Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Peach (21.06.2023 03:24): Jo já hrál jen pixel remaster (o změnách v 3D remaku jsem si spíše zjišťoval z různých zdrojů a videí), čili rozhodně přehodit. Hodnotit taky samozřejmě budu jen tu 2D verzi a zde hodnocení smažu.
Založila jsem úpravu tohoto profilu na 3D remake a nový profil pro 2D hru stejně jako to má Final Fantasy IV a Final Fantasy IV. Bude potřeba kromě schválení také asistence při mazání platforem. Komentáře by měly víceméně sedět. Solidor komentuje 3D remake, Isair obě verze (byť zmiňuje, že hrál Pixel Remaster, tedy by bylo lepší přehodit).
Jo o tom Septerra Core vím, ale žánrově to v podstatě "J"RPG je :).

Ono možná ani ty níže zmiňované indie kousky nebudou všechny od Japonců...

Si je střihni v těch pixel remasterech, ty se vážně celkem povedly :) (i když ono už ty PSP verze vypadají skvěle).

Taky mě vždycky strašně lákalo si vyzkoušet nějaké Pokemon like JRPG (či co to je... monster breeding nebo jak se tomu nadává) už od dob, kdy ve škole všichni machrovali s gameboyema a měli tam právě tohle :) (a já samozřejmě nikdy gameboy nedostal :p). Nedávno na Steamu vyšel docela zdařilý Coromon  a možná trochu méně zdařilý Monster Crown , tak snad si to konečně splním :) (popřípadě pak někdy sáhnout po tom emulátoru a rozjet originál, což chci udělat i u (S)NESu, kde mám vyhlídnuto též spoustu zajímavých kousků).
@Isair (28.07.2022 02:51): Septera není Japonska hra ale žánrově tam určitě sedí. A byla fajn.

ys serie se taky prohloubila a minimálně dva poslední díly jsou už podle mne celkem standardní akční jrpg.
Já třeba nehrál FF 1 a 2, jakoze vůbec :)

Urcite si porid ještě Scarlet Grace Ambitions, na první pohled to klame tělem ale je to jedna z nejlepších.




@Peach (28.07.2022 02:47): Však sphere grid je ta největší zábava :)
@Charllize (28.07.2022 02:33): Jinak Romancing Sagu 2 a 3 jsem teď v letních slevách koupil na Steamu, takže určitě jsou v plánu :) (ale asi až po té FF sérii, kterou chci zatím dohrát minimálně do desátého dílu, s tím, že si chci zopakovat i 6-9), s těmi novějšími ještě uvidím...

Ale ono dost zajímavé kousky jsou i v nezávislé sféře viz. Ara Fell , Cosmic Star Heroine  či Skyborn , které mají docela slušné ohlasy a přesto se o nich příliš nehovoří.
@Charllize (28.07.2022 02:33): No teď už možná tolik ne, ale zase kdovíjak moc jich také nahráno nemám. V podstatě jen FF 1, 2, 3 a FF 6,7,8,9, Chrono Trigger a nějakou dobu jsem hrál Septerru Core (ale nedohrál), FF 8 jsem si asi 2x zopakoval, ale jinak vlastně nic dalšího, mám tedy hodně v plánu, ale zatím mám odehráno jen tohle.

Teda nepočítám takové ty obskurnosti jako Princess Maker 2, kterému jsem taktéž věnoval dost času, ale to je takový mix žánrů.
A asi minulý nebo předminulý rok jsem poprvé trochu okusil ještě akční JRPG (YS série, konkrétně Origin, The Ark of Naphistim, The Oath in Felghana) a Xanadu Next, které mě taky dost chytly, ale jsou to v podstatě spíše Zelda like arkády než RPG v pravém smyslu (byť se tam nějak automaticky či polo-automaticky leveluje a každý ten level je dost znát, nicméně nic kdovíjak komplexního a spíše je to hlavně o tom skillu s klávesnicí).
@Peach (28.07.2022 02:25): No Penanci snadno vyřeší Jimbo když mu řádně zaplatíš. :) 
Ale mne to nikdy nepřišlo validni, stejne jako ta Selfí ve FF8.

