Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jo zapomenutý auta se daj vytáhnout z impoundu.
Ale vybouchnutý auta jsou ztracený. Přitom v online je lze pojistit.
@W_Vlezlej (05.05.2015 18:13): Já jednou šel náhodou kolem policejní stanice, nebo něčeho takovýho. Na mapce je nějaký auto, tak jdu blíž a najednou mi to nabídne, že si za 250 $ můžu vzít zadržený vůz. Měl jsem tam právě hodně aut a motorek poztrácených při smrti.
@Garret (05.05.2015 17:41): Přesně tuhle část mise jsem taky absolutně nepochopil. Postupoval jsem podobně jako ty, dlouho hledal vhodné místo na schování připraveného auta a nakonec bylo úplně k ničemu, jen to byla zajížďka přes celé město :-D
tak já vytuním gateaway car, aby se mi s ním dobře ujíždělo před poldy a nakonec ho použiju s jednou postavu na dvacetimetrové popojetí. puff, mission complete. auto v prdeli a smysl mi dávno unikl...
@W_Vlezlej (05.05.2015 00:12): jako jo někde v přírodě mám kolem padesáti pokud zrovna neprší, tráva a hlavně její stíny ten framerate srazí. Ale s tím nic neuděláš, navíc v přírodě je člověk docela vzácně.
@Paul (04.05.2015 21:48): Co v advanced? :p Právě tráva dělá nezbednosti, mám to na high a když přijdu k zarostlé ploše, shodí mi to framerate tak o 15 snímků.
Zbytek mám asi vždy na nejvyšší krom stínů (high), MSAA x2 + SMAA (Sweet FX).
Někdo s R9 290, co by pověděl, jak to má nastavené, aby mu to konstantně jelo na 60FPS?
@Walome (04.05.2015 17:06): tak to jsem zrovna vůbec neměl na mysli :)
Grotesknost postav v GTA je už tak nějak daná, Houseři to ani jinak snad psát neuměj.
Myslel jsem spíš samotnou náplň misí, jezdit hodinu po mapě a potápět se mě fakt nebavilo, a běhat v kruhu dvacet minut (epsilon) už vůbec. Ikdyž to asi byla záměrná pointa, tak stejně.
Děcka které z těch nemovitostí a podniků co si můžu koupit mi vydělávají? Koukal jsem že třeba šrotiště mi toho asi moc nevydělá pokud tam ty auta vozit nebudu, že?
@montana (03.05.2015 15:10): No ja schoval buginu do garáže a ráno tam nebyla, tak to vyřešené není. Dnes už snad mají R* technologii i znalosti na to, aby auta nemizela, ale očividně je důležitější řešit náušnice postav.
@Paul (03.05.2015 15:42): Když to vycházelo, tak jsem na to stejně neměl čas a peníze musely jít jinam, takže bad luck pro mě. Teď se to dá sehnat kolem 45eur z G2A a podobných stránek, ale moc nevím, jak tam funguje to přiznávání DPH (s kterým by to vyšlo stejně, jak na Steamu), takže do toho se mi moc taky nechce..
@Bursoft (03.05.2015 14:01): a proto jsi to měl koupit na nuuvemu za 30 doláčů jako já, dokud to šlo :)

@montana (03.05.2015 15:10): jo nestalo se mi že by auto zmizelo z garáže. Ale ta insurance měla bejt i v singlu, je blbost si vytunit auto a pak ho nechat bouchnout a nazdar. V online je tohle řešený líp.

Jinak jsem si chtěl zahrát tenis a člověk s kým jsem hrál nedohrál ani set :(
@Zbyisek (03.05.2015 14:12): Jinak si ho nezkusis. Tyhle auta nikde nejezdi :/

Ale ten bug s mizenim aut v garazi je vyresenej ne? Spis je blby kdyz ho nekde zapomenes... Nechapu proc to neudelali stejne jak v online.
@Paul (03.05.2015 12:05): Problém je ten, že si to beztak všichni napirátili a nejede jim to, takže se nemají o čem bavit :D Já osobně teď čekám na výplatu a ještě budu hodně přemýšlet, jestli za to vysolit 60 éček..
neskutečně mě sere, když si zaparkuju auto do garáže a ráno už tam není. já nevim, co je tak těžkýho na tom udělat hru tak, aby si pamatovala polohu posledního auta, se kterým jsem jel?
@Zbyisek (03.05.2015 10:52): Pokud nemáš zapnutou vertikální synchronizaci, tak k žádnému zpomalení kvůli vyšší obnovovací frekvenci monitoru nedochází. Monitor prostě zobrazí to, co má aktuálně v bufferu. Blbý je, že grafika do něj třeba ještě nestihla dodat celý render a obraz je pak občas někde rozseknutý na půl (patrné hlavně při rychlejších pohybech kamery).

