Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 85
Pokud budeme počítat i tituly z handheldů, tak je God of War III již pátým pokračováním Kratova eposu. Poté, co Kratos na své cestě za pomstou po vzoru SG-1 vymýtil polovinu antického božstva... inu... pokračuje dále ve svém tažení na vrchol Olympu, aby dorubal zbytek. Jeho seznam totiž stále ještě není ani zdaleka prázdný a samotný král Olympu – Zeus – mu vítězství rozhodně nedá zadarmo.

Od začátku je jasné, že jsme o generaci dále a je to vidět jak na vizuálu, tak na dynamice vyprávění. Příběh je pořád takový tupoučký, ale jeho podání skrze řadu pěkně vypadajících animací – jak komiksových, tak v enginu hry – je chytlavé. Vizuálně je to žranice, která sérii posouvá v epičnosti ještě o fous dále. Zároveň však jakoby se hra bála příliš experimentovat a pořád dostáváme v základu to stejné God of War. Což ale není nutně špatně.

Je až neuvěřitelné, že to říkám, ale souboje jsou zase o kousek lepší. Ladné, plynulé, hravé. U málokteré série mě baví soubojový systém tak jako tady. Všemožných komb je hromada a hráč se je po čas hry naučí velmi intuitivně a efektivně využívat. S magií a dodatečnými zbraněmi je to o něco horší. Ovládání je i v určitých ohledech kvůli ohromným možnostem dost překombinované a na první run určitě není možné naučit se všechna komba u všech zbraní. Ty jsou samosebou čtyři, přičemž dvě z nich jsou variacemi na blades of chaos, ale přesto s dost odlišnými komby a využitím. Osobně mi však k plnému zážitku stačily ony základní ohnivé čepele, případně ocelové pěsti na rozbíjení štítů silnějších nepřátel. Kromě kouzel specifických pro každou zbraň je tu i čtveřice speciálních schopností, které Kratos využije v postupu prostředím a které mi oproti magii přišly o něco užitečnější. Je toho fakt hromada a hračička se slabostí pro hack’n’slash tituly se určitě vyřádí. Pro obyčejného hráče je toho však na tak relativně krátký titul možná až zbytečně moc.

Jak už jsem zmiňoval výše, hra vypadá skvěle. Remasterovaná verze pro čtvrtého plecha navíc disponuje full HD rozlišením, ostřejšími texturami, vylepšenými světelnými efekty a stabilním frameratem při 60 snímcích, který celou nádheru podtrhuje. Prostředí jsou stále nápaditá, na oko moc pěkná, ovšem design udělal řadu ústupků modernímu hráči a dost věci mu servíruje prakticky až pod nos. Taková ta radost z objevování a překonávání překážek mi tady trochu chyběla, i když některé puzzly stále dokáží trochu potrápit. Na střední úroveň je obtížnost stále spíše nižší a trochu stoupne až v závěru. Samotnej závěr musím pochválit, protože tak dlouhý, uspokojující, ale zároveň nepříliš frustrující bossfight jsem už dlouho neviděl. Příběhově to sice neohromí, ale gradací je to výborné a, i přes zbytečně polopatickou dlouhou vysvětlovačku, to má fajn pointu.

Za mě spokojenost a i když se série tímto dílem nikam výrazněji neposouvá, stále je to po stránce gameplaye prakticky bezchybná a svižná akční hra.

Pro: hratelnost, grafika, hudba (Pandora theme zejména), design, vyvážená obtížnost, rozmanitost a plynulost combatu, dynamický design a epické bossfighty

Proti: stále trochu tupý příběh, místy přehnaně samoúčelná brutalita, zbytečnost dodatečných zbraní

+26
  • PS4 65
Tak tahle hra nezestárla dobře. Nebo jsem nezestárl dobře já. Na mnohem menší televizi mě před těmi takřka deseti lety dostala mnohem více a vzpomínky na ni byly mnohem přívětivější, než jaké si odnesu z letošního znovuhraní.

