Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Peach (08.03.2024 14:10): hej to viem, čítal som si o tom, ale nechce sa mi do toho kvôli tomu, že obsahovo je stále tá istá hra. Radšej ten čas povenujem nejakej ďalšej hre. A ešte ma čaká intermission.
@Tulareanus (08.03.2024 13:58): ona je to na hard uplně jiná hra, nemůžeš používat itemy, neobnovuje se mana, bossové mají občas jiné útoky. Je potřeba plánovat. Mě to bavilo víc, jak na normal. Ale bylo to místy frustrující.
Mne najťažšie z celej hry neprišli žiadne boje ale zhyby s julesom. :) nakoniec som to dal, že som si v hlave počítal tempo s postupným zrýchlovaním a obrazovku nesledoval, resp len kútikom oka, kedy sa objaví prompt na zrýchlenie.
Pro ně jsou asi nejvíce zapamatovatelné souboje s Arsenalem a Eligorem na hard obtížnost.

U toho prvního mi ke konci už zůstal jen Barret, který měl snad jen pětinu života a Arsenal byl těsně před smrtí a zrovna začal nabíjet nějakou tu svoji superschopnost, která by mě určitě zabila a musela bych to opakovat celé znovu. Pamatuji si, jak jsem hypnotizovala ATB bar, aby se naplnil včas. Naštěstí jsem to stihla, ale měla jsem rezervu tak jednu vteřinu.

Eligor mě zaskočil svojí novou schopností, kterou na normal neměl, a tak se z toho stal docela obtížný souboj. Opět mi ke konci zůstal naživu jen jeden člen týmu, tentokrát Tifa, se kterou jsem pobíhala a úhybala útokům a občas si dovolila i nějaký zásah. Naštěstí se nabil limit, který boj ukončil, ale bylo to dost intenzivní a těsné.

Samozřejmě jsem opakovala i Hell House a pak kupodivu i The Valkyrie mi dělala problém. Asi taky měla nějaké změny na hard, protože na normal byla v pohodě.
@Peach (07.03.2024 23:40): tak the arsenal sa mi páčilo aj na normal, lebo to aj pracovalo s terénom. Hell house mi prišiel inak absurdne šialený už v pôvodnej hre a aj na normal som sa zapotil, lebo do tej doby ťa v hre žiaden súboj nenúti naozaj plnohodnotne využívať súbojový systém a materie a ability. Inak mi veľmi dlho aj trvalo prísť na to, že Aerith je naozaj veľmi silná, nie ako support postava, ako bola v pôvodnej hre, lebo tak som ju najprv bral.
@Peach (07.03.2024 15:51): Tak ja súhlasím, že to bol over the top debil, ale logicky mi prišlo, že na záverečnú motorkovú pasáž sa boss, ktorý je na motorke hodí. A inak to, čo píšeš sa mi páči, že mnohým vedľajším záporákom a postavám pridali nejakú osobnosť, aj keď častokrát je to tá najprimitívnejšia karikatúra (Heidegger). Na Heideggerovi ma bavilo v podstate len to, že ho daboval John Dimaggio, ktorého mám veľmi rád ako Bendera z Futuramy a kráľa z Disenchantment.

Inak celkovo som si pri hraní a najmä pri boss fightoch spomenul, ako fakt platí, že ľudí nebaví bojovať proti robotom "bez tváre", ale oveľa radšej bojujú proti ľuďom/humanoidom, nemŕtvym a fantasy bytostiam. Neštudoval som čím to je, ale možno s výnimkou The Arsenal, mi prišli tiež boss fighty s robotmi ako tie nezáživné.
@Tulareanus (07.03.2024 15:31): Tak to já jsem ráda, že Roche nedostal ještě větší důležitost, než má, protože je mi to extrémně odporná postava. Na druhou stranu víceméně chápu, proč tam je. V OG byli 3rd Class Soldieři generičtí a velmi slabí soupeři, zatímco díky Rochemu dostali nějakou demonstraci schopností, a tak jejich možné srovnání s Cloudem.
@Peach (07.03.2024 13:34): ja som predpokladal, že záverečný boss bude Roche, keď je to motorkár, ale úprimne, mne tento over the top záver trochu pokazil výsledný dojem a hlavne záver bol neskutočne dlhý, v podstate skoro jeden a pol kapitoly, počítam od 69 podlažia a stretnutia s prezidentom. V podstate pre tú dĺžku a počet boss fightov to podľa mňa stratilo pacing. Ako som relatívne zvyknutí, že japonci v jrpg a anime absolútne nevedia pracovať s pacingom, ale tu sa až na pár miest v niektorých kapitolách držali dobre veľmi dlho.

