Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hellion: Mystery of the Inquisition

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Anglický inkvizitor Godric of Glastonbury, jinak také dominikánský vymítač, nemá ve 13. století, kdy i chrliči na katedrálách ožívají, vůbec nouzi o práci. Pocestné ohrožuje divá zvěř a mordýřští heretici, do té doby neochvějná autorita katolické církve se sype jako rozbitá vitráž a brány pekelné přestávají těsnit. Mají s tím vším snad něco společného již současníky démonizovaní templáři? Rytíř bez bázně, hany a milosti se z Anglie vydává na cestu po Francii, Prusku i Středomoří. Tak by se asi dal shrnout zašmodrchaný příběh zasazený na různá místa Evropy vrcholného středověku.

Hellion byl jako blesk z pošmourného nebe pro všechny hráče, kteří chtěli v záplavě fantaskních titulů hru, kolem které historie alespoň prošla. Vývojáři ze studia v severopolské Bydhošti byli odhodláni jim právě tohle přání s Mystery of the Inquisition splnit, na čemž pracovali od roku 2005. Zkušenosti z vývoje titulů jako The Witcher (2007) nebo Two Worlds (2007) přitom zaručovaly znalost řemesla. Kromě atraktivní grafiky se hra vyznačovala patrně nejambicióznějšími bitkami na meče až do Kingdom Come: Deliverance (2018), bez povšimnutí však neměly zůstat ani střelné zbraně.

Zásadní problém představovalo od samého počátku financování. Po vyčerpání prostředků od raných investorů se studiu v době nedlouho před vypuknutím mánie okolo „všespasitelného“ Kickstarteru prostě nedařilo najít vydavatele. Svůj podíl na tom jistě měla i právě probíhající ekonomická krize. Někdejší šéf studia Piotr Pieńkowksi v červnu 2019 tvrdil, že bylo až ze 70% hotovo a zbývalo dodělat tři kapitoly z celkových třinácti. 40 lidí a rozpočet 2 miliony dolarů na vytvoření hry do tří let nebyly podle jeho zpětného pohledu dostatečné, a tak na sklonku roku 2009 došlo ke zrušení projektu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.