God of War: Ascension je již sedmou hrou ze série God of War a prequel ke všem předchozím dílům. Stejně jako předchozí díly je to žánrově tzv. "hack n slash" hra.
Hra je zasazená do starověkého Řecka, a hlavním motivem hry je pomsta. Hlavním hrdinou je Kratos, bývalý Áreův služebník, kterého Áres obalamutil a donutil Krata zabít svou ženu a dceru. Kvůli této tragédii Kratos zradí Área a zruší svou přísahu k bohu, načež je uvězněn a mučen třemi fúriemi. S pomocí strážce přísah Horka se pokouší utéct a pomstít se všem, kteří mu ublížili a zrušit své pouto s Áreem.
Soubojový systém je podobný jako u předešlých dílů (komba, quick-time eventy). Hráč má na výběr ze čtyř magických elementů, které jeho zbraň využívá, kde každý element nabízí různé bojové styly a schopnosti. Jsou zde přítomny také hádanky a prvky žánru plošinovek. Též je to jediná hra ze série, která nabízí kooperační režim a kompetitivní multiplayer.
Souboje mi přijdou jako návrat k původnímu God of War. Snad každý nepřítel je schopný blokovat útok a přerušit rozjeté kombíčko. Nějakou dobu trvá, než Kratos vůbec nějaké kombo udělá a to v kombinaci s agresivními nepřáteli nedává moc času rozjet nějaké pěkné kombo. Vůbec tomu nepomáhá nestabilní framerate. Nevím jestli je to moje selektivní paměť, ale nepamatuji si, že by něčím takovým trpěla dvojka nebo PSPčkový díly, natož trojka.
Jinak jak psal John, únava materiálu je strašně znát. Plus mi hrozně chybí ten sobecký a bezohledný Kratos, co klidně mrští králem Midasem do lávy, aby si vytvořil cestu dál. Jasný, je to prequel, ale po fakt fenomenální trojce to působí fakt strašně "zabržděně".
Toto ošklivé káčátko GoW série jsem odkládal dlouho a kdybych ho nikdy nezapnul, evidentně bych o nic nepřišel...
Jinak jak psal John, únava materiálu je strašně znát. Plus mi hrozně chybí ten sobecký a bezohledný Kratos, co klidně mrští králem Midasem do lávy, aby si vytvořil cestu dál. Jasný, je to prequel, ale po fakt fenomenální trojce to působí fakt strašně "zabržděně".
Toto ošklivé káčátko GoW série jsem odkládal dlouho a kdybych ho nikdy nezapnul, evidentně bych o nic nepřišel...
Pro: hratelnost, vizuál, kamera, stabilní vysoký framerate, hopsací pasáže, některé puzzly, vyvážená obtížnost
Proti: příběh už hodně vaří z vody, některé puzzly, někdy až příliš oddálený pohled a určitá nepřehlednost dění,