Každopádne ešte ma oproti originálu štve, ako je veľa vecí doslovných a musia sa stať postavám na vlastné oči. Osobne mi to ublížilo atmosfére. Oveľa viac sa mi páčilo v pôvodnej hre, keď hrdinovia našli shinru už mŕtveho prebodnutého, než to že vysel z budovy (kto ho tam vôbec zhodil a nedokončil? Čo zároveň viedlo k tomu, že tam "musel" byť Sephiroth, ktorý ho prebodol pred ich očami v takom to anime strihu, kde si veľkú postavu s mečom nik nevšimne až do momentu, ako sa cool záber prebodnutia odzoomuje od meča na neho. No a to prebodnutie Barreta a whispers bolo úplne zbytočné. Bez tejto "taškařice" by tam bolo oveľa viac napätia a hlbšia atmosféra.

No nič, v nasledujúcich dňoch napíšem komentár, keď už to mám aj v hernej výzve.
@Tulareanus (07.03.2024 13:18): Myslím, že nešlo o to, zda pokračování dostane či nedostane zelenou, ale pouze snahu udělat hře "po japonsku" epický závěr. Co by to bylo za Final Fantasy VII, kdyby závěrečný boss nebyl Sephiroth? Zakončit to zničením robota na dálnici by nebylo dost hustý.

K whispers napíšu jediné - stealth sequel.
 

na žádost zaspoilerováno
Veľmi dobre som sa zabavil, akurát z poslednej jeden a pol kapitoly som v rozpakoch. Rozmýšľam, že či dôvodom, prečo tam boli veci, ktoré by sa mali stať až oveľa neskôr v pôvodnej hre, bol ten, že sa autori báli, že im Square nedá zelenú na pokračovanie? Taktiež ten nápad s whispers mi príde divný, až mätúci a podľa mňa hlavne v pokračovaní vytvára zbytočný priestor pre plotholes a nezmysly.
Prý dnes vyšel nový update pro FF7 Remake - který cenzuruje tu malou Tifu Video , Já už hodně měsíců mám Steam v offline módu - pro jistotu - aby se mi tam nestáhla do nějaké hry nechtěná aktualizace.
(Jakoby ten remake nebyl už cenzurovaný dost)
@Peach (12.02.2024 14:53): Treba brať do úvahy aj ľudí, čo si robia ešte len prieskum, čo idú hrať. Ja som si takto nepekne vyspoiloval koniec jednej hry na dh, lebo som si otvoril ďalší profil tej istej série, lebo som nevedel, či je to spinoff alebo pokračovanie.
Založila jsem profil k Rebirth, ať se můžeme přesunout. Třeba bude schválení rychlé a bezproblémové.
No co jsem koukal na gameplay videa z dema přijde mi to graficky horší než remake. Modely postav i prostředí. Samo je to asi daný tím ze Rebirth je velká hra a má velký open lokace, což remake neměl a byl komornější.

Ty venkovní prostory mi přijdou divně/slabě nasvícený a třeba textury skal a povrchů vypadají občas jak brambora. Taky mimika mi přijde horší než v remaku. Samo bůhví jak je to demo starý a třeba v plný verzi to bude jinak.
Já jsem se před nějakou dobou dokopal k tomu, abych si to zahrál zase znovu - tentokrát na PC kvůli tomu 3D módu - který je vážně skvělý - například ze začátku ten první robot boss - ty rakety letící přímo proti obrazovce vás učiní ucuknout dozadu; hraju to pomocí Hori Tactical Comander (stejně jako jsem to hrál na PS4 - to jest ovladač pro PS2/3/4 v podobě klávesnice a myši). Momentálně jsem po návštěvě Hostince Včelka - (viz na YT: Honey Bee Inn - in 3D), herní doba něco málo přes 40 hodin zatím.
Pak mám v plánu si to zahrát znovu - New Game+, na tu těžkou obtížnost - což jsem ještě nezkoušel. A také ještě ten dodatek - Intermission.
@Peach (03.01.2024 23:40): Přitom stačilo to udělat jako ten Star Ocean Second Story R. Samo ne s pixel postavama ale ve 3D jak to měl originál a neblbnout z falešnou trilogii kde u třetí části budeš už máma a nebudeš na to mít čas.
Koneckonců i na SE je vidět že poradně sami neví co s tím dělají a nevěřím že při tvorbě první části měli plán jak pokračovat. Ten Rebirth vymysleli jako nějakou záchranu a když vidím ty videa tak jsem nasranej s nadšenej zároveň :)

A promiň, ten odkaz na stealth chtěl potvrzení věku a to obvykle hned zavřu.
@Paul (03.01.2024 17:18): Final Fantasy série se tak od roku 2001, což znamená odjakživa pro všechny kromě dědků a skalních fanoušků, skládá ze dvou gameplay stylů, které bych hodně zjednodušeně definovala (subjektivně) jako "zábavná striktně lineární koridorovka plná zajímavých taktických soubojů"(FFX, FFXIII, FFVIIR) a "průměrnej open world plnej nudných sidequestů (a většinou i s debilním hack and slash soubojákem)" (FFXII, FFXV, FFXVI). Většinou se tento styl z jednoho na druhý dokonce na chvíli promění v rámci jedné hry jako takové zpestření, přičemž ta lineární část je většinou dost dobrá a s novějšími díly čím dál tím lepší, zatímco open world části jsou pořád horší a horší.

