Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Far Cry 3 bylo ve své době známé a hráli ho i lidé, kteří jinak hrám neholdovali. A není divu. Tolik rozmanitého obsahu. Je to jedna z mála open world her, která mě fakt bavila, byť rozhodně není a ani ve své době nebyla dokonalá. Ale popořadě.

Super úvod a ze začátku mi to nemálo připomínalo Stalkera, více akčnějšího a mainstreamového. Hned ale zjistíme, že optimalizace je příšerná, málo fps, hra málo využívá GPU, neustálé propady fps, záseky a hra v některých částech misí neustále padala, k tomu si přičíst úplně debilní ukládací systém, kdy hra prostě během mise neukládá a v téhle hře jsou mise třeba i na 20 minut. Hra mi v jedné dlouhé stealth misi na konci třikrát spadla na plochu. Třikrát jsem ji musel opakovat. V další misi znovu ke konci dlouhé mise. Zkusil jsem nesčetně věcí, co PC wiki gaming nabízelo, co doporučovali lidé na forech, ale nic nepomohlo na 100%. Od Ubisoftu není moc hezké, že pro tuhle kultovní pecku nevydá nějaký opravný patch na nové HW, nebo rovnou remaster. Hráči musí hodiny googlit a zkoušet různé kombinace, aby to aspoň nějak fungovalo. Nehledě na takové rozmazané textury. Prostě hra není dělaná na vyšší než 1080 rozlišení a pro více než čtyř jádrové CPU.

Příběh je okay, neřekl bych, že nějak extra dobrý, ale má to hlavu a patu, dobré postavy a dialogy. Čím méně přemýšlíte, tím více si to užijete, protože Jason Brody dokáže opravdu husarské kousky, aby některé mise zbytečně natahoval. Mise mají starý game design plný skriptů, často hrajete část misi za kulometem vozidla a hra vám připomene staré kolejnicové střílečky, kdy se každý nepřítel schovává za výbušným barelem a čeká, než ho vyhodíte do povětří.

Samotný gameplay je tak různorodý a nabízí toho spoustu, všechno co vás k open world hře napadne je tady. Horší jsou některé prvky a paradoxy, které hru zbytečně zadupávají. Debilní save system, který neukládá během mise. Nemůžete si načíst hru z dřívějška. Pokud začnete hořet začnete extrémně rychle ztrácet HP, ale musíte čekat, než vám hra nabídne možnost se uhasit, pokud budete chvátat, tak se místo toho začnete léčit, tak oheň vás do doby vyléčení zabije. Dále hra tlačí na nutnost prozkoumávat celou mapu. Mapa je totiž zašifrovaná a otevře se vám, až když dorazíte k vysílací věži, vylezete na ní a odstraníte rušičku. Rychle cestování je tady ala Fallout, ale musíte nejdřív v každé oblasti s věží vybojovat tábor pro svou frakci. Ze začátku jste extrémně slabí, máte málo hp, nosíte s sebou málo munice a jen jednu zbraň. Znova vás hra nutí objevovat mapu a lovit zvěř, abyste si mohli vyrobit větší fusak na munici a pro další zbraň. Hra je také relativně těžká i na normální i nejlehčí úroveň. Takže budete často umírat (v mém případě na následky ohně) a v ruku v ruce s tím debilní ukládáním mě to dohánělo k šílenství.

Ubisoft přinesl Far Cry 3 a Assassin's Creed 2 a od té doby už jen recykluje a recykluje. Far Cry 3 sice nenabízí nic převratného, ale bere všechno, co v té době existovalo a dává to do jednoho balíčku otevřené mapy. Hodnocení ve své době 8/10, teď po tom trápení s optimalizací bych tomu dat 6, ale převažují pozitivní zážitky, tak tomu nechám to původní hodnocení.

Edit: Po dohrání FC6 na mě přišel určitý stesk, tak jsem si znovu rozehrál FC3, konečně se mi povedlo vypnout ten nucený motion blur, nebo depth of field a hra běžela plynule. Dohrál jsem hru na 100% a tu 8 si zaslouží.

Pro: Mnoho různorodého obsahu, adrenalinová akce, super mapa, fajn postavy

Proti: Příšerná optimalizace, debilní save system, spousta otravných mechanik

+13
  • PC 65
Kdo hrál byť jen jeden díl, tak hrál všechny. Vypadá to že si v Ubisoftu vytvořili šablonu kde nechávají už roky vše stejné, mění jen prostředí a postavy. Možná kdybych neměl odehrány následující hry a tohle byla první hra ze série, nebyl bych tak kritický a znuděný.

Ta šablona pro všechny díly podle mě asi obsahuje:
-vyšinutý hlavní záporák
-likvidace drogových plantáží
-lezení na věže
-snové, drogové sekvence
-nějaké sbíratelné "vzácné" předměty rozházené po mapě

Ale protože jsem dřív trojku nehrál, nedalo mě to a zkusil jsem si sám. Nic jiného ani nezbývalo po přečtení všech těch oslavných recenzí jak je to nejlepší díl. Nebyl, je stejný jako všechny následující, jen byl tenkrát nový, neokoukaný.

Naprosto otřesné ovládání na PC, vyprázdnit položky v inventáři nejde hromadně. Takové nepotřebné listí z bylin musíte každé zvlášť odkliknout že chcete prodat a pak ještě potvrdit. Pořízením většího báglu se situace vyřeší jen na chvilku a záhy jste potrestáni tím že příští úklid inventáře bude trvat ještě déle než předtím. A to že jsem si pořád neúmyslně prohazoval zbraň ležící vedle mrtvoly kterou jsem chtěl prošacovat? To už mě fakt hodně štvalo, jako by nestačilo že ta animace trvá dlouho a pro její spuštění musíte taky dlouze držet klávesu "E".

Často jsem trpěl nedostatkem munice kdy hra neumožnila její doplnění, z nepřátel toho taky moc nevypadlo ale nekonečné vlny respawnujících se protivníků nekončily. Štvalo mě taky to že si rozhodně nemůžete misi udělat podle svého, někdy nesmíte použít ani získané skilly na tichou likvidaci, protože takhle to není naskriptované. Ale přitom máte být neodhaleni. Proč si nemůžu týpka nalákat do křoví, zabít ho tam a schovat? Musíte to udělat tak jak si vymysleli vývojáři... Jakýkoliv odklon nebo změna je potrestána nápisem "mise selhala". Navíc mě většina těch nabízených skillů přišla nezajímavá, nevyužitelná. Neměl jsem moc důvod utrácet kamkoliv body pro jejich odemčení.

Udělat checkpoint předtím než se postavy vykecají a provedou se animace? Takže jakmile dohovoří a vás za chvilku zastřelí, tak to vidíte a slyšíte vše znova a znova? Jako fakt? A ten Quick Time Event při boji s bossy? To už je na mě moc.

Zbytečně natahovaná hra, nudné mechaniky lezení na věže abyste získali přehled o mapě a místo pro rychlé cestování, sbírání bylinek na "vylepšovací" injekce, lov a stahování místní fauny aby člověk mohl z kůže vyrobit batohy a pobrat trochu více výbavy? Nuda která mě nebavila už ani v pozdějších dílech Assassins Creed. Je vidět že Ubisoft je už spíš jen továrnou na hry než inovativním studiem s originálními nápady. Navíc to dělají už tak dlouho že vykrádají sami sebe.

Pro: není to tak dlouhý na dohrání

Proti: stereotyp, nudné mise, malá potřeba dělat cokoliv navíc než hlavní dějovou linku

+21 +22 −1
  • PC 85
  • PS4 75
Za třetí Far Cry bych vložil jakoukoli část svého těla do ohně. A to i přesto, co to tenhle lehce upravený mustr z Assassina způsobil hrám s otevřeným světem a RPG prvky.

Snad žádné Far Cry nevyniká svých skvělých příběhem a jeho geniálním vyprávěním, ale zrovna tenhle díl je v tomhle směru jednoduše hloupý. Během první půl hodiny se ze zbohatlického kluka, který se vypořádává se svým prvním zabitím, stane mašina na zabijení a jediná šance na záchranu jeho přátel. A možná i jeden z nejlepších válečníků z kmene pobývajícího na Rook Islands.

