Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (28.11.2023 08:46): " ze převedou nějaký poslední build do offline podoby mi přijde naivní "
Njn, je to naivní, ale jedna z těch věcí co kdysi slibovali. A ono to ani nemusí být offline, hra jede p2p, moc resources na serveru nesežere, takže ten by se dal provozovat i komunitně.
@AlieN (28.11.2023 02:14): To věřím ze SC je v mnoha věcech jinde. Některý videa co koukám jsou úplně mimo běžnou herní realitu :)
Mně přijde ze Elite se blíží ke svému konci. A díky své on-line podstatě to pak bude v háji. Věřit ze to pak udělají tak ze převedou nějaký poslední build do offline podoby mi přijde naivní vzhledem k jejich malé snaze tu hru zlepšovat.

Ale třeba se proberou a přijde jim líto to zahodit, nevím no, nebo třeba budou dělat simulátory jurských parku, na to Brabenův mozek nepotřebuji :)
@Charllize (27.11.2023 20:23): Od té doby co jsem koupil Odyssey... jsem to stejně vůbec nehrál. Sleduji občas na youtube co se tam mění s updaty, pokaždé si ověřím že zase řeší zbytečnosti místo aby opravili ty největší problémy hry, a jdu zas k něčemu jinému. A přitom tak snadné by to mohlo být... ale evidentně jediné co by hru mohlo dostat do konkurence schopného stavu je teď už jen komunita, kdyby šli současní vývojáři do háje, a uvolnili hru pro modifikace. Krásný sen.

Nebo by je mohl někdo koupit snad. To by pak mohli dodělat třeba i ty interiéry lodí. Hraju teď Star Citizen (ano pořád je to víc tech demo než kompletní hra), a když si vzpomenu na toho designéra Elite co prohlásil že interiéry nechce dělat protože by hráče otravovalo běhat skrz velké lodě... toho dementa bych nejradši přivázal k SC ať si litá s Carrackem nebo Hammerheadem (zhruba lodě jako Anaconda), a při tom mu mlátil hlavou o klávesnici a nepříčetně na něj řval: PODÍVEJ JAK STRAŠNĚ JE TO COOL!
Prej to už skoro nikdo nehraje. Braben odešel, Odyssey propadák bez launche na konzole. Tvl takhle to dosrat. Přitom ten potenciál …
Budu to muset někdy zas zkusit, jestli to fakt stojí už za hovno :)
Nakonec bude king barvičková NMS. Já když tam vidím jak tam někdo lítá na přerostlý mouše a všichni tam pobíhaji v těch cringe pláštích tak se mi nechce věřit ze může jít o seriózní věc :)
Nakonec si nainstaluji ten Rebel Galaxy Outlaw a možná udělám nejlíp ..

Edit: 3300 lidi na steamu hraje Elite, to není zas tak málo..
@AlieN (23.07.2023 22:58): To jsi hodnej no :)
Já potom co oznámili ze konzole mají smůlu jsem to smazal a dělám ze ta hra už neexistuje. Velmi mně tím zklamali a Frontier u mně zapadnul k nespolehlivým firmám. Jako chápu ze nejsou schopný to udělat na ps4, ale proč ani PS5 a XSX mi hlava nebere. Fakt jsem od nich nečekal ze udělají takovouhle čůrákovinu.
Takže nemám nic pořádnýho v tomhle stylu co bych mohl hrát. NMS mi nesedí, a šidítko typu Rebel Galaxy Outlaw to moc nahradit nedokáže. Starfield zatím nemám na čem hrát. Je to bída :(
@Charllize (23.07.2023 19:23): No to píšu právě kvůli tobě, aby ti to nebylo líto :D

Osobně mě takovéhle fuckupy tak odrazují, že se asi jen na chvíli proběhnu kolem svých lodí, už jen ten Chieftain je z téhle perspektivy impresivní a co teprve Anaconda a další které teď mám spolu s Carrierem někde v Colonii... a pak to zase smažu a prostě počkám na Starfield.
Rozhodl jsem se že 6€ už je snesitelná cena za Odyssey, a po upgradu grafické karty už mi snad i pojede, tak jsem ho nainstaloval... a hned se skoro poblil z absolutně nefunkčního anti-aliasingu. V Elite nikdy nebyl nijak dobrý, ale tady na stanicích je to ještě úplně jiný level, půlka obrazu při pohybu bliká. Je šílené že ta hra tohle má horší než snad i o dvacet let starší tituly... a co je ještě lepší, po rychlém googlení jsem zjistil že Frontier právě před pár dny oznámili že tenhle statisticky nejvíc kritizovaný bug vůbec nehodlají opravovat. No bravo.

Btw AA tu tedy de-facto funguje - ale jen když se z těch deseti možností nastavení (které vypadají zhruba stejně) vybere ten nejvíc old-school brute force supersampling na maximální úroveň, který sestřelí fps z 50+ do jednociferných hodnot.
@AlieN (15.08.2022 12:08): No já to při startu hrál a ta hra byla jen kostra co vzasade stala dost za hovno. Bozi byl jen ten vesmír a lodě.
Poradně mne to začlo bavit až když tam zacli cpát novy obsah a upravovat to launch povodni neštěstí. 
Ale třeba mi nikdy úplně nedošel nějaký hlubší význam soupeření těch frakci a povazuju to za blbost a mohlo to být lepší.
Jenže u Elite právě není ani ta jasná vize, a už vůbec ne poslouchání komunity.
Vizi Braben měl, to jo - před dvaceti lety když Elite rozjížděl. A pak i při startu E:D, ten jeho původní koncept byl čistý (a geniální, wtz). Všechny další updaty pak ale byly nepromyšlený a nedokončený bordel, ke kterému se pak navzdory nářkům komunity už nikdy nevrátili aby to dotáhli do konce a pořádně vybalancovali. Až si spoustu úplně základních věcí musela ta komunita dodělat sama. 