Chovani chocobu je bez návodu pro plno lidi nemožný. Já na to přišel sám ale to jsem tu hru musel hrát pětkrát s anglickým slovníkem pac tenkrát sem uměl anglicky dost mizerne. A stejne mám dojem ze mi někdo tenkrát něco poradil ale už nevím co.

( nezapomněla jsi na W summon materii? :)



@Isair (28.07.2022 02:30): To je fajn ze tomu prichazis na chuť, i když mám pocit ze moc jrpg nováček nejsi. Určitě pak investuj čas do te SaGa serie, tam se láme takzvaný jrpg chleba a je to hardcore až moc.
A třeba jednou prijdes na chuť i tomu Halo, muhahaha :)
@Charllize (28.07.2022 02:18): No někde jsem viděl video tejpka, kterej to snad dohrál na prvním levelu:)... ono jak se statistiky zvyšují kouzly, tak je to, věřím, v pohodě zvládnutelné... stačí se dostat k Esuně, Ultimě, Flare a dalším nejlepším kouzlům a je vystaráno, nepřátelé mají málo hp a nízké statistiky, ale hráč má obrovský dmg, imunitu na živly/status effecty apod. :). A u některých bossů je ten skok ve statistikách právě tuším docela velký.
Teď koukám třebas počet hp Omega weapon lvl. 1 (111 tis) lvl 100 milion a něco.

Jo jako x hodinové boje jsou fakt něco :)... úplně mi to připomíná mojí nepřipravenost na final bosse v FF 8, což bylo moje první setkání se sérií a JRPG obecně, takže jsem ty jejich zákonitosti ještě moc neznal, celou hru jsem prošel docela v pohodě jen pomocí summonů, jenže ty ve final fightu používat nemůžeš, načež jsem neznal moc schopnosti jednotlivých kouzel, neuměl moc používat limit breaky atd. a final boss se svými statisíci+ hp mi zabral taky snad několik hodin a nejhorší bylo zjištění, že po třetí fázi následovala ještě čtvrtá.
A pak když jsem to hrál podruhé, znal správnou taktiku a hru obecně, dal jsem ho jak nic... jako je fakt že FF jsou fakt strašně open ended hry, které mají obrovskou volnost ve vývoji postav, hledání secretů atd. (ono to asi bude platit teda pro většinu JRPGček), kde si samozřejmě můžete pomocí nalazení dobrých itemů a správnému vytrénování postav či pomoc grindění vypiplat neskutečně overpowered partu, ale zároveň to jde při neznalosti i všechno zmrvit (byť není těžké to napravit vzhledem k tomu, že se tu dá právě grindit a většina statů či schopností je vyměnitelných - viz. systém v FF 8, matérie i ten Job systém v FF 3 v podstatě nabízí možnost volně a kdykoliv měnit povolání). Jako v tomhle jsou JRPG hodně specifické a jako začínám tomu přicházet na chuť, byť pořád platí, že průběžně obtížnost boss fightů bych téměř ve všech dílech FF o dost zvýšil (možná jen v FF 3 o tolik ne, ten měl docela ok boss fighty během celé hry).




