Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Než se Gunman Chronicles v listopadu 2000 objevil na pultech obchodů ve stejném druhu big boxového balení, které Sierra dopřávala titulům od zavedených vývojářů, prošel si původně moderský počin z amerického Utahu několikaletým vývojovým cyklem.

Na samém začátku multiplayerový mod pro Quake (1996) deathmatch byl s vydáním Quake II (1997) přetvořen do id Tech 2 enginu, aby se o rok později stal totální konverzí Half-Life (1998) na GoldSource enginu, primárně odvozeného od Quake enginu.

Jako totální konverze byl mod svými tvůrci prezentován i na Half-Life Mod Expo 29. července 1999. V konkurenci šesti ostatních modů, mezi nimiž nechyběl ani Counter-Strike (2000), zaujal Gunman Chronicles pořadatele Expa z Valve, kteří teamu Rewolf nabídli možnost z modu vytvořit komerční titul. Valve za tím účelem poskytlo finanční podporu, prostory a zkušené vývojáře.
Přesto, že si hra odnesla veskrze příznivá hodnocení a například v Německu herní magazíny PC games, PC Zone, GameStar, PC Action, PC Joker nebo web Gamesmania.de udělily Gunman Chronicles shodně nad 80%, nebyly prodeje přesvědčivé natolik, aby po vydání titulu nedošlo k samovolnému rozpuštění Rewolf Software. Znamenalo to mimojiné zrušení vývoje plánované konverze pro konzoli Nintendo GameCube.

Ostatní

Přestože už hra nejde nikde zakoupit, můžete si jí stále zahrát jako totální konverzi pro Half-Life, plně portovanou pro Steam. Jedná se o totožnou verzi, jako samotný originál.

Je nutno vlastnit Half-Life na Steamu - nainstalujte jej a do složky se hrou nakopírujte adresář Rewolf, rozbalený z Gunman_Chronicles_Steam_Version.1. Poté už stačí jen restartovat klienta Steamu, Gunman Chronicles se objeví v lokálně nainstalovaných hrách.