Takže pak co-op ve hře sice nějak je, ale vlastně moc ne, pvp boje o systémy to samé, politické frakce stojí za hovno, pvp dogrighty skončily jako demo, spacelegs postrádají zásadní interiéry lodí, engineering je ohavný grind, příběh pár let úplně ignorovali, a tak podobně je to se vším. 

A přitom každá z těchhle featur rozšiřující původní osm let starou hru mohla být úplně boží - to je na tom to nejhorší, že je tu vidět strašlivý potenciál, hra která by už teď dost snadno mohla být jako to co slibuje Star Citizen za deset let, ale prostě na to serou a všechno nechají doděláné jen napůl.       @Charllize (14.08.2022 18:34)
@AlieN (14.08.2022 17:30): Už je starej a chce mít klid, úplně ho chápu. 
Mne nasrali tím zrušením konzolové verze Odyssey. Jinak ve hře kde jsem strávil stovky hodin nemam potřebu Brabena kritizovat. Plno věci mohlo bejt lepších a jinak ale i tak to je pořad jedna z nejlepších her co jsem hrál.

Osobne mám za to ze cely ten problém je v tom ze se dneska příliš poslouchá komunita a hry nemají jasnou tvurci vizi a dochází ke kockopsum kde se snaží uspokojit mrmlani komunit místo toho aby do hry vložili vlastní myslenky. Vůbec bych se nedivil kdyby to byl případ Elite. Na jedné straně Braben s jasnou vizi jak to bude vypadat na straně druhé komunita se svými mokrymi sny, otravnosti, silou vše poslat ke dnu a výsledek je takový jaký je :)
@Charllize (11.03.2022 17:19): Tak Braben opravdu končí - zůstává ve Frontier, ale už nebude CEO.
Těžko říct jestli to nepovede k ještě větší diverzifikaci jejich portfolia a ještě většímu odklonu od Elite, ale popravdě na tomhle už stejně imo není moc co posrat, a naopak to může hodně pomoct. Braben je fosílie a dlouhodobě nechápe jak má live service hra fungovat a totálně neukočíroval game balance.
@AlieN (11.03.2022 16:58): Těžko rict, ale myslím ze Braben radši svoje dítě zasedne a zadusi než ho někomu proda. Možná je i problém ze Frontier jsou celkem velká firma a proste dělají víc her a proste to nedávají. 
Hrat na pc se mi to moc nechce, ale jiná možnost nebude.
Trosku si myslím ze to nejsou schopni doladit tu Odyssey aby na konzolich běžela. Na old genu jim to nejede vůbec a na next genu by neměli 60 fps a schytali kritiku. Ale to je jen moje spekulace. :)
@Charllize (11.03.2022 15:55): Jop. Začalo to být jasné s vydáním Odyssey že Elite jde do prdele, ale i tak mi z tohohle definitivního potvrzení bylo dnes hodně smutno :(

Škoda že to Braben neprodá, třeba Microsoftu kterému by to do xbox live skvěle sedělo, a tam by měli i silnou motivaci konečně začít naslouchat hráčům a hru dál vyvíjet tak aby ji chtěli hrát :/
Tak zastavili další vývoj pro konzole. Odyssey nebude a ani nic dalšího. Bravo, to se Brabenovi fakt povedlo. No nic, pokračovat budu na pc.
@Charllize (11.12.2021 22:16): Ta ukázka mi docela nasadila do hlavy, jak měl od CD Projectu vypadat správnej Cyberpunk. Polovina úspěchu je udělat místo nudných aut vznášedlo. No nic, teď je asi míč na straně Rockstaru/Bethesdy/2K.

Jinak Elite Dangerous plánuju pořád výhledově rozehrát, ale bojím se té časové investice.... rád bych hru s jasným koncem.
@Charllize (11.12.2021 22:02): Jo to rozhodně, lodě jsou komplexitou nesrovnatelné.

Ale když jsem zjistil že nejenže si tam stavím základnu uvnitř mateřské lodi a můžu prozkoumávat rozbité velké lodě ve vesmíru, ale i že když pošlu na nějakou misi střední loď ze své flotily, a ona se mi vrátí rozbitá (a podá o průběhu své mise docela cool report), tak na ní musím sám přistát a vlastnoručně ji zevnitř opravit, tak jsem byl docela mindblown.

Jenže ty lodě taky ukazují jak blbě na tom Elite teď je - lodě a jejich vylepšování jsou tam úžasné, neuvěřitelně komplexní a promakané, můžeš vyrobit mraky různých buildů na míru různým stylům hraní a všechno souvisí se vším... a tohle všechno ve hře bylo od začátku. Pak někdy kolem Horizons přibyli Engineers kteří to ještě trochu prohloubili... a od té doby nic. Ani nové lodě skoro nebyly, natož aby se něco zásadněji vyvíjelo.
@AlieN (11.12.2021 21:57): Tak Frontier nedela jen jednu hru jako Hello Games. A ackoliv mam NMS docela rad, porad to je takova divna hra a nikdy bych ji nad Elite nestavel. Uz jen ten design lodi je jak trabant a Rolls Royce. A zrejme nadesignovat a udelat jednu lod v Elite dalo priblizne stejne prace jako udelat prvni verzi NMS :D
@Charllize (11.12.2021 21:32): No tady to máš všechno dohromady, co by se dalo dělat v lodích ti vyjmenují přímo Braben a další lidé z Frontier - v rozhovorech před vydáním hry. Na tohle už teď kašlou.

