Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Redfield (28.10.2025 13:47): hra byla pochopitelně stejná, ostatně přiznávám určité potíže, viz diskuze níže, technicky nicméně na tom byla očividně lépe = dala se hrát od počátku. Určité problémy byly vidět v replay.

Rozuměj, hraji primárně free play s vlastními závody a auty, co jsem vypozoroval byly především chyby v AI a penalizačním systému. Mraky toho co popisuješ vývojáři opravili včetně technického stavu na PC. Přinejmenším když jsem to naposledy testoval na PC, viz diskuze níže, tak jsem se nesetkal s žádnými technickými problémy.

Uznávám, z diskuzí co jsem pochytil na netu, že stav PC verze nebyl zdaleka takový jako Xboxové. Především proto negativní reputace.

@veselykralicek (28.10.2025 13:26): kariéra pravděpodobně zůstane, ale kdo ví. Některé hry chytili druhý dech, viz. NMS.
@Rapier (28.10.2025 12:41): A Xbox verze měla jinou kampaň, jinou AI, jiný systém levelování/vylepšování aut, jiný balanc, jiný penalty systém? Technicky na tom možná byla xboxová verze líp, ale že by to snad byl nějaký klenot, který PCčkáři nedokázali docenit? Spíš má FM štěstí, že je konkurence tak vyhnilá.

I kdyby se mi kvůli tomu chtěl obnovovat GP, mám spoustu jiných her, které mě můžou příjemně překvapit. :)
@Rapier (28.10.2025 12:41): jo, třeba já to zkusil až teďka, kupoval jsem to letos ve slevě. Jízdní model fajn a s žádnými problémy jsem se nesetkal.

Bohužel pro mě je stěžejní kariéra a ta je fakt odfláknutá. A tam upřímně pochybuju, že budou něco měnit.

Je jasný, že bugy a glitchr opraví, hra si sedne a mulťák se vychytá. Se strukturou kampaně ale podle mě nic dělat nebudou.
@Redfield (28.10.2025 12:28): pokud si to přečteš ještě jednou, tak já mluvil o Xbox verzi, tam skutečně nebyly velké problémy jako popisuješ, nicméně abych mluvil pravdu, MP jsem nehrál v době vydání, nemohu tudíž posoudit.

Třeba je ten správný čas dát hře druhou šanci? Proč to nezkusit, max. budeš příjemně překvapen. :)
@Rapier (28.10.2025 11:05): Po vydání, cca od druhého měsíce po jsem to nehrál.

Jestli na tom od té doby zapracovali, jen dobře, ale psal jsi, že od počátku problémy nebyly. Byly a nebylo jich málo.
@Rapier (27.10.2025 20:18): Tak já si teda jako PC hráč pobrečím:

Naprosto odfláknutá kampaň (MX-5 šampionát, kde ani nejsou povolené všechny MX-5 ve hře?). Jejich zbrusunová machine learning AI, která ztratila hlavu, jakmile byl někdo poblíž. RPG systém vylepšování aut, který nebyl nijak smysluplně využitý. Nestabilní net code, kdy to po kvaldě při načítání startu někoho z nás nezřídka vykoplo ze hry. Nekonzistentní penalizační systém. Multiplayerový skill rating, který absolutně nezvládal hráče rozprostřít podle skillu (hrál jsem dost závodních her, abych věděl, že na 4800 z 5000 fakt nepatřím) a závody pak podle toho vypadaly. Přepálený DLC Golf v TC skupině před prvním patchem. Nefunkční replaye. Nesmyslné track limits v některých zatáčkách. Plus ty bugy... videa a screenshoty jsou z toho vtipné, ale propadat se pod trať jaksi omrzí.

Co vydali, bylo těžce nedokončené/nedoladěné. Že to mají vývojáři těžké, že u starších dílů přidávali obsah postupně, že to budou postupně opravovat – to mě fakt nezajímalo. A jelikož hardcore simy nehraju, tak to s nimi nesrovnávám.
@veselykralicek (28.10.2025 08:41): jo takhle, kampaň jsem nikdy moc nehrál, mě stačí free play / splitscreen a udělám si vlastní závody. Uznávám ale, že podle mnohých má nejlepší kariéru FM4, bohužel jsem neměl tu čest hrát, Xbox 360 budu muset někde sehnat z druhé ruky.