Je to jediný díl série, který jsem kdy hrál. A stejně jako poprvé, i nyní mám chuť se na internetu podívat o čem vlastně byly předchozí díly, když ve trojce vyvraždíte takřka kompletní pantheon řeckých bohů. Ačkoliv je příběh druhotnou stránkou téhle vydařené rubačky, scénáristé si neodpustili celou řadu klišé a vysvětlovačku na konci, bez které by se to celé klidně obešlo. Vlastně jsem nepochopil, proč mě nenechali jen rubat nepřátele.

Dabing je něco otřesného. Hlavní hrdina je už tak dost nesympatický macho kretén, ale jeho hlas připomíná záporáky z béčkových amerických filmů 80. let. Nepříliš kvalitní je i namluvení ostatních postav.

Neuvěřitelně mě otravovalo otevírání truhel (proč proboha musím držet R1 tak dlouho?) a některé prvky, které se opakovaly, až nudily (létání šachtou, šplhání po řetězu). Únavné také bylo procházet neustále tím samým prostředím a naprostá nelogičnost umístění některých lokací (např. Afroditina ložnice v předsíni). Před osmi lety vítaná sexualita je dnes už jen k smíchu (stejně tak jako Kratosovo drsňáctví).

Podtrženo sečteno, tuhle hru jsem měl radši nechat být a nekazit si pěkné vzpomínky.

Herní výzva 2019: "Hra roku"

Pro: akční složka funguje parádně, design prostředí (hlavně labyrint)

Proti: zbytečně mnoho zbraní a předmětů (hráč si neužije všechny), hloupoučký příbě, hloupoučké postavy, nesympatický hlavní hrdina, zdlouhavé pasáže, úmorný závěr

+22
  • PS3 80
Třetí díl nás posouvá do éry PlayStation 3 a na hře je to opravdu znát. Velký pokrok to samozřejmě znamená pro grafickou stránku, která je výrazně detailnější a propracovanější. Vyšší výkon je ale znát i na ještě větší monumentálnosti a epičnosti úrovní i hlavních bitev. Příběh těsně navazuje na druhý díl a teprve zde začíná pořádná čistka mezi bohy. Závěr se povedl a překvapivě dává i naději na další díl. Hratelnost je v základu stále stejná, přesto přináší třetí díl nejvíce inovací. Kratos má tentokrát k dispozici více schopností díky čemuž jsou zajímavější hádanky i souboje. Potěší také kompletní eliminace otravných šibeničních časových limitů, těch pár akcí není problém stihnout i s několika chybkami.

U soubojů došlo také k několika vítaným zlepšením. Především oceňuji rozumnější QTE sekvence, navíc vylepšené o umístění symbolu potřebného tlačítka na správné místo obrazovky. Pro někoho hrajícího především na PC nebo konzolích od Nintenda je to velké usnadnění. Příjemná je také rychlá dostupnost luku, díky čemuž je možné plynule kombinovat boj na blízko a dálku. To ostatně platí i pro další speciální schopnosti. Poprvé v sérii je lépe použitelných více zbraní a tak jsem konečně nestrávil celou hru jen s čepelemi. Ovládání všech možností je vyřešeno intuitivně a ani při delší pauze jsem neměl problémy.

Místy jsou lokace natolik rozvětvené a propojené, že občas chvíli trvalo najít správnou cestu. Jinak je až na pár tajných lokací postup opět lineární. Obtížnost je zhruba srovnatelná s předchozími díly, ale díky rozumněji nastaveným hádankám jsem umíral vlastně méně. Po dohrání se odemkne klasicky vyšší obtížnost, pár dalších drobností, ale především slušné množství opravdu dlouhých videí. Tematicky je zastoupeno vše od designu úrovní po skládání hudby, velmi příjemný bonus. Celkově považuji God of War III za vrchol tradiční části série.
+21
  • PS4 85
God of War III je opět pořádná řežba, která přináší jen kosmetické změny oproti předchozím dílům. Ze začátku mě trochu iritovalo, že je to pořád stejné. Byl jsem skálopevně přesvědčený, že tomu dám tentokrát nižší hodnocení. Po několika hodinách hraní, kdy jsem se pořád nemohl odtrhnout od televize jsem to nakonec uznal. Hra má dynamiku a tempo, které nedovolí nudit. Již popáté to samé a opět to funguje. Opět to má koule rvoucí bitky v závěru. Opět jsem měl pocit, že hlavní boss nebyl takový ten panák na odstřel na konci. Jeho poražení vyžaduje velké úsilí. Všichni bossové (a že jich tu je) nejsou žádná ořezávátka.