Se zapnutou vertikální synchronizací se využívá druhého nebo i třetího bufferu, přes které se ty snímky postupně kopírují, aby měl monitor vždy na 100% celý snímek. Jsou tam pak ale větší nároky na paměť grafiky a celý obraz je o jeden až dva snímky opožděný.

Osobně raději "přežiju" sem tam nějaký nedorenderovaný snímek než celkově nižší FPS a pomalejší odezvu...
Já to hraju, ale vždycky tak půl hodiny. Po půl hodině se začne u mě na GTA projevovat únik paměti a místo plynulých 60 FPS mám nehratelné fotoalbum se škubajícím zvukem (Aby náhodou neutichla debata o FPS a technické stránce hry). :D

Zajímavé je, že hned ta první verze bez těch opravujících patchů mi běžela nejlépe.
Takže hurá na diskuzi o hře :-)
Dá se někde ve Story modu sehnat zdarma Dubsta 6x6, abych to vyzkoušel? Nechce se mi to kupovat, když o to pak pravděpodobně stejně brzo někde přijdu :-)

PS: On to opravdu možná nikdo nehraje, všichni přece čekají, až vyjde čeština :-D
@Zbyisek (03.05.2015 10:52): "Takže možná by do jisté míry bylo plynulejší stabilních 30 fps (což se mizi 60 bliknutí přerozdílí snadno) než proměnných 40 až 50 fps."
Samozřejmě. Proto si ve hrách, kde nepotřebuji rychlou odezvu dávám FPS lock na 30. Navíc šetřím GPU a mám v pokoji větší ticho. Ale to už se tu řešilo XYkrát.
@Say: Jak už zmínil LIUWIL, každé políčko je jen dvakrát prosvíceno. Na pásu jich je 25, ale každé na promítací plochu blikne dvakrát. Zdroj třeba zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Prom%C3%ADtac%C3%AD_stroj (a myslím, že jsem to na tu Wiki nepsal já) :-)

Paul už to nějak nakousnul, ale ještě bude asi rozdíl v tomto: máme-li třeba 60 Hz monitor, tak obraz prostě blikne 60 krát za vteřinu a tak to je. Jenže máme-li třeba 25fps za sekundu, tak je otázka, jak budou snímky rozděleny mezi těch 60 bliknutí. Rovnoměrně to asi nepůjde. Navíc framerate se většinou během hraní mění a snímky se mezi 60 bliknutí musí stále přerozdělovat. Takže toto jistě bude také do jisté míry zdroj jakéhosi cukání a sekání. Takže možná by do jisté míry bylo plynulejší stabilních 30 fps (což se mizi 60 bliknutí přerozdílí snadno) než proměnných 40 až 50 fps.
@Say (02.05.2015 23:55): Ten snímek tam není dvakrát, ale je podsvícen dvakrát (= přiběhne snímek, promítačka dvakrát blikne a jde další snímek).



Co se vysokého FPS u her týče, tam hraje největší faktor to, že hru ovládáte a obzvlášť u myši potřebujete, aby to reagovalo plynule.

Všechno je to hlavně o zvyku. Ti co nadávali na Hobbitovo 48 FPS nadávali prostě proto, že nejsou zvyklí na vyšší framerate a nebo proto, že jejich televize má nějakou debilní funkci "vylepšování" pohybu, která to úplně zkurvila. Je to zvyk, nic víc.
Při 24 snímcích je pohyb jednodušší, méně detailní. Například třepot listí nebo vlasů ve větru bude vyobrazeno jako plynulé mihotání, kdežto u 48FPS to prostě půjde vidět.

U her si zase můžete zvyknout klidně i na 20FPS, nicméně tak nízký framerate bude zasahovat do vaší schopnosti hrát hru (což se projeví hlavně u akčních her, u nějakých klikaček to obvykle je šumák)

Co se maximální "viditelné" frekvence týče, lidské oko nevidí ve snímcích za vteřinu. Už si nepamatuji přesná čísla, nicméně hranice za kterou nemá smysl chodit se pohybuje vysoko nad 200hz. Ti kdo tvrdí že "lidské oko nedokáže vidět víc než 25-30FPS melou kktiny :)


K problematice:
Velmi polopaticky a laicky vysvětleno: Když vidíš nějaký obraz, tvůj mozek jeho změny nezaregistruje v reálném čase. Když by před tebou byl nějaký teoretický kámen se schopností zmizet, neviděl bys ho jako kámen co zmizí, nýbrž jako kámen který se zprůhlední do ztracena. Kdyby se ten kámen objevil a hned zase zmizel, viděl bys ho pouze jako průhledný objekt. V podstatě ať se díváme na jakýkoli pohyb, všechno vidíme rozmazaně. Jelikož jsme na to však zvyklí, náš mozek tu rozmazanost vytěsní.