Jestli mě něco opravdu mrzí na FM8, tak je to aktuálně absence splitscreenu, a fiktivní mapy jako např.: Rio a Praha.

Upřímně ono ani GT7 nemá prakticky žádnou kariéru v kampani, prostě jen jezdíš auta z výběru v kavárně.
GRID 2019 je hodně zvláštní, mě osobně vůbec nesedl jízdní model. Třeba tomu dám v budoucnu ještě šanci.
@Rapier (27.10.2025 20:18): nevím, já teda zaznamenal jako hlavní problém bugy, optimalizaci a nedoladěnost. Tam bych čekal, že se to v průběhu let zlepší.

Bohužel pro mě je teda docela problém i struktura kampaně. I když jsem že sedmičky po šestce tak nadšenej nebyl, tak musím uznat, že struktura kampaně, kdy člověk viděl všechny poháry na jedné obrazovce, mi naprosto sedla. To byla věc, která mě udržela i u naprosto průměrného GRIDu (2019).
@Kotilion (27.10.2025 18:22): upřímně, nelze se divit, že zpočátku FM dopadla jak dopadla, viz. komentář pod videem, jako fanouška série mě to také štve:

" The biggest issue for T10 and FM is many staff are only on 12-18 month contracts. It's MS company policy (in the US) to replace them and train up new staff. As you can imagine it takes some time to train new people in proprietary tech only to then have to let them go soon after.

By contrast many of the staff at PD have been in position since the early days of the studio. That must help when game development can take upto 5 years or more. "
 

Od počátku problémy nebyly, dejme tomu nějaké drobnosti na konzoli Xbox, nejvíc brečeli hráči na PC, protože bugy, protože špatná optimalizace, protože RT nevypadá jak bylo slibováno, atd. A ruku na srdce PC hráči byli pěkně hlasití. Problém PC hráčů je, že titul srovnávají automaticky s hard core sim racing simulacemi alá ACC, iRacing, apod., a podle toho automaticky hodnotí.
Moc dobře to znám z PC letecké komunity, jejíž členem jsem pěkně dlouho: kdo nelítá Falcon BMS nebo DCS World jakoby nebyl! Cokoliv staršího, nebo jednoduššího je automaticky označeno za nerealistickou arkádu. Kam tohle myšlení vede, vidíme na trhu, ke koupi je pár titulů (myšleno mainstream leteckých simulátorů alá Forza Motorsport) jenž by se daly spočítat na prstech max. obou rukou.

Máslo na hlavě mají, ale i konzoloví hráči z gamepass, kteří hru zkusili, nechali si by default, zapnuté všechny asistenty, a pak psali jak je hra méně realistická než předchůdce, a přitom to není pravda.
Očividně všichni zapomněli, že obsah FM7 přibýval x let do dnešní podoby, to defacto platilo i pro FM6.
Jasně, že mě štvala absence některých ikonických závodních okruhů od počátku, koho by ne. Ale to nebyl důvod hru zbytečně zhazovat, graficky je o parník nad FM6/7, a troufám si říci, že i nad GT7.

Přijde mi, že fanoušci GT série jsou ochotni odpustit své modle cokoliv, ale fanoušci Microsoftu nikoliv. :) Uznávám, že hra neměla dokonale našlápnuto, vývoj se táhnul, viz spoiler, a tak lidé čekali nemožné. Své zklamání projevili v negativních recenzích napříč YT, atd. a to se bohužel se hrou táhlo, a stále táhne.

Je to jako ve škole, nebo v zaměstnání: první dojem. Jakmile je špatný, pověst se táhne, a není vůbec snadné přesvědčit lidi, že nyní je vše lepší: spousta lidí má zažito poslední FM jako nepovedenou hru, zcela neprávem.
Ano vyjít nová FM ve stavu v jakém je dnes, byly by napříč internetem 95-100% a lidé by na hru pěli chválu kudy by chodili.

Za mě rozhodně lepší než Project Cars 2 (a dejme tomu i PC3), se kterým se FM série často srovnává, a to jsem PC2 se snažil dát opravdu šanci.
Forza Motorsport dostala k 20 výročí pořádný update, a především ikonickou japonskou trať z Forza Motorsport 4: Fujimi Kaido která je doslova legendární. Trať je naprosto úžasná, pravé zelené peklo, jsem si zcela jist, že po Nürburgring Nordschleife to bude má druhá nejoblíbenější trať, třetí místo za mě Maple Valley.