Tenhle fakt ale vždy rád přehlédnu, protože dobrodružství Jasona Brodyho nestojí na příběhu, nýbrž právě na perfektně vytvořené hratelnosti, která dokáže potěšit jak milovníky tichého postupu, tak i krvežíznivého střelce, který se rád mazlí se svými upravenými zbraněmi. Vlastně postavit hru na jednoduché zápletce, ale s postavami, které jsou hodné zapamatování, byl geniální tah. Vaase nebo Bucka si člověk zapamatuje snadno a nebude mu ani vadit onen příběh, který je stejně rozředění tunou úkolů v otevřeném světě.

Pobíhat na Rook Islands je stejně kouzelné dnes, jako tehdy před osmi lety. Slunečné vegetací porostlé ostrovy nejsou takovým lákadlem pro vývojáře jako kdysi, tudíž se za ty léta nemůže jen tak okoukat. Lovení zvěře a sbírání rostlin, které jsou potřeba na vytvoření nových vaků a povzbuzovačů není dnes už samo o sobě příliš zábavné, ale pořád mě baví pobíhat pod palmami a doufat, že z jezírka nevyskočí krokodýl nebo puma z křoví.

Oproti novějším dílům má třetí Far Cry nevýhodu v tom, že je to dnes už technicky zastaralejší hra a jde to cítit snad na každém kroku. Potřeba čekat na vykonání animace, celkově pomalejší animace nebo delší doba mezi zmáčknutím tlačítka a vykonáním akce je velmi bolestivé a hratelnostně otravné. Jízdní model, ať už se člověk chopí auta či lodě, je kvůli snaze vývojářů o pocitu uvěřitelnosti (kývání hlavy, házení s lodí na mořských vlnách) ze řízení ve finále hrozně nepříjemný. Ovládání wingsuitu a padáku radši ani nezmiňuji.

Jenže já to tomuhle dílu klidně prominu, protože byl prostě první. A taky kvůli faktu, že tenhle tropický ostrov má něco do sebe. Hratelnost je pořád zábavná a to i přesto, že nové díly dokážou pořád dělat zábavnější (a to takhle zpátečně přiznávám nerad!). Zápletka o záchraně přátel mi přijde naprosto OK s ohledem na zvěrstva, které dokáže Jason s pár schopnostmi navíc způsobit. Bohužel na Playstationu 4 má hra příšerný propady FPS a pár finálních částí hry je to regulérní Powerpointová prezentace. A v poslední řadě, nikdy jsem nechápal, jak si někdo mohl vybrat konec, ve kterém zůstane Jason na ostrově. To snad ty lidi neviděli fenomenální montáž, kterou měl hned na začátku v telefonu? MIA a Paper Planes vykreslili atmosféru naprosto skvěle! Dokonce, i když jsou tam nějaké paralely mezi Vaasem a Jasonem, Jason má nějakou sebereflexi.... no doufám, že vám za to ten poslední bang s Citrou v životě stál.

Pro: prostředí, hratelnost, postavy, atmosféra

Proti: později repetitivní, už jdou znát léta hry

+21
  • PC 75
Jakou jinou hru v depresivním čase coronavirové krize zvolit?

Po ulicích chodili deprimovaní a vystrašení lidé v podomácku vyrobených ochranných pomůckách. Depresivní zprávy z médií pronikaly všemi materiály, jako údery na velké Japonské bubny a nedalo se jim uniknout. Celý svět připomínal počátek postapo románu.

Já si běhal po prosluněném tropickém ostrově, s pocitem, že jsem čerstvě po pubertě, bohatý a měl jsem na mnohem příjemnější starosti, než dvanáctihodinové pracovní směny, kdy jsem tvrdě makal, abych pomohl firmě přežít s co s nejmenšími ztrátami.

Prostředí hry je prostě nádherné. Vývojáři si s ním dali neskutečnou práci. Připadal jsem si jak na exotické dovolené. Všude sytě zelené palmy a louky, blyštivé řeky a vodopády, nejmodřeji modré moře, skály a úchvatné vyhlídky z nich a ty západy slunce, to se musí zažít. Všechno jsem prolezl, každý kout ostrova, né pro to, abych posbíral všechen obsah truhliček, ale abych si vychutnal každé pěkné místo, protože každý výhled byl něčím unikátní a měl svou atmosféru.

Není potřeba chodit pěšky, všude je dostatek vozidel, člunů a můžete použít rogalo. Obvzláště let nad nádhernou přírodou je krásný zážitek. Jediné co vám kazí přesun, ale třeba i šplhání po skalách, je podivně malý úhel, kterým se můžete rozhlížet. Hrdina trpí blokací krční páteře, jinak si to nedovedu vysvětlit. Třeba v autě se nepodíváte pod sebe, což je docela klíčové na úzké cestě v hornatém terénu. Často projížďka končí pádem do hluboké propasti, protože prostě nevidíte, co je vedle vás, zda jste ještě na cestě, nebo už na okraji.

S tím se pojí jedna věc, co už vývojáři tak dobře nedokázali. Naplnit ostrov nějakým obsahem. Aby se něco dělo, všude běhá spousta zvířat. Často dravých a všichni na hráče útočí. Zabil jsem víc jaguárů, tygrů, než co jich běhá po celé naší planetě. Protože než přejdete z jednoho kopce na druhý, skočí po vás 3x medvěd, 2x varan, 4x divoké prase.
A to nemluvím o tom, že všechna zvířata mají pancéřovou kůži, takže vydrží zblízka plný zásobník z útočné pušky.

Věc probíhá tak, že se spustí animace a pak se na obrazovce zobrazí náhodné tlačítko, které je třeba zuřivě mačkat. To není moc zábava. Naštěstí poměrně na začátku hry se odemkne plamenomet a s ním stačí udělat krátké "pfůůů" a je klid. Bez něj bych hru dohrál jen s velkým přemáháním.

Zvířata se také musí lovit, protože z jejich kůže si hráč vyrábí pokročilejší vybavení. Byť nedává vůbec smysl, proč na toulec na šípy potřebuji dvě kůže z buvola, nevadilo mi to. Hra to naštěstí chtěla vždy jen jednou pro jedno vybavení a potom mi dala s lovem pokoj. Jako bych si toulec na šípy nemohl udělat z něčeho jiného.

Hra se lehce otřela výrobou předmětů o survival prvky a také obsahuje RPG prvky - vylepšení postavy, ale opravdu se jen otřela. Asi jako když vám přes obličej přelétne list ze stromu, když na podzim fouká. Nic moc to nedělá.

Dále můžete hledat ukryté poklady, truhly s obsahem, dopisy, relikvie a další harampádí... Ale je do očí bijící, že to tam vývojáři přidali pouze proto, aby tam něco bylo. Bez nápadu.

Dalším obsahem ke hraní, co lze na ostrově nalézt, jsou různé vedlejší úkoly a místa, kde lze plnit vedlejší mise.

Vedlejší mise, jsou plytké, jednoduché, nezajímavé, občas s vtipem. A nikdo se ani nenamáhal přidat k nim nějakou výzvu.

Některé úkoly mě bavily, jiné vůbec. Například naleznete několik míst, kde lze závodit. Závody byly plné adrenalinu a na nejvyšší obtížnost výzva. Perfektní.  Ale po dojetí jsem nevnímal progres. Neodemkly se žádné ještě těžší, neobjevila se trofej. Shrábnul jsem prachy a vyslechl si jednu hlášku, jako vždy a nic... 

Shrnuto, je to prázdná krása. Walking simulátory mají cíl - většinou. Často neznatelný. Tady nemusíte nic, ale zároveň není co. Máte hlavní dějovou linku a zbytek je tupý. Přitom je vidět, že některá místa na ostrově jsou udělána tak, že se s obsahem počítalo. A to dokonce tak perfektně, že si jej ve vlastní fantazii domýšlíte.

Bavily mě souboje ve hře. Ať už se jednalo o náhodná setkání, nebo o souboje v rámci příběhu nebo vedlejších úkolů a misí. Byly plné adrenalinu, nepřátelé dodržovali na oko smysluplnou taktiku, sice často nabíhali před zbraně, ale nebylo to tak okaté. Na nejtěžší obtížnost celkem výzva. Nepřátelé hodně vydrží, je jich hodně a nejsou úplně hloupí. Obíhají hráče do zad a nebo dokonce najíždějí k hráči s vozidly, na jejichž korbě je přidělaný kulomet. Házejí granáty a informují se navzájem o hráčově pozici. Je snadné umřít a potřeba neustále měnit úkryt. A vůbec nevystrkovat se moc z úkrytu.

