Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Taxem včil po 30 hodinách teprv nafasoval sekundární zbraň a zpřístupnil si obousměrný teleport. Maras. Naštěstí mě to, dá se říct, baví čím dál víc, ale musím to jet jo hodně rozkouskovaně.
@Charllize (18.01.2022 13:18): Tak ono to z dálky na TV asi nebude tolik vidět, co z pár cm na monitoru, ale v DF v těch jejich analýzách tam mají tearing aji označený v grafech. A vždycky to dělá u nelocknutých her.
@Bursoft (18.01.2022 13:09): Ja jsem zrovna na tohle dost citlivý a všimnul bych si toho. Jako jasne, ze nějaký hry to mít můžou, ale zřejmě mají vypnutý ten vsync. Myslím tím horizontální rozpadani obrazu, aby jsme neměli o koze a voze.
@Všivák (18.01.2022 12:57): Neběžel rovnou na 30 fps, na PS5 dostal patch, který to odemknul. Na 60 fps bežela hned ze startu jenom disková verze, která neměla aplikované patche.

@Charllize (18.01.2022 13:09): Já už xkrát zažil tearing na PS5, hlavně Wreckfest v náročných scénách. Nebo stačí kouknout na Digital Foundry na nějaké 120 fps módy na PS5, jak se ten obraz hezky trhá, páč žádný VRR.
@Všivák (18.01.2022 12:49): Disková verze bez patche takto fungovala, co jsem si zjišťoval kdysi, ale opatchovanou digitálku by sis takto nestáhl. Plus "skoro" 60 fps není lock na 60 fps, takže musel být tearing v obraze (PSka neumí variabilní refresh rate).
@Charllize (16.01.2022 22:39): to nejspíš ano, podobně jako lidem stále bude sloužit Xbox One X po přidání SSD. Všeho do času, jakmile začnou dělat nové hry tak stejně budeš muset chtě nechtě přejít. :)

Na Xboxu je alespoň jeden opravdový next-gen, a to MS Flight Simulator 2020, pravda na PS5 je to s přivřením jednoho oka Returnal, a s přivřením obou očí tak možná Spiderman?! Ačkoliv ten na mě z ukázek jako next-gen vůbec nepůsobí.
@Charllize (16.01.2022 20:30): nechápu politiku Sony, zatímco Phil se od konkurence učí (!), tak u Sony mi přijde jakoby zaspali dobu, přijde mi jakoby se snažili žít ze slávy co si vybudovali kdesi dávno v předávné minulosti. Jenže stačí to dnes?! Úplně o tom nejsem přesvědčen. Občas mám chuť ze sklepa vytáhnou krabici, zabalit PS5 a prostě ji na market place střelit včetně nerozbaleného druhého ovladače co jsem přikoupil s konzolí.

Přijde mi, že vůbec neumí potenciál nadupaného HW PS5 využít, kde je ten opravdový Next Gen?!

Možná to zní moc kriticky, já vím, ale když vlastníš téměř všechny platformy (až na Nintendo) začneš porovnávat, a zde Sony zatím moc (až na ten Returnal) v mých očích nesbírá. Paradoxně nejlepší hry mě tam v jejich store přijdou ty japonské úchylárny o školačkách co zažívají, ehm... různé příhody. :) Kvůli tomu si lidi kupují PS?

To video z GT7 jsem viděl a konečně ukázali něco z gameplay a ne jen RT záběry z garáže a foto mode, ve kterém já osobně netrávím ani minutu času ani u Forzy Motorsport. Zajímá mě závodění, ne fotky. Začíná to vypadat dobře.

PS: doufám, že v roce 2022 Sony rozjedou trochu jiný level, nebo PS5 prodám. Na to jaké je kolem toho HYPE tak žádná hitparáda. Občas si říkám: zlaté PC!
@Bursoft (16.01.2022 17:36): njn co by člověk čekal od Sony. Na rozdíl od Microsoftu se Sony neobtěžuje s programem jako byl např. Xbox One X Enhanced, tzn. lepší textury, vyšší rozlišení, efekty, fps, apod. pro celou řadu zpětně kompatibilních titulů.
Zatím mám z PS5 rozporuplné pocity (dokonce tam oficiálně není ani internetový prohlížeč , ale to bych přežil :) , ačkoliv překvapilo mě to). GT Sport na mě také neudělalo takový dojem jako FM6/7, a to ani přes hraní ve 4K, čekal jsem trochu víc.