@Peach (28.07.2022 02:25): Hmm, zajímavé, Chocoby jsem při první hře vůbec moc nechoval. Hru jsem dohrál v podstatě úplně v pohodě bez větších problémů, přiběhnu k Ruby weapon prd... pár zásahů a celá parta v hajzlu... ok, na tohle kašlu, takhle nějak asi vypadalo moje setkání se super bossy v FF 7:)... prostě nějakou cheesy taktiku si vyžadují, hráč musí do hry investovat dost času navíc (sehnání některých matérií) a vůbec... možná pro experta, který zná každý pixel ze hry, jako jsi ty, to v posledku není žádný problém, ale pro běžného hráče asi ne-e :).
To samé platí i pro ten FF 8 a Omega Weapon (chce to znát různé herní vychytávky), ale ten mi přišel přeci jen tak nějak stravitelnější a asi už při druhém dohrání jsem ho byl schopen téměř zmáknout hlavně pomocí aura + limit break (o tom the end jsem neměl tušáka).
Jako celkem ok bossové mi přišli ti v FF 6, kde se to dá zvládnout na první hraní s celkem normální taktikou a normální partou, nemusí mít člověk maximální statstiky a používat specifické vychytávky etc., ale zároveň si konečně trochu otestuje jejich skill :) (což se během hry moc nedá, anžto 99,9% soubojů je hrozně easy).
@Isair (28.07.2022 01:43):
FF7 je docela tricky v tom, že není potřeba žádnej grind, pouze zlatý chocobo, během pár minut oběhnout všechny díry na mapě a pak se zamyslet nad tím, jak správně poskládat materie. Uznávám, že jako malému dítěti mě to trvalo desítky hodin, protože jsem vymýšlela šílený strategie typu HP<->MP a s 9999 MP pak nesmrtelnost s Final Attack + Fenix/Life, který prostě nefungovaly tak dobře jako KOTR + Mime. Věřím, že jako dospělá bych to vymyslela mnohem rychleji. Taky 7777 HP se stává poměrně často a dá se snadno udělat na low level nepřátelích, což může značně pomoct. Nevím jak moc casual hráčů chová chocoby, já v tý hře chtěla hlavně chovat chocoby...

FF8 Selphie: "The End", za minutu hotovo, stačí nemít maximální level kvůli lvl5 death, grind to tedy naopak trochu ztíží.

FF9 Ozma je těžkej, protože občas použije meteor co ti vypne celou partu. Ale občas ho taky nepoužije (je to čistě random) a pak vydrží asi tak 5 pořádných útoků. Velkej rozdíl oproti superbossům v FF10, 12 a 13, který maj desítky milionů HP a souboj s nimi trvá hodinu+.
@Isair (28.07.2022 02:08): Ozma je troll :)

Kdyz nad tím teď přemýšlím tak mi jako nejhorší boss ve FF vychází ten Yiazmat v původní ps2 verzi FF12. Je to spis endurance fight než něco extrémně taktického ale v tom horším případě se to muže fakt natáhnout i na několik hodin ten boj a to už pak není vůbec prdel prohrát a zkoušet to znovu.

Ve FF8 se level příšer zvedá spolu s hráčem nějak skokove v závislosti jak prochazis hrou ale stejne ten vyšší level znát je. Plno nepratel zabíjes na dvě tři rány kdežto na nízkým levelu jsi je pizlal mnohem dyl i když měli nižší level.
@Charllize (28.07.2022 01:59): Jo, někde na Youtube je video o Ozmovi jako o jednom z nejnepříjemnějších bossů v FF sérii, nevím, co je na tom pravdy, ale jako důvod tam uváděli, že upravuje taktiku vzhledem k partě, tj. když má hráč imunitu na živelné útoky například, tak jimi neútočí a používá místo toho jiné schopnosti, zároveň má nějaké kouzlo, které má dmg rozmezí až 9999 což klidně je insta kill pro celou partu atd.
Nevím, o Hádesovi se tam moc nemluvilo, ten je asi lépe zvládnutelný, sám jsem si o něm moc nevyhledával, anžto jsem si nechtěl spoilerovat, ale Ozma mi vyskočil sám již několikrát a vždycky ve spojení "one of the hardest super boss"... ale ten nízký počet hp tam zmiňovali.

Je fakt, že u FF 8 kolikrát i platí, že vyšší level neznamená lehčí souboj, páč se tam pak podle toho i nějak upravují statistiky nepřátel, včetně všech bossů (hlavně jejich hp letí šíleně nahoru).
@Isair (28.07.2022 01:43): V osmičce vzasade žádný mega grind nehrozí. Level 100 je poměrně hned a vymaxovat zásadní staty díky junction systému taky není tak strašný. Teda v primeru k sedmicce když jsi tam chtěl dosáhnout stejného výsledku.
V devitce je jen Ozma a Hades tuším? A oba jsou spis technicti bossove než power house pytle HP. Ozma má snad jen 60k životu nebo tak nějak málo.
@Peach (28.07.2022 01:31): Jasně, poté mi došlo, že jsem to nenapsal zrovna nejšťastněji, spíše jsem myslel novější díly ve smyslu "novější než trojka" (ty díly co vyšly původně pro NES jsou obtížnější třebas i tou nutností objevování cesty dále, což rozhodně casual hráč bez návodu nepřekousne).