Ta hra prostě ztratila směr od toho co na ní bylo a mohlo být opravdu zajímavé, a hlavně ztratila hybnost. Braben rozhodně borec byl, ale v posledních letech? Udělat Horizons stihli za rok, a co vyšlo od té doby, tzn za pět let? Podívej se jak se za tu dobu proměnilo NMS, které dělá desetkrát míň lidí než Elite. A v něm to chození po lodích máš už dávno (samozřejmě ne v podobě jako ve Star Citizen, ale i tak je to dost dobré)
@AlieN (11.12.2021 21:12): No jo, mozna kdyby Braben mel ty bambiliony dolaru jako Roberts chodilo by se i po lodich :)

A nad tim chozenim po lodi jsem taky nedavno premyslel a vlastne by me zajimalo jak moc bych to vyuzival. Asi by zalezelo jestli by tam k tomu byli nejake cinnosti ktery by vyzadovali, to chozeni. Pokud ne a bylo by to jen tak pro okrasu aby ses jednou ci dvakrat prosel po lodi podivat se jak vypada, tak to tam fakt tak uplne nutne byt nemusi :)

A jeste neco ti povim. Ja Elite hraju od jejiho druheho dilu, a proste to je srdcovka. A myslim si ze Braben je proste borec. Jeden z tech dulezitych lidi co neco v hernim prumyslu dokazali a udrzeli se az do dneska. Ja v Elite citim to jeho zaniceni pro vec, proste to tam je, navzdory tomu ze i vidim ruzne monetizace, ustupky, nedokoncene veci atd. Me se ta hra libila i v tom stavu kdy vysla, kdy tam nebylo skoro nic. A jeste jednou pripomenu, Elite Dangerous byla prvni a posledni hra na kterou jsem prispel na kickstarteru :)

Star Citizen samozrejme pusobi uzasne, to se prit nebudu a muzeme byt zajedno :)
@Charllize (11.12.2021 18:38): Interiéry lodí. Což právě souvisí i s tou provázaností - doteď se všechno ve hře točilo kolem lodí a jejich vylepšování, každý tak chtěl od space legs hlavně možnost v nich chodit a přímo v nich dělat věci, vlézt do těch vraků co už dlouho potkáváme na planetách, bojovat v lodích, používat v nich vybavení etc. (a normálně vystupovat, "armstrong moment" lol) A místo toho jsme dostali jakýsi bulletsponge Unreal Tournament který je od lodí úplně odpojený, a možnosti exploration po vlastních nohách které jsou tak malé že prakticky neexistují (tohle mi obzvlášť nejde do hlavy teď po zkušenostech s NMS)

A na výtky pak autoři zareagují že na tomhle dělat nebudou s bizarním argumentem že "byla by to moc velká změna, chodit v lodích by bylo nadlouho, nic to hře nepřidává a nikoho by to nebavilo", čemuž se na fórech smějí lidé doteď. Asi výtahy ve světě Elite neexistují a kolem těch lodí se teď vůbec chodit nemusí.
Se pak moc nedivím že hráči odcházejí do hry ve které můžeš zažít tohle.
@Charllize (11.12.2021 12:22): Co konkrétně myslíš že dají do pořádku? Nové bugy a ujetou hw náročnost věřím že určitě. Ale přirozené herní provázání jádra hry s novou fps částí, a celkově dlouhodobou stagnaci hry?

Firma která o nejžádanějším rozšíření hry prohlásí že ho tam navzdory svým dřívějším slibům nedá, protože by to prý hráče nebavilo, moc důvěry nevzbuzuje.
@AlieN (11.12.2021 11:43): Ty čísla před Odyssey byla podobná, můžeš se kouknout na steam. Nárůst byl v době kdy Odyssey vyšla.

Jako já chápu ze když někoho ta hra štve ze ji nechce hrát, ale vadí mi když lidi hned při prvních problémech s něčím začnou remcat, otočí o 100% zpět a ackoliv tam byli stovky hodin tak je najednou vsechno špatne a odcházejí a píšou hejty. Místo toho aby třeba počkali, Frontier si nemyslím ze je firma co se na ti vysere a neda to do pořádku.
@Charllize (11.12.2021 09:35): U lidí kteří jsou ve hře od jejich začátků (a tím nemyslím E:D ale E), a přímo i vytvářeli její lore protože o ní psali oficiálně vydávané knihy asi těžko půjde mluvit o připosrání při prvním větším problému. Jen se jim nelíbí kam hra dlouhodobě směřuje a Odyssey a průsery kolem jeho vydání jsou pak jen symptom a ne přímo příčina. Je fakt škoda že na tom nedělají lidi s mentalitou třeba tvůrců No Man Sky, kteří by vylepšovali hru mnohem agilněji a poslouchali při tom hráče.

Už před přidáním modu fps střílečka na Elite bylo hodně co kritizovat. Na grind kolem inženýrů se nadává roky... a pobavilo mě že až teď při odlivu hráčů Frontier konečně uznalo že je to možná problém a že se na to v budoucnu možná podívají. Ale s Odyssey to ještě zhoršili.

6000 lidí je pro hru mám dojem víceméně all time low, aspoň ta poslední roky, před Odyssey jich bylo víc... což je bizár, když si uvědomíš že přidání space legs bylo toužebně očekávané, mělo potenciál dostat hru skoro na úroveň Star Citizen a přitáhnout davy dalších hráčů. Jenže oni je přidali způsobem který nikdo nechtěl, který jádro hry prakticky nijak nevylepšuje. No a navíc tím hru dost rozbili.


Z toho co vidím u těch lidí na YouTube tak právě hlavně do Star Citizenu se přesouvají. Ale jsou i nějaké menší nové hry.
@AlieN (11.12.2021 02:26): Spis bych řekl ze zůstanou ti co o hru mají pořad zájem, blbe pro vývojáře samo, jestli tam je nějaký odliv hráčů. Ale zvláštní, alternativ lepších moc není.
Ja třeba nemam v úmyslu tu hru opustit nikdy, dokud to pebezi budu se tam vracet. To ze mají s hrou nějaký problém díky tomu rozšíření neznamená ze hned někam utecu a budu na hru házet špínu, a jestli ti slavni moderi a organizátoři zdrhli je to pro mě spis ostuda a priposrani při prvním větším problému. A nebo jestli to je tak ze tam mají nahraných 10k hodin a proste vyhořeli..IMHO, lol
Ted koukám na steamu ze za posledních 24 hodinu bylo ve hře přes 6000 hráčů, což mi jako nějaký odliv nepřijde, vzhledem k tomu ze v průběhu roku ten počet hrajících byl dost stejný.
Je hrozně smutný sledovat jak hru opouští jeden dlouholetý content creator za druhým. Komunita nejzapálenějších hráčů a organizátorů in-game eventů byla na hře to nejlepší, a ta teď umírá... spolu s celou hráčskou základnou.