Jediné, co občas zamrzí, jsou místa, kde se nepřátelé z ničeho nic objevují. Jsou blízko pozice hráče. Stalo se mi několikrát během plnění příběhu v různých misích, kdy jsem se zaběhl schovat zrovna na místo, kde se najednou zhmotnilo několik nepřátel okolo mě a okamžitě mě sundali.

A co nejvíce potěší, je možnost použít stealth postup. Hra k tomu není nijak extra uzpůsobena, někdy nepřátelé stojí vedle sebe, takže se střílet musí, ale jindy více chodí a je to ohromně zábavné. A když to hráč pokazí, je zábavné se ze situace, která se náhle změnila v jeho neprospěch, se prostřílet.

Hlavní příběh byl zábavný a některé mise jsem zařadil do žebříčku těch nejlepších ve hrách, co jsem hrál. Akorát se mi nelíbila ani jedna slečna, se kterou jsem měl "vztah". Jedna byla ukňouraná a druhá pošahaná. Nejvíce se mi líbila vdova po bratrovi, byla sexy, uměla opravit loď, nebyla rozmazlená a byla chytrá. S tou bych si to rozdal, kdyby to ve hře šlo.

Nepříjemnou věcí na hře jsou některá rozhodnutí, ohledně ovládání. Klávesa pro libovolnou akci se musí držet. Nejenže je to otravné, ale při přestřelkách jsem několikrát zkapal, protože trvá asi tři vteřiny, kdy musíte držet klávesu, než se spustí animace pro léčbu a postava se začně léčit. Bohužel, každý zásah akci přeruší a vy musíte stisknout znovu. Jenomže, jak okolo vás sviští kulky, nepoznáte, zda jste byli zasaženi, nebo ne. Mám stisknout znovu, nebo stisk platí a za moment se začnu léčit? Než se ukáže, co platí, je často hotovo - smrt.

Také stejné tlačítko pro sebrání zbraně a obrání těla zabitého nepřítele je laps. U auta leží nepřítel. Hráč ho chce obrat, přijde k němu, zmáčkne tlačítko a zjistí, že místo toho si svoji vytuněnou útočnou pušku vyměnil za základní samopal. A jako naschvál odhozená puška zapadla pod auto. Takže musíte sednout do auta a popojet. Odhodit samopal někam daleko, aby nepřekážel při obírání mrtvoly. Sebrat útočnou pušku a obrat mrtvolu. Celkem běžná situace, protože často po přestřelce zbude pěkná skrumáž těl, zbraní a aut na jedné hromadě. Otravné.

Lezení na věže, aby se mi odemkla mapa nebylo tak otravné, ale mohlo těch věží být méně. A s jinou výzvou, než samotné lezení. Ono vůbec platí, že ta hra být o polovinu menší. Stačil by jeden ostrov, ale o to našlapanější promyšlenými úkoly a hra by se zapsala mezi to nejlepší, co jsem kdy hrál.

Hru jsem si perfektně užil. Akorát jsem často bojoval s rozporuplným pocitem, že chci moc prozkoumávat ostrov, ale prudí mě chodit sem a tam jenom kvůli kochání se prostředím, bez akce a zábavy. Nicméně přišlo mi škoda projet příběh a nevytěžit ze hry víc.

Far cry1 a Crysis 1 zůstali pro mě nepřekonáni. Byť to srovnání není úplně objektivní.

Pro: Našlapaný a cool příběh který mě mile vrátil do toho věku, i když jsem nikdy nebyl golden kid; adrenalinové přestřelky; nádherné prostředí dělané s láskou; atmosféra

Proti: Vedlejší obsah je hloupý a když už není hloupý, je nedomyšlený; ostrov je prázdný a přestane po čase bavit

+18
  • PC 60
To si tak vyjedete s přáteli na tropický ostrov, abyste si dali pořádně do nosu, užili si nějaké ty drogy, adrenalinové sporty a rozloučili se svobodou, doslova.

Příběh zasazený do situace, která není tak daleko vzdálená realitě, konec konců únosy jsou vcelku lukrativní obživou v některých koutech světa a kdo se nemá na pozoru, snadno se v takové situaci může octnout, tím spíše, když je výletníkem ze západu, který chtě nechtě smrdí prachama a inteligence zdejších prostě velí nerozlišovat, jestli zrovna ten nebo onen pochází z lepších poměrů nebo ne.

Dosud všechno v pohodě. Linka je nastavena, seznámení s hlavními protagonisty taky ujde, záporák je výborně zpracovanej a fakt dobře se výplody jeho vyšinuté mysli poslouchají. Člověk hned pochopí, že je magor a těší se na další hlášky které pronese.

Pak to ale začne dostávat řádně na zadek všechno.
Nechápejte mě špatně, Far Cry 3 jsem si vážně docela užil, jako střílečka v otevřeném světě, kde si postupně odemykám schopnosti a hra mě v mých rozhodnutích omezuje jen minimálně, mi sedla a jsem na konec rád, že jsem si to zahrál, ale jsem jeden z těch co hry podobného typu hraje blbě. Povětšinou se nedržím hlavní linie a pokud je co dělat kolem, věnuji se tomu. Pak se mi dost často stane, že mám postavu vylepšenou ve čtvrtce hry, všechny předměty mám vyrobené už v polovině hry a ke konci už zbývá jen ten příběh, který tak mohu projít, aniž bych myslel na to, že mi ještě něco chybí.
Tady jsem pak narazil na nesmysly, jako omezenou peněženku, která měla nastavený limit na 10k mincí, které jsem však neměl za co utrácet, takže se mi už nevyplatilo sbírat všudypřítomné bedýnky a tak jsem začal trpět pocitem, že hra nechce abych je sbíral. A nesbíral. Za mě škoda, rád čistím mapy od všeho. Bohužel mě to odradilo i od sbírání dalších položek jako artefakty, kterých bylo 120 a vlastně krom procent na měřiči, žádnou zábavnost nepřinesly. Stejně tak dopisy, které jsem sesbíral jen do potřebné mety odemčení zbraně, pak už to nemělo význam.
Když mě tahle část odradila, těšil jsem se, jak si užiji příběh, ale super vyprofilovaný záporák umře, náhle, v nijak epickém souboji a pak přijde druhý, který už zajímavý není nijak a zůstává jen touha ho odpravit. Btw, taky je to ve výsledku nuda. Celý konec pak zahraje na city a dá vám vybrat dva konce, cajk, ale nějak jsem netoužil ho řešit a vybral prostě jen ten správný.

Celé to zanechalo rozporuplné dojmy. Do určité chvíle super, ale pak už jen nastavovaná kaše. Jason Brody je přeživší jen asi deset minut, pak se z něj postupně stane nadčlověk, kterému by záviděl i Rambo, zachraňovaní přátelé na situace reagují absolutně debilně a vlastně i přes veškeré utrpení co měli zažít jsou v pohodě. Zůstává tedy docela dobrý zážitek ze střílečky, která je však i na nejvyšší obtížnost docela lehká. Člověk by se musel zasnažit a udělat si to velkou úpravou nastavení opravdu velmi složité, ale na to ve výsledku vlastně ani nemá chuť.

Pro: Akce, zabití nepřátel na 100 a jeden způsob, první záporák

Proti: Příběh, chování přátel, vedlejší úkoly, limit peněženky,

+18
  • PC 85
Tak ako väčšina, i ja som si FC 3 naozaj obľúbila. Aj keď sa už nejedná o novinku na hernom trhu pokladám za výrazné plus to, že i po niekoľkých rokoch som bola z hry nadšená. Pamätám si ako som vehementne tvrdila, že nebudem v tejto hre zabíjať zvieratá len tak. Iba ak to bude situácia vyžadovať. No ani neviem ako, ale proste nejakým "zázrakom" sa mi to vymklo z rúk a zabíjala som takmer všetko čo mi skrížilo cestu a naozaj ma to bavilo.. sťahovať ich z kože.... Cítim tu jeden z prediktorov sériového vraha.

Čo ma však snáď na každej hre dokáže nasrať je to, keď vás v hre obmedzuje istý časový limit. A vo FC3 toho bolo naozaj hojne. Samozrejme toho času je tam viac než dosť, no lama ako ja... no... povedzme, že som sa častokrát potrápila pretože som ako typická žena stresovala a sensitivita mojej myši sa zrazu náhodne zvýšila a kurzor lietal len tak to svišťalo. Proste s mojim aimingom ako počas epileptického záchvatu to bolo takmer nemožné, a tak to veľakrát skončilo tým, že som nadávala a v nasratosti som hru vypla. Po opätovnom zapnutí hry zrazu išlo všetko hladko.