Nikdy jsem Forza Motorsport 4 nejezdil, takže dnes to byla premiéra. Technicky velmi náročná trať, min. na stejném levelu jako německá, ne-li obtížnější. Dechberoucí výhledy na japonskou krajinu a horu Fujimi, už v Colin McRae Rally 2005 jsem rád jezdil Japonskou Rally. Tunely, samé zatáčky, převýšení, naprostá pecka!

Další tratě tohoto typu, včetně Prahy, Rio, atd. je přesně to co Forza Motorsport potřebuje. Kdybych mohl předvídat, tak jsem si jistý, že na Forza Motorsport se bude časem pohlížet jako na nejlepší FM díl od vydání FM5. Už nyní mají autoři našlápnuto správným směrem!

Více zde https://forza.net/news/forza-motorsport-update-20
Hraju zatím 2 dny a i když jsem měl trochu obavy, jestli to po roce od vydání bude hratelný, tak naprosto v pohodě a začínám si na tom pěstovat závislost... koukám, že tu není žádný komentář, tak tomu dám ještě pár hodin a asi něco sesmolím.
Už jsem zapomněl jaké to je hrát hry na PC, milion možných nastavení, zlaté konzole! :) Podle oficiálních HW nároků bych měl mít 16GB VRAM na ultra detaily, viz. https://support.forzamotorsport.net/hc/e ... -Motorsport-PC-Specs

Hra při každém závodě na PC vyhodí varování (VRAM usage over budget), ale jinak jede úplně v pohodě mezi 57-60 fps, přinejmenším na Nürburgring Nordschleife s 24 auty na trati.
Zkusím nahrát pár videí z jízdy, případně replays z XSX kde to zatím obvykle po nocích jezdím s ovladačem v ruce. Jezdí to zde na DH někdo další?

Mimochodem HDR je v této hře mimořádně působivé, PC hráči vůbec netuší o co přichází když to hrají na běžných monitorech bez HDR/OLED!
Na 55" LG OLED TV s HDR je to doslova pastva pro oči i v performance 4k režimu, s RT hra vypadá o něco lépe, škoda jen těch 30 fps ve 4K, ale na druhou stranu hra je naprosto plynulá, bez jakéhokoliv zpomalení obrazu, s 24 auty na trati a bez ohledu na počasí a denní dobu!

Pochválit skutečně musím AI, každý zhlédnutý replay po hře mi dokazuje jak AI dodržuje pravidla a jezdí čistě. Když zabrzdím já, oni také, když dostanu smyk, oni mě buď obejdou pokud mohou, nebo prostě hezky všichni zbrzdí aby do mě nenarazili.
AI předjíždí téměř pouze když má rychlost a čistý průjezd. Občas se potkám s AI v zatáčkám bok na boku ale to bude nejspíš má chyba, protože jednoduše do pravého boku pořádně nevidím bez otočení hlavy. Troufám si říci, že proti FM6/7 je to masivní zlepšení v každém ohledu!
Když pominu HW nároky na PC, údajně už normální na rozdíl od vydání hry v roce 2023, tak je hra naprosto parádní. Nezdá se mi, že by hra vypadala lépe než na XSX v režimu performance (4k/60 fps). Přijde mi to plus mínus stejné, na PC je hra pravděpodobně pěknější ale ruku do ohně bych za to nedal.

S AI na úroveň 7 (z 8) jsem zatím na nejtěžším a nejikoničtějším závodním okruhu na světě, tzn. Nürburgring Nordschleife ani jednou nestál na bedně.

S oblíbeným Lamborghini Miura 67 (tovární nastavení) jsem dosud několikrát držel hezké 4-6 místo, ale stačí jedna větší nebo dvě až tři menší chyby na tomto 20 mil dlouhém okruhu s více než 70 zatáčkami a pěkným převýšením a skončím obvykle někde okolo startovní 13 pozice v lepším případě. Do 10 min to zajedu vždy.

AI se stejným autem jezdí neuvěřitelně dobře. Zatímco já si musím hlídat aby mě neustřelil v zatáčkách zadek u AI nic takového nepozoruji, holt mám na ovladači co vylepšovat, uvidíme jak mi to půjde na volantu na PC.
Nicméně zdá se, že vše je jen o čisté jízdě, protože několikrát už jsem projel zatáčkami tak fantasticky čistě, že mě samotného překvapilo když jsem následně předjel 3 auta více méně na rovince.