Sám jsem Elite už před půl rokem smazal, ale na videa co je v ní nového a zda se aspoň nějak zlepšuje pořád ještě občas s nadějí koukám...
@AlieN (12.06.2021 21:00): Zboznuju když mi při přistání komtrola říká Charlie :) ( hotel alfa )

Pristavam autopilotem, manuálu jsem si užil víc než dost když tam autopilot nebyl a snil jsem o něm. Přistání o tolik pomalejší na auto není, vzlet na auto je opruz .
Ja většinou brzdim dle ukazatele vzdálenosti a vychytal jsem si ten vchod když jde o stanici, někdy to je jak umělec na klavír, fnuk :D
@ZephyrCZ (12.06.2021 20:01): Přesně, je to rychlejší... tedy pokud nepřistáváš v Type 10 a nemáš problém se správně trefit do slotu, který ta loď celý vyplní :D

K ideálnímu brždění - když pominu využívání glitche se Supercruise Assistem, tak nejrychlejší je letět k cíli maximální rychlostí, a ve chvíli kdy ti doletový čas klesne na 7 sekund zpomalit na 75% throttle. Dobrzdíš pak úplně přesně i bez přestřelení a následné loop of shame (ano, tak se tomu říká :D)
Nastavil jsem si na těch 75% klávesu blízko ruky, velmi často používané (obvykle při téhle rychlosti - v modrém poli na throttle - loď nejrychleji zatáčí)
@AlieN (11.06.2021 01:22): Uvidíme, už jsem zkusil chytat i piráty, zatím jasně samé lamy, abychom společně měli stejnou úroveň, ale musím říct, že jeden dogfight, který se nemohl tak nějak stále rozhodnout pomohl ukončil můj kamarád, který se mnou byl na wingu, to když se efektně vynořil s cruisu přímo u nás a začal to do něj šít společně se mnou. Za chvíli byl pirát eliminovaný a my poprvé ucítili něco ve smyslu "Hele, tohle bylo fakt hustý..." :)

Docking computer ignoruji, tak jako automatický cruise (oboje prodáno)... Dockování ručně mi přijde i rychlejší, a z cruise vyskakuji zásadně tak, že daný objekt přestřelím, zbrzdím se rychle průletem těsně okolo a obloukem se k němu během chvíle vrátím a vyskočím do normálního prostoru, rovnou žádám o povolení a jdu na ruční přistání. Ten automat brzdí v cruise snad hodinu a neustálé stání ve frontě v automatu při dockování také moc zábavné není... :)
@ZephyrCZ (10.06.2021 10:10): You're welcome :D
Třeba jednou zkusíš ty jiné metody těžení a budou pro tebe zajímavější, zvlášť jestli najdeš opravdu drahé věci jako diamanty nebo painite... ale hej, cokoli tě baví a přinese ti ty kýžené prachy. Aspoň můžeš procvičovat přistávání (na docking computer se vykašli, nauč se lítat - to je tady největší zábava) :)

@Charllize (09.06.2021 16:16): V ovládání se občas rýpu doteď, snažím se to nějak optimalizovat na myš+klávesnici, ale pořád s tím nejsem úplně happy, zvlášť jak se konečně učím rozumnější combat a bojovat proti broukům, a to je těch tlačítek potřeba po ruce najednou zas nějak víc.
@Charllize (09.06.2021 13:31): Tak já zažil ve startovní zóně dva zamčené systémy. Jeden se po nějakém čase odemkl, druhý je zamčený stále. A protože u něho není napsáno proč je zamčený a jak to odemknout, tak jsem ve stavu že mi to hlava nebere... O to horší to je, že je to startovní lokace. A nováček, jako jsem já, který se pere s tím, že ani neví hromadu základních věcí (a hra mu je neřekne), na uzamčení systému bez vysvětlení kouká kriticky.
@AlieN (09.06.2021 16:10): Hele asi nebyl. Já majoritu času trávil v imperialnim prostoru s vyletama někam do pryč :)

Ja to skenování už taky chápu, ale proste napoprvé jsem to nasrane vzdal. Spolu s tím myslím bylo i to prehazovani HUDu, což se mi taky nelíbilo takže menší rage quit a půl roku pauza :) Jo a myslím ze potom updatu sem měl taky komplet vyresetovany ovládání a k tomu bylo třeba ručně nastavit ovládání toho skenování, takže se toho sešlo moc i na moji poměrně mírnou povahu.
@Charllize (09.06.2021 13:31): Jsi se nikdy nebyl proletět kolem Barnard's Loop? Velice blízko bubble, tam je těch permit locked systémů hromada, prakticky celá Horsehead Nebula jestli si dobře vzpomínám. Možná základna Thargoidů, ze které podnikají invaze na lidi.

Na FSS skenování jsem tak prvně koukal dost zmateně, ale pochopit se to dá pak celkem snadno, a je to docela hezky vymyšlené a komplexní, že teď už jen při zběžném pohledu na pár čárek na skeneru vím co můžu v celém systému čekat a jestli vůbec má smysl tam trávit víc času. Navíc se to prý dá ještě líp poznat po sluchu, což je už hodně velká vychytávka.
Já za celou dobu co to hraju vím jen o dvou zamcenych systémech a to hlavní systémy federace a imperia. Obojí se odemyka zvyšováním ranku u nich. Jinak si nevybavim ze by se mi to stalo.
Ja to začal hrát krátce potom co to vyšlo. Ve hře nebylo nic, natož tutorialy. Plno věci fungovalo úplně jinak než teď. Prvních par let neustále něco předělávali a přidávali. Tutorial přišel až s vydáním konzolové verze, kdy se cely systém hry ustálil.
Si nemyslete ze s tím problém nemam. Mám. Třeba když do hry daly detailní skenování znechucene sem to vypnul pac ani po hodině zkoušení jsem nechápal jak to funguje a na hru pak nesahnul půl roku. Ale proste to tak beru ze ta hra je holt taková.
Treba u serie X je to to same a ta je ještě mnohem složitější, proste tvůrci space sim na tutorialy tak trosku kaslou :)
@AlieN (09.06.2021 10:59): Jo, byl to TheYamiks - teď jsi mě rozesmál, jak jsi podle mého popisu hned věděl koho myslím :D :D To jeho hýkání mi fakt vadilo + některé slovní obraty také mohl vynechat... :D

