Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cobot (20.09.2023 19:59): To je pravda, ale jen v Primalu si můžeš ochočit jezevce, házet granáty sovou a prohánět se po Alpách na šavlozubém tygrovi :-D Můj zdaleka nejoblíbenější díl s nejkrásnějším prostředím, ale taky mě baví spíše na easy mlátit divochy palicí po hlavě. Far Cry nehraju, abych se stresoval, spíše abych se stresu zbavil a survival mi zní dost děsivě :-) Btw. je to asi jediný díl, kdy mi dávalo smysl sbírat ty suroviny.
@Cobot (20.09.2023 19:59): Já od toho právě nic moc nového nečekám. Proto k tomu survival módu chovám spíše nedůvěru - aby ve finále hru spíše nerozbíjel než vylepšoval. Každopádně jsem to rozehrál s ním a na střední obtížnost. Uvidíme...

Každopádně jsem to rozehrál a říkám si, že je škoda, že to není kratší lineární hra, protože to plížení okolo mamutů jak z mise v Call of Duty, jejich následný lov a následné putování atmosférickou noční divočinou v úvodu je super.
Mě to zasazení lákalo hodně. Ze začátku super, ale nakonec jsem s tím praštil. Je to prostě jen další přeskynovanej FarCry se vším dobrým i tím špatným.
@JohnCZ (20.09.2023 17:35): Problém je v tom, že Garretov komentár láka na úplne inú hru ako dostane bežný hráč tejto série. Ten si totiž nepotrpí na survival mechanikách a určite ju nehrá kvôli nim.
@JohnCZ (20.09.2023 17:35): odpověď casuala: hrál jsem to na Easy a docela jsem si to užil. Hrál jsem to po krátkých chvilkách a docela mi vyhovovalo, že jsem neumíral a nemusel nic moc opakovat (většina smrtí byla zaviněná buď pádem nebo umrznutím), a i třeba za půl, tři čtvrtě hodinky jsem tam udělal nějakej progres..
Sice jsem četl Garretův (o)slavný komentář, který by mi hru skoro prodal, ale stejně se ještě jednou zeptám - spíše casualů. Klasik nebo survivor mode a popř. na jakou obtížnost? Moje vidina je asi taková, že bych si to rád zahrál se survival mechanikami, zbavil se arkádových prvků a naopak pociťoval fajnu imerzi a cítíl ohrožení, ale zároveň se u toho zase nechci zbytečně nervovat. Co si pamatuju z minulých dílů, tak oproti lidem s puškama dotěrná a některá OP zvířata mě občas neskutečně vytáčela. A i když FC hry jsou obecně spíše lehčí, občas umí být divným balancem obtížnosti docela otravné. Funguje ten survivor mode dobře, je vybalancovaný a nebo to jsou jen na arkádovou hru uměle naplácnuté survival mechaniky, které se bijí s původním konceptem? Díky!
@veselykralicek (14.04.2022 21:56): Myslím si, že se automaticky zpřístupnily tak, jako u dalších her na Ubisoft Connect. Soudím tak, alespoň dle AC, kde jestl ise nepletu se automaticky odemkly jakmile to přešlo Uplay –> Ubisoft Connect.
Nevíte, jak je to dneska s odměnama za ty Uplay body? Pořád se musí koupit nebo se zpřístupnily automaticky? Přece jen ty body už nejde ve hře získat..
Tak dohráno (viděl jsem credits). Závěr byl trochu opruz, strávil jsem půl hodiny hledáním rare rhino, abych mohl dokončit Dahovu questline, a nenašel. Naštěstí mi to našli vesničani a bylo to v reward pytli. Finální save ukazuje přesně 30h 0 minut, uplay 32 hodin. Trochu mě překvapuje, že mám jen 50% completion - na tý statistice asi hrajou velkou roli ty collectibly, který jsem moc neřešil. Village sidemise jsem udělal všechny. Jo a nepochopil jsem absenci jakýkoliv hudby u titulků.
Ale hra jako celek byla super, rozhodně jeden z nejzajímavějších dílů série.
Souboj s Batari byl teda pěknej nervák. Ono na tuhle obtížnost je to občas pekelně adrenalinový. Ale jako mlácení těch vidláků po hlavě kyjem je mnohem větší zábava než bych čekal. Jen ti obrnění bastardi to kazí. Teď mám na mapě kromě sidequestů už jen jít do Udam land, tak předpokládám že se blížím do finiše.
@Garret (01.02.2022 21:37): šavlozuba jsem potkal v noci, bez šance. A teď jsem dělal nějakej sidequest, co mě zavedl k great scar bear hunt, což...mi přijde taky bez šance. Vrátím se k tomu později. A jo, gamepad představuje extra challenge :)
Mám v tom 14 hodin a jako dobrý. Díl co jsem přeskočil protože mě nelákalo zasazení mi nakonec nabízí přesně to, co jsem chtěl od ostatních dílů a nedostával :)
Parádní imersivní survival s (aspoň zatím) dobře odladěnou ekonomikou, kdy každej upgrade je radost.
Co bych vytkl je ten přežitek s "leaving mission area", to si mohli odpustit.
A že můj první pokus zabít medvěda skončil failem, co mě málem odradil hrát dál :)