Neviem či aj sama hra zistila aká som lama, ale v jednej časti hry som sa nevedela prebojovať, nakoľko tam boli dvaja ťažkoodenci a kašilión ďalších nepriateľov. Tak ako vždy som nemala náboje a ani lekárničky, pretože som známa tým, že keď ich najviac treba - nemám ich (a preto Prey asi nikdy nedohrám). Po asi piatom (no dobre možno aj siedmom) pokuse sa hra zľutovala a jeden ťažkoodenec nakoniec zmizol a ja som túto pasáž zázrakom prešla. Ten pocit, keď i hra si uvedomí aká ste lama.

Určite FC3 odporúčam, je tam toho naozaj veľa na práci i po dokončení príbehu. Možno by som vytkla iba to, že tam kam príbeh smeroval... ako to povedať, no bolo to dosť predvídateľné. A aj keď má hra dva rôzne konce, to čo sa odohralo tesne pred vašou voľbou sa dalo čakať. Ženy..
+24
  • PC 75
Mám zrovna období čekání na novou generací grafik, tak znovu dohrávám hry, které mě dřív nějakým způsobem chytly a jejichž pokračování plánuji na novém železe. 30 hodin mi zabralo druhé dohrání FC3 se Ziggy's modem, ale o něm později.

FC3 se po debaklu s druhým dílem přesunulo zpět na tropický ostrov a myslím, že to byl fajn tah, přece jen open-world v džungli je zajímavější než ne-až-tak open-world ve vyprahlé africe. Celkově mi gameplay hodně sedl, čím míň mám na hraní času, tím víc ocením auto save po každým metru a prdu, nicméně FC3 toto dovedl až i za nějakou přijatelnou casual hranici. Pokud máte málo života a někdo vás při misi zastřelí, objevíte se s plnýma HP jen o kousek dřív před touto událostí. Hra vás jednoduše nikdy nevytrestá, naopak si řeknete, proč se srát s jedním životem, když to napohodu můžu projít s 6 (ačkoliv si nejsem jistý, jestli to tak funguje vždycky). Druhé zlo je fast travel, který bych sice nezrušil, ale aspoň bych nedovolil hráči se teleportovat kdykoliv kamkoliv (v tomto bylo FC2 docela vychytané), ale např. dovolit jen v rámci ostrova mezi dobytými outposty.

Dobývání nepřátelských outpostů mě tu baví, hráč si prostě vybere styl hraní podle nálady, takže je možné dovnitř vlítnou jak terminátor s kulometem nebo potichu podřezávat nebo pohodlně snipit z dálky. Hráč má prostě pískoviště s hromadou hraček, s kterými si může a nemusí hrát, za sbírání collectibles není žádná odměna. V nemodované verzi dokonce ani XP za jejich sbírání nechybí, protože má hráč omezený počet skillů, které může vyexpit, jestli si to dobře pamatuju. Bohatě si vystačí s lozením po věžích a zabíráním outpostů v kombinaci s příběhovými questy. Nicméně za lootování všeho možného bych game designerovy nejradši ukopl hlavu.. proč musím stisknout a držet klávesu? Proč všechno, co leží na zemi sbírám bez animace, ale když lootuji mrtvolu, musím se pro ni vždycky zohýbat?

AI enemáků má od prvního dílu klesající tendenci, je to škoda. Po výstřelu se sice všichni rozprchnou za nějakou překážku, ale že by se enemáci výrazně přesouvali nebo nedej bože spolupracovali, to ne. Maximálně vám nabíhají před hlaveň.

O příběhu tu padlo už dost, za mě velmi dobré, líbí se mi vývoj hlavního hrdiny, který má slušnou motivaci blbnout na ostrově (ne jako třeba nošení urny po celých Himalájích v FC4), některé vedlejší postavy jsou meh (Jasonovi kamarádi, černoch s hrozným africkým přízvukem, Hoyt), některé velmi dobré (Vaas a jeho "definition of insanity", běloch s hrozným německým přízvukem), zfetované scény mám také rád (především zabití Vaase a poslední pochod k zajatým kamarádům u Citry, obojí doprovázené pěknou klavírní hudbou). Možná bych si představoval, že hra bude nadesignovaná tak, aby závěrečné rozhodnutí nebylo na tlačítko, ale provedlo se samo podle herního stylu nebo třeba expených skillů nebo jiných rozhodnutí, co by hráč dělal během hry (funguje to dobře např. v Bioshocku nebo Stalkerovi).

Technicky je na tom hra dobře, nikoliv bezchybně. Sem tam problikne obrazovka skrz nějaký grafický glitch, pokud zoomujete se sniperem do velké vzdálenosti, stíný dost problikávají a je to docela rušivé. O tom, že nejde nastavit hlasitost hudby, popř. hudba jenom v cutscénách ani nemluvě.

Poznámka k Ziggymu módu - začátek hry dělá mnohem těžší a immersive, později obtížnost s nakoupením lepších zbraní drasticky opadává i díky možnosti vyexpení všech skillů. Odstraňuje wallhacking nepřátel, takže dobývání outpostů není takovej laláč, nicméně asi doprasil zvuk, tudíž nelze uplatnit stealth dobývání outpostů, kdykoliv enemáka zabijete nožem, všichni ostatní vás uslyší a hned vás začnou nahánět, toto je dost škoda. Craftění dělá téměř nesnesitelné a jestli někoho sralo ve vanilla, tak ať Ziggyho radši ani nezkouší..

FC3 je můj nejoblíbenější díl a co jsem zatím vysledoval u nejnovějšího, asi to tak i zůstane. Nenabídne úplně nervy drásající gameplay starších FPSek a časem se dostaví stereotyp ze šmatlání po mapě, jako v každé jiné open-world hře, ale myslím si, že by byla škoda FC3 alespoň nezkusit.
+24
  • PC 50
Nemůžu si pomoct, ale hra je naprosto příšerná. Když si tady čtu tu většinu hodnocení 80% a více tak mě napadá jediné: Pro Kristovy rány, lidi, co to s váma je ?

Pokusím se začít tím, že vyjmenuju nějaká pozitiva:

- grafika je slušná, efekty dobré, ostrov krásný
- mraky zbraní k dispozici, lze je tunit, pocit ze střelby perfektní
- příběh je v pohodě, vedlejší mise jsou +/- standard (někam jdi a tam někoho podřež, někam něco dones, někde něco znič, atd ..)
- krom bojování s nepřáteli můžete craftovat různé věci, sbírat různé bylinky, lovit pralesní zvířátka, jezdit károu po nákupech apod. Možných činností fakt dost.
- ostrov a mapa jsou příjemně veliké a rozlehlé, různé kouty ostrova mají svoji unikátní atmosféru
+ mnoho dalších supr-čupr fíčur ...

Za tohle dávám 50%. A teď kontrolní otázka: Myslíte, že tohle stačí k dobré hře ? Ne, nestačí. Výše popsané je naprosto zazděno asi 1000 drobnýma a mučivě iritujícíma věcma a herníma mechanismama. Začnu popořadě:

- plně aktualizovaná verze 1.05 je naprosto nechutná a odpudivá přehlídka odporných grafických glitchů a různých bugů, na které narážíte kam se hnete. Není před nima úniku. Budete si říkat každých 5 minut hraní - jak je tohle možné a každou čtvrthodinu budete vyskakovat ze hry, aby jste guglili jak vyřešit ten kterej technickej problém. Snad jediné pozitivum na které záhy díky guglu přijdete je, že v tom nejste sami a děje se to každýmu :)

- autosave systém je prostě děsnej. Skriptované scény a videa se nedaj přeskočit a poté, co vám hra 3x spadne během mise a vy pokaždý po restartu celé hry vidíte nepřeskočitelnou scénu znovu a znovu máte chuť něco zničit.