Díky za Tvé texty, pomáhají mi. Večer opět tedy usednu do kokpitu a pokusím se udělat další krok. Dnes bych také rád už opustil sektor pro začátečníky. Tak uvidíme dál... :)
@ZephyrCZ (09.06.2021 09:56): Hele já ten manuál taky přečetl až po letech (občasného) hraní - dá se bez něj žít a taky jsem zprvu dlouho hru objevoval jen tak trochu chaoticky dokonce i bez yt videí přímo zkoušením věcí v ní (a překonáváním té frustrace - learning curve je tady fakt docela těžká a hra ti toho moc neulehčí. Charlize je blázen že si to pochvaluje, ono to prostě je v tomhle dost debilní).
Ale je to old school flight sim, u těch bývaly tlusté papírové manuály holt vždycky.

Limpets musíš nakoupit právě v tom oddíle Advanced Maintenance->restock ve stanicích. Těžba pak probíhá tak že laserem dostaneš z asteroidu surovou rudu, tu ti limpet přinese do lodi (Limpet Controller je jako každý jiný přístroj v lodi - na pravém panelu mu nastavíš čím a v jaké skupině ho chceš ovládat), rafinérie ti ji když jí máš dost zpracuje na hotové zpeněžitelné materiály, a ty se uloží do volného místa v Cargo Racku. Funguje to vlastně docela logicky a přirozeně. Když to píše že rafinerie je plná tak to znamená že se snažíš v ní zpracovat moc různých druhů materiálů najednou - prostě vyhaž ty které nechceš a zpracovávej jen to co má větší cenu. A nebo si kup větší rafinerii.
Můžeš jak jsi zkoušel sbírat věci z vesmíru i napřímo do lodi bez limpets, ale to je fakt oser a nouzovka hodící se jen když v combat lodi potřebuješ sebrat třeba jednu věc co vypadne ze sestřeleného nepřítele.

Taky můžeš místo opalování asteroidů laserem ty asteroidy rovnou celé vyhazovat do vzduchu (deep core mining), to je větší sranda, ale je to zase s pár kroky a potřebnou výbavou navíc.

"projev zdrogovaného hloupého puberťáka" Hej! Yamiks je v pohodě! :D On o hře uvažuje dobře, akorát to schovává pod hromadu hodně excentrického pubertálního humoru... ale jinak je mi tenhle týpek z Litvy sympatický :D Ale jeho videa jsou spíš analytické kritiky, než rady. Návody má dobré "EDTutorials by Exigeous"

"Security Permint Required" - těch je ve hře minimum, většinou rozsáhlejší oblasti ve kterých autoři plánují dál rozvíjet příběh, a v civilizaci pak sem tam ojedinělý systém který si uzamkla nějaká frakce a dostaneš se do něj když se s ní zkamarádíš. No a ta tutorialová oblast, kterou prostě už neřeš - krom ní se ti nikdy nic nezamkne.
@Charllize (09.06.2021 02:02): Pochopím, že se tutorial mise ve hře dělali v době, kdy limpeti nebyli k dispozici, ale autoři by tohle měli jednoduše reflektovat a updatovat. V tutorial misi se naučím střílet laserem do šutru a sbírat ty šutry mnohatunovou lodí tím, že na ně nalétávám. WTF? Ale už tam není nic o tom, jak to zpracovat v rafinerii, jak si oskenovat pásy aby člověk věděl kde co je apod. Uživatelské peklo.

To samé ty zamčené systémy. Prostě tam lítám (vše navíc sektory pro nováčky), naberu si v jiném systému úkoly a najednou koukám, Security Permint Required a šmitec. Teď už tam nesmíš milej hráči, páč potřebuješ povolenku. Ale jakékoli vysvětlení? Náznak? Něco? Nic. Jedno velké nic ve formě vztyčeného prostředníčku hry směrem ke mě. Ani na netu jsem nenašel žádné řešení. To je jako kdyby mi někdo řekl, že mohu něco někam odnést, v rámci obchodu za to dostanu peníze, ale když bych se tam chtěl dostat, vypadala by situace asi takto.

Týpek bránící vstupu do cílových dveří: Přístup zakázán
Já: Fajn, a proč?
TBVDCD: Přístup zakázán
Já: Dá se tam dostat nějak jinak?
TBVDCD: Přístup zakázán
Já: Mohu někde získat povolení ke vstupu?
TBVDCD: Přístup zakázán
Já: Hele, jestli mi neřekneš jak to změnit, nebo co s tím udělat, tak to zboží tady zahodím a odcházím!
TBVDCD: Přístup zakázán

To je tak těžké tyhle věci propojit? Pokud tedy potřebuji Security Permint Required, tak aby kromě lakonické věty u toho byla třeba i druhá, která by řekla, o co vůbec jde? Proč se najednou systém zamkl, i když poslední tři dny jsem tam byl jako doma a pouze korektně obchodoval s legálním zbožím?

@Charllize: Tohle není přirozená selekce hráčů, tohle je amatérismus. Ano, když do toho proniku, tak to asi bude super zážitek. Ale já fakt nechci, prostě nechci, trávit s hrou na liště a s Chromem, kde mám otevřeno 12 záložek, ve kterých hledám různé věci, každý večer. A můj včerejší herní večer takto přesně vypadal. Kompletně celý. A stejně jsem se nedozvěděl nic, co by mě posunulo.

