Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hero of Many

13.06.2013
24.06.2013
15.09.2014
54
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hero of Many je atmosférická akční adventura od českého studia Trickster Arts. Hráč se ujímá bílého stvoření ve tvaru koule. V každém ze 26 levelů, odehrávajících se v 4 světech, je vaším cílem dostat se až na konec. Cestou můžete narazit na 2 druhy ryb (bílé a černé). Černé jsou vašimi nepřáteli a bílé spojenci. Hráč nebojuje přímo, ale pomocí bílých ryb, které jej budou následovat a bránit jej. Později však hráč získá schopnosti, které mu umožní se do boje určitým způsobem zapojit. Hra také nabízí několik zpestřujících miniher a puzzlů, jako například závod nebo labyrint. Taktéž jsou přítomny prvky stealth akce.

Příběh hry je zasazen do podmořského světa, který je krásný, ale krutý. Bílé ryby jsou hromadně vyhlazovány černými. Naštěstí se objeví Hrdina, který se postaví do čela bílých ryb a vede je do zuřivých bitev, které rozhodnou zda jejich druh přežije.

Hra také zaujala soundtrackem od Matúše Širokého (skládal hudbu i pro Mafia II) a také díky své grafice, která připomíná tituly jako je třeba LIMBO nebo Insanely Twisted Shadow Planet. Brzy po vydání hra sklidila kladnou kritiku od recenzentů.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak nějak jsem ani nevěděl, že to vyjde i na PC, takže super (ještě když je to na Steamu a v ČJ). :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Hero of Many je příkladem hry od které jsem si moc nesliboval, ale ta mě pak velmi příjemně překvapila. Když ji autoři ohlásili, zdálo se Hero of Many jako kopie Insanely Twisted Shadow Planet. Naštěstí si jsou hry podobné jen vizuálně, ale hratelnost je výrazně odlišná a musím říct, že Hero of Many se mi líbilo výrazně více. Mnohem více mi připomíná jinou českou hru, Botanicula od Amanita Design. Obě mají povedenou atmosféru, neobsahují žádný text a v případě některých lokací Botaniculy i vizuální vzhled. Jistou podobu lze najít i s Limbem a to nejen po vizuální stránce, ale iv příběhu, který je též otevřený interpretaci (i když výrazně méně než v Limbu).

Hra se řdí většinou mezi akční adventury, i když asi ne každý s tímto zařazením bude souhlasit. Je však pravdou, že se jedná o asi nejpřesnější zařazení. Jinak hra obsahuje prvky strategie, stealth akce či logické prvky. Navíc zde jsou části které obsahují poměrně odlišnou hratelnost. Například si užijet i závod. Sama hratelnost je originální. Hráč nebojuje s nepřáteli přímo, ale s pomocí svých pomocníků, ryb podobajícím se spermiím. Nelze však nečinně přihlížet jak se za vás bijí, ale musíte taktizovat jinak skončíte s vymláceným hejnem, což znamená nutný restart. Postupně také obdržíte nové schopnosti, které vám otevřou nové možnosti v taktizování. Další příjemnou věcí je ovládání. Hru jsem hrál prvně na tabletu a byl jsem zvědavý jak se s ním autoři vypořádají u počítačů. Nutno říct, že velmi dobře a na počítačích se hra ovládá lépe než na dotykových zařízeních.

Příběh je, jak už jsem napsal, otevřený interpretaci, což je dané hlavně abscencí textů či jinak vedených rozhovorů. Řada věcí je však jasná. Základní zápletkou je to, že černé ryby napadli ryby bílé a vyhlazují je. Naštěstí se objeví Hrdina ve formě bílé koule, který začne organizovat odpor. Je to celkem jednoduchý příběh, který však dává prostor fantazii hráče, protože abcence textů je opravdu znát. Příběh je také podbarven skvělým soundtrackem, který reaguje na aktuální dění ve hře, takže hráč pozná, co se zhruba děje. Soundtrack jde k ruce pěkné grafice tvořené černými siluetami.

Hra je však poměrně krátká a dohrajete ji za několik hodin a řada hráčů ji asi znovu hrát nebude. Mě však chytla natolik, že jsem ji dohrál hned několikrát (nutno řící, že ve většině případů na dotykových zařízeních). Přesto ji však můžu doporučit a to hlavně těm co mají rádi atmosférické hry.

Pro: Hratelnost, hudba, grafika, příběh, originalita

Proti: Délka

+10
  • PC --
Podmanivý vizuál a melancholická atmosféra - Hero of Many umí zaujmout na první pohled, jako relaxační hra zdá se být ideální. Bohužel, nebýt výzvy DH 2018, prakticky bych ji ani nedohrál. Tohle byl totiž můj druhý pokus. Ten první ztroskotal dva roky zpět, kdy jsem se kvůli bugu nemohl pohnout dál.

Těch technických chyb má HoM mnohem více a kromě zaseknutí se do zdi jsem narazil i na pár nepříjemných situací se slepou uličkou, ze které nebylo návratu. Naprostým amatérstvím je pak pohyb po obrazovce, který se nezdá být plynulý ani když mi framecounter ukazuje 60fps. A to je u hry zaměřené na pohyb docela velký špatný.

Na hudbu jsem byl hodně zvědavý a doufal jsem v příjemný ambientní soundtrack. Bohužel technická bída se projevuje i tady a to nejen v použitých motivech, ale hlavně v jejich agresivním dávkování.

Jakýsi děj byl zajímavý asi tak do poloviny, poté už jsem přestal vnímat, proč najednou hraju střídavě za bílého nebo černého spermíka, když celou dobu ovládám jakési inteligentní vajíčko. Už se to na sebe začalo hromadit tak nepřehledně a rychle, že jsem ztratil nit. Ve finálních fázích hry gamepad dostával kládu více, než by bylo zdrávo a ubíjela mě nemožnost přeskakovat enginové animace.

Docela mě mrzí, že to takhle dopadlo a že si ode mě prvotina Trickstarů nemůže odnést lepší hodnocení. Díky repetivní hratelnosti, technickým nedostatkům a frustrující poslední třetině hry prostě nemůžu jít výše.

Hodnocení: ✰
+9