- spoustu dalších iritujících drobností technického rázu aka die antwoord jsou sice možná pro někoho cool, ale muzika se nedá ztlumit, dá se jen vypnout, menu je hnusně nabubřelé a zvukový notifikace, např. že jste viděli prase a teď se dostalo do almanachu, vám přijdou po nějaké době vyloženě mučivé stejně tak jako hnusné grafická notifikace, že jste právě získali 5XP bodů při přestřelce apod .. Hrozně to odvádí od hry

Myslím, že by se o těchto věcech dalo psát dlouho a to mluvíme v podstatě teprve o interfejs a technické stránce věci. Tohle všechno bych byl schopen odpustit a přimhouřit nad tím i své vnitřní oko, kdyby hra neobsahovala 1372 dalších debilit, které vám totálně znepříjemní herní zážitek a na každém kroku vám připomínají, že jste jen v počítačové hře a ne na skutečném ostrově. Pokud bych jich měl pár vyjmenovat, pak asi nejvíce votravné mi přišlo následující:

. Stealth systém je tragédie. Nepřátelé budí dojem, že krom toho, že jsou slepí jak čerstvě narozená koťata a hluší jak stoletej důchodce, tak jsou ještě mentálně retardovaní a asi (to bude asi takhle naschvál) i dost pravděpodobně sjetí nějakým fetem. Pokud se prostě rozhodnete, že všechny nepřátele povraždíte kudličkou, nic vám nebrání. Běháte po táboře jak se vám zachce, dokud nezačne akce, tak dohled nepřátel je cca 5m za bílého dne a jejich schopnost zaslechnout vaše kroky a další aktivitu je nulová. Jakmile začne vraždění (dokud je řežete potichu tak to nenazývám akcí), tak se jejich dohled se zvětší na úctyhodných 10-30 metrů (pokud jste v nízké trávě tak je dohled 10 metrů, stojíte-li uprostřed holého plácku, jsou schopni vidět vás na uctyhodných 30 metrů) a doslech začne reagovat na vaší sřelbu - dusot vašich kanad bohužel neslyší ani když jim běžíte s kudlou v ruce metr za zády - LOL

- Zvířátka v pralese by byla příjemné zpestření, kdyby v každý louži nežil krokodýl a na každém kroku se vám nepletlo pod nohy tu prase, tu agresivní pralesní kráva, co vydrží 4 zásobníky z pistole a jejímž jediným přáním je vás zabít, pokud ji neobejdete pěkně obloukem, tu nějaká antilopa co zmateně pobíhá sem a tam a o 25 herních metrů dál na sever je tygr a na jih zase po 30ti metrech buď opice, panter, varan, vlk nebo něco dalšího. Zvířátka jsou asi zdrogovaná taky, protože poté, co vystřílíte celej outpost a uděláte v lese ukrutnej bordel, co musel bejt slyšet kilometr všema směrama, tak se bojíte jít vyčůrat pět metrů k houští, aby vás tam něco nesežralo.

- systém kraftění je prostě chvílema LOL a chvílema fňuky-fňuky. Na vyprávění o systému kraftění by se dalo postavit asi tak hodinové vtipné vystoupení do pořadu na stojáku. Uvedu jen malý příklad. Na začátku, dokud jste nezabili a nestáhli žádná zvířatka, tak můžete v baťůžku, který si vytvoříte během tutorialu ze 2 prasečích kůží, nosit tak maximalně svačinu, peněženku na 1000 dolarů a pět injekcí. Aby jste mohli nosit injekcí 7, tak musíte zamordovat a stáhnout 2 chudáky tapíry a aby se zvetšila peněženka na $2000, tak musíte ulovit žraloka a divokého psa a z jejich kůží vytunit peněženku stávající. Aby jste mohli nosit o pár nabojů navíc, tak je pro změnu třeba kůži ze dvou leopardů, protože kůže z 5ti vopic, medvěda, antilopy a nebo žraloka, co máte zrovna v baťohu, bohužel nestačí, z té si tak maximálně můžete udělat vetší toulec na šípy a nebo zvetšit klasickou brašnu stylu žebradlo, do které se, dokud ji nevytuníte dalšíma kožkama, vejdou 3 granáty. Pro člověka, co by na sebe nikdy nevzal kožich a zvířátka si chce prohlížet a ne je vraždit, není na ostrově místo. Systém kraftění je až parodicky debilní. Dohramady muselo dát hlavy snad několik maniaků, protož tohle jeden, byť značně retardovanej a ujetej člověk, sám nevymyslí.

- Minimapa, která je součást HUDu, je kapitola sama o sobě. Ukazuje se vám totiž na ní - zřejmě je kouzelná - každá bedna, co jde vyrabovat, a každej list v okruhu, co jde utrhnout, takže se co chvíli přistihnete, že akorát běháte po okolí a sbíráte dolary z bedniček, protože si chcete koupit v nedalekém automatu na zbraně (něco podobného jako automat na limonádu, akorát po vložení peněz vypadávaj zbraně) bazuku a chybí vám 200 dolarů (bazuku samozřejmě potřebujete na obranu před agresivníma pralesníma krávama).

Takto bych mohl pokračovat opravdu dlouho.

55% pro toto dílko je nasprosto milosrdné ohodnocení. Hru jsem nebyl schopen ani dohrát jak mě štvala. Pěkná grafika, pěknej příběh, pěkné zbraně a hordy krásných zvířatek prostě nestačí protože hra budí dojem jako dort, co vařil pejsek s kočickou, ale v tomhle případě jim ještě pomáhalo asi tak 15 dalších zvířatek.

Můj finální verdikt zde https://youtu.be/zFPtST3wuGk?t=17
+13 +15 −2
  • PC 60
Mno tak po několika letech jsem si dal repete a musim říct... že něco tak stupidního jsem v životě zřejmě ještě nehrál.

Jsou zde dva velké ostrovy, plno výborných zbraní, jejich úprava, krásná grafika a nějaké to stealth. Zbytek pro mě představuje naprostej žánrovej odpad. Všechno má mít svoje hranice. Scénář psal dement. Mise překypují hloupejma scriptama a všechno to za mě vlastně sepsal Garret.
Ještě ke všemu je celá story úplně nudná, hraju za naprostého ******, co všechno hloupě komentuje. Tři postavy mě zaujaly. Maj malej prostor. A ti ostatní, co zde pobíhaj a maj nějaké opodstatnění v příběhu, melou hrozný sračky.

Nikdo neví, jak Jason vypadá, přitom piráti i Hoytovi vojáci na prvním ostrově Jasona uvidí, včetně Hoyta na začátku. Mise bejvaj hodně, hodně roztahaný včetně hledání té posvátné kudly. Je zde plno stupidních scriptů, kdy se Jason zastavuje když před nim se vše bortí, všecko tupě komentuje a x dalších věcí. Polovinu misí jsem na první pokus nedokončil, pač jsem je chtěl dělat po svém. Obejít to. NÉÉÉ, musim lineárně. Vaas mě zajme s Lisou, nechá mi plnou výbavu. Vaas mě zajme po druhé, musim si pro výbavu i když bych se mohl teleportovat do stanoviště a vzít si výbavu zpět. Jdu pro Olivera - sorry Jasone, už je jinde, přesunuli ho. Proč mi to neřekneš asi 2 minuty předem, než dorazim na to místo???? U skály je připravená hlasitá sniperka (mám tichou, ale to je jedno, musim na sebe upozornit) místo 8mi pirátů jich tam je dvacetšesttisíc a všichni nabíhaj k výbušným sudům. Oliver vtipkuje, jezdí k břehu aby po nás mohli střílet. I ten Riley na konci hry, kdy letí nad letištěm, aby RPGčka po nás mohli střílet. X dalších misí je WTF, kde se nic pořádnýho neděje a jen hráč prochází v halucinacích. Nebo když kryju Willise a nabíhá miliarda pirátů, fuck this shit.

Fakt trash jako prase. Už mě ani nebaví obsazovat tábory z toho, jak se mi ta hra znechutila. Bojim se toho, co na mě vybafne čtyřka.
+8 +12 −4
  • PC --
Dle mého názoru je singleplayerová část Far Cry 3 velmi povedená co se prostředí a příběhu týče. Velmi oceňuji dobře propracovaný otevřený svět, crafting, animace a možnost plnit úkoly ve zvoleném pořadí. Co hře ovšem musím vytknout je repetitivnost úkolů, umělá inteligence a nerozmanitost misí.

O kvalitě multiplayerové části už není vůbec řeč. Kooperativní režim, jenž jsem zkoušel nemá dynamickou obtížnost a i ve dvou osobách je na stejné obtížnosti jako při nejvyšším množství.

Pro: propracované a rozmanité prostředí; zvířecí npc; crafting; skvělé animace; volba úkolů;

Proti: repetitivnost úkolů; umělá inteligence lidských npc; nerozmanitost misí; multiplayer

+13
  • PC 60
První Far Cry patří mezi mé nejoblíbenější FPS. Dvojka mě i přes zajímavý vizuál a atraktivní zasazení zklamala, protože to byla jedna velká nehratelná frustrace a trojce jsem se proto vyhýbal jako čert kříži. Obzvlášť, když na tom zase dělal Ubisoft, který poslední roky prakticky neumí udělat opravdu zábavnou negenerickou hru.