Když máš u filmu pouze 24 snímků za vteřinu, každý snímek je zobrazován velmi dlouhou dobu. Kdyby byl podsvíceně plných 1/24 vteřiny, obraz by pro některé byl rozmazaný. Proto se prosvítí dvakrát.

Samozřejmě každý máme jiné oko i mozek, čili každý budeme obraz vnímat jinak.
Znám lidi, kteří nejsou vůbec schopni používat LCD monitory jiné než TN, protože úplně všechno na nich vidí rozmazaně (Z většiny se jedná o lidi s poruchou zraku, nebo lidi kteří jsou po operaci očí).
Zrovna tak někteří lidé mají problém i u normálních LCD nevnímat při 60FPS obraz jako rozmazaný (v eng. retinal blur). Proto se zavedlo problikávání podsvícení (strobing), které v podstatě dělá to samé co projektor v kině, akorát při 60 FPS - každý snímek prosvítí dvakrát.

Obecně tato problematika je celkem málo popsaná (protože hromadu věcí dokážeme vysvětlit jen částečně) a hlavně nikdy jsem nenašel zdroj, který by se zaobíral pouze jednou stránkou věci. Ke všemu jsem viděl spoustu zdrojů které uvádí neúplné či dokonce vyloženě špatné informace.
@Paul (03.05.2015 09:35): Ne asi si mě nepochopil. Ano v cs to tak je, že je to kruci znát, ale já mluvím hlavně o singláčích, kde mi to rychlejší nepřijde přirozenější..


Třeba u Cod, kdy mám 60 fps a 300 fps je rozdíl, že prostě jses rychlejší třeba ve výstřelu, ale jinak to nepoznám..
Proto říkám každé oko to zachytí jinak. :)
Je to divné, ale třeba u stříleček rozdíl nebyl tolik poznat u mého oka, ale u Far cry 3 třeba s tím plamenotem třeba ano. S tím plamenometem +60 fps mi to přišlo až moc umělé. Třeba je to tím, i že jem zvyklej hrát hry 30 fps max 45 fps.
@FildasCZ (03.05.2015 09:30): Je nesmysl porovnávat 60fps na videu a dělat z toho závěry ohledně hraní. Zapni si nějakou hru, třeba Counterstrike nebo tak, dej si omezovač na 30 a hraj, pak na 60. Jsem fakt zvědav jestli budeš i dále tvrdit že je 30 lepší. Ale pokud ano, tak proti gustu..
Tak, co jsem tenkrát poslal orromis ten odkaz 30vs60 fps. Tak mně přijde přirozenější 30 fps, protože těch 60 fps bylo, jak nějaká telenovela.. Je to jako u filmu, kde je tam nějaká funkce zrychlení a je to fakt hnus..
Je pravdou, že já chtěl taky mašinu, která bude zvládat všechno na 60+ fps, ale po shlédnutí rozdílů a počtení xxx názorů mi stačí těch 30+ ..

Pokad někomu přijde lepší 60 fps ok pokad zas někomu 30 fps, tak taky ok..


Paul: I když říkáš, že je to mimo mísu s filmem, tak ok.. Jen mé oči to tak vidí :)..
Taky jsem se nechal ovlivnit, že víc je cool, ale z mé strany tomu tak není, jako jinému přijde 60+fps pomalé někomu zas nestačí ani 100 fps :)

Třeba takovej rozdíl ve hrách, jako cs, kdy máš 40 fps a 300 fps je rozdíl cca 1-2 sec rozdíl +ano i latence tam hraje roli, ale pokad máte oba 70 latenci a jeden má více fps je to jasné.. TO samé v CoD rozdíl 60 fps a 300 fps..
Btw zkoušel jsem konečně Online a vypadá to zajmavě, zatím jen pár jobů a závodů a hraje se to dobře. Jen trochu moc loadování na můj vkus. Ale je to fakt takový miniMMO, spousta věcí co dělat, singleplayer mi přijde takovej prázdnej v porovnání.