se First Aid upravovala v pozdejsich neoficialnich datacich, ale podle me by bylo mnohem zajimavejsi, kdyby umela First Aid na experta slabou resurekci. To by bylo o necem jinym. Podle me byla chyba treba Shadows of Death, ze tam nevybalancovali tyhle zbytecny skilly, ze treba nedali Eagle Eye na experta 100% nauceni se spellu, neupravili Learning, aby daval vic expu apod, v te dobe uz se vedelo co v puvodni HOMM3 plus AB nefunguje.
Abych nikomu neukřivdil, tak jsem si prohlédl všechny mapy prvních dvou kampaní Heroes Chronicles, tedy Warlords of the Wastelands a Conquest of the Underworld a musím uznat, že jsou v jedné věci velmi specifické. Nejde ani tak o to, že jsou malé, ale specifické jsou v tom, že v pozdějších fázích hráč začíná s extrémně silným hrdinou, ale přitom pouze se základními jednotkami. Nejde o to, že by balista na S/M mapách byla tak dobrá, jde o to, že balista je dobrá u nalevelovaného hrdiny s malou armádou. Na standardních S/M mapách existuje vždy lepší volba než balista, např. kouzelník. Tzn. pokud by Tarnum byl mág a mohli byste bojovat od prvního dne s bleskem za 400 proti armádám typu 50 goblinů, bylo by to stejně snadné, jako když na 50 goblinů nastoupí balista s 2x200 damage, obrazně řečeno.

Na standardních malých mapách, ať už singleplayer scénářích nebo v multiplayeru by naopak Pyre za Inferno a Christian za Castle byla špatná volba (a sám jsem Pyre jako startovního hrdinu od HOTY snad už nikdy nehrál), protože kvůli balistě bude hrdina začínat bez střelců. Každý lepší kouzelník by si na menší mapě s balista specialistou vytřel zadek. Ten Gurnisson je možná trochu výjimka, protože má vysoký útok, takže jednak z balisty vytěží ze začátku maximum a zároveň bez vlků se dá hrát. Stejně bude mít ale nevýhodu v "bankách", tedy v budovách, kde se bojuje, protože tam bude bez balisty. Např. Tyraxxor je schopný zabít Wolf Rider Picket (budovu na kyklopy), nebo jedničkovou konzervatoř rozhodně dříve než Gurnisson a mít pak ze startu 4-6 kyklopů nebo anděla je mnohonásobně lepší než balista.

Shrnul bych to takto, v Heroes Chronicles je artilerie velmi dobrá volba. Ne vyloženě výborná, ale velmi dobrá, to uznávám a kaji se. Přidává u hrdiny s vysokým útokem hodně a umožní hráči o poznání rychlejší rozjezd, protože jinak by se muselo čekat dlouhé dny na vystavění budov a nákup jednotek.