A hle, 23 hodin v tahu a já zakončil své ostrovní putování a místy se i slušně bavil. Nejdříve ale trocha kritiky. Dost mě štve ten trend cpát za každou cenu openworld tam, kde být nemusí. Ubisoft sice umí udělat pěknou mapu (což se ale výjimečně o souostroví ve Far Cry 3 moc říct nedá), ale už neumí zaplnit ji smysluplnými a zábavnými aktivitami. Lovecké mise jsou fajn nápad, ale zabaví jednou, možná dvakrát (ne 20x), dobývání základen by bylo taktéž fajn, kdyby nebyly jak přes kopírák. Tzv. vedlejší mise označené modrými vykřičníky jsou též dobrý výsměch, odfláklost z nich přímo čiší. Nejenže pro ně Ubi neumí napsat nějaký smysluplný děj, ale on tam rovnou nasází hrstku primitivních - "dojdi, na místě podrž E a přines" úkolů. "Já vám nevím, ale tohle má být hra, která dostává od každého druhého uživatele 85+%?" říkal jsem si.

Naštěstí tu však máme docela slušnou hlavní dějovou linii, která má pár dobrých momentů a nebýt roztažená do 23hodinové herní doby, působila by mnohem kompaktněji. Postavy jsou správně pošukané, na celém souostroví krom hlavní party není prakticky nikdo normální. Nicméně po stránce designu jsem na žádnou vyloženě bomba misi nenarazil. Hra se pořád drží konceptu otevřeného světa a je jím do jisté míry omezovaná. Zatímco lineární střílečka zpravidla solí jeden vyhrocený moment za druhým, tady jsem nedostal žádnou opravdu dlouhou a propracovanou misi.

Samotná hratelnost je ale fajn, pocit ze střelby je velmi dobrý a je potřeba i trošky taktiky, obzvlášť ze začátku. Prozkoumávání ostrova taky na chvíli zabaví a prvních pár hodin jsem měl i pocit, že si konečně zase po dlouhé době užiju Ubisoftí hru. Bohužel čím déle jsem Far Cry 3 hrál, tím více jsem si všímal omezené variability a stále stejného vzorce, který Ubisoft aplikuje na všechny své současné hry a v tom momentu jsem se začal nudit.

Jako další věc bych vypíchnul dvojici ostrovu, mezi jejichž kvalitou zpracování je docela propastný rozdíl. Zatímco ten první vypadá na oko moc hezky, ten druhý je dost prázdný a co víc, na oko odpudivý. Ani jeden ale neobsahuje žádné dechberoucí lokace. Jen samou džungli, sem tam nějaký ten chrám, vesničky, potůčky a kotel nasraných tygrů. Pořád to samé dokola.

Abych to nějak uzavřel. Far Cry 3 jsem si zahrál a nenudil jsem se. To je ale všechno. Nic jiného jsem si za těch 26 odehraných hodin neodnesl. Pár procent přihazuju za slušný coop mód. Celkem tedy 60%.

Pro: v zásadě chytlavá hratelnost, pocit ze střelby, slušně navržené hlavní mise, zábavné postavy (hlavně Vaas), flashbacky a snové sekvence

Proti: zbytečný openworld, vše je striktně lineární, lobotomizace hráče všemožnými ukazateli a zjednodušeními (immersive gameplay = 0), slabý design a odfláknuté vedlejší aktivity, celý druhý ostrov od designu až po zbytečné natahování příběhu

+23
  • PC 85
Na Youtube som sledoval Far Cry 4 a Far Cry: Primal. Tak ma napadlo: "Prečo si nezahrať Far Cry 3?" A dosť ma to potešilo, kedže na vyššie spomenuté Far Cry hry nemám výkonný notebook.

Príbeh sa odohráva na Rook Islandu, v tropickom prostredí. Hlavný hrdina Jason na ňom stroskotal so svojou partou kamarátov a teraz ich musí zachrániť. Príbeh sa mi veľmi páčil, lebo nebol krátky ani dlhý. Vedľajšie postavy boli výborne nadabované a každá postava mala správny charakter, ktorý k nej sedel. V hre boli aj halucinogénne sekvencie z ktorých by sa vám aj doma trochu zamotala hlava. Vedľajšie misie, ktoré mali svoj krátky príbeh ma zaujali, aj keď pár ich bolo o ničom. Dosť sa mi páčili mini misie, kde ste mali niekoho zabiť nožom, uloviť nejaké zvieratá alebo doniesť na vozidle zásoby za určitý čas. Ale mohli ste si aj zahrať poker, zahádzať si nožmi atď. A to nehovorím o zberateľských predmetoch, ktorých tam bolo neúrekom veľa. Fantastický bol aj strom schopností, ktoré keď ste si odomkli za body tak ste dostali tetovanie.

V inventári ste mohli mať štyri zbrane, a mohli ste si vyberať z vážne veľkého sortimentu. A keď ste sa dostali na južný ostrov tak sa vám zväčšil o desiatku zbraní. Crafting systém bol dobre prepracovaný a každú úroveň nejakého vaku ste museli craftiť pomocou zvieracej kože. Injekcií bolo podľa mňa až priveľa, kedže som používal najviac iba 2 injekcie. Dobývanie stanovísk bolo pre mňa super, aj keď pre niekoho to môže byť repetetývne, pre mňa to bola výzva každé stanovisko dobyť vždy iným spôsobom. Dostať sa na vyhliadkové veže bolo zložité, čo bolo fajn, ale niekedy to bolo až prehnané, kedže raz na jednu vežu mi trvalo dostať sa aj 30 minút, lebo mi tam zavadzala jedna tyč. Ovládanie je veľmi jednoduché a ľahko sa ho naučí aj škôlkar.

Grafika bola fantastická. Prostredie, postavy, zvieratá boli dobre prepracované. Ale miestami boli v hre menšie ale vtipné bugy, ktoré mi ani nevadili.

K soundtracku nemám čo povedať, proste top. Hlavne pesnička Make it Bun Dem pri misii keď ste s plamenometom pálili mariuhanu je naj.

Do hry si môžete za Uplay body dokúpiť krátku bonusovú misiu, ktorá je podľa mňa úplne zbytočná. Ale za 20 Uplay bodov, prečo nie?

Takže finálny verdikt je že táto hra má všetko čo by každá hra mala mať.

Pro: Príbeh, postavy, grafika, soundtrack, vedľajšie questy, schopnosti, ovládanie...

Proti: Menšie bugy, bonusová misia, až priveľa injekcií.

+22
  • PC 75
Dovolte mi ujasnit jednu věc: Far Cry 3 je přeskinovaný Assassin's Creed (dále jen AC). Musím lézt na věže, tak jako jsem v AC lezl na chrámy či kostely, abych si odhalil mapu. Jenže na rozdíl od AC, ve Far Cry 3 je to celkem nuda. Stačí hledat texturu lana svěšeného z kraje. A pak zmáčknout mezerník. Můžu tiše likvidovat nepřátele jedním tlačítkem. Když se chci schovat, neschovávám se mezi davy lidí, ale v trávě, princip je však stejný. Můžu dělat postranní úkoly, kterých je paradoxně možná víc, než příběhů v hlavní linii - zabíjení lidí, zvířat či různorodé Česká pošta úkoly (najdi a přines). Můžu osvobozovat tábory. Musím vylepšovat zbraně a dovednosti.

Hlavní kampaň ve Far Cry 3 je velmi krátká a herní dobu "zachraňuje" omáčka kolem. Je to jako bych přišel do Dobré jídelny, kde mám za 80 Kč polévku, hlavní jídlo, moučník a čaj. Zní to skvěle, že? Jenže pak vidíte, že polévku přenášejí v desetilitrových bílých plastových kýblech, ve kterých já doma vytírám podlahu. Tuhé maso vám připomene krušné časy obědů na základní škole a o bramborové kaši podobné konzistence vám vyprávěl své zážitky z vojny už váš děd. Všechno je to zalité litrem UHO. Na obalu od moučníku je informace, že pochází z Polska a na hrníčku s čajem je jasně viditelný otisk červené rtěnky. Čaj samotný je ovšem v pořádku.