Pokud jsem pochopil správně Sony filozofie je udělat remaster a prodat tak stejnou hru na novou generaci konzolí za stejný, respektive vyšší prachy. Tak třeba jednou bude GoW remaster pro PS5 v kvalitě podobné tomu co DF prezentují na Nvidia. Na PC a Nvidii to vypadá fakt hezky, škoda, že ve srovnání není žádná PC RX 6800/PRO grafika. Beztak to i tam vypadá lépe, než na PS5, a to je vážně škoda.

BTW jak náročné by bylo pro Sony + developery udělat GoW na PS5 tak, aby skutečně uměl vytěžit moderní HW PS5 a ne běžet ve vizuálu jako na PS4/Pro?
@Bursoft (16.01.2022 17:36): Ono to tak bývá často, třeba remaster FF12 pro pc z konzoli taky běží na AMD mizerne a tam počítám si s tím ani tolik práce nedali. Nevím jak další hry jako třeba Horizon nebo Days Gone ale nedivil bych se kdyby to bylo podobne.
@Charllize (16.01.2022 17:25): No spíš jsem myslel, že když se to na konzole optimalizovalo pro AMD hardware, tak to na PC dopadne líp pro Radeony. Ale očividně si s tím portem další větší práci (prý se na něm dělalo 2 roky).
Mám v tom zatím 8 hodin a asi to bude delší, než jsem čekal, stále nemám ani tu ufiklou mluvící hlavu. D: Ani jsem nenarazil na jedinou valkýru. Ani nevím proč, ale měl jsem zřejmě dost zkreslenou představu o velikosti tý hry.
Koukal jsem na tu DF analýzu a teda čučím, jak je to vyšperkovaný, hlavně to DLSS dělá dobrý divy semtam. A celkově mě zarazilo, o kolik líp ta hra funguje na GeForckách proti Radeonům, hlavně když ta hra byla optimalizovaná na staré AMD APU. To mě přivádí, jak by asi ty hry na konzolích vypadaly, kdyby se tam dávalo kombo Intel+nvidia, zvlášť s vychytávkama jako DLSS..
No mně tedy nepřijde, že by ta grafika byla zas tak boží na to, jak je to náročný...
DF analýza, fakt si dali záležet, po Days Gone další špičková konverze. Už aby vyšla ta Tsushima a TLOU2 (vím, zatím nejsou oznámený).

hah

How much insight do you guys have into how Sony decided that the PC was a market they wanted to push this on to? Was that something you were championing early on? 

Barlog: I think it was the collective of studios all over saying this is a really good idea. We should be looking into this. Eventually, I think it reached that tipping point. When we had sent so many suggestion box suggestions that they were like, “I’m tired of hearing all this. Fine, we’ll do this.” It’s a process. We’re still figuring it out as a company and as individual studios how to do this and what the process and strategy will be.

https://www.gameinformer.com/interview/2 ... aying-with-keyboards
@Rapier (13.01.2022 16:28): Ja myslim ze to, ze vyvojar neumi vyuzit moznosti nove konzole uz od PS4 neplati, protoze to je to prevleceny PC. Uz prvni hry na PS4 vypadali super, Infamous, Order atd. Takze bych to jako vymluvu u PS5 uz nepovazoval za validni. U PS2 a 3 tomu tak skutecne bylo, protoze to byli konzole ktere byli pro vetsinu vyvojaru spanelska vesnice.
Nevim no, porad si myslim ze treba Rift Apart (krome loadingu) by klidne bezel na PS4 v o neco malo horsi grafice. To same Demon Souls nebo Returnal.
@Charllize (13.01.2022 16:23): to bylo nejspíš tou rozdílnou architekturou PS3 (více unikátní) a PS4 (více PC). No je fakt, že FIFA 17 na PS4 a PS3 to byl sakra rozdíl! odkaz 

Podle mě vývojáři na konzolích zatím neumí využít ty nové možnosti co HW nabízí. Časem se to zlepší, ale třeba Returnal vypadá na PS5 moc hezky.
@Rapier (13.01.2022 16:12): Ja to srovnavam s minulou generaci, tedy PS3 a PS4 kdy taky delali hry dvojmo, jak pro PS3 tak i pro ps4 a rozdil tam byl dost velky. Chci tim rict ze tam byl znat ten odstup generace konzoli, coz mi ted tak moc neprijde. Samozrejme u Slim verze PS4 vs PS5 ten rozdil je vetsi, ale taky nic co by vyrazilo dech.
@Charllize (13.01.2022 14:59): není to spíše tím, že vývojáři musí optimalizovat hry pro PS4/PRO a PS5 a tak nemohou využít všech technologických features které nabízí RDNA 2.0. To je jak to vymodlené Gran Turismo 7, místo aby developeři udělali grafické orgie na PS5 only, tak tu máme hru s +/- stejným nebo velmi podobným vizuálem jako u Gran Turismo SPORT. Bohužel, in game videa z GT7 mě moc nepřesvědčili. Snad bude plná verze na PS5 vypadat znatelně lépe. Tak možná za pár let, až vydají next gen patch.