No je fakt, že tvrzení o lehkosti FF 7 či 8 superbossů mě taky poměrně překvapilo, jako imo na poražení FF 7 super bosse bych reálně potřeboval ještě desítky hodin grindu a nalezení těch nejlepších materií (což jsou další hodiny), přitom final bosse jsem dal s tou stejnou partou s prstem v nose. Šestka ale měla docela v poho super bosse, resp. tak akorát, nebyl nějaký nadlidský úkol je zvládnout, ale konečně jsem využil všechny schopnosti své pořádně vytrénované party :). A osmička omega weapon taky docela hardcore byla (Ultima se dala), ale je fakt, že je tam několik hodně overpowered schopností (hlavně některé limit breaky + aura) s nimiž by se asi dala zvládnout bez nějakého nadstandardního grindu. A devítku neposoudím (tam jsem všechny super bosse minul), ale co jsem slyšel, tak Ozma je prý hodně hardcore.
@Peach (28.07.2022 01:31): No jsem rad ze jsi FF XIII hrála a mas pravdu. 
Mne jen vždycky pobaví když někdo začne tvrdit ze to je easy o mackani jednoho tlačítka pro malé děti, pak hned poznám ze tu hru nehrál.

U těch FF 6-9 superbossu nevím, lehké to být muže když vis jak. Osobně když jsem poprvé narazil na zelenou pod vodou tak to bylo naprosto zoufalý a vůbec jsem nechápal jak po mne můžou chtít abych vyhrál. A ani po velkém tréninku to neslo. Člověk na tu taktiku musel přijít pokus omyl a experimentovanim s matariema. Jen než jsem zjistil jak zastavit ten odpočet mi trvalo :D Vždyť mne trvalo snad tři hodiny tenkrát než jsem přišel na to jak v osmičce vyvolat Omegu !
Ale jo, teď by to šlo raz dva :)
@Charllize (28.07.2022 01:14): No je pravda, že na to jakožto hráč starších her asi taky mám zkreslenější pohled... ale mluvím obecně o obtížnosti soubojů... je jasné, že jejich počet leckoho umoří, o tom žádná.

A nebyl by to vopruz FF 2 měl náročnější souboje tak akorát aby si hráč nepřipadal jako godlike, ale zároveň ne moc, aby to byl ultra vopruz, jak říkáš. Tam to bylo i celkem chytře vybalancované, že neměli nepřátelé tolik hp, ale rozdávali solidní rány (s často nepříjemnými status efekty), čili souboje byly rychlé, ale dokázaly být smrtící.