Vypadá to fakt dobře, ta příroda, vegetace a osvětlení je tu snad lepší než v pětce a šestce, wtf.
https://abload.de/img/farcryprimalscreenshootk0a.png
https://abload.de/img/farcryprimalscreenshopqkxb.png
https://abload.de/img/farcryprimalscreensho40jyt.png
@Paul (27.01.2022 21:38): permadeath je na první hraní moc velký hardcore, nejnebezpečnější jsou náhodné setkání s kočkovitými šelmami, to jsi mrtvej hned... jinak držím pěsti!
Než vyjde Dying Light 2, tak zkusím tohle projet...survivor/expert, ale bez permadeath...už se mi podařilo chcípnout během první hodiny, takže to bylo asi dobrý rozhodnutí :)
Jinak mě docela příjemně překvapuje jak pěkně to vypadá, na to že to je 6 let starej reskin čtyřky..
Nevíte někdo proč mi voda ve far cry primal dělá takový nepříjemný glitch bug, jsou to barevné záblesky blesky ale dělá to jen když jsem pod hladinou.
@Garret (24.04.2019 19:49): Diky, jeste by me zajimalo, cetl jsem ze na obtiznost survival/expert je smrt ochoceneho zvirete bez moznosti oziveni, nicmene kdyz mi treba vlka sejme medved, stale mam jakysi odpocet do kdy jej mohu ozivit... Ma na to vliv aktivace "permanentni smrti", kterou jsem nedaval?
Zdravim, je to chyba u me (bug) nebo skutecne nelze v "survival" rezimu pouzivat rychle ulozeni F5?
@lseling (18.05.2018 11:56): Ono kromě audiovizuální stránky - jak píšeš - taky oproti starším dílům (FC2, FC3) se Ubisoft v něčem polepšil. Myslím především možnost vypnout HUD, nebo nastavit hardcore mod. Možná jsem ale měl zůstat na pětašedesáti... no měnit už to nebudu.
@Bodkin (29.05.2017 00:24): Máš pravdu, ale krom odlišně vypadajících končetin s odlišným ošacením tam rozdíl nebyl. Ted je třeba brát v úvahu VO. Osobě si rád zahraji za šerifku, jenž umí zákon pěkně chytit za gule ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Docela by mne ale zajímalo, zda se ubisoft odporstí od toho ninja/one army man přístupu, kde skáčete na lidi z baráků a hážete kudly s precizností a silou, že i kuchařská verze Steva Seagala brečí v kredenci závistí. Je to ale posun. Od vykalenýho teenejdžra a televizního kuchtika konečně ujmeme roli někoho, komu ty rambo masakry můžu nepatrně věřit.
@pajmič (26.05.2017 17:17): To je pravda jen na půl, ve dvojce si člověk mohl vybrat za koho bude hrát...