Hra mi na Steamu tedy vesele odpočítávala jak dlouho v ní trávím času, ale já v ní nebyl. Já hledal všude možně jak těžit. Co znamená zamčený sektor jen tak bez důvodu. Proč mám limpety 0/10 a jak to naplnit? A narazil jsem na YouTube na hýkajícího týpka, který u těžby asteroidů pomalu masturboval, Další pán mluvil tak, že jsem u toho málem usnul. Uspával hady, hrál si s každým tlačítkem, jako kdyby to byla jeho holka. A dozvěděl jsem se něco? Ne. Ten první měl projev zdrogovaného hloupého puberťáka, ten druhý měl video ve stylu "EASY - How to mining in ED" na hodinu a půl a ať jsem tam skákal sem a tam, nedozvěděl jsem se nic. Ale s těmi čudlíky si hrál hezky, to je pravda...


@AlieN (09.06.2021 03:18): Děkuji moc. Elite Wiki mám teď pomalu jako domovskou stránku v Chrome. 105 stránkový manuál psaný drobným písmem? Jo, to chceš, když do hry poprvé vlezeš... :) Hlavně že je tam Minning rozepsaný na 26 různých místech. Tohle je nádhera. :D Ale samozřejmě, Tobě moc děkuji za odkazy, do manuálu určitě nakouknu. Hra má ale problém, že na mě už dlouho kouká jako na idiota bez toho, aniž by jenom cokoli naznačila.

Na ten minning mám jak cargo rack, volný samo, tak minning laser, tak limpet controller (ale ten netuším jak se ovládá, píše to puze 0/10), a rafinery mám samo také. Ale ta pořád píše že je full, nebo tak něco, a když na nějaký ten šutr v ní kliknu, tak prostě zmizí a je zmizelej. Nic to nenapíše, nic to neřekne, nic to neudělá. Prostě šutr z rafinerie zmizí a čau. Takže Alt+TAB a zírám zase do Chromu. Místo toho, aby ve hře byl tutorial, který Ti to jednoduše ukáže a nechá Tě, aby jsi se bavil a prozkoumával vesmír. Místo toho se nebavíš a prozkoumáváš internet.


@Rapier (09.06.2021 08:39): Stay tuned. Má frustrace ze hry stoupá, možná se ještě pobavíš... :) Na druhou stranu, pořád jí chci hrát, pořád chci vědět co a jak. Ale hranice, kdy pohár trpělivosti přeteče, se blíží...
Už od dob kdy vyšlo preview, plus rozhovor s Brabenem, a později recenze na Elite: Dangerous v papírovém Levelu, plus nadšení Petra Poláčka jako tehdejšího šéfredaktora games, mám tuhle hru v hledáčku.
Nedávno jsem připojil z druhé ruky koupený HOTAS T.Flight Xbox One (díky plynové páce se zarážkou uprostřed ideální na vesmírné simulátory) ke konzoli a v rámci GamePassu zkoušel poprvé Elite Dangerous.

Vzlet ze základny jsem raději nechal na autopilotovi, pak si prošel tutoriál a tím více méně skončil. Tahle hra není zrovna user friendly. :) Ačkoliv mě láká a to hodně.

Nicméně jak zde pozorně sleduji @ZephyrCZ: jak s tím bojuje, tak si říkám, že tohle nejspíš není hra pro mě. :) Ale kdo ví, jednou tomu dám druhou šanci.
@ZephyrCZ (08.06.2021 23:52): Fuck me sideways! Jsem ti tu rozepsal plachtu s popisem všeho a vyjádřením sympatií (a nadáváním na Brabena, který je kretén co si dělá hru jen pro sebe a na ostatní hráče sere), a prohlížeč mi ji celou smazal. Grr. Tak teď už znovu jen ve zkratce, sorry:

Elite wiki je ten manuál který ve hře samotné chybí.
Skutečný Elite manuál je bichle která ve hře samotné taky není, ale dostaneš ho se k ní a stojí za přečtení.
na youtube jsou skvělé kanály s radami na úplně všechno - těch bych mohl nalinkovat mnoho ale prostě pohledej co potřebuješ, nalinkuju aspoň tohle porno - fantasticky zpracovaná série videií o všech lodích
Third party tools jsou nutnost, pro začátek https://eddb.io/ - databáze s vyhledáváním všeho v galaxii

A na základní mining potřebuješ volný cargo rack, rafinery, mining laser, limpet controller a limpets (z advanced maintenance na každé stanici)
@ZephyrCZ (08.06.2021 23:52): On je problém v tom ze tutorialy jsou staré, kupříkladu limpeti nebyli snad ani jeste ve hře kdyz ten tutorial dělali a tak podobne. Cele to je hodně o pokus omyl systému, internetu a co si hraci poví mezi sebou. Je to tak nějak po staru a spis se počítá s hráčem samoukem. Když bych to vyjádřil způsobem který te moc nepotěší, tak tím hra děla přirozenou selekci hráčů, zůstanou většinou jen ti co mají chuť do toho proniknout a mají o hru skutečný zájem. Taky Elite herní komunita patří v on-line hraní k tem nejlepším.
Nezoufej, věnuj se věcem co vis jak funguji a občas, když je nálada zkus něco nového a postupně ne vše prijdes, Ta hra je běh na extrémně dlouhou trať a myslím ze ani není potřeba abys obsahnul hned vse. 
Ja třeba netezim skoro vůbec, i když vím ze to muže být lukrativní, proste mě to moc nebaví. A mám dojem ze když bych teď vyletěl na těžbu, byl bych na tom podobne jako ty, půlku jsem už zapomel :)
Tak další uzamčený systém. Security Permint Required. Proč? Netuším. Před pěti minutami jsem tam mohl, teď nemohu. Jak a kde Security Permint získám? Netuším. Je ve hře něco, co mi dá alespoň náznak nápovědy?Netuším, ale asi ne... Projíždím popis systému proč tam nemohu, nic. Žádné info. Hledám na stanicích, jestli to nejde někde koupit? Nic.