@Gordon (13.01.2022 15:40): promiň, lepší? :)
@Rapier (13.01.2022 14:46): Ja kdyz si porovnam tituly jako AC Valhalla, Resi 8, CoD Vanguard atd, tak vyrazny rozdil mezi PS5 a PS4 PRO je rozliseni a lepsi fps, PRO to fakt na 4k/60fps neda. Ale co se kvality grafiky tyce jsou ty rozdily minimalni. Je to dost zarazejici, kdyz si porovnam treba DA: Inqusition na PS3 a PS4 je tam ten generacni rozdil v kvalite grafiky jasne patrny. Spis mi prijde ze PS5 je takove PS4 PRO Mk.II :)
@Charllize (13.01.2022 13:33): netuším, neber mě za slovo, myslel jsem, že vyrábí obě verze.

S tou PS4 PRO a SSD jako minor konkurencí pro PS5 bych to neviděl tak horké. :) To je podobné jako když si majitelé Xbox One X si na fórech myslí, že mají doma lepší mašinu než je Xbox Series S, protože umí nativně 4K, ale opak je pravdou: na papíře mají podobně výkonnou mašinu co se týče TLOF, One X 4K nativně zvládne jedině staré tituly z Xbox 360 a Xbox, vše ostatní je upscaling jako na Xbox One S, ačkoliv možné, že se hra nativně vykresluje třeba v 1080p namísto 900p, a pod.
Beru, že v dnešní době je výhra cokoliv má solidní GPU..

To mě připomíná, Xbox One S jenž mám stále v šuplíku má taktéž podporu 4K (podobně jako PS4 Slim). Marketing je hrozná věc.
Lidem nejprve tluče Microsoft do hlavy: kupte si nejvýkonnější konzoli Xbox One X s podporou pro 4K ("nativní") + část her z našeho portfolia je optimalizována aby na Xbox One X aby vypadala lépe, a využila tak potenciál nové nejvýkonnější konzole na trhu (platné svého času).
Ve finále mě jako majitele Xbox One S nějakou dobu mrzelo, že nemám především tu lepší grafiku ve hrách (označených jako Xbox One X Enhanced) abych po zakoupení Xbox Series X zjistil, že zrovne tohle video je prachprostý podvod https://youtu.be/yzANNrn7yKE?t=53 na zákazníka.
Prováděl jsem osobně porovnání mezi Xbox One S a Xbox One X na FHD/4K TV (u kámoše) abych zjistil, že se stále dívám na stejně kvalitní hru! I na slabé Xbox One S konzoli totiž zrovna zmíněný TES Oblivion vypadá úplně stejně (rozlišení a detaily textur) jako na Xbox Series X!
Dokonalý podvod jak zákazníka přesvědčit na koupi Xbox One X, ve skutečnosti je na zmíněném video TES Oblivion z Xbox 360 (přesně tak tam totiž ta hra vypadá!) a porovnání s Xbox One X(=S)!
Samozřejmě, že Xbox One X má v novějších a náročnějších hrách lepší FPS, respektive téměř žádné propady FPS jako Xbox One S třeba u Battlefield 4 v MP, který se mi na Xbox One S místy tak sekal, že se nedalo ani zamířít.

Zpět k té PS4 PRO s SSD. Tak jasně, HW je stále solidní, hlavně GPU a ve starších hrách rozdíl moc oproti PS5 nejspíš nepoznáš. Jiné to, ale bude u nových her viz. Xbox Series S vs Xbox One X.
@Gordon (13.01.2022 07:23): ano napsal, promiň. :)

@Všivák (13.01.2022 10:40): GTX 1060 kde jsou ty časy. Tu kartu jsem neměl nikdy prodávat.

CEO AMD zmiňovala, že prý bude na trhu v roce 2022 více nových konzolí. Nicméně jsem včera někde četl, že SONY neplánovaně pokračuje s výrobou PS4/PRO aby pokryla nedostatek PS5. Poptávka prý převyšuje nabídku, a to se týče i Microsoftu s Xbox Series X.
To mi připomnělo, že už je to rok, co jsem kupoval 1070ti za 10 500,- Kč a říkal jsem si, jestli to stojí za to a nemám si raději počkat až ty grafiky konečně budou... o rok později... :)
@Všivák (13.01.2022 10:40): no snad si někdo na tom aukru přečte popis než to koupi:
Karta nebyla testována, prodávám jako nefunkční, ikdyž být nemusí! Prodávám tak jako celek náhradních dílů.