Problém mám s vyjadřováním pana Eru. Věřím, že nejsem jediný, kdo si jeho post vyložil jako "artilerie je vždy výborná", k tomu zcestné výpočty, které nereflektují realitu a završení tím, že Knight nepotřebuje magii. To jsou prostě nesmysly. Uznávám jeho tvrzení "Není Heroes jako Heroes", protože Chronicles má ty scénáře opravdu jiné, ale stačilo to říct normálně a ne se točit na tom, jestli jsem já hru hrál nebo nehrál...
Nojo, mnoho let ubehlo od minule diskuze a artillery je furt stejne na hovno jako byla vzdycky, vyuziti snad muze mit na S mapach s vysokym pockem souperu, kde se setkaji uz 1. tyden a bojuje se se zakladnimi armadami, tam herak s artillery, kterej navic uz ma balistu u sebe a nemusi ji tak za 2500 kupovat, muze bejt fakt dobrej, ale jinak ne.
Uz je konec? To mam jako cekat na pokracovani dalsich 8 let? Zase vic otazek, nez odpovedi... jak ja tyhle serialy nesnasim.
@Eru (08.07.2021 07:28): Jo? A kdo je "vy všichni"? Pověz mi o tom, kdo to chápe, jsem zvědavý, kdo se přihlásí. Já tě nepřesvědčuju, já jsem poukázal na to, že tvé přesvědčování uživatele 90210 (v roce 2013) bylo naprosto mimo mísu. Jak jsem řekl, výpočet damage a volba sekundárních vlastností je ve všech datadiscích stejná. Točíš se jak autista na tom, že jsem nedohrál tuhle konkrétní kampaň, aby ses vyhnul tématu. Představ si, že jsem dostatečně znalý na to, popř. umím číst popis hry, abych věděl, který díl Heroes Chronicles je první a který ne. Kvůli tobě jsem si včera hru koupil, můžu ti zaslat účtenku na mail, ty chytráku. Dohrál jsem 1,5 mise a je to děsná nuda, takže na to seru, ale hodnotit to nebudu. Nejdřív jsem si řekl, že tady nakliknu dočasně 50%, abych ti sebral vítr z plachet, ale pak jsem vsadil na to, že budeš aspoň trochu normální, když prostě řeknu pravdu, že jsem hru dostatečně nehrál na to, abych ji hodnotil.

Každý má právo zapojit se do diskuze ke hře, kterou nehrál, pokud o ni má co říct, např. pokud o ni získal informace jinou cestou než hraním. Myslíš, že lidi, co zkouknou X hodin walkthrough nějaké hry, ale nekoupí si ji a nehrajou ji, nemají nárok na to se k ní alespoň v diskuzi vyjádřit? Že jako třeba, kdo hru nehrál, tak nemá šanci pochopit alespoň její základní principy např. z textu nebo videa? Mě stačí vědět, že Chronicles neupravuje žádnou mechaniku hry, je to jen placená custom kampaň o relativně standardních, byť menších, mapách a v takovém případě se volba skillů a výpočet damage řídí stejnými pravidly jako v RoE, AB, SoD.
@H34D (07.07.2021 22:11): Jo? Proto jsi tomu včera dal 50 %? A své hodnocení následně stáhl, protože sis uvědomil, že je to druhý díl nebo to nevíš doteď? :) ; Hele, netřeba o tom dále diskutovat, všichni tu chápeme, že mě přesvědčuješ jak to funguje ve hře kterou jsi nehrál.

Není Heroes jako Heroes.
@H34D (07.07.2021 10:28): Tak jasné s tou artilerií. Toho Gurnissona jsem také doporučoval kdysi. K čemuž (a dalšímu) si měl poznámku "...to co napsal Jab je pěkné, ale v praxi nevyužitelné". Přičemž podotýkám, že jsem se uvedené a další věci naučil prostým čtením zahraničního fóra (heroescommunity.com), kam přispívali hráči zahraniční HoMaM 3 ligy. Aby to nevypadalo, že jsem takový génius.
@Jab (07.07.2021 07:25): Ano, v průběhu let jsem se učil a měnil názory na některé aspekty hry v závislosti na přibývajících zkušenostech. Můžeš mi cokoli připomenout a rád ti odpovím stylem "byl jsem mladej a hloupej, myslel jsem si, že to bylo takhle, ale pak jsem zjistil, že to bylo jinak".