Mezitím jsem si prošel tutorial na těžení, který ukáže sice těžení, ale už ne skenování, už neřekne nic o použití limpetů pro sběr natěženého materiálu, prostě nic. Tak si vše najdu na netu, zkouším těžit a limpeti jsou ve stavu 0/10. Kde to nabiju? Netuším. Projíždím základnu a hledám, jak změnit stav na 10/10, a bych je měl a mohl je použít. Nic jsem nenašel.

Nápověda ve hře nula. Přesto jsem tedy dle základního tutoriálu něco natěžil, manévrování s lodí sebral ručně, když nevím co s těmi limpety, a hra mi následně u rafinerie napíše, že je plná. Koukám na ní přes panel, ale že by mi hra řekla co s tím dělat, ne. Takže opět netuším co s tím. Hledám na netu a nic nenacházím, hromadu obecných rad, ale postupy, co a jak, nikde k tomu, co aktuálně potřebuji.

Tohle odrazuje, hodně odrazuje. A určitě to není tím, že je hra komplexní, je to především tím, že hráči nic neřekne. A sorryjako, ale hrát hru tak, že jí mám hozenou na liště a hledám u toho fakt dost zoufale na netu co a jak a nacházím různé rady různých lidí, které ne vždy jsou k něčemu platné - to opravdu zábava není...

Doufám, že se do hry dostanu, potenciál má veliký, ale sama hra dělá vše pro to, abych odešel a šel hrát něco jiného...
@AlieN (08.06.2021 16:55): Děkuji moc za cenné info.

Budu se muset nejdříve najít v tom, co chci ve hře dělat a pak dle toho budu hledat loď. Nejdříve si vše zkusím oťukat s tou Cobrou MkIII. :)
@ZephyrCZ (08.06.2021 10:21): Přesně tak, ty začátečnické zóny se znepřístupní jak získáš nějaký rank.

Jinak co se vylepšování lodi týče - ne vždycky A rating je to nejlepší co potřebuješ, s buildy si tu jde hodně krásně hrát a všechno má své výhody a nevýhody (třeba D v rámci třídy je vždy nejlehčí, B zase nejvíc vydrží). Ale ten pravý boost vlastností modulů ti dá až engineering... což se ale vyplatí víc až budeš mít později lepší lodě.
@Jessy (08.06.2021 08:40): Oni pořád tvrdí že Star Citizen je crowdfunding, ale s tím to už dávno nemá nic společného - prostě tu hru normálně prodávají, i když je to alfaverze a lidi ji jako takovou hrají. No, nebo spíš z ní točí hrozně cool videa a snaží se ji hrát. Ale jednou to snad bude hodně fajn.

Škoda že se k nim Elite s Odyssey přiblížilo právě v tomhle přístupu.
@Charllize (08.06.2021 12:52): Jj, koukal jsem na cenu pojistky. Každou novou součástkou, kterou do lodě dávám, se cena šplhá nahoru. Rozhodně chci mít u sebe několikanásobek dané částky, protože jak píšeš, skončit sestřelenej někde u polozapomenuté planety a přijít o loď, výbavu apod., to fakt nechci... :)
Včera jsem si vybavil Cobru MkIII na maximum co jsem zatím v začátečnických systémech mohl nakoupit, takže ještě nějaké peníze vydělat a cesta z hnízda bude myslím volná... Nevíte prosím, jestli je možné se někdy vrátit do těch prvních 8 systému, ve kterých hráč začíná, když je opustím? 

Jinak, je možné, že jsem předevčírem ještě mohl do systému Sharur, který spadá pod Pilots' Federation Administration (tedy začátečnickou zónu), ale včera již byl přístup do systému zakázán a já do něho nemohl?
@Bursoft (07.06.2021 22:51): Tak na půl s tím dlc na steamu Elite Dangerous: Odyssey to dopadlo katastrofálně.

A se Star Citizen, co se vlastně v důsledku stalo ? Pokud něco víš, pokud nic, tak si to najdu.
Kolik se už do té hry nalilo ? To dlc, co ted vyšlo je docela propadák. Kdyby nebyli megalomani, tak to bude možná jiné.

Snad si to nepletu, ale vybrali snad nejvíc ze všech na kickstarteru a takhle to dopadá.
@Red (07.06.2021 19:01): Hraju s kamarádem ve wingu, jak máš někoho mezi přáteli, hra Tě spojí do jednoho serveru. Hráče potkávám hodně, ale určitě je to tím, že jsem teprve ve startovacích soustavách. Už se mi i několikrát stalo, že jsem musel čekat na dokováni ve frontě, okolo mě několik desítek lidí a vše obsazeno. Ale jak jsi dále, tak hustota lidí klesá.
@Red (07.06.2021 19:01): Obojí - perzistentní svět do kterého se můžeš přihlásit buď jako solo, a nebo do open kde můžeš potkat i jiné hráče (ale jen málokdy potkáš, protože svět je velký a servery jsou malé - pokud se tam přímo s někým nespojíš)
@ZephyrCZ (07.06.2021 16:47): Skupin zbraní a nástrojů si můžeš nastavit kolik chceš, to se dělá na pravém panelu v lodi - limituje tě jen to kolik se ti toho do té které lodi vleze.

A Cobra MkIII multicrew umí, to máš popsané tady
Z větších lodí může startovat i malá stíhačka kterou bude druhý člověk ovládat (nebo dvě stíhačky, kde jednu ovládá člověk a druhou AI)
@AlieN (07.06.2021 13:05): Jo, zatím se mi to líbí. Hraju to s kamarádem, takže lítáme ve wingu. Ale zatím pouze v začátečnických sektorech. Ale tím že jsme včera zakoupili Cobru MkIII, určitě chceme jít i dále. Tak uvidíme. Láká mě na tom to tajemno, to neznámo...

Těžení chci vyzkoušet. Ale koukal jsem, že mohu přepínat jenom mezi dvěma sadami. Na 1 mám zbraně, na 2 mám skenování. Ale kam dám minning nástroje? No, budu muset ještě chvíli studovat položku Control, protože co jsem koukal, tak hromada věcí není v základu vůbec nastavená.

