Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Final Fantasy IV Final Fantasy IV Final Fantasy IV Final Fantasy IV Final Fantasy IV

Final Fantasy II

Final Fantasy II

Final Fantasy II

Final Fantasy II, Final Fantasy IV Pixel Remaster

Final Fantasy II, Final Fantasy IV Pixel Remaster

Square •  Tose Co. (PS1, PS3, Vita, GBA) •  Square Enix (PSP)
Square •  Tose Co. (PS1, PS3, Vita, GBA) •  Square Enix (PSP)
Square •  Tose Co. (PS1, PS3, Vita, GBA) •  Square Enix (PSP)
Square •  Tose Co. (PS1, PS3, Vita, GBA) •  Square Enix (PSP)
Square •  Tose Co. (PS1, PS3, Vita, GBA) •  Square Enix (PSP)
SNES
23.11.1991
PS1
29.06.2001
GBA
12.12.2005
Wii
08.03.2010
PSP
19.04.2011
PS3
22.04.2011
Vita
28.08.2012
WiiU
19.02.2014
SNES
23.11.1991
PS1
29.06.2001
GBA
12.12.2005
Wii
08.03.2010
PSP
19.04.2011
PS3
22.04.2011
Vita
28.08.2012
WiiU
19.02.2014
SNES
23.11.1991
PS1
29.06.2001
GBA
12.12.2005
Wii
08.03.2010
PSP
19.04.2011
PS3
22.04.2011
Vita
28.08.2012
WiiU
19.02.2014
PC
08.09.2021
SNES
23.11.1991
PS1
29.06.2001
GBA
12.12.2005
Wii
08.03.2010
PSP
19.04.2011
PS3
22.04.2011
Vita
28.08.2012
WiiU
19.02.2014
PC
08.09.2021
SNES
23.11.1991
PS1
29.06.2001
GBA
12.12.2005
Wii
08.03.2010
PSP
19.04.2011
PS3
22.04.2011
Vita
28.08.2012
WiiU
19.02.2014
PC
08.09.2021
PS4Switch
19.04.2023
PS5
kompatibilní
Final Fantasy IV Final Fantasy IV Final Fantasy IV Final Fantasy IV Final Fantasy IV
Žánr
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *

Forma
placená hra placená hra placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne ne ne

Final Fantasy IV je japonské RPG z pilotní série firmy Square. Hra vyšla na SNES i v USA, tam však vyšla pod názvem Final Fantasy II, protože to byla po prvním díle teprve druhá hra ze světa Final Fantasy, která vyšla mimo Japonsko. Díly II a III (ještě na NES) se vydání na západě dočkaly až později.

Začínáte jako rytíř Cecil sloužící svému králi, který vám zadává nepříjemné úkoly, působící utrpení jiným. Cecilovi to začne vrtat hlavou a hne se v něm svědomí. Začne pátrat po důvodech, které jeho krále vedou k ne zrovna pozitivním skutkům a odhalí nepříjemnou pravdu. Příběh je plný zvratů, přidá se k vám spousta postav a celkově působí knižním, až filmovým dojmem. Ve své době příběh zaujal svou nápaditostí a výpravností a stal se inspirací pro mnoho dalších her.

Po stránce hratelnosti hře náleží prvenství, spočívající v představení ve své době revolučního soubojového systému – Active Time Battle, skloubení tahových soubojů s jistým časovým omezením odvíjejícím se od rychlosti vašich bojovníků. Jeho jádro tkví v tom, že po akci vaší postavy začne ubíhat čas a znovu zaútočit můžete až po jeho uplynutí. Růstem úrovní a statistik tento čas utíká rychleji (závisle na růstu hbitosti a tedy rychlosti postavy) a váš bojovník tak bude moci útočit častěji. Takto přistupujete k všem postavám v partě, takže bojovníkovi zadáte udeřit, kouzelníkovi zadáte, jaké kouzlo seslat a podobně. V menu lze zapnout tzv. Wait systém, který plynutí času zastaví zcela v momentech, kdy listujete seznamem kouzel či předmětů. Systému ATB se podřizuje i chování nepřátel – uplyne-li časový ukazatel a vy nezadáte další úder, dají vám potvory na frak, protože ony čekat nebudou. Je zde plně zachován taktický tahový rozměr, sklouben s určitou naléhavostí a napínavostí plynutí času.

