Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

God of War: Ascension


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PS3 80
Když jsem si hru nedávno koupil, tak jsem od ní nečekal mnoho, nečekal jsem nic lepšího než předešlé dílo, ale ani nic horšího, spíše jsem sázel na návrat do nostalgie. To, co jsem dostal mě poněkud překvapilo, hra mě nejenom vtáhla, tudíž jsem ji dohrál během pár dní, ale také měla to, co God of War vždycky nabízelo.

Příběh byl na druhou stranu docela mediocre, ale nenudil. Jako prequel to ale dle mého názoru obstálo. Sice jsem čekal boss fight s Áreem na konci, ale bohužel se nekonal. Na konci byl také docela zajímavý plot twist.

Co se týče gameplaye, tak toho není moc, co říci, je to stejné jako v ostatních God of War, s menšími změnami, které zas tolik znatelné nejsou. Obohacení o různé elementy zbraní, místo nových zbraní je sice trochu zklamáním, protože bych radši uvítal zajímavé zbraně, než elementy, kterým nechybí nápad, jen to pro mě osobně není tak přitahující.

V čem tento God of War exceluje je grafické zpracování, je to nejhezčí God of War ze všech a oddálené záběry na velké bosse, či rozsáhle oblasti prostě stojí za to. Co se týče těch bossů, tak jsou zábavní a docela lehcí, i na nejtěžší obtížnost jsem s nimi neměl problém. Největší zklamání byl však finální boss, který byl prakticky celý z quick-time eventů.

Hádanek tam bylo požehnaně, někdy jsem se trošku ztrácel a musel jsem požádat o pomoc youtube, nemyslím si, že bych na to byl moc hloupý, tudíž řeknu, že tam někdy pokulhává level design.

Multiplayer jsem bohužel nebo naštestí nehrál ani nezkoušel tudíž ho nemohu hodnotit, ale nedokážu si ho představit ve hře jako je tato.

Pro: bojový systém, +-příběh, grafika, bossům nechybí nápad

Proti: někdy level design, finální bossfight, absence jiných zbraní

+10
  • PS3 75
Finální díl série God of War z předchozí generace konzolí s podtitulem Ascension mě překvapil v tom ohledu, že se vlastně tak úplně nejedná o plnohodnotné pokračování. Plnohodnotná hra to bezesporu je, ale Ascension je jakýmsi prequelem, který osvětluje pouto, které Kratos choval k Bohu války. Příběh je bezesporu nejslabším článkem Ascension a dost možná i ten nejméně zajímavý v sérii. Zejména asi proto, že ve hře nefigurují známá místa a mytologické postavy, ale hra se zabývá méně profláklými částmi mytologie. Poprvé jsem tu již pociťoval jistou únavu materiálem a i když jsem se během hraní stále bavil náramně, měl jsem pocit, že série na tomto místě hodně vaří z vody. A nejspíše to cítili i tvůrci a proto se díky bohům rozhodli pro restart.

Souboják je stále super. Tvůrci se konečně vykašlali na množství přebytečných zbraní a namísto toho dali čepelím chaosu možnost přepínat mezi elementy. Ale stejně bych kecal, kdybych říkal, že jsem po 90 % hry nevyužíval pouze klasickou ohnivou variantu. Nechybí ani nějaké speciální schopnosti potřebné pro postup prostředím a kouzla, která jsou tentokrát specifická pro každý element.

Vizuálně je hra vytuněná úplně do mrtě a je to určitě jedna z nejlépe vypadajících her na PS3. Oproti trojce tvůrci mákli především na pozadí, která již nejsou 2D, ale většinou plně 3D, což dodává prostředí hloubku a ještě větší monumentálnost. S level designem je to už ale horší. Tvůrci hodně ustoupili modernímu publiku a hra je ještě lineárnější, než kdy dřív. Ascension hodně cílí na vizuální wow efekt hry jako celku, ale samotný gameplay je velmi zjednodušený. K mému potěšení přibyly hopsací pasáže, které již nejsou jen čutáním čepelemi po zdi, ale Kratos se po vzoru Uncharted nebo Tomb Raidera zachytává za konkrétní plošinky. Tvůrci i zároveň hru naředili množstvím puzzlů, což je určitě fajn a oživuje to hratelnost, ale jak řiká PanMrkvička pode mnou, jejich design je občas docela nešťastný a párkrát jsem vůbec netušil, která bije a co se po mě vůbec chce.

Ve finále je to solidní přídavek do série, ale jsem rád, že Kratos udělal v dalším pokračování tak velký krok kupředu. Bylo to už potřeba.

Pro: hratelnost, vizuál, kamera, stabilní vysoký framerate, hopsací pasáže, některé puzzly, vyvážená obtížnost

Proti: příběh už hodně vaří z vody, některé puzzly, někdy až příliš oddálený pohled a určitá nepřehlednost dění,

+10