@Charllize (07.06.2021 13:01): Převezu co budou mít. :) Hlavně že to hodí kredity... :)


Chlapi, dá se nějak v Cobra MkIII, když jsou tam dvě sedadla, sedět ve dvou v coopu? Nebo je to jenom na okrasu to druhé křeslo?
@Charllize (07.06.2021 13:09): Jistou zabugovanost jsem rozhodně čekal, ale že to bude i graficky downgrade, to fakt ne. Planet surfaces rozbitý a co je děsivější do značné místy je to asi by design, nový systém osvětlování hrozný, hw náročnost vyletěla do stropu, nové featury na kterých Odyssey měla stát osekané na kost a ani náhodou doladěné, UI předělané k horšímu... obávám se že na tohle ani půl roku stačit nebude.

Ale něco s tím udělat musí, jestli pak plánují úplně zrušit Horizons a nechat jen tohle, tak jim půlka hráčů uteče.
@ZephyrCZ (06.06.2021 10:58): Závidím tyhle začátky a první objevování hry a jejích možností, různých stanic a planet, ty jsou nejlepší :)

Meanwhile já jsem teď tak nasraný a zklamaný z průseru jakým je Odyssey (a to už předtím mé očekávání bylo dost nízko), že jsem hru prostě odinstaloval. Fuck it. Vrátím se snad až to dají aspoň trochu dohromady a mezitím zkusím třeba omodované No Man Sky. No zlaté vydání Cyberpunku.

Btw když tě někdo skenuje, tak to jak moc jsi v průseru záleží na tvém nákladu - když u sebe máš něco cenného, tak hlavně u prstenců tě oskenují piráti a budou tě o to chtít obrat (buď po dobrém, nebo po zlém), a u základen zase security forces hledají ilegální zboží (tomu se dá vyhnout třeba silent runningem... pokud ti to neupeče loď)

Na vydělávání je ze začátku nejrychlejší obchodování (docela nuda, ale prachy jsou slušný a můžeš u toho koukat na seriály), nebo těžení na nalezištích cenných materiálů (to je velká zábava, obzvlášť deep core mining). A ta Cobra MkIII je do začátků úplně ideální.
@ZephyrCZ (07.06.2021 12:40): Pokud chces slusny penize za mise, je potreba je delat porad dokola pro stejnou frakci, to jsou ti co ti ty mise zadavaji. Jak se ti u nich zvysuje rank tak ti budou davat lukrativnejsi mise. Ja si pak vetsinou vybiral snadny prevoz zbozi z bodu A do bodu B. Jeden cas jsem byl zasekly na jedne planete kde meli porad k odvozu tuny biodpadu ( proste hovna, no) a davali za to neskutecny castky (asi je ten smrad stval:)
Samo jsou desitky dalsich zpusobu jak vydelat penize, ale me treba ten prevoz zbozi prisel idealni treba v pripade kdyz sem si to na hodinu zapnul a nechtel delat neco vetsiho. A jo, je to trochu jednotvarny :)
@Charllize (07.06.2021 12:07): Včera jsem, než jsem šel spát, zakoupil Cobra MkIII. Dneska si jí trochu vybavím a jak píšeš, chci se podívat i na nějakou planetu. Přistání na stanici přes autopilota, i ručně, mám již xkrát za sebou. No a pak si najít něco, kde se dají vydělávat peníze. Lítání s datovými zásilkami sem a tam mi dlouho asi nevydrží... :)
@AlieN (30.03.2021 22:50)

@Charllize (30.03.2021 22:23)

Tak jsem se včera chlapi hecnul, sedl k netu a projel pár tutoriál videí a pročetl několik článků s tím jak vlastně vůbec začít. Pochopil v kostce k čemu je u téhle hry klávesnice se všemi svými tlačítky, dokonce si nějaké věci namapoval, třeba SuperCruise na samostatnou klávesu, přepravil prvních pár zakázek, samo data a nějaké ty čaje, dokoupil do své zapůjčené kocábky pár lepší věcí a vydal se prozkoumávat pár okolních soustav.

Cítil jsem se jako kapitán Enterprise , když jsem letěl pomocí supercruise ke vzdálené planetě, kterou jsem chtěl oscanovat. Pil jsem u toho v RL výbornou kávu a kochal se těmi nádhernými prstenci u toho plynného obra, kterého jsem uctivým obloukem míjel. Čím více jsem se k těm prstencům blížil, tím krásnější pohled to byl. Jak se zdáli celistvé, krásně modré. A ta káva, miluji Nespresso, vychutnával jsem si jí. A pak mě napadlo, jak asi vypadá takový průlet prstenci. Že prstence okolo planet jsou vlastně hromady šutrů, žejo? A že to možná bude docela Dangerous. No, než mi to došlo, loď provedla nouzové brzdění, já u toho málem kávou polil svůj ovládací panel (klávesnici) a začal jsem ve stresu zjišťovat co se to děje. Radar zvláštně problikával a najednou se na něm objevili dvě tečky. Mé podezření, že to nebudou asi výletní lodě, potvrdil klidný hlas palubního počítače, že jsem skenován. Přesunutí veškeré energie do motorů a únik přes hromady šutrů směrem do nejbližšího otevřeného prostoru a opět skok do supercruise, abych se dostal k dané planetě, se naštěstí podařil (spíše jsem ty co mě skenovali v té půjčené kocábce nezajímal)...

Dopil jsem si tedy studené kafe a věděl, že u téhle hry ještě nějaký čas určitě strávím...
Btw ještě k té rychlosti cestování - zrovna dnes jsem na redditu narazil na hezký post od člověka, který se hecnul a doletěl do Ishum's Reach (nejvzdálenější systém od Slunce) bez čerpání paliva z hvězd - jen s masivní nádrží a zastávkami u těch několika fleet carrierů které po galaxii porůznu jsou (no a nebo když mu došlo palivo tak taky třeba měsíc čekal než nějaký poletí kolem).

No a on teď ještě chce vytvořit rekord v úplně největší vzdálenosti od Sluneční soustavy - a poletí na FSD co nejdál mu ta palivovými nádržemi naplněná Anaconda dovolