Halls of Torment v sobě spojuje roguelite hratelnost ve stylu Vampire Survivors s retro vizuálním stylem inspirovaným akčními RPG z pozdních devadesátých let, především prvním Diablem. S jedním se statečných hrdinů hráči sestoupí do podzemí, aby tam čelil hordám krvelačných stvůr a nakonec porazil některého z temných lordů.
Princip hry je jednoduchý - hráč s nachází v aréně viděné z ptačí perspektivy, kde musí třicet minut přežít nekonečnou záplavu monster a pokud se mu to podaří, čeká ho boss. Z mrtvých padají zkušenosti, díky nimž postava přechází na nové úrovně a vybírá si ze čtyř náhodně vybraných vylepšení. Nachází také mnohem vzácnější truhly s vybavením, které si může ponechat v daném runu nebo odeslat na povrch a mít ho k dispozici v příštích pokusech. Ve hře se také nachází systém jednoduchých úkolů, jejichž plněním si hráč odemyká nová povolání, předměty a dovednosti. Za zlato je také možno posilovat charakter o permanentní vylepšení jako větší zdraví, silnější damage nebo vzdálenost sebrání předmětů.