S Expertními pravidly pro závod občas dostanu nějakou penalizaci. Přijde mi obtížné nedostat žádnou, protože defaultní výhled nezahrnuje zrcátko uprostřed auta a hlavně bez otočení hlavy nevím zdali vedle mě je nebo není auto, zvlášť na pravé straně vozu.
HA, jenže já mám Track IR na PC, a pokud se nepletu tak TIR hru podporuje, takže se na PC budu moc stejně jako v Arma sérii nebo leteckých simulátorech za jízdy/chůze/letu rozhlížet jednoduše ultra rychle a přesně hlavou. To by byla paráda, budu to muset otestovat. Na ovladači se lze také pravým kloboučkem rozhlížet, ale návrat zpět trvá dlouho a už jsem se kvůli tomu několikrát vyboural.
V tomhle ohledu to má GT 7 pořešeno lépe, mám pocit, pokud si správně vzpomínám, že se tam objeví tečka, ikona nebo tak něco, že máte na příslušném boku auto.

Jenže v FM máme poškození vozu na trati, stačí bourat ve vysoké rychlosti a rázem se auto chová jinak. Tohle v GT7 prostě chybí. Tady jak napálíte svodidla rovně, nebo nějaké auto co stojí kolmo na cestě po bouračce, tak můžete dát více méně rovnou restart. :)
FM je na mém highend PC (2019) první hra která mě pravděpodobně reálně donutí zakoupit v budoucnu novou GPU. Nekupoval jsem PC abych snižoval detaily, na to mám konzole! :)
Dnes jsem hru poprvé spustil na PC, nejprve pár minut optimalizace shaders, snad první hra kde něco takového vidím, nastavím grafiku na ultra. a sotva jsem to udělal už mi FM hlásí. Loading time na to, že hra běží na Samsung 990 PRO poměrně dlouhé.

VRAM usage over budget
The VRAM required by the selected video settings is greater than that available.

A další hláška
VRAM usage over budget
The selected video options use more Video Memory than is currently available to this application.
Appying current setting may result in unexpected results and poor performance. Lower your settings to ensure optimal performance.


Nativ 2560*1440 60Hz Vsync On
vše na max., tzn. high/ultra, RT pochopitelně off protože nemám GPU RT capable
FSR 2.0 Quality

V nastavení vidím: Estimated VRAM Usage
7580MB / 8151 MB


Benchmark
FPS Average FPS Minimum FPS Maximum
CPU simulation 306,8 125,9 357,4
CPU render 123,4 71,9 147,4
GPU 52 45,3 59

A pak poslouchejte ty chytrolíny na PCT kde radí kupte si RTX 4060 Ti s 8GB VRAM. Hra z roku 2023. By mě zajímalo jaké by byly nároky s RT on.
Nakonec jsem neodolal a balíček Premium s FH5 a především FM (8) před časem koupil. Dojmy jsou velmi pozitivní. Předně trápilo mě jakoby trhání grafiky v replay, zjistil jsem, že to dělá zapnuté Dolby Atmost for Gaming na XSX, po vypnutí se už replay netrhá. První hra která mě donutila tuto volbu vypnout.

Grafika je nádherná, ať již Visual 30fps ve 4k s RT on track nebo Performance s 60 fps ve 4K a RT off. Líbí se mi obě varianty, snad bych je dodal že u oblíbeného Lamborghini Miura 67 se mi nelíbí klika od dveří, páč s RT nasvícením v kokpitu vypadá prostě divně, bez RT je to v pořádku.
No zkrátka jde vidět, že RT RDNA 2.0 v XSX není totéž co umí výkonnější RDNA 3.0, nebo Nvidia RTX na PC.

Přidali řadu tratí, obsahově už to nemá daleko od roky vyladěné sedmičky. Značně upravili AI, min. bouraček na trati, především pak v první zatáčce se nekoná žádné demolition derby, překvapilo mě, že i s expert pravidly a na úroveň skill 7 (ze 8 max) jsem na XS ovladači byl schopen obsadit dočasně druhé místo, bohužel stačí malá chyba a spadl jsem snadno na 7-8 pozici (z 24), což vzhledem k tomu, že jezdím nepravidelně není zlé. Díky expert pravidlům jsem dostal i nějaké trestné sekundy. Super ale je, že pravidla nutí jezdit člověka i AI max. čistě. Vypadá to, že pravidla už odladili.