Já jsem ve své zprávě připustil, že se jedná o konverzaci z roku 2013, dal jsem Eruovi (jízlivě!) prostor pro to, aby se opravil, nicméně on toho nevyužil. Jeho chyba ve srovnávání damage vychází spíše z matematiky, než z herní znalosti (nevzal v potaz obrannou sílu soupeře, nepřipočetl útočnou sílu jednotkám, s kterými balistu srovnává). Reálně jsem za 20 let s Heroesem nikdy neviděl, aby balista dala 500+ damage. A úsměvné mi přišlo, že těmito děravými argumenty tady přesvědčoval jiného uživatele o své pravdě... K tomu rytíř bez magie, aby nebyl "všeuměl"... :)

Co se týče použití artilerie na malých mapách, nevím, co myslíš tím, že o tom Eru věděl dříve než já. Já bych si dobrovolně artilerii nevzal nikdy u hrdiny, který s ní nezačíná. Hrával jsem rád jako startovní hrdiny Pyre za Inferno (ovšem to primárně kvůli logistice) a ojediněle Gurnissona za Stronghold, protože na chudších mapách, kde nelze rychle nakoupit silné jednotky (přičemž ty města mají slabší startovní jednotky), se balista dá dobře použít v bojích proti neutrálům v úvodní části hry. A to jak na ten drobný damage, tak hlavně na tankování damage.

@Eru (07.07.2021 08:13): Vyhýbáš se tématu, chápu. Jak jsem řekl, věci, o kterých se tady bavíme, platí pro všechny datadisky, není tedy relevantní, jestli jsem já konkrétně kampaně z Chronicles hrál nebo nehrál.
@H34D (07.07.2021 07:13): Zase na druhou stranu věděl o použití artillery skillu na malých mapách dávno před tebou. Jakkoliv bych jej samozřejmě použil jen u velmi specifických hrdinů.

Také si měl v průběhu let svou "learning curve". Rád ti pár dalších věcí připomenu. A dokonce i bez toho, abych byl jízlivý. ;)
@Eru (06.07.2021 22:20): Ano, to jsem dokázal pochopit už z toho, že se právě nacházíme v profilu Heroes Chronicles. :) Nicméně RoE, AB, SoD a Chronicles jsou co se týče výběru sekundárních vlastností a počítání damage naprosto stejné. :)

Prostě máš, nebo minimálně v roce 2013 si měl, nějaký názor, o kterém si tady vtipně přesvědčoval 90210 a přitom ten názor byl fakt mimo. Mně to pak nedalo si rýpnout, protože jsem ten zlý a špatný a chtěl jsem ti dát více důvodů, proč mě nesnášet. Nemáš zač!
@Eru (10.05.2013 13:45): Diskuze z roku 2013, zajímavé. :) Pro rytíře nebereš magii a obhajuješ artilerii? Velmi vtipné.

On ten problém artilerie spočívá jednoduše v tom, že jak souběžně rostou skilly (resp. útočná síla, která ovlivňuje balistu), tak stejně tak většinou roste i obranná síla a armáda. Pokud počítáš, že v kampani končí hrdina s 55 útočnou silou a balista mu tedy dává kolem 500 damage, tak předpokládám, že počítáš, že proti tobě stojí jednotka s obranou 0, což není moc realistické. Pro srovnání použiješ anděla, který má "jen" 50 damage. On má přeci v základu o 10 větší útočnou sílu a k tomu musíš připočíst taky těch 55. Takže ve výsledku nedá 50, ale cca 165,5. To je první věc. Druhá věc je ta velikost armády. Pokud v kampani hraješ s takhle nařachaným hrdinou a máš k tomu obrazně řečeno 10 gremlinů, pak je artilerie super. Ale jestli se pohybuješ v počtech 10+ andělů, tak je balista a tedy artilerie opět sračka (mimo to ji při větších armádách může soupeř snadno sejmout, protože má pořád jen 250 hp).

"Armorer chrání příliš málo" - Armorer chrání dost, je to hodně dobrá, ne-li výborná vlastnost.

