Hrozně rád hraji české a slovenské hry. Rád se kochám tou fantazií, s jakou dokáží různorodé party z našich luhů a hájů vytvořit něco jedinečného nebo originálního. Gomo je třeba taková slovenská odpověď na českou partu z Amanita Design. A na jako takové jsem i já nahlížel, když jsem se do hry pouštěl.
Hra mě hned v úvodu uvedla do pěkně namalovaného světa, jehož prostředí se mně osobně moc líbilo. Vpravil jsem se do postavičky jménem Gomo, kterou kdyby mi tu v popisu její jméno neřekli, tak bych se to ani nedozvěděl. Celá hra je totiž namluvena mručením a nedočkáte se jediného kloudného slova. To ale ničemu nevadí, protože když se probudíte, tak zjistíte, že mimozemšťan Vám ukradl Vašeho nejvěrnějšího parťáka - psa. No a v tu chvíli začíná vaše mise za jeho záchranou...
Putování světem je milé, neotřelé, možná místy hodně šílené, ale ve výsledku jednoznačně oddechové. A to i v případě miniher, kterých hra pár nabízí. Osobně bych zdejším hodnocením hru rozhodně nezatracoval. Zaslouží si pozornost, jen v porovnání s hrami od Amanity mám pocit, že tu kluci trošičku šetřili na nápaditosti a především na hudbě. Nejnápaditější moment je totiž až v samotných závěrečných titulcích a hudba není nic, co byste museli poslouchat opakovaně. Na těch pár chvil je to ale jednoznačně kousek, který neurazí a místy i mile pobaví.
Hra mě hned v úvodu uvedla do pěkně namalovaného světa, jehož prostředí se mně osobně moc líbilo. Vpravil jsem se do postavičky jménem Gomo, kterou kdyby mi tu v popisu její jméno neřekli, tak bych se to ani nedozvěděl. Celá hra je totiž namluvena mručením a nedočkáte se jediného kloudného slova. To ale ničemu nevadí, protože když se probudíte, tak zjistíte, že mimozemšťan Vám ukradl Vašeho nejvěrnějšího parťáka - psa. No a v tu chvíli začíná vaše mise za jeho záchranou...
Putování světem je milé, neotřelé, možná místy hodně šílené, ale ve výsledku jednoznačně oddechové. A to i v případě miniher, kterých hra pár nabízí. Osobně bych zdejším hodnocením hru rozhodně nezatracoval. Zaslouží si pozornost, jen v porovnání s hrami od Amanity mám pocit, že tu kluci trošičku šetřili na nápaditosti a především na hudbě. Nejnápaditější moment je totiž až v samotných závěrečných titulcích a hudba není nic, co byste museli poslouchat opakovaně. Na těch pár chvil je to ale jednoznačně kousek, který neurazí a místy i mile pobaví.
Pro: Neotřelá slovenská odpověď na české Machinarium,
Proti: kterému ale chybí více nápaditosti a lepší hudba.