I legendární adventurní série můžou mít momenty, kdy se trošku unaví a zeslábnou. A ano, Escape from Monkey Island je přesně ten příklad, u kterého na rovinu říkám, že když bych Opičí ostrov neměl v letošní výzvě, vůbec bych se do ní nepouštěl.
Tahle hra to se mnou neměla jednoduché. Setkal jsem se s ní vlastně v demu už tenkrát před mnoha lety. A už tenkrát před mnoha lety se mi ta 3D grafika strašně nelíbila. Zvyklý na klasickou ručně kreslenou 2D grafiku jsem nějak měl problém přijmout, že by se adventury měly ubírat tímto směrem, a tak jsem jí obratem zapřel a dlouho o ní nechtěl ani vědět. A to i přesto, že přesně v té době, kdy tato hra vyšla, se mluvilo o tom, že adventura jednou pravděpodobně bude mrtvý žánr.
Naštěstí se tak ale nestalo. Během hraní této hry jsem ale tu dobu těžce proklínal. Nechci a ani si nedovolím říct, že by Escape from Monkey Island nebyla dobrá hra. Jen má natolik rozporuplné ovládání a mnohdy i grafiku, že je těžké na ní nebýt naštvaný. Přitom vše ostatní se absolutně povedlo. No, ještě aby ne, když za ní stojí tak legendární studio, jako je LucasArts.
Jen teda nechápu, koho napadlo, že se hra nebude ovládat myší. To ovládání, to je prostě totální peklo. Snažil jsem si ho nastavit podle sebe a stejně jsem to nevymyslel. Po celou délku herní doby jsem si to pletl, motal se v prostředí jak bába na tržišti a modlil se ke každému dalšímu posunu, abych dospěl do finále. Přitom hudba fantastická, dialogy mega vtipné, dabing tradičně povedený. A když se do toho prostředí zakoukáte, tak některá pozadí a momenty jsou krásně malebné. Nicméně v kontextu s 3D postavami Vás to vždycky vrátí do reality stejně tak, jako když skončí dialog a vy se budete muset hnout z místa.
Z tohoto úhlu pohledu je hra absolutně rozporuplná. Vlastně nevím, jestli jsem se setkal s jinou adventurou, která měla tak extrémně zparchantělé ovládání. Přitom příběhově je to tady vlastně tradičně top a bavilo mě to od začátku do konce. Pokud tedy překonáte prvotní nechutenství, budete spokojeni. Hlavně tedy za předpokladu, že jste fanoušci série. Jinak v dnešní době asi nemá ani smysl takovou hru pouštět.
Tahle hra to se mnou neměla jednoduché. Setkal jsem se s ní vlastně v demu už tenkrát před mnoha lety. A už tenkrát před mnoha lety se mi ta 3D grafika strašně nelíbila. Zvyklý na klasickou ručně kreslenou 2D grafiku jsem nějak měl problém přijmout, že by se adventury měly ubírat tímto směrem, a tak jsem jí obratem zapřel a dlouho o ní nechtěl ani vědět. A to i přesto, že přesně v té době, kdy tato hra vyšla, se mluvilo o tom, že adventura jednou pravděpodobně bude mrtvý žánr.
Naštěstí se tak ale nestalo. Během hraní této hry jsem ale tu dobu těžce proklínal. Nechci a ani si nedovolím říct, že by Escape from Monkey Island nebyla dobrá hra. Jen má natolik rozporuplné ovládání a mnohdy i grafiku, že je těžké na ní nebýt naštvaný. Přitom vše ostatní se absolutně povedlo. No, ještě aby ne, když za ní stojí tak legendární studio, jako je LucasArts.
Jen teda nechápu, koho napadlo, že se hra nebude ovládat myší. To ovládání, to je prostě totální peklo. Snažil jsem si ho nastavit podle sebe a stejně jsem to nevymyslel. Po celou délku herní doby jsem si to pletl, motal se v prostředí jak bába na tržišti a modlil se ke každému dalšímu posunu, abych dospěl do finále. Přitom hudba fantastická, dialogy mega vtipné, dabing tradičně povedený. A když se do toho prostředí zakoukáte, tak některá pozadí a momenty jsou krásně malebné. Nicméně v kontextu s 3D postavami Vás to vždycky vrátí do reality stejně tak, jako když skončí dialog a vy se budete muset hnout z místa.
Z tohoto úhlu pohledu je hra absolutně rozporuplná. Vlastně nevím, jestli jsem se setkal s jinou adventurou, která měla tak extrémně zparchantělé ovládání. Přitom příběhově je to tady vlastně tradičně top a bavilo mě to od začátku do konce. Pokud tedy překonáte prvotní nechutenství, budete spokojeni. Hlavně tedy za předpokladu, že jste fanoušci série. Jinak v dnešní době asi nemá ani smysl takovou hru pouštět.
Pro: Atmosféra, soundtrack, dabing, příběh, dialogy, 3D grafika na tu dobu
Proti: Zdebilnění Guybrushe, místy ovládání