Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mvp23 (13.02.2019 14:54): "Udery otevrenych dlani jsou k videni uz u prvnich akcnaku z produkce Hong Kong. "

Nesouhlasim. Akčnáky z HK se většinou charakterizovali slow motion-přehnanýma-přestřelkama, ve kterých hrál Chov a režíroval to Woo. Mám pocit, že až v pozdějších filmech se začínali používat i souboje v HK filmech. Chan třeba stavěl vždy na soubojích, ale zrovna třeba on do toho spíš mixoval brutální kaskadeřinu.
https://www.youtube.com/watch?v=FawjYO2Sl6s - bavíme se o tom stejném úderu na krk? Tohle jsem v žádném starém HK filmu neviděl. Viděl jsem to právě jen v banshee, nebo person of interest, kde to hlavní postava používala pro okamžité KO ve fightu.
A právě ty postavy čerpali z krav maga. A collateral, ten styl, co tam Cruise předvádí, odpovídá tomu i co říkám já. Je tam fight na diskotéce, kde nepřátelé eliminuje okamžitě, na pár úderů a využívá prostředí kolem sebe. O tom krav maga je.

Jinak, to že krav maga je spíš moderní a nemá moc velkou historii o proti ostatním stylům, neznamená že je to nutně komerční. Pentjak Silat je taky dost nové, jdou vidět jen ve filmech Raid (doporučuju pokud máš rád akčnáky) a pak jsem to viděl v účetní, s Affleckem.
Jasně, že krav maga čerpá z jiných stylů. Ale má i svůj určitej charakter. Já dokážu poznat rozdíl mezi kali a magou, i když to jsou dost podobné styly, které staví na stejném principu. Kali je spíš na lokty, rotace rukou, dlaně. Krav Maga je přímo útočná, obsahuje i kopy na břicho a je taková dost...dirty bych až řekl.

Ty filmy, kde byla použita, které zmiňuji, se moc nepodobaj na jiné styly, krom krav maga, akorát čerpaj z jiných stylů, jako jak jsem řekl, to dělá Statham. U něj vidim to co tvrdíš ty i kousek té krávy.

@Fatality (13.02.2019 14:58): na podzim jsem emuloval PSP verzi (poprvé jsem něco emuloval) a přišlo mi to v klidu. Je to malinko okleštěnější než VC, ale prima. Jo a notebook už taky neni nejmladší, ale žádný problémy jsem nepociťoval. Zkus přes PPSSPP a uvidíš ;)
@David_Cravford (13.02.2019 14:15): Jenze to je prave ono - krav maga je takova smes vsemoznych veci, co obsahuje tez nekolik dalsich bojovych systemu a tvari se, jak na to maji patent, ale to same muzes rict napriklad o starem pangratiu. To pak muzes tvrdit, ze vsechno je pangratio, ktere tu navic bylo x let pred Kristem. Tam mas vse - dirty boxing, paky, wrestling... Dnes z neho nejvic vychazi MMA, ktere je prave znamo jako nejkomplexnejsi bojovy sport.

Udery otevrenych dlani jsou k videni uz u prvnich akcnaku z produkce Hong Kong.

Statham je dlouholety zak v BJJ a v kick-boxu. BJJ casto trenoval i s Ritchiem.

Nevim o zadnem filmu z drivejsi doby, kde by vylozene zaznelo jmeno tohoto uceni, ci byl predstaven nekdo jako master ucici krav maga. Vlastne neznam nikoho, kdo by driv cokoliv o krav maga slysel a bavim se o lidech, kteri se bojovym sportum venuji cely zivot. Jsou dohledatelne verejne seminare treba z 80-90. let jakehokoliv bojoveho umeni, krom krav magy. A urcite to neni proto, ze by se vyhybali komerci, ba naopak se jedna v soucasne dobe o nejvic komercni dilo. A aby se to dobre prodavalo, tak je treba to okorenit nejakou omackou okolo, ktera nema uplne pravdivy charakter.
Takze souhlasim - znama je, ale az v poslednich letech a to predevsim diky neskutecne komercializaci.

@mvp23 (13.02.2019 14:00): Krav Maga se využila už ve filmu collateral z roku 2004 a je docela známá. A jak si říkal, že nepřináší nic nového..

krav maga je rozeznatelná. zejména úder s otevřenou dlaní do krku, charakterizuje to bojové umění. Používal to třeba antony starr v banshee, nebo v 96 hodin Neeson. Říkalo se, že i série s Bournem využívá krav maga. mám pocit, že maximálně první díl, ale ty druhý zase čerpaj z Escrima/ filipínské Kali.