Já ten oběd klidně sním. Dohrál jsem i Far Cry 3. Je to zábava a zároveň nuda. Chtěl jsem více střílení, více přímočaré akce a ne absolvovat šílený quick-travel fest, abych mohl krocnout divočáky, jen abych unesl více nábojů. Nechci koukat na "return to mission area otherwise mission fails". Chtěl jsem víc Vaase!

Vaas je obrovský klad této hry. Charismatický šílený záporák mě vždy navnadil hrát dál a byla škoda, že umřel tak brzo. Poker s Hoytem byl taky super.

Hru jsem dohrál na 100 %. Splnil jsem všechny postranní úkoly, nalezl všechny skryté předměty, vycraftil vše na max. Byl jsem však zklamán tím, že jsem za to ve hře nedostal skoro nic. Ve hře jsem strávil 21 hodin čistého času. Far Cry 3 bych doporučil si zahrát všem fanouškům Assassin's Creed, se kterým to má společného nejvíc. Holt Ubisoft. Bavil jsem se, ale replayabilita je, obávám se, téměř nulová.

Pro: Pocit ze střelby, možný stealth postup, hezká grafika, charismatičtí záporáci

Proti: velká podobnost s AC sérií, nulová replayabilita, krátký hlavní příběh

+14 +20 −6
  • PC 60
Málokterá hra je tak tupá a dětsky snadná jako FC3:

INSTAL

Hmm, ty zvuky jsou ňáký divný - střelba zní jak z dvou kilometrů, ale přitom se střílí z dvaceti metrů... Grafika je ale super - tývole ta voda.

Dal jsem si to na nejtěžší obtížnost a skryl zaměřovací kříž, že si to dám jako "realistic":

Radar (nedá se vypnout) prozradí vše, co by bylo možná zábava najít - nepřátele, kytky, prachy, munici, všechno.

Ukazatel pozornosti mě varuje, jestli mě uviděl někdo třeba za mejma zádama (o kom třeba nevím, ani že tam je),

naváděcí bod (šipka kam jít) nejde vypnout. Musím se dívat celou hru na tečku, která se navíc často mění po pár metrech, abych jako nebloudil (i když mám mapu a nevypnutelnej radar) - jak pro dementy.

Jo a když zamířím na nepřítele, zobrazí se u něj červená odporná ikona a vidím potom jeho tělo "rentgenově" i za překážkou - no to je jasný - vždyť v té jungli je hovno vidět, že?

Klávesu interkaci je nutno VŽDY držet. Masakr. To je nápad! Ta atmoška - držet enter pro sběr zbraně.

A že zde není autoheal? To je pravda - ještě něco lepšího - respawn bez jakýchkoli postihů. O možnosti teleportu radši pomlčím.

Momentík, tohle vše je tam i na nejtěžší obtížnost? ANO.
A to nic z toho nenjde v nastavení vypnout? NE.

UNINSTAL

Asi jsem spadnul z višně. Co na tomhle vidíte? Grafiku? Vždyť je to (jak) pro malý děcka! Všechno nám hra ukáže, všechno nám naservíruje a na hráči je, aby po place pobíhal jak střevo a kosil blbečky v džípech po desítkách. To je ta zábava, challenge?

60%

Pro: Grafika, prostředí

Proti: Nevypnutelnej HUD (radary, šipky, ukazatele, kraviny), přeplácaná jungle, příliš snadný, velmi brzy stereotypní

+9 +14 −5
  • PC 80
Třetí díl k titulu Far Cry 3 se podle mého názoru velice povedl. Otevřené prostředí jsme mohli zažít již u druhého dílu, ale tropit se džunglí a jen tak si plavat v čistém oceánu byl pro mě zážitek. Nehledě na to, létat na rogalu.

Co se týče dabingu a hereckých výkonů, tak opravdu smekám, hlavně Vaas jakožto první z nepřátel. Určitě bude spadat do mého žebříčku dobrých záporáků.

Hratelnost se opravdu dá naučit rychle, nápaditost v RPG stylu jak vylepšovat své schopnosti, které se potom "vytetují" na levou ruku. Ona pak tak ruka vypadá opravdu hezky.

Já osobně jsem byl se hrou velice spokojen, co se týče dějové linky tak trošku delší by neuškodila, ale naštěstí hra dokáže zabavit na více hodin, díky vedlejším úkolům, nebo hledáním sběratelských předmětů různě po chrámech, nebo pod vodou.

Co musím podotknout a zdůraznit, že mě velice pobavilo, tak to byla krásná hudba v poslední misi z Apokalypsy. :)

Pro: Nádherné prostředí, hudba

Proti: Krátký hlavní příběh

+12 +13 −1
  • PC 85
Začal bych tím, že originální Far Cry jsem nikdy nehrál. V roce jeho vydání můj počítač zkomíral u takových kousků jako NOLF, Medal of Honor AA, Call of Duty, RTCW apod. Později jsem se s novým železem dostal až k Far Cry 2, který se mi po grafické i příběhové stránce líbil, ale nedokázal jsem přejít přes fakt, že se na křižovatkách/stanovištích/whatever stále respawnují nepřátele. Hru jsem nikdy nedohrál... A tak plynul čas...

Far Cry 3 se zjevil na Steamu za pár "éček," a tak jsem neváhal a tento, podle všemožných recenzí, klenot zakoupil. A ono to skutečně fungovalo. Od začátku, kdy projdete výukovou misi jste uvedeni do otevřeného světa plného jak dobrodružství z hlavní dějové linky, tak menšího z postranních úkolů, které se hodí na expování.

Čtu zde nějaký výtky, že onen Open World není až zas tak opened. Je to jako série GTA. Pokud jste v misi, je splnitelná jedním, možná dvěma způsoby. Tak je tomu i ve Far Cry 3. Mezi misemi se můžete projíždět, osvobozovat vysílače, stanoviště, hledat jeskyně s poklady, stahovat zvířata a vylepšovat svou výstroj (ty poslední kousky jdou dokončit výhradně díky loveckým misím).

Hlavní dějová linka mě do sebe vtáhla jako zvědavost Alenku do díry za bílým králíčkem. Jedná se o velice povedený příběh plný zvratů a hráč se cítí odměňován jeho vývojem. Z rozmazleného spratka se stáváte bojovníkem kmene, který vás přijme poté, co dokážete totéž, co praví legenda. Vaas, tomu nevěří, Vaas je na drogách, Vass je na Die Antwoord. K příběhu mám jistou výtku: Po zabití Vaase, který se celou dobu tváří jako největší záporák, ikdyž je zpočátku jasné, že je pouhým sidekickem nějakého mocnějšího muže, již hra měla poloviční, ne-li nižší tempo. Ze zabití Hoyta jsem necítil žádné uspokojení, stejně tak z rádoby rozhodnutí hráče popravit své kamarády nebo zůstat se Citrou.

Verdikt: Konečně pořádná akční hra po dlouhé době, kde máte pocit odměnění za odvedenou práci a pocit svobody. Komu se to nelíbí, může si zahrát Assasin's Creed, které ho povede za ručičku jak matka malé děcko do školní lavice.

Pro: Zvraty v příběhu, svoboda pohybu, délka hry

Proti: Příběh graduje, aby nakonec silně upadl

+15
  • PC 75
Začnu tím co mi na hře vadí:

Otravný prvek č. 1:
neustále na vás bliká upozornění, že jste objevil novou kytičku, zvířátko, vozidlo atd. Všudypřítomná "encyklopedická stíha" vás provází celou hrou a musíte pracně odklikávat všechno, co jste objevili, aby vám dal žlutý vykřičník pokoj. Samozřejmě pokud zemřete a hra se vám načte do místa, kde kytičku ještě neznáte, vybafne na vás vykřičník po jejím nalezení znova...

Otravný prvek č. 2:
Save systém, během misí se nedá savovat, hra vás nenechá odejít když potřebujete a mimo mise nemá automatický autosave, takže pokud dvacet minut běháte po ostrově a zemřete, nic, co jste udělali se nestalo...

Až na tyhle dvě věci jsem byl hrou nadšen. Pestrý, živý, krásně nadesignovaný ostrov pěkně šlapal i na mém podprůměrném notebooku. Akce je skutečně adrenalinová a nabízí i filmové zážitky, např. když sestřelíte řidiče džípu a celá posádka sletí i s autem ze skály, dále létání rogalem, plížení se do nepřátelských teritorií, výbuchy, lov zvěře. Všechny tyhle věci ve hře fungují skvěle a zabaví.

Další věc, co se dá na hře určitě vyzdvihnout je arsenál zbraní, vyskytují se zde i chuťovky jako plamenomet, granátomet, ale mou nejoblíbenější byl stejně obyčejný luk, který umocňoval survival akci v dřungli.