Samozřejmě před vstupem do prvního závodu je nutné v menu v settings povypínat všechny asistenty a nastavit realistic/simulation, apod. Jezdím jen s brzdnou dráhou a zatím dočasně s automatickou převodovkou.

Na volantu na PC to musí být pastva pro oči. Nepochybuji o tom, že na volantu, z mých zkušeností ze sedmičky na PC, to bude značně těžší než na ovladači.

A hra si již pamatuje nastavení u free play z předcházejícího závodu, není nutné to pokaždé měnit. :) Doporučuji ke koupi.
@Rapier (21.07.2024 13:44): Ten jsem nekupoval. FH4 mám ultimátku. U pětky mi ale DLC nechybí. Čtyřka je podle mého lepší díl celkově. Ale u pětky jsou zase fajn nová auta. Jako Toyoty GR Yaris a GR86, Hyundai i30N (hodila by se i20N), Lotus Emira (ten je zrovna v jednom z DLC s auty) aj.
Stále jedu jen forzy horizon.

Btw čtyřka i pětka jsou na xbox storu teď taky ve slevě.
@Rapier (20.12.2023 17:25): Já to hrál, když to vyšlo, nevím jak jsou na tom teď. Celkově bylo to nastavení úplně mimo, s velkými mrtvými zónami. Já měl navíc nějakou chybu, že mi to nefiltrovalo obrubníky. Bylo cítit jen klepnutí, když jsem na něj najel a klepnutí, když jsem zase sjel, ale už ne, že po něm jedu. Ale největší opruz byl, že se nastavení pokaždé vracelo do defaultu, takže jsi to při každém zapnutí hry musel nastavovat znova. Alespoň, že byla možnost si uložit profil. Tak snad to už trošku poladili.
@Rapier (20.12.2023 10:49): Na gamepadu rozhodně, tam je to ovládání a pocit z jízdy v FM celkově parádní. Na volantu ale ne, i když je to taky o krok vpřed oproti minulému dílu. Ale v GT to po vydání taky stálo za hovno, to je fakt :)
@Widl (20.12.2023 08:51): jo GT7 na PS5 vypadá fakt hezky. Osobně čas v garáži a fotomódu netrávím, tudíž je mi to v podstatě jedno. Auta mě zajímají hlavně na trati a tam bych řekl, že Forza vede. :)
@Rapier (19.12.2023 22:57): Ta až maniakální péče o detail u modelů v GT je neuvěřitelná. Ale divím se, že je to u Forzy netrkne a nesnaží se je udělat taky top. Mě třeba to kochání v garáži, nebo ve fotomódu, nad modely opravdu baví. Ale pak si všimneš světel, výfuků, špatného lícovánání panelů... prostě meh.
@Rapier (08.11.2023 21:04): Mario Kart jde taky mimo, ač arkádové závody jsou pro mě lepší. :D Poslední závodní hra, kterou jsem hrál, byla Forza Horizon 5, kde mám odehraných 8 hodin jen... To mě bavilo hodně, akorát to při každém updatu na PC stahovalo snad celou hru znovu, tak jsem chytl rage a smazal to s tím, že si to zahraju až někdy na Xboxu, idealně až to nebudou updatovat. Horizon 4 mám jinak hodně rád, to považuju za jednu z nejlepších her vůbec, nejen závodních. Motorsport asi nikdy nedám ani, mě celkově auta vůbec nezajímají, takže u her je to čistě o té arkádovosti pro mě.
@Rapier (08.11.2023 20:53): Nejsem fanoušek, hru jsem nehrál. Často poslouchám soundtracky her, které nehraju. Moc závodní hry nehrávám, ale jinak jo, kdybych si měl nějaký simulátor teď vybrat, tak nevidím důvod proč hrát něco jiného, než Forzu. Minimálně z gameplay videi to vypadá líp, než cokoliv na trhu momentálně. Takže minimálně tímhle způsobem se mi hra líbí. :D
Poslechnu, Forza má licencovaný soundtrack od těch nejlepších. V 5 je skvělí Hospital Records.
Na závodní hru překvapivě dobrý soundtrack. Už to jedu nějaký pátek a stále mě to baví. Má to velmi Mirror's Edge/Solar Fields vibe.

Doporučuju zkusit poslechnout i pokud vás hra nezajímá.