Dál krav maga využívá občas jason statham ve svých akčních filmech, jako je třeba safe a mixuje to s MMA technikama, nebo kick-boxem. A ještě mě napadl james caviezel, ten krav maga mixoval s wing chun v person of interest. Krav Maga využívaj i korejci ve svých akčních filmech.

takže si nemyslim, že je to až tak neznámé. A jiu-jitsu se dost od krav maga liší. krav maga tě učí využívat všechno, jako zbraň a více se to přibližuje k tomu Kali, nebo pentjak silat z indonésie. učí tě, jak se v realitě zachovat a jak ukončit boj okamžitě.
Jiu jitsu je spíš na páky, boj na zemi a využívá se v bojových sportech. zejména v MMA je dost znát.
@David_Cravford (13.02.2019 11:05): Jo, ale tenkrát se spíš používaly pojmy jako tradiční jiu jitsu, musado, atd, ale rozhodně ne krav maga. Neznám nikoho, kdo by v prvních letech nového tisíciletí znal tento pojem. Je to produkt především posledních let, i když se tváří jako mnohem starší a prakticky neobsahuje nic nového, co by nebylo možné zahlédnout v jiných bojových stylech. Se schválně zeptej kdekoliv na světě nějakého dlouholetého trenéra bojových umění, jestli někdy 15 let zpět alespoň slyšel něco o krav maga. ;)
Pánové, ono i vice city mělo lepší pěstní souboje než gta 5, lol :)
vadí mi, že u pětky do týpka kopnu, dám mu ránu a lehne. Tommy umí dávat i kopy na hlavu a pěstě. I když je to dost umělé no.
@mvp23 (13.02.2019 01:48): Mám nakoukaných dost akčních filmů a seriálů, kde se krav maga využívala. Niko Krav Maga ovládá a některé techniky tomu napovídaj. A pokud vim, Niko je možná srb, ale je to bejvalej voják a krav maga se učí v armádě především a policejních složkách ;-)
@AlieN (12.02.2019 19:54): Za mě má nejhorší jízdní model zatím pátej díl. Nejvíc arkádovej z celé série.
I s cheetahem vyjedu mount chiliand a můžu s tim manévrovat ve vzduchu a auto se vždy obrátí zpět na střechu :D
jinak pánové, tim jak paříte ty staré gtačka, mě umíte namlsat k tomu abych do toho šel taky :) ale nevim, jestli mám na trojku nervy :D ta musí bejt hard...
@Fatality (12.02.2019 18:37): to video hovoří za vše.
Ruku na pytel - pětka má možná lepší optimalizaci enginu, ale to je podle mě i dáno tim, že je uhlazenější celkově. Arkádová, méně realistická, méně náročnější.

Jde to i vidět na animacích, bitkách … někdo kritizuje fighty ve čtyřce. Mě se líbí. Niko umí krav maga, nepřítele odzbrojí, dává hustý chvaty i kopy. Paráda. Tuna interiérů, auta maj nějakou váhu. Můžeš sbírat ze země cihly a takový hovna. Šplhat, chytat se za římsy.
@mattesak (12.02.2019 15:48): Ze srandy jí právě beru pozitivně. Protože je to sranda, když tam jezděj jak šílenci. Není to sranda během misí, ale při volným čase, to je docela prdel.
To, že si rozmrdám auto o ty voly ani tak nevadí, když po mapě jsou pak ikonky na přesprejování. A je jinak roztomilé, když lidi kritizují u starého GTA nemožnou dopravu, přitom v pětce to je pořád na hovno.

Jako, sice zastavují na červené, ale jsou agresivní. Stačí, abych malinko zatroubil, začal hrabat kolama a týpek nasraně vystoupí a vytáhne mě z auta, aby mi šel rozbít hubu. Neustále ukazují fakáče na hráče, nadávaj když někoho předjedu.
Jde to i vidět, když se vedle někoho postavim. Buď na mě chvíli kouká a začne volat policajty, nebo začne urážet hráče a vyvolá bitku.