Tvl, tak už chápu, proč mi s takovými názory klikáš mínus k Restoration of Erathia. :)
@Eru (10.05.2013 14:41): No, ono to neni tak, ze by ten hrdina byl "jack of all trades and master of none", ale prave ten ultimatni hrdina, aspon pro me. Rozhodne mu k tomu ale nepomuze artillery.;0)

Ok, nechme to bejt.
@90210 (10.05.2013 14:20): Ano, proč mít ultimátního hrdinu, když můžu mít všeuměla, který neumí nic pořádně. Pro mě nepochopitelná logika, ale brát ti ji nebudu.
@Eru (10.05.2013 13:45): Wisdom je zaklad a pathfinding beru vzdycky, armorer beru, kdyz nedostanu offense nebo archery a chci bojovej skill. Dal tam mas 4 skoly elemental magic, hodi se i intelligence, protoze mam ve zvyku hodne kouzlit i ty na manu nejnarocnejsi kouzla. I mysticism je uzitecnejsi, nez artillery...

Pro me osobne je vopruz i tactics, akorat zbytecne zdrzuje, poradny vyuziti ma jen u nejslabsich hradu typu fortress nebo inferno.

Delavam si vsestranny hrdiny, tj. z bojovniku kouzelniky a naopak.

K nicemu jsou eagle eye, diplomacy (pri primarniho hrdinu), estates (pro primarniho hrdinu), ballistics, artillery, scouting, learning, resistance, first aid a scholar pro hlavniho hrdinu. Pokazdy zabiraj misto uzitecnejsimu skillu.
@90210 (10.05.2013 12:20): Pořád ale nevím kterým skillům zabírá místo. Tady je jejich seznam.

Tarnum je rytíř a začíná s artilérií a leadership. Archery je užitečná (castle má 2 střelce + balistu), Offense, Luck, Tactics, Logistics se ti také budou hodit. Jako osmý "must have" skill mě nic nenapadá. Záleží na osobních preferencích. Protože Armorer a Resistance chrání přílíš málo. Skill na katapult nevyužiješ moc často, protože hrady brání AI, tak ti její jednotky i většinou samy vyjdou ven. First Aid je slabý skill. Necromancy mít nemůžeš. Diplomacii nepotřebuješ (máš silné jednotky a balistu). Estates také ne, peněž budeš mít vždy dost. Learning také ne, zkušeností budeš mít také vždycky dost. Pathfinding, Scouting a Navigation v HC: CotU neyvužiješ. A Eagle Eye až Water Magic je blok magických skillů, které rytíř nepotřebuje. Možná s vyjímkou Wisdom, která může zaplnit 8. skill.
@Eru (10.05.2013 01:46): Ja vim, ze jeji ucinnost roste s utokem, nejakou damage dava, az kdyz mas utok 20, coz je v momente, kdy uz ji fakt nepotrebujes, pri bitvach nedela zadnej rozdil. Jsem v druhy mape, mam utok cca 15 s artefaktem, advanced artillery a balista dava damage asi jako 10 gremlinu, porad je uplne na hovno a postava je v posledni fazi, kdy by ji jeste teoreticky mohla k necemu potrebovat. Pokud by mel Tarnum silu 50, tak pocitam, ze v ty dobe bude kazda bitva koncit driv, nez se balista vubec dostane na radu...
@90210 (09.05.2013 22:04): Trochu statistiky: Útok a obrana balisty roste rovnoměrně s s vlastnostmi hrdiny, životů má stále 250. Damage se počítá podle vzorce: dmg=(2-3)*(útok hrdiny + 1). Na expertní úrovni artilérie střílí balista 2x a každá střela působí dvojnásobné škody. Dohromady tedy 4 násobné poškození, než bez skillu.

Pokud bys měl hrdinu s útokem o hodnotě 20 byl by damage ballisty bez skillu 42-63, se skillem defacto 168-252. S útokem 30 to dělá 62-93 vs. 248-372. V kampani Tarnum končí s útokem kolem hodnoty 55, damage takové ballisty bez skillu je 112-168, se skillem 448-672.

Pro porovnání damage některých jednotek: Archanděl 50, Titán 40-60, Azurový drak 70-80.

--> Proto by mě na tomto místě zajímalo, kterých 15 skillů máš na mysli.