Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Everything

21.03.2017
21.04.2017
10.01.2019
kompatibilní
50
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Vesmír značného rozsahu a různé třídy organismů v něm. Jeho procedurálně generované variace hráče zasazují do kůže jedné z vybraných entit s možností svobodně měnit perspektivu skrz převtělování se do těch ostatních. Ovladatelné je naprosto vše: zvěř, rostliny, okrasné předměty, potraviny, budovy, ostrovy, bakterie, planety či rovnou celé hvězdné soustavy. Každá z těchto částí je svébytným středem vesmíru, žádná z nich není přespočetná. Od první do poslední disponují možností družit se, zpívat a tančit. Tyto organismy se postupně ukládají do přístupné encyklopedie, v níž je možné okamžitě utvářet nové exempláře z tříd v ní již obsažených.

Everything má být osobitým simulátorem koloběhu života. Úsporná grafická stylizace a nadsazené měřítko objektů dává na srozuměnou, že snahou není zachovat věrohodnost. Technické omezení rovněž zapříčinilo, že se různé druhy zvěře či objektů namísto předpokládaného pohybu úsměvně kutálejí. V případě, že hráč vytrvá po delší dobu v nečinnosti, přebírá adaptabilní umělá inteligence kontrolu nad ovládáním a v určitém smyslu je schopna hru sama dokončit.

Při různých příležitostech provází nahrávky Alana Wattse, propagátora východního myšlení, jehož komentář souzní se smířlivou povahou hry. Krom něho tvůrcům při psaní textů posloužili jako inspirace Arthur Schopenhauer, Ralph Waldo Emerson, Marcus Aurelius a Seneca. Soundtrack složil Ben Lukas Boysen, vystupující především jako Hecq, a Sebastian Plano. Autor David O'Reilly, známý mimo jiné díky své spolupráci na vysokorozpočtovém filmu Her, svůj druhý výstřední projekt zafinancoval pomocí výdělku ze své předchozí hry (aplikace) Mountain. Everything je jejím duchovním nástupcem.


Poslední diskuzní příspěvek

@Zx Atari (21.10.2019 00:34): Jen tutorial trval nějakou dobu (30 minut?), pak už to je zcela otevřené a na tobě (nebo na AI). Takže ještě to zkus, je to lepší s odehraným časem, kdy vidíš kolik toho David O'Reilly nakonec zvládl zakomponovat.

A pohyb je myslím jasný trademark (a také logický krok při počtu věcí), ten byl schválně ukázán ve všech trailerech :)).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Everything je ten typ hry, která působí lépe na papíře než při samotném hraní. Do jednoho giga se opravdu vše nevejde, a tak je činnost redukována na zenové vnímání průběžných transformací a občasného toku myšlenek popularizátora filosofie Alana Wattse (například můžete zaslechnout i zde). Udiví vás však míra detailů, kdy se od parazitů dostanete až k vesmírným tělesům, a jednou jste třeba stan a podruhé zase menší ostrov. V kombinaci s myšlenkou hry jde určitě o zajímavý zážitek, který je umocněn mírou individuálního pohlcení ve zvláštně minimalistické redukci světa.

Zda to stačí je otázkou, jako hra se Everything hodnotí velmi špatně, jako relativně interaktivní prezentace už lépe.

Pro: zpracování, nápad

Proti: repetivní

+24
  • PC 40
Tak tohle jsem v herním průmyslu ještě nezažil. Graficky na úrovni grafiky z dob TNT Riva 2, myšlenkově ale hlubší, než Mariánský příkop. Začínáte jako buňka, pokračujete přes krávu a pak se vtělujete do všehosi, co je živé, ale i neživé. Takže jsem postupoval a přes kámen se dostal ke stromu a tak dále, až to začalo mít úplně absurdní náhled. Chápu, že z filozofického hlediska to má svoje nepatrné kouzlo. Hrou provází myšlenky pro mě neznámého filozofa Alana Wattse a musím se přiznat, že jsem neměl jedinej důvod, abych se nad nimi zamýšlel. Leč bych vlastně mohl. Tedy v případě, když bych hru vnímal jako prostředek pro východní filozofii a nedopejkal si v troubě bůček, který mi tu nirvánu připraví dřív, než výsledek této hry. Úlet, nad kterým jsem celou dobu hraní, jenom kroutil hlavou. Myšlenku má, ale na počítačovou hru podle mě nehratelné.

Pro: Hra obsahující nejvíce filozofických myšlenek na pixel čtvereční.

Proti: Až moc duševno, až moc filozofično...ale málo čehosi, čemu se říká hratelnost.

+11 +12 −1