Kratos je sice silný a nemilosrdný bojovník. Proti němu ale stojí bohové a na první pohled to vypadá, že nemá šanci. Oproti předchozímu God of War II je to pořád stejná hra. Stejný výtvarný styl, stejná kamera, stejný soubojový systém. Přibylo trochu víc hádanek, které ale nejsou těžké ve smyslu brutálních časových limitů. Na jejich řešení je dostatek klidu. Na čem hra stojí jsou souboje s bossy. Až v tomhle díle je to pořádný masakr bohů, polobohů a titánů. A stejně jako minule je to narvané quick time eventy, které sice působí už trochu zastarale. Ale proč ne. Efektní filmové záběry se musí něčím vykoupit.

Příběh ,jednoduchý jako vždycky, dosahuje úrovně Kratosova duševního nalazení. Diskutovat s tebou? Radši tě zabiji já a zabodnu ti do hlavy božský meč. V hlavě má Kratos pomstu a za tou jde hlava nehlava. Nějaké smíření neexistuje. Jen zabít všechny bohy, co mu stojí v cestě a v lepším případě si přisvojit jejich zbraně. Některé schopnosti, jako třeba křídla si Kratos přinesl z předchozího dílu. Kdyby někdo nevěděl, kde je vzal. Poprvé v sérii jsem využil skoro všechny schopnosti. Na každého bosse platí trochu jiná taktika a má jinou slabinu.

Ovládání je opět geniálně automatově jednoduché. Nepřekáží v řežbě. Občas sice některý úhel kamery zmate, ale není to nic nepřekonatelného. Mě tohle sedí. Příběh je jednoduchý ale úderný. Je to epické, brutální a nemilosrdné. 60 snímků v remasterované verzi je také fajn. Zároveň se ale těším na nějaký posun, který očekávám v momentálně posledním God of War.

Pro: zábavná jízda od začátku do konce, dávkování bossů a postupné zvyšování obtížnosti, Kratos opravdu není kladný hrdina, stejný koncept i po páté funguje, epické až na půdu, příjemné hádanky

Proti: už to přeci jenom začíný být trochu stejné, někteří s bossů si tak krutou smrt nezasloužili, quick time eventy jsou použity až moc často

+17
  • PS5 70
Nepolíben starými GoW jsem si po odehrání Ragnaroku řekl, že by bylo fajn vyzkoušet na čem Kratos začínal. Tak jsem šahl po GoW III Remastered, protože je přístupná na PS5 a byl jsem vlastně dost překvapen.

Hned na začatku mě zarazila strnulost ovládání, na kterou jsem si musel chvíli zvykat než mi padlo do ruky. Stejně tak jsem chvílemi nevěděl co dělat, protože prostředí nebylo tak moderně navrženo jak jsem zvyklý z moderních her. Samozřejmě vizuál je hodně zastaralý, přece jen je to dvě generace stará hra. Ale i uživatelstké prostředí je nešťastně navrženo a to si myslím, že není úplně výdobytek doby.

Dost mě překvapila monumentálnost hry, kdy od začátku se nešetří s hudbou a epickými momenty. Příbeh se s ničím nepáře a hodí hráče hned do probíhající bitvy o Olymp, jen aby následně Kratos spadl do podsvětí a příšel o všechny své schopností. Jak jednoduché jak udělat reset postupu a hráč musel opět zlepšovat své zbraně a sám sebe. Epičnost hře sluší a dává ji dost najevo celou dobu a to i v enviromentálních hádánkách, které mne překvapily zábavností a různorodostí.

Hra je to krátká, ale tím pádem úderná - nicméně trpí na nevyváženou obtížnost, kde boj s Diem jsem opakoval tolikrát, aý mi hra nabídla snížení obtížnosti (což jsem přijal) a ani přílišná brutalita mi nebyla po chuti. Za mě to bylo fajn seznámení s historii, ale moderní pojetí GoW mi vyhovuje mnohem více.

Pro: souboje, hádanky

Proti: brutalita, zastaralý design, quick time eventy

+4