Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gorogoa

14.12.2017
22.05.2018
10.06.2018
kompatibilní
79
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Gorogoa je adventura a logická hra kratšího rozsahu, která skrze originální koncept posouvání několika panelů vypráví příběh beze slov, ale s o to větším důrazem na vizuální stránku výpovědi. Umělecké ambice jsou v titulu Gorogoa dovršeny působivou hudbou a ručně malovanou grafikou od Jasona Robertse, která na sebe mnohdy elegantně navazuje v jednotlivých políčkách.

Vývoj hry trval déle než šest let.


Poslední diskuzní příspěvek

@krecma (20.01.2018 15:55): Souhlasim, kdyz jsem to dohral byl jsem z toho dost rozcarovany. Uprime kdybych to tehdy vedel, nekoupil bych to ani ve sleve natoz za nynejsi plnou palku :(

Rekl bych, ze tahle hra je opravdu netradicni kombinace puzzle a adventury s krasnou rucne delanou grafikou. Vsechna cest, na tom se urcite vyvojari a grafici nadreli. Ale proste hru jsem mel dohranou ani ne za ctyri hodiny cistyho casu a ani jsem moc nemusel namahat mozkovy zavity. Nemluve o tom, ze me jaksi trochu minul pribeh, ktery mela hra pravdepodobne vypravet...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Hra - zázrak. Úchvatná a unikátní.

Jednoduchý princip ve službách nekonečné obrazotvornosti. Fascinující, nejednoznačný a znepokojivý příběh. Překrásné obrazy. Všechno do sebe zapadá, prostory a časy přecházejí jeden v druhý. Dlouhé je to přesně tak, jak to dlouhé má být.

Pro: magie, krása, dokonalost, celistvost / koncept, hratelnost, výtvarné pojetí, příběh, zvuky, hudba

+21
  • Android 70
Logická jednohubka na pouhé 2 hodiny. Je ale moc pěkně vymyšlená - snažíte se provázat jednotlivá políčka "komiksu" tak, aby se příběh posunul kupředu. Na první pohled to může připomínat FRAMED, ale koncept je o dost jiný. A hra na mě zanechala oproti FRAMED lepší dojem. Obtížnost je střední až lehčí, ale na zhruba dvou místech jsem se opravdu hodně zasekl, až jsem si myslel, že to je chyba ve hře. Nebyla, jen si člověk musí umět všímat detailů a občas se nenechat zaskočit "podpásovkou" - zkusit pohnout se vším co se dá, a napadnout ho, že i časovaní pohybu postavy může být klíčem k úspěchu. Graficky je to moc pěkné, trochu umělecké. Dohráno na tabletu za 2 večery na dovolené, spokojenost.

Celkové hodnocení: Výborná
+13
  • PC 80
Ačkoliv je Gorogoa jenom velice krátkou záležitostí, malé šedé buňky dokáže pořádně potrápit. Hluboký příběh a rafinované hádanky provedené v pouze 4 obrazech nepřestanou udivovat ani před samým koncem hry. Je neuvěřitelné, kolik možností nabízí jednoduché přesouvání a kombinování čtevrců. Jejich umělecké provedení je prostě krásné na pohled a hra vám bude ještě nějakou chvíli po dohrání vrtat hlavou.

(Na bngdungeon.blogspot.cz můžete najít celou moji recenzi)

Pro: výtvarný styl, neobvyklé řešení hádanek

Proti: velmi krátké

+12
  • PC 85
Nádherná hra (ne hříčka), která zaujme především až neuvěřitelným množstvím ukázek, jak vytěžit 2D prostor pro potřeby rébusů. Místo běžného umístění hratelnosti do platforma hopsačky, že Gorogoa spíše adventurou, která vám ale ústřední postavu bere z rukou až moc často na to, aby se dala nazvat "klasickou point & click adventurou". Většinou vás vaše vlastní interaktivita odnese do melancholicky abstraktních výjevů, které se hra snaží zase zpátky zkrotit, aby dokázala odvyprávět zdařilý, byť hodně otevřený příběh. Hra k vám sice promlouvá pomocí událostí, ale mnohdy více si z ní nesete jen pocity. Pocity úzkosti, zájmu, odhodlání, strachu, pokory ... Spolu s krásnou nevtíravou hudbou to opravdu funguje. Moje emočnější já tiše předlo a já si z tohoto pohledu hru hodně užil, narozdíl například od nedávného How to Say Goodbye , které se o jakousi hloubku snaží neúspěšně na sílu.

U Gorogoy ale nemůžu zůstat jen u tohoto artovského úspěchu. Opravdu musím vyzdvihnout variabilitu rébusů. Hra vám na začátku představí velice jednoduchý koncept, kdy můžete přesouvat části obrázků na jiná místa a tak vlastně měnit výjevy a jejich funkčnost před vámi. Na papíře to vypadá jednoduše, po pár pokusech si řeknete, že to vlastně zevšední hrozně rychle a není to výzva. Co ale hra následně začne dělat a jak začne čarovat ve 2D prostoru je neuvěřitelné. Viděl jsem věci, které jsem rozhodně nikde jinde v žádné hře neviděl. Místy jsem musel opravdu přemýšlet a vyřešení některých rébusů byly přesně ty skvělé AHA momenty, kdy musíte myslet totálně out of box. Musíte přijít na řešení, která jsou vlastně jednoduchá a přímo před vámi, jen vy je ve své slepotě nevidíte. Takhle mají logické hry vypadat. Ne, že vám dají přehnaně komplikovaný rébus s milionem kombinací a uzoufej se.

Byl jsem opakovaně překvapen, co vše se dá v 2D prostoru ještě dělat. Jaké perspektivy a hrátky s prostředím je možné vytvořit. Musíte rozbít svá očekávání a zkušenosti z jiných plošinovek, kde si prakticky hrajete jen s fyzickou. Zde se musíte naladit na snové vnímání světa. Vnímat sny i realitu zaráz.

Doporučuji po dohrání zahrát i demo. Je tam dost nového obsahu, který stojí za dohrání.
Hrozně rád bych od autora viděl nějaké další dílo, ale zatím to na nic nevypadá.

Pro: audio-vizuál; originální hratelnost; pocity z příběhu

Proti: příběh by mohl být o ždibíček konkrétnější

+5