Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Everything je ten typ hry, která působí lépe na papíře než při samotném hraní. Do jednoho giga se opravdu vše nevejde, a tak je činnost redukována na zenové vnímání průběžných transformací a občasného toku myšlenek popularizátora filosofie Alana Wattse (například můžete zaslechnout i zde). Udiví vás však míra detailů, kdy se od parazitů dostanete až k vesmírným tělesům, a jednou jste třeba stan a podruhé zase menší ostrov. V kombinaci s myšlenkou hry jde určitě o zajímavý zážitek, který je umocněn mírou individuálního pohlcení ve zvláštně minimalistické redukci světa.

Zda to stačí je otázkou, jako hra se Everything hodnotí velmi špatně, jako relativně interaktivní prezentace už lépe.

Pro: zpracování, nápad

Proti: repetivní

+24
  • PC 40
Tak tohle jsem v herním průmyslu ještě nezažil. Graficky na úrovni grafiky z dob TNT Riva 2, myšlenkově ale hlubší, než Mariánský příkop. Začínáte jako buňka, pokračujete přes krávu a pak se vtělujete do všehosi, co je živé, ale i neživé. Takže jsem postupoval a přes kámen se dostal ke stromu a tak dále, až to začalo mít úplně absurdní náhled. Chápu, že z filozofického hlediska to má svoje nepatrné kouzlo. Hrou provází myšlenky pro mě neznámého filozofa Alana Wattse a musím se přiznat, že jsem neměl jedinej důvod, abych se nad nimi zamýšlel. Leč bych vlastně mohl. Tedy v případě, když bych hru vnímal jako prostředek pro východní filozofii a nedopejkal si v troubě bůček, který mi tu nirvánu připraví dřív, než výsledek této hry. Úlet, nad kterým jsem celou dobu hraní, jenom kroutil hlavou. Myšlenku má, ale na počítačovou hru podle mě nehratelné.

Pro: Hra obsahující nejvíce filozofických myšlenek na pixel čtvereční.

Proti: Až moc duševno, až moc filozofično...ale málo čehosi, čemu se říká hratelnost.

+11 +12 −1