Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (18.08.2017 00:01): Felipe Pepe je stary harcore dungeonak, takze jeho herny cas treba brat s rezervou ;-)
Citujem jeho porovnanie s Winzardry 7, po tom ako ku Grimoire nakreslil mapu: "Game says I've explored 92% of the world. I estimate it to be around 3-4 times the size of Wizardry VII:"...
Aha, takze ve skutecnosti to zabere 100 hodin (na prvni pruchod + az bude vse vybalancovane) a ma to 6 koncu, takze to vynasobil a dostal tech 600 :)
@valcik (17.08.2017 23:02): Nevím, jestli je to stejný borec, já jsem se s Felipe Pepe bavil na FB.

jj, ty bardy jsem nějak zaznamenal (boje s bossy pomocí nástrojů tak, že si bossové neškrtli). A těch 600+ je skutečně asi myšleno běžný hráč se všemi konci.
@Charllize (17.08.2017 22:18): Prošel +- všechno, dělal i vedlejšáky, byl to evidentně zkušený hráč (jeho věta "Takto jsem se nepobavil od devadesátek" mluví za všechno).

Takže podle všeho zatím snižuje herní dobu balancing soubojů, uvidíme, co na to Cleve.
@Phoenix (17.08.2017 21:54): tak ja bych povazoval za zazrak ze to JDE dohrat, a to je rozhodne dobra zprava. Taky zalezi jak to dohral, prosel vsechny lokace? Dungeony? Jel jen pribeh? Delal vedlejsaky? Resil to sam nebo dle navodu? atd..herni doba je vzdycky variabilni.
Tak už to někdo dohrál, už jsem vznesl dotaz na herní dobu.

EDIT: Felipe Pepe‎ z Dungeon Crawlers říkal, že 85 hodin, ale že je to hodně tím, že po 30ti hodinách jsou boje značně jodnoduché a (po jejich vyvážení by to klidně na 100+ bylo).
Omylem jsem přikázal barbarovi, aby svou sekyru na nepřítele hodil. Jde ji nějak po skončení souboje sebrat nebo se propadne někam do pekla?
@Shoggot (13.08.2017 17:28): Jo, ti v tom apergerovi jedou s ním. :)

Nic proti tomu, autistů potká člověk v životě hodně. Ale možná je občas dobré nedávat pozitivní zpětnou vazbu tam, kde tato spíše uškodí.
@GodOfTheSick (13.08.2017 16:36): Neřekl bych "nikoho vůbec nezajímá", prostě se prodává úměrně žánru, který v poslední době až na výjimky nikdy nějaké velké počty nedělal. A je také potřeba vzít v potaz, že dungeony z poslední doby, kterých se prodal podobný počet, se prodávaly za poloviční až třetinovou cenu.
20 let se s tím patlá a když hru konečně vydá, tak zjistí, že ve skutečnosti nikoho vůbec nezajímá. Bublina splaskla a ani těch pár lidí, kteří kolem toho dělali neustále hype, to nakonec nehraje. Kde se stala chyba?
@Phoenix (13.08.2017 11:47): A kolik má ten krokáč The Fall of the Dungeon Guardians? Mně by zajímalo, kolik by se prodalo, kdyby fakt někdo udělal Wizardry 9 ve stylu sedmičky a bez DRM. Jestli by to znamenalo nějaký velký čísla :)
@Charllize (12.08.2017 18:27): Jedna věc je dvacetiletá práce, otázka samozřejmě je, kolik hodin denně/týdně na tom skutečně pracoval.

Na druhou stranu je třeba vidět oněch 3 600 v porovnání s ostatními Grim Based Dungeon Crawlery, které málokdy překonají hranici 10 000 prodaných kusů. Grimrock II má skoro 400 000 a jednička se blíží milionu, ale Ruzar a Heroes of Monkey Taver mají 3 000, 7 Mages 6 000, The Keep 6 500, Labyrinth of Andokost 9 000 a StarCrawlers velmi pěkných 17 500.
Cleve prodal dle steamspy nejakych 3600 kopii. To ma nejakych 3m korun, pripadne 126k euro. Coz, zase neni uplne tak spatny vysledek za tech par dnu co se to prodava. Sice to asi 20ti letou praci plne nekompenzuje, ale ja ho stejne podezrivam ze z tech 20 let na tom souvisle delal tak polovinu :)
Ta hra měla celých 20 let vývoje obrovský potenciál, ale... Old school vizáž by mi nevadila. Old school obtížnost a hratelnost bych uvítal. Ale ten old school user interface už absolutně ne. Nevadí mi nějaké to klikání navíc, Wizardry 8, kde toho klikání je taky požehnaně, jsou jedna z mých nejoblíbenějších her vůbec, ale co je moc, to je moc... Když vidím nějaký gameplay Grimoire, vstávají mi z ovládání a celkového UI vlasy hrůzou. Vždyť je to prakticky na úrovni W7! Aspoň jedno odpoledne za těch 20 let (UI je stejné minimálně posledních 10+ let) tomuhle tedy Cleve Neandrtálec věnovat mohl.

Jak vtipně poznamenal jeden Youtuber v reakci na toto: už vím, odkud bere Cleve těch 600+ hodin hratelnosti... :-D
@Charllize (07.08.2017 15:36): Presne ako Wizardry (6) 7, hlavný zdroj zvyšovania skillov je používanie hraním, nie level up.

Ale osobne by som bol radšej keby to bolo ako W8, kde pri levelupe dostaneš nejaký počet bodíkov a dáš si ich kam chceš (samozrejme sa zvyšuje aj používaním v hre čo je najdôležitejší zdroj zvyšovania + vo W8 boli stropové obmedzenia pridelovania levelupových bodov, čo sa mi moc nepáčilo).
@Phoenix (07.08.2017 15:04): Však to v BG taky byla první věc, kterou jsem vypnul.

Náhoda je fajn pro obzvláštnění, ale aby rozhodovala o mých statech (to i u Stínů nad rivou mě sralo, když jsem chtěl něco zvednou/snížit a neuspělo to kvůli bullšitu).
To bude nejaká mýlka. Cleve nedávno opravoval bug, ktorý pridával bardovi pri hre na harfu príliš mnoho skillu, to by si jeden myslel že skilly sa trénujú konkrétnou činnosťou priamo v teréne a bonus pri získaní úrovne je len doplnok..
@ugraugra (07.08.2017 14:58): Wizardry, Dungeon Master, z novějších věcí třeba Elminage Gothic (a i v původním Baldur's Gate přibývaly třeba životy náhodně dle povolání, přesně podle AD&D).

Je samozřejmě diskutabilní, jak něco podobného udělat, aby se nekonal save-load kolotoč. Na druhou stranu, pevně daná pravidla bez jakékoli náhody by asi dost dobře nefungovala, RPG nejsou šachy.
Ono je vlastně hustý, že když si vyjedu na DH RPG do roku 1996, které mají "reprezentativní počet hodnocení", tak to dělá jen 22 her.
@Garion (07.08.2017 14:12): Nene, tohle je oldschool a hardcore! Tak je to správně. Aby si hráč mohl vybrat co si zlepšit, to je casual a dumbeddown a nejspíš i akční, protože na to musíš klikat!
Nekdo na Steamu pise "Random stat & skill gains during level up", to zni docela tragicky...
@Ronik (06.08.2017 20:51): Tak nekteri lide tvrdi ze jsou na zacatku hry lokace ktere v demu nebyli. Okolo tech 600 hodin bylo napovidano dost a jestli ta hra je skutecne cela zatim nidko nevi. Ale myslim ze i kdyby to byla jen polovina tak je to vic nez dost:)