Jinak mě docela překvapilo, kolik lidí tady si představuje průměrného (a tudíž nejpočetnějšího) američana jako blázna s puškou v jedné ruce a biblí v druhé a hořícíma křížema v pozadí a kápí KKK lehce odsunutou na stranu...
@mazar1234 (27.05.2017 20:15): pokud jde o Bethesdu byvam casto glorifikujici a rad je stavim na stupne vitezu, plno lidi to vzdycky rozcili a ja se citim spokojenejsi :) TFS navic nebyl ve svoji dobe nijak zvlast uspesna hra, a vetsina lidi ,,3D,, rozhlizeni mysi ignorovala. masove se to rozsirilo mnohem pozdeji, jeste Duka 3D plno lidi hrala postaru. A diky za upresneni, o tom Marathonu jsme ani nevedel, Teda hru samo znam, ale ze mel rozhlizeni mysi jsem nevedel.
@Charllize (27.05.2017 13:27): Trošku upresnenie - Terminator FS síce globálne zoštandardizoval "mouselook" ako elementárny základ existencie 3D FP hry, ale nevymyslel ho.
Bethesda to nevymyslela.
Už v roku 1994 (TFS až 1995) vyšla hra Marathon, ktorá mala mouselook.
Ovšem vyšla len na blbý Apple takže historicky nič neznamenala :-D

To len ako upresňujúce info, TFS mám na hodnotení 95%, takže to neber ako nejaký hate.
@Charllize (27.05.2017 13:27): Jediná společnost, která pochopila Fallout, je Obsidian. Bethesda to dokázala jen zkurvit. Co se týče značek jako Dishonored atd., tak může být Bethesda ráda, že něco takového schlamstla.
@Korbitch (27.05.2017 00:45): Chces firmu ktera vydava a vyrabi hry od dob DOSu a vymyslela takove veci jako mouse look z parazitovani? Heh, Arcane jsou radi ze tam jsou, aspon muzou delat hry beze strachu ze krachnou kdyz jim neco nevyjde. Spis mi prijde ze Arcane parazituje na Bethesde, a delas jakoby delali pod jejich strechou spatny hry.
O zkurveni Falloutu by to bylo na dlouho a zase porad dokola, ale snad jen, doba pokrocila, a izometricky hry by dneska v AAA segmentu prorazily jen tezko. Fallouty od Bethesdy se prodavaj vic nez dobre, vic nez ty stary, myslim ze firma muze byt spokojena. To ze par skarohlidu co zijou v roce 1995 spokojena neni me mrzi ale neudelas nic.

A kdo by mel fallout delat? UBI? EA? ACTIVISION?..nebo kickstarter? Dalsi Wasteland? Vsechno horsi moznosti nez Bethesda.
Já mám Bethesdu spojenou se sérií The Elder Scrolls. Neříkám, že to jsou vyloženě špatné hry, ale pokud chce někdo tak tvrdě kritizovat Ubisoft, tak nevím, zda Bethesda je oproti němu tak skvělá. Je sice fakt, že Ubi jede až moc v té své šabloně, ale když to lidi kupují a jsou ochotní to hrát, tak je zase tak moc netlačí to radikálně měnit. A i tak třeba co se týče toho Watch Dogs 2, tak dali na kritiku a AC slibují taky změny. Já se jich nechci nějak moc zastávat, ale někteří jim trochu i křivdí.
To zas bude kravovina ta FC5...
Montana? Koho to zajima? Americany? Nabozensky fanatici? To chtej frantici americany opravdu nastvat? Co to je za gulas? Co tim chtej zabozrouti rict? Me nezajima ani jedno ani druhy. Pripadam si podobne jako kdyz se rodilej american bude pokouset hrat Kingdom Come. Meli by ten Ubisoft zavrit, nebo pridruzit k Bethesde, aby se naucily neco o tom jak se delaj hry..
@Paul (26.05.2017 19:33): Tak trochu jsem se toho obával. Takže FC3-5 se asi vyhnu. Jinak další na řadě je myslím Hellraid, u DL uvidíme (doufám) - a taky doufám, že se poučili a závěr příběhové linie nebude v podobném duchu.

Ad muslim v příslušném settingu - to by bylo IMO parádní, navíc by to mohlo dost přiblížit reálie/realitu i "běžným" hráčům, kteří se o problematiku nebo tohle území moc nezajímají. Koneckonců, xenofobie je reakce na neznámé/cizí - a nejlepší "lék" je blíže se s tím podnětem seznámit.