Před rokem 2001 byla ta série dost jiná, všechny hry si byly principiálně velmi podobné, ale přesto extrémně zábavné a originální. Srovnávat ji s novějšími díly je jako srovnávat Fallout 2 a Fallout 3.

@Charllize: Ano, pochopila jsem, že Paul to chce hrát až bude vše venku, ale stejně neodpadne otázka, po které části zahrát Crisis Core, když to vyšlo už po první, chronologicky je to před první, ale původně se to hrálo až po konci hry...
Jinak Stealth Sequel je přesně to co popisuješ, oznámí remake/rebook a pak je to úplně jinak.
@Peach (03.01.2024 23:17): Tak Paul to míní hrát až to bude celý. A já zejména myslel závěrečný scény první části který by dle mého udělali v navazném hraní Crisis Core zmatek. I když sám nevím co tím Nomura chtěl říct :)

Ja vím ze teď už se tomu remaku říká všelijak, problém je v tom ze propagace a tak působila že to nebude Rebirth ani stealth ale věrná předělávka. ( no a pak se jednoho dne Nomura ožral a jel v noci do studia )
@Charllize (03.01.2024 22:30): Uvidíme v březnu, ale já si teda myslím, že FFVII Remake neobsahuje dostatek informací/děje pro plný užití si Crisis Core a nepropálení si těch nejzajímavějších twistů. Zatím bych řekla, že to správný místo pro zahrání Crisis Core bude po FFVII Rebirth, možná dokonce až po celé trilogii*.

*FFVII Remake trilogie je stealth sequel velmi podobným způsobem jako třeba 2009 Star Trek film od Abramse. Jediná správná odpověď na otázku "kdy hrát Crisis Core (Reunion)" tak bude vždy "po originálním FFVII".
@Paul (03.01.2024 20:01): To ti mužů říct hned. Kočkopsa. Hru co půjde strašně na ruku západním hráčům s krečovitou snahou dát tam aspoň něco co se fanouškům původní hry bude libit.

Ale mám k tomu větší chuť než k Final Fantasy 16. Přeci jen videt třeba ty lokace z původní hry v čupr grafice není tak špatný :)
@Charllize (03.01.2024 19:47): no mě přijde že FF15 moc západní nebylo, celá ta struktura hry (nejdřív open world, pak najednou kompletně lineární tunel, nula možností v dialozích, nula možností se rozhodovat a nést následky) byla furt silně antizápadní. Ale že jrpg a wrpg maj jinou design filosofii víme, někdo raději vdolky, jinej koláče, uvidíme co uvařej tady.
@Charllize (03.01.2024 19:10): záleží jak je myšleno "inspirováno witcherem nebo BG3 a podobně". Pokud čistě po jejich kvalitativní stránce, tak by to bylo super. Dost pochybuju že to myslej nějak po stránce konkrétního obsahu.
Kdyby řekli že se inspirujou sidequestama z WotRu, taky bys tak prskal? xD
@Paul (03.01.2024 18:39): Jo tohle se dá udělat. Rozumně rozšířit hru. Ale kdyby SE už před lety nedošla inspirace nemuseli by se obracet na jiný hry jako vzor. Driv všichni kopirovali od nich, teď kopírují oni od ostatních. A fakt mi nepřijde ani trochu zajímavý ze by ve FF byli úkoly inspirovaný witcherem nebo třeba BG3 a podobně. Udělat to jde, viz Star Ocean Second Story R, kde jsou tuny novejch věci oproti originálu ake vychází z odkazu série .
@Charllize (03.01.2024 18:33): ok, tak je to nějaká reimaginace či co. Ale pointa je, že i kdyby to byl faithful remake z hlediska děje, ten tam byl zachovanej tak jak byl v originálu bez změn a osekávání, a ještě by k tomu jako bonus udělali novej obsah ve formě nějakejch kvalitních sidequestů, tak by to imho ničemu nevadilo.
@Paul (03.01.2024 18:22): Tak on už tomu remake nikdo neříká, ani SE. Název Rebirth mluví za vše. A jo v první části byli dementní sidequesty který v originálu nebyli a hlavní děj rozšířili o vzásadě nesmysly.