Hra se dočkala i 3D remaku pro Nintendo DS a PC a pokračování Final Fantasy IV: The After Years.
Final Fantasy IV je japonské RPG z pilotní série firmy Square. Hra vyšla na SNES i v USA, tam však vyšla pod názvem Final Fantasy II, protože to byla po prvním díle teprve druhá hra ze světa Final Fantasy, která vyšla mimo Japonsko. Díly II a III (ještě na NES) se vydání na západě dočkaly až později.

Začínáte jako rytíř Cecil sloužící svému králi, který vám zadává nepříjemné úkoly, působící utrpení jiným. Cecilovi to začne vrtat hlavou a hne se v něm svědomí. Začne pátrat po důvodech, které jeho krále vedou k ne zrovna pozitivním skutkům a odhalí nepříjemnou pravdu. Příběh je plný zvratů, přidá se k vám spousta postav a celkově působí knižním, až filmovým dojmem. Ve své době příběh zaujal svou nápaditostí a výpravností a stal se inspirací pro mnoho dalších her.

Po stránce hratelnosti hře náleží prvenství, spočívající v představení ve své době revolučního soubojového systému – Active Time Battle, skloubení tahových soubojů s jistým časovým omezením odvíjejícím se od rychlosti vašich bojovníků. Jeho jádro tkví v tom, že po akci vaší postavy začne ubíhat čas a znovu zaútočit můžete až po jeho uplynutí. Růstem úrovní a statistik tento čas utíká rychleji (závisle na růstu hbitosti a tedy rychlosti postavy) a váš bojovník tak bude moci útočit častěji. Takto přistupujete k všem postavám v partě, takže bojovníkovi zadáte udeřit, kouzelníkovi zadáte, jaké kouzlo seslat a podobně. V menu lze zapnout tzv. Wait systém, který plynutí času zastaví zcela v momentech, kdy listujete seznamem kouzel či předmětů. Systému ATB se podřizuje i chování nepřátel – uplyne-li časový ukazatel a vy nezadáte další úder, dají vám potvory na frak, protože ony čekat nebudou. Je zde plně zachován taktický tahový rozměr, sklouben s určitou naléhavostí a napínavostí plynutí času.

Hra se dočkala i 3D remaku pro Nintendo DS a PC a pokračování Final Fantasy IV: The After Years.
Final Fantasy IV je japonské RPG z pilotní série firmy Square. Hra vyšla na SNES i v USA, tam však vyšla pod názvem Final Fantasy II, protože to byla po prvním díle teprve druhá hra ze světa Final Fantasy, která vyšla mimo Japonsko. Díly II a III (ještě na NES) se vydání na západě dočkaly až později.

Začínáte jako rytíř Cecil sloužící svému králi, který vám zadává nepříjemné úkoly, působící utrpení jiným. Cecilovi to začne vrtat hlavou a hne se v něm svědomí. Začne pátrat po důvodech, které jeho krále vedou k ne zrovna pozitivním skutkům a odhalí nepříjemnou pravdu. Příběh je plný zvratů, přidá se k vám spousta postav a celkově působí knižním, až filmovým dojmem. Ve své době příběh zaujal svou nápaditostí a výpravností a stal se inspirací pro mnoho dalších her.

Po stránce hratelnosti hře náleží prvenství, spočívající v představení ve své době revolučního soubojového systému – Active Time Battle, skloubení tahových soubojů s jistým časovým omezením odvíjejícím se od rychlosti vašich bojovníků. Jeho jádro tkví v tom, že po akci vaší postavy začne ubíhat čas a znovu zaútočit můžete až po jeho uplynutí. Růstem úrovní a statistik tento čas utíká rychleji (závisle na růstu hbitosti a tedy rychlosti postavy) a váš bojovník tak bude moci útočit častěji. Takto přistupujete k všem postavám v partě, takže bojovníkovi zadáte udeřit, kouzelníkovi zadáte, jaké kouzlo seslat a podobně. V menu lze zapnout tzv. Wait systém, který plynutí času zastaví zcela v momentech, kdy listujete seznamem kouzel či předmětů. Systému ATB se podřizuje i chování nepřátel – uplyne-li časový ukazatel a vy nezadáte další úder, dají vám potvory na frak, protože ony čekat nebudou. Je zde plně zachován taktický tahový rozměr, sklouben s určitou naléhavostí a napínavostí plynutí času.