Nemluvě o tom, že prostředí a krajina jsou tam úžasné - třeba Libanon, poté přesun do Saudské arábie (hmm, noční "raid" na Saudský královský palác by byla asi těžká provokace :) Kooperace s různými milicemi/frakcemi (nebylo by těžké vymyslet něco podle místní historie).
@Paul (26.05.2017 19:33): Myslím, že muslimové ve hrách se začnou objevovat podobně jako ve filmech poslední dobou. Černochy nebo ženské mezi vojáky máme už teď běžně. Akorát ne jako hlavní postavy většinou, ale jsou tam.

Osobně mi tohle leze krkem u filmů a pomalu i u her. Jak třeba kdysi zhatovali bez rozmyslu Vávru proč v Kingdom Come nejsou černí. Tak teď máme asiata, černocha, holku a araba, abychom nahodou nevypadali jako rasisti nebo nenasrali nějakou feministku... ať s tím jdou do prdele, stejně si každý myslí svoje. Ne že by mě sralo že tam jsou, ale sere mě že tam jsou přesně z tohodle důvodu.
@kuler91 (26.05.2017 19:07): hry jsou jen hry, filmy jsou jen filmy a knihy jsou jen knihy. Čím víc hry adresují i závažnější témata, či dokonce ta která hýbou světem v přítomnosti, tím lépe.

@Fritol (26.05.2017 19:16): no ale hra ve který by se hrálo za muslima, takovou jsem snad ještě nehrál. Ikdyž za křesťana atd asi taky ne, resp. developeři se obecně vyhýbaj podobným aspektům identity herních protagonistů.

@7c (26.05.2017 19:27): BD je čistý reskin FC3/4/Primal, kromě settingu a příběhu identické.

A Dying Light 2 předpokládám a doufám odhalí na E3.
Stav: Po Far Cry 2 jsem hrál pouze Blood Dragon - dojmy:
- ok grafika
- zbraně a nepřátelé docela dobré
- plnění úkolů typu najdi/zabij X/Y bylo v zásadě nudné, ale alespoň (díky mapě) se rychle odbylo tím, že je možné vysbírat/vystřílet požadované předměty/potvory na vylepšení konkrétních zbraní a zbytek ignorovat
- obsazování základen nut(d)né zlo (upgrade zbraní a fast travel)
- příběhové mise nebyly moc otravné

V zásadě vysbírat co chci, dokončit příběh a odinstalovat.

Dotaz: Jak moc se herní plán v FC3 a FC4 (Primal?) liší od (předpokládám zkrácené verze v Blood Dragon)? Protože po zkušenosti s BD nemám chuť na nic podobného (narozdíl třeba od Dying Light, kde by mi druhý díl vůbec nevadil).
@Korbitch (26.05.2017 19:22): Asi tak nějak.. viz nedávná diskuze u Get Even.
Všichni tady mohou pronášet nějaka extra odvážná hesla a jiné sračky, ale fakt je, že jsou všichni z terorismu posraní až za ušima a nikdo si nic takového nedovolí, kor v milionovém zábavním průmyslu ne...
@Korbitch (26.05.2017 19:13): Ubi jsou známí tím, že jejich hry se navzájem "inspirují", takže pokud AC po té pauze má být jiné, tak by teoreticky mohlo být jiné i FC, ale nevěřím, že ty změny budou něco extra...
@Fritol (26.05.2017 18:37): Já jsem v ten western opravdu upřímně doufal. Říkal jsem si, JO, ubi mají koule, jdou do konkurence s RDR2. A vono hovno.... zase klasický model předešlých FC. Já už tohle nechci hrát. Co tam může být jiného, lepšího, nového? Pár mechanismů pro lepší hratelnost? A za to mám zase platit přes litr? Jebat...
Já nevím no, jsou to jen hry ... tohle je kokotismus ... bych to sem ani nepostoval ...
@pajmič (26.05.2017 18:42): určitej point tam je, docela bych si zahrál podobnou hru zasazenou do nějaký muslimský země kde se bude hrát za umírněného muslima bojujícího proti neumírněným :)