Kdyz bych ti to měl přiblížit. Něco jako když by udělali remake Witchera 3 a do děje by vložili elementy kterými by původní story naprosto změnili význam.

Nebo, na co se vlastně ptáš? :)
@Paul (03.01.2024 18:07): Tam jde o to ze ve starších FF vedlejší úkoly typického formátu nebyli potřeba, ty hry byli bohaté a plné obsahu i bez nich.

V tom remaku at si dělají co chtějí, už to je jedno :)
@Charllize (03.01.2024 17:59): no, tak teď tam budou a třeba konečně (je to tedy big if, vzhledem k jejich předchozím pár hrám) budou kvalitní. A pokud jo, tak budu rád že tam ty "debilní questy západní podoby" budou. A pokud ne, tak na ně zase budu nadávat jako u FF15.
@Paul (03.01.2024 17:54): Aby to bylo lepší než OG FF7 fakt nehrozí :)
A ne s debilnima side questama západní podoby přišli až s tou FF 15. Do ty doby ve FF žádný typicky vedlejší úkoly nebyli, který by se zapisovali někam do quest logu atd. Spiš vedlejší činnosti k získání různých věci nebo minihry.



@SilentWolf (03.01.2024 17:54): si zahraj starší FF a hned to odvoláš. Stará FF6 má lepší postavy, příběh a děj než většina toho co SE udělal za posledních 15 let :)
@Charllize (03.01.2024 17:41): tak pokud původní FF7 nemělo žádný sidequesty, tak by je asi nemusel mít ani remake. Pokud je mělo a stály za hovno jako v těch níže zmíněných, tak by inspirace TW3 mohla být ku prospěchu. A pokud je nemělo a teď je bude mít, tak to bude (budou-li kvalitní) možná i lepší hra.
Charlize bude mít radost

https://www.gamesradar.com/final-fantasy ... for-what-comes-next/

Co-director Motomu Toriyama was asked about his favorite role-playing games, outside of the Final Fantasy series, in an interview published in the Game Informer Magazine, and he supposedly named   CD Projekt Red ’s seminal fantasy game without a second thought. Though Geralt’s third adventure isn’t just a personal favorite for Toriyama - it apparently influenced Rebirth’s whole approach to side quests.  "Regarding titles like The Witcher 3, which has that open-world role-playing type element, we did some extensive research into these types of titles,” Toriyama explains. The Witcher 3 was then studied “as a baseline” and Rebirth aims to “stand alongside it and have the type of content that would be satisfying to its players.”   

Kéž by tomu tak bylo, ještě jsem se nezbavil osypek z otřesnosti sidequestů v FF15. Co jsem četl tak FF16 a FF7R na tom nebyly o moc lépe, tak do čtveřice by to snad mohlo vyjít..
@Charllize (17.06.2022 23:08): Tu sošku mi už konečně poslali - ale jinou jsem propásl - otálel jsem s koupí - až pozdě jsem zjistil, že je to limitovaný sběratelský kousek - že to nebude stále na objednání vyráběná šukatelná akční figurka (jako jiné obdobné mini figuríny) - navštívil jsem pozdě oficiální stránky totiž: odkaz
Jako působí to dobře a na oko i věrně předloze. No jelikož nikdo už nepočítá s nějakým smysluplným převodem originálu mohlo by to být fajn. Myslím ze i tomu největšímu škarohlídovi se při pohledu na ty známé lokace a tak musí udělat úsměv na tváři :)
Dle toho co jsem viděl, slyšel a četl, by toto mohla být má první FF hra kterou nevypnu po 2 hodinách. Hlavně ten předělaný souboják vypadá slibně.
@raisen (02.05.2023 11:34): Hard jsem měl taky v plánu potom co jsem to dohrál a byl víceméně se hrou spokojený. Ale jak sel čas začal mi ten remake vadit víc a víc, a nějak jsem to vzasade od vydání a prvního dohrání nezapnul. Jsem zvědav co s tím udělá druhá část.
Jinak slušný výkon, já měl stejně pochybnosti ze bych to v tom akčním podání byl schopen na hard bez nervů odehrát :)
Tak dohráno i na hard obtížnost. Nejtěžšími bossy byli rozhodně Hell House, Eligor a The Arsenal. Eligor hlavně kvůli té jeho nové schopnosti zakouzlit permanentní (po dobu boje) Reflect na celou partu. Finální boje v poslední kapitole byly naopak oproti tomuhle docela lehké. Omezený počet MP na kapitolu nakonec tak hrozný nebyl, jen v 17. kapitole jsem si musela dávat větší pozor, protože její průchod docela zabere a navíc na konci kapitoly jsou tři bossfighty hned za sebou. Ale nakonec 17. kapitola byla jediná část, kde jsem pocítila, že na hard se nedají doplňovat MP na lavičkách.