Hra se dočkala i 3D remaku pro Nintendo DS a PC a pokračování Final Fantasy IV: The After Years.
Final Fantasy IV je japonské RPG z pilotní série firmy Square. Hra vyšla na SNES i v USA, tam však vyšla pod názvem Final Fantasy II, protože to byla po prvním díle teprve druhá hra ze světa Final Fantasy, která vyšla mimo Japonsko. Díly II a III (ještě na NES) se vydání na západě dočkaly až později.

Začínáte jako rytíř Cecil sloužící svému králi, který vám zadává nepříjemné úkoly, působící utrpení jiným. Cecilovi to začne vrtat hlavou a hne se v něm svědomí. Začne pátrat po důvodech, které jeho krále vedou k ne zrovna pozitivním skutkům a odhalí nepříjemnou pravdu. Příběh je plný zvratů, přidá se k vám spousta postav a celkově působí knižním, až filmovým dojmem. Ve své době příběh zaujal svou nápaditostí a výpravností a stal se inspirací pro mnoho dalších her.

Po stránce hratelnosti hře náleží prvenství, spočívající v představení ve své době revolučního soubojového systému – Active Time Battle, skloubení tahových soubojů s jistým časovým omezením odvíjejícím se od rychlosti vašich bojovníků. Jeho jádro tkví v tom, že po akci vaší postavy začne ubíhat čas a znovu zaútočit můžete až po jeho uplynutí. Růstem úrovní a statistik tento čas utíká rychleji (závisle na růstu hbitosti a tedy rychlosti postavy) a váš bojovník tak bude moci útočit častěji. Takto přistupujete k všem postavám v partě, takže bojovníkovi zadáte udeřit, kouzelníkovi zadáte, jaké kouzlo seslat a podobně. V menu lze zapnout tzv. Wait systém, který plynutí času zastaví zcela v momentech, kdy listujete seznamem kouzel či předmětů. Systému ATB se podřizuje i chování nepřátel – uplyne-li časový ukazatel a vy nezadáte další úder, dají vám potvory na frak, protože ony čekat nebudou. Je zde plně zachován taktický tahový rozměr, sklouben s určitou naléhavostí a napínavostí plynutí času.

Hra se dočkala i 3D remaku pro Nintendo DS a PC a pokračování Final Fantasy IV: The After Years.
Final Fantasy IV je japonské RPG z pilotní série firmy Square. Hra vyšla na SNES i v USA, tam však vyšla pod názvem Final Fantasy II, protože to byla po prvním díle teprve druhá hra ze světa Final Fantasy, která vyšla mimo Japonsko. Díly II a III (ještě na NES) se vydání na západě dočkaly až později.

Začínáte jako rytíř Cecil sloužící svému králi, který vám zadává nepříjemné úkoly, působící utrpení jiným. Cecilovi to začne vrtat hlavou a hne se v něm svědomí. Začne pátrat po důvodech, které jeho krále vedou k ne zrovna pozitivním skutkům a odhalí nepříjemnou pravdu. Příběh je plný zvratů, přidá se k vám spousta postav a celkově působí knižním, až filmovým dojmem. Ve své době příběh zaujal svou nápaditostí a výpravností a stal se inspirací pro mnoho dalších her.

Po stránce hratelnosti hře náleží prvenství, spočívající v představení ve své době revolučního soubojového systému – Active Time Battle, skloubení tahových soubojů s jistým časovým omezením odvíjejícím se od rychlosti vašich bojovníků. Jeho jádro tkví v tom, že po akci vaší postavy začne ubíhat čas a znovu zaútočit můžete až po jeho uplynutí. Růstem úrovní a statistik tento čas utíká rychleji (závisle na růstu hbitosti a tedy rychlosti postavy) a váš bojovník tak bude moci útočit častěji. Takto přistupujete k všem postavám v partě, takže bojovníkovi zadáte udeřit, kouzelníkovi zadáte, jaké kouzlo seslat a podobně. V menu lze zapnout tzv. Wait systém, který plynutí času zastaví zcela v momentech, kdy listujete seznamem kouzel či předmětů. Systému ATB se podřizuje i chování nepřátel – uplyne-li časový ukazatel a vy nezadáte další úder, dají vám potvory na frak, protože ony čekat nebudou. Je zde plně zachován taktický tahový rozměr, sklouben s určitou naléhavostí a napínavostí plynutí času.

Hra se dočkala i 3D remaku pro Nintendo DS a PC a pokračování Final Fantasy IV: The After Years.