Méně vydařený je už příběh, který začíná snahou o záchranu přátel, ale zvrhne se v přeměnu hlavního hrdiny na ultimátní mlýnek na maso. Myslím, že by hře slušel komornější přístup. Na druhou stranu oba dva hlavní záporáci Hoyt a Vaas se povedli a jsou správně vyšinutí.

Celkově jde o velmi podařený kousek se zábavnou hratelností, dobře zpracovanou střelbou i arkádovým jízdním modelem, nedokonalost herní omáčky však zamrzí.

Pro: Akce, ostrov, optimalzace - grafika

Proti: Příběh, save systém, encyklopedie

+12
  • PC 85
Reklamnú kampaň mala hra tak lákavú a natrieskanú, že sa na to nedalo netešiť. Nalákali ma hlavne hrané krátke filmy (kto nevidel tak odporúčam), ktoré ukazovali vo veľkej miere herného záporáka Vaasa a bola to zábava!

Herný začiatok ukazuje hrdinov ako sa dostali na ostrov, ako ich zajal Vaas a ako sa vaša postava dostala na slobodu. Run Forrest, run!!! Tým sa začína pestrofarebná, dlhá, zdrogovaná a zábavná akčná cesta, na ktorej sa z ustráchanej ovce stane lev.

Ostrov je veľký, pestrofarebný a celkovo veľmi pekný. Bavilo ma len tak blúdiť, bojovať, obsadzovať, zbierať, loviť, hrať poker a zažívať množstvo nečakaných situácií. Práve tie sú hnacím motorom hry. Sú to scény, ktoré si vytvoríte počas hrania sami a je to vhodný protipól naskriptovanému hlavnému príbehu, ktorý je podobný sérii Call Of Duty. V hre som zažil množstvo nezabudnuteľných zážitkov a to, čo som mal na prvom Far Cry najradšej - úvodných pár levelov s veľkou volnosťou na tropickom slnečnom ostrove. Tak to tu mám v celej hre! Bavilo ma to jednoducho neskutočne. Ostrov je možno až príliš preplnený a nemáte veľmi kľud sa len tak nerušene túlať. Častokrát pri ceste stretávate nepriateľské hliadky alebo veľmi útočné zvieratá. Nemal som s tým však žiadny problém a tie časté boje ma bavili. Možno za to môže tá sloboda, kde si môžete vybrať ako a čím koho a čo zabijete, kde môžete zdrhnúť a pred presilou skočiť z útesu a odplávať. Jednoducho tá bohatosť otvoreného krásneho sveta bola fajn.

Čo už je horšie, je hlavný príbeh. Príbehovo je to naozaj veľmi slabé, Vaas (najzaujímavejšia postava v hre) sa mohol objavovať aj častejšie a druhý ostrov už neponúka takmer nič zaujímavé a aj jeho prevedenie mi prišlo nejako bez nápadu.

Hra obsahuje aj coop, ktorý však velmi zábavný nie je a oproti single hre ponúka veľmi ohraničené prostredie bez nápadu. Multiplayerové boje ma bavili aj vďaka československému turnaju, kde som z nejakých 150 ludí skončil na 2 mieste :)

Celkovo som v hre nahral okolo 100 hodín, polovica single a polovica turnaj a nebyť horšieho hlavného príbehu a nudnejšieho druhého ostrova, tak by to bolo maximálne Maximusovo hodnotenie.

Pro: Pekný a bohatý herný svet, zvieratá, zábavné situácie vytvorené hráčom alebo náhodou :), Vaas, zábavné prestrelky, erotika

Proti: Horší hlavný príbeh, pár blbostí, druhý ostrov

+22
  • PC 90
I přesto, že jsem si Far Cry 2 dlouho neužíval z důvodu absence jakékoliv motivace hrát dál, zkusil jsem dát této herní značce další šanci. A herní světe div se, z třetího dílu Far Cry se vyklubala jedna z nejlepších FPS akcí co jsem kdy hrál.

Alfou a omegou je totiž příběh. Intro s následným útěkem totiž pumpuje adrenalit dosti vysoko a když přijde řeč na to, že kamarádi jsou bůhvíkde, v bůhvíjakém stavu a bude je potřeba zachránit, začnou se dít věci. O motivaci je tedy postaráno a pokud náhodou poleví ve své síle, přijde se připomenout sympatický mladík s čírem jménem Vaas a jeho neméně sympatická parta a hlavní hrdina opět začně vidět rudě.

Otevřený svět je vizuálně atraktivní, různorodý a přímo stvořený pro ideální dovolenou s přáteli. Nebo pro malou osobní válku proti samozvaným vůdcům. Odhalování mapy světa odstraňováním rušiček z věží je zajímavým zpestřením, ikdyž výstupy na některé věže na druhém ostrově dokáží docela potrápit. Bavilo mě i osvobozování táborů, jelikož je zde prostor pro lidovou tvořivot. Jednou si člověk chce nabrat XP body za osvobození bez detekce, jednou nechá tuto práci na rozzuřeném mědvědovi nebo varanovi a jednou jen vypne alarm a nastraží pár min. Tvrdším oříškem jsou potom těžkooděnci, které však lze po zpřístupnění skillu také pěkně zezadu polechtat kudlou na zátylku.

Smrt číhá všude, a tak nebylo vyjímkou, když jsem si šel obhlédnout nepřátelský tábor, že jsem cestou potkal leoparda, psy nebo hada. Tohle totiž jen přispívá k parádní atmosféře ostrova a pocitu nejistoty téměř na každém kroku. Ochráncům zvířat by se asi nelíbilo ono vyrábění peněženek, pouzder a dalších udělátek ze všech možných zvířat, ale doba je zlá a nákupní centrum nikde.

Samotné craftování stříkaček a dalších udělátek je sice také zajímavé, ale osobně jsem nakonec využíval jen stříkačky na léčení a na lov zvířat. Pár těch důležitých ostatních jsem měl v zásobě jen pro případy, kdy by došlo na nejhorší. Většina misí se dá v pohodě zvládnout bez těchto prostředků a s téměř základním zbraňovým vybavením. Určité mise sice představují docela výzvu, ale nejde o nic, co by zkušenější player FPS akcí nezvládl. A jelikož ekonomická stránka ve hře není úplně vyvážená, tak jsem chodil po džungli s kapsami plnými peněz a cetek a s nejlepším možným vybavením, co bylo v té chvíli k dispozici. To je možná jediný jasně viditelný nedostatek hry, přičemž ale nijak neovlivňuje samotnou hratelnost.

Postava Jasona projde v rámci celého příběhu velkou proměnou, kterou sledují i někteří jeho zachránění kamarádi. Díky několika flashbackům se hráč dozví i něco z jejich minulosti a může si tak tvořit vztah k jednotlivým postavám. Zajímavým aspektem příběhu jsou i psychorituály s Citrou, které jsou součástí "cesty bojovníka Rakyat". Holt pro záchranu přátel je potřeba udělat a obětovat mnohé, ale při závěrečném rozhodnutí jsem zůstal "starým dobrým" Jasonem.

Far Cry je výbornou hrou, která nabídne komplexní herní zážitek s mnoha vedlejšími questy a minihrami. Kromě oné ekonomiky jsem nezmiňoval ani žádné zásadnější chyby, protože jsem je zkrátka nenašel.

Pro: příběh, herní svět, grafika, variabilita hlavních misí, rychlé cestování, lovení, soundtrack

Proti: nevyvážená ekonomika ve hře

+17
  • PC 90
Jedna z těch nejlepších z tzv. Open world akčních her, které jsem doposud hrál a i několikrát dohrál. Po druhém dílu jsem této sérii už moc šancí nedával, protože Far Cry 2 mě zklamal a nevydržel jsem jej hrát déle než pár hodin. U třetího pokračování mě naštěstí náš úhlavní hrdina, tak padouch Vaas i další vedlejší postavy baví a příběh je jednou z hlavních věcí proč se ke hře rád vracím. Přímo úžasně je vyzobrazena změna charakteru Jasona, který začíná jako pacifistický turista, který by mouše neublížil a končí jako vražedná mašina. Doporučuji zahrát i s datadiskem Ztracené Expedice :)

Pro: Story, Živý svět jungle, Dabing, Kooperativní multiplayer, Soundtrack

Proti: Uzavření příběhu je prapodivné, Odbyté nakupování a inventář, Souboje v interiérech

+20