Celkově mám radši jízdu v autech ve starších GTAčkách. Nejen kvůli NPC, ale taky kvůli rádiím, které se lépe poslouchaj. Zítra mi přijde GTA IV, o které se říká že má nejlepší jízdní model, tak jsem zvědavej.
@Fatality (12.02.2019 14:55): Budeš se divit a nikdy by mě nenapadlo, že to povim, ale.... mě kvůli tomuhle absolutně nebaví GTA V. Uvědomil jsem si, že mi moooooc chybí ten chaos, nepředvídatelnost a ujetost u NPCčkách. Jasně. Je to frustrující, když děláš uhnanou misi na čas, a tak... a doprava se chová takhle chaoticky a šíleně.
Ale je v tom určité kouzlo.

Strašně mi chybí v pětce ty zmatky na dálnici. Kdy jedu ve svým pruhu a týpek mi do něj vjede, nabourá a do toho dalších několik desítek aut bourá. Akorát pak slyšíš nadávky. To, jak babka vystupuje z auta, kulhá a má připravenou v ruce golfovou hůl na někoho.. cool as fuck.

"Get out of the way! Move that piece of shit! DONT MAKE ME PUKE!!" s těmi NPC je strašná sranda.

Jednou, jsem dělal krátkou misi, jak musim počkat u hotelu a zaparkovat auto do podzemní garáže vedle. Ok, říkáš si "to nic není, je to hned vedle". Jo, z ničeho nic do mě napálí NEWS dodávka a rozmrdá auto na sračky. Nevim, odkud se vzala, ale já se tak hrozně moc smál.
Ok, rozjedu se autem a pak poldové mě vytlačí mimo vozovku, stojej na zelené na chodníku a na červenou se rozjedou, sejmou semafor - tohle všechno během jedné, krátké mise. Nepamatuju si, kdy jsem se tak brutálně smál!! :D
@mvp23 (12.02.2019 14:47): Jen ta doprava je na pest :) Prijde mi, ze ta hra mi to dela schvalne, porad mi nekdo vjizdi do cesty, at uz zahyba na krizovatce, nebo prejizdi dva pruhy, nebo zpomali schvalne, kdyz zpomalim ja, abych ho nechal projet, zkratka si z tebe doprava dela srandu.
@David_Cravford (12.02.2019 11:37): Jaka citlivost? Tu si muzes prece nastavit...

Grafiku upravuje napr. Reborn mod, ktery doporucuji. Hral jsem ho teda jen v GTA 3, u Vice City mi to uz lagovalo, tak to hraju jen se Silent patchem, ale to nevadi.

@Luďa (12.02.2019 12:25): Nevim, jak je to dnes s modernimi Windows, ale ve sve dobe jsem hral vsechny 3D old GTA bez FPS limiteru a nemel jsem zadny problem. Tedka hraju s 30 FPS, ale jen protoze mi to nedava notebook.
@David_Cravford (12.02.2019 11:37): Škoda, že jsou jenom v Rocktaru líný hovada opravit ten engine. Stačilo by málo, vytvořit oddělenou smyčku pro výpočty fyziky a jiných věcí a volání těch funkcí přehodit z vykreslovací smyčky do té oddělené, aby se to dalo hrát bez bugů i na 60 FPS. Takhle to všechno spoléhá, že hra jede vždy na 30 FPS a jakmile se vypne FPS limiter, je všechno divný (třeba tření vody pro lodě je větší, provoz je rychlejší, vypnout sirénu je složité, ...) Takhle jak to naprogramovali, to byla prasárna snad i v době vydání, možná chtěli ušetřit pár instrukcí za sekundu na konzolích, ale že to neupravili pro PC port je fakt konina. Hlavně že v tom portu, jak vyšel na androidy, konzole, iphony a já nevím co všechno, na to to externí studio nešáhlo, takže je to taky 30 FPS only. Poladit pak už citlivosti a input delay by byl jenom detail. Správný widescreen taky prkotina, když to dokážou i fanoušci bez zdrojáků v hex editoru.

Taková Mafia, co vyšla cca ve stejný době, takové problémy nemá. Jasně, herní mechaniky, grafika, stárnou, ale to základní technické řešení, že ovládání nemá input lag, ovládání myší je plynulé a hra nemá problém s vyšším FPS a rozlišením, než které si tvůrci dokázali v té době představit.
Jak to dokážete hrát?
Já nedávno přemýšlel o tom, že dám vice city i gta III na sto procent, ale mě absolutně nesedí ta grafika a citlivost s myší. na mě je to příliš mázlé, hbyté a nehratelné :-/
Uz mi chybi jen 10 % do kompletniho dohrani. Mam skoro vse, krome nekolika pribehovych misi, Vigilante (odkladam, co to jde) a vykradacek.
@Vynex (04.02.2019 11:58): Možná pak budeš mít problém při 60 FPS s loděma a jinou fyzikou. V Rockstaru byly programátoři úplní dementi a smyčku pro výpočty některých fyzikálních veličin neměli nezávislou se smyčkou pro vykreslování. Takže pak jsou lodě třeba brutálně pomalé při více jak 30 FPS kvůli velkému tření vody.
@rikuhahl (04.02.2019 13:00): Protoze v tech pozdejsich levelech je vice aut, mozna je strilim moc rychle po sobe, nekdy jsem i zastrelil policajta, tak byly hned dve .. Prelakovani taky uplne nefunguje, kdyz nesmis udelat nic po dobu asi 30 vterin, aby se ti neobnovily. To jsem pouzival predevsim kvuli opravam auta. Ale pak kdyz vyskoci 5 lidi s AK a pumpovacimi brokovnicemi, tak auto hned po prvni salve vzplalo.

Ostatni mise mi sly docela snadno, krome toho kdyz jsem v 10. levelu jednoho zraneneho omylem smykem zabil a musel to opakovat.
@Vynex (04.02.2019 11:58): Na 60 FPS by mi to asi nedal notebook, na tech 30 se to da v pohode hrat.

@rikuhahl (04.02.2019 12:45): FBI Ferrari mam, to se da sehnat pri 3 hvezdach, tak po tobe jdou. Jenze pak mi to vzdy rozstrili AK, jak vystoupi z aut. Tak pak vetsinou mivam vice hvezd, tak policejni auto neni problem. Vezmu jejich auto (to uz se neda opravovat), seberu bribes a jdu zase lovit, zase mi to auto rozstrili a to pak mam treba jen 1 hvezdu a nikde zadne policejni auto.. Hral jsem to trikrat a uz me to nebavi, takze to pak rozstrilim vrtulnikem.
@Fatality (04.02.2019 11:44): Taky jsem před nedávnem rozehrál po několikáté Vice City, ale poprvé na Windows 10 a taky jsem měl dost problémů ze začátku. Nakonec jsme použil Reborn, vypl jsem frame limiter a stáhl soubor co uzamče FPS na 60. Protože frame limiter ve hře drží hru jen na 30 FPS. Teď mě to běží v pohodě.
Jinak mel jsem s tim trochu porodni problemy, tak treba to nekomu pomuze:

Vertikalni mys moc citliva: Nejprve jsem to resil nastavenim mysi ve vlastnim ovladaci (mam Mionix), kde muzu upravovat X, Y nezavisle. Pak mi to ale vyresil Widescreen patch, takze ten doporucuji vice.

Neslo mi ukladat hru: Zkousel jsem vice veci (Silent Patch, spoustet jako spravce), ale pomohlo az nastaveni spousteni v rezimu kompatibility s XP Service Pack 3.
Taky jsem si to rozehral, cilem je dat to na 100 %, coz jsem nikdy u GTA hry neudelal. Z tech nejotravnejsich mi zbyva uz jen Vigilante (level 12 policista), zkousel jsem to trikrat a pokazde mi v levelu 11 vybouchlo auto a nenasel jsem nahradni :/ Takze si pockam na Huntera, az bude dostupny.

Hraju to jen se Silent a Widescreen patchem, s Reborn mi to bohuzel lagovalo, ale to nevadi :)
Projeďte tento článek. Ale již nemám na disku. Smazáno komplet, protože jsem to stejně nehrál. Řada odkazů již nefunkčních. Před pěti lety jsem si hru nicméně dobře užil. Vše jsem měl vyladěné.
@koudy_cz (10.06.2018 08:28): To s tim střílením mám problém u GTA III.
U Vice City jsem to ještě nezkoušel, ale mám jinej problém. Skřípe mi jakoby zvuk jestli mi rozumíš, je takovej trhavej. Jinak jsem snížil i citlivost myši a stejně to otáčení kamerou je tak hbyté, je mi na blití z toho.