Ale mluvím především o boss fightech v hlavní dějové lince, těm bych ve spoustě dílech zvýšil statistiky rapidně :).
@Isair (28.07.2022 01:00): Možná pro casualy v te době. Vždyť jen ta frekvence náhodných souboju musí každého casuala odradit, když vezmu v potaz jak se v dnešních rpg a jrpg úzkostlivě dbá na to aby byli nepratele vidět a dalo se jim snadno vyhnout.
Albion a tak podobne nemá těch souboju tolik a tak si muže dovolit být náročnější. Kdyby v těch starších FF byli ty běžne souboje náročné tak při te frekvenci by to byl děsný opruz. Myslím ze to měli jen dobre vybalancovane a vůbec nebyl umysl to udělat casualni, jen ten system náhodných souboju to vyžaduje. Náhodný souboj je vždycky překvapeni a nikdy na nej nejsi tak připraveny jako na souboj co vidíš dopředu. Takže v zájmu plynulého postupu hrou nejsou většinou ty běžne souboje tak těžké.
@Charllize (28.07.2022 00:27): Hele do jisté míry souhlasím, možná bych to upravil na "hlavní obsah je casual". Ale třebas když to konkrétně převedu na jednotlivé díly. Jednička byla hodně snadná co se soubojů týká, nicméně obtížná co do hledání cesty dále (dávala hráči jen nenápadné hinty a on si vše musel objevit kompletně sám, skoro bych až, s trochou nadsázky, řekl na úrovni první Zeldy...).
Dvojka měla poměrně složité random encountery, pokud jste se vydali trochu jinam, než hra předpokládala, byla vaše parta nelítostně smetena už v prvním kole (a i po hlavní štrece to stálo za to, zvláště v závěru tedy), na druhou stranu trocha grindu (byť zde vzhledem k vývojovému systému ne zrovna jednoduchému a ti kdož ho podcení na to určitě můžou žalostně doplatit) a byla to pohodička. Za ručičku zrovna také příliš nevedla a byly části, kdy vlastně pro další průchod jste museli vyloženě najít totálně skrytý dungeon (průchozí zeď v jiné lokaci).
Trojka mi přišla, že za ruku vedla asi nejvíce (i když to i tak chtělo důkladně číst hinty všelijakých postav po světě), ale zároveň obsahovala takové množství skrytého obsahu, který šel minout a bez něhož by asi závěrečné souboje a většina boss fightů byla jen stěží řešitelná (ono to bylo docela těžké i s nimi).
FF 6 byl třebas hrozně jednoduchý a měl složitější možná jen ten po-herní obsah (superbossové) byť nic nijak zvlášť přehnaného, ale zároveň mě ten poherní obsah bavil asi nejvíce. Sedmička měla hodně kruté ty dva superbosse, osmička byla asi taková nejobtížnější z novějších po NES dílů, ale zároveň taky hodně snadno zvládnutelná co do hlavní dějové linky (i když poprvé jsem měl hrozné problémy s final bossem). Devítka opět lehčí, nicméně má prý opět dost těžké superbosse, které je ale asi složité i najít, protože já jsem se s nimi tehdy vůbec nestřetl (což při opakovaném hraní chci napravit).

Ale není to prostě RPG ve stylu Albionu nebo něčeho takového, který prostě hráče prověřuje konstantně mnohem více ve všech směrech (jakkoliv neobsahuje tedy přehnané super bosse)... ten hlavní obsah Final Fantasy je prostě dělán většinou pro casual hráče, tu hru zvládne dohrát imo téměř každý (kór novější díly), ale kompletionisti na tom samozřejmě budou hůře, což třebas obzvláště platí pro takový FF 7, který je možná nejvíce casual dílem ze všech (zde už třebas ani status efekty nepřetrvávají po boji), ale udělat Ruby a Emerald weapon je fakt něco...

Nadto je taky pravda, že vývojový systém postav je hrozně volný, nabízí obrovské množství možností a ve většině dílech poměrně složitý (a mnohdy ne úplně kompletně popsaný), takže je asi pravda, že nezkušení hráči si stejně tak lehce mohou postavu pokazit a obtížnost i hlavní linky o něco zvýšit...
@Peach (28.07.2022 00:42): Tak ony by i ty psp verze snesli separátní profil. 

A ano, jak jsem koukal na ten Isairuv komentář přečetl jsem si i ten od Solidora a je to jak jeden o koze a druhy o voze :)
@Charllize (28.07.2022 00:27): Final Fantasy IV tu má rozdělený profil pro klasickou a 3D verzi. FF3 by si také zasloužila mít tu obě verze samostatně. Chtěla jsem to udělat sama, ale Solidor tu má už komentář k 3D verzi, takže by byl potřeba zásah adminů...
@Isair (komentář): Tak dobrý koment. Jen mě začíná trosku rozčilovat jak se tady na DH přes různe díly serie začíná uchycovat názor ze jde o snadnou a casualni serii. S čímž nesouhlasím.
FF je možná vsechno možný jen ne snadná a casualni. Plno věci vyžaduje návod a plno souboju je poměrně nad ramec snadného. 
To ze si někdo projde příběh a na zbytek se vykašle nepovažuju za validni důvod pak hlásat ze to je casual a snadné. Myslím to obecne a ne konkrétně tebe.

Jinak FF3 je typicky příklad proč jsou sloučené profily kravina :)

To sem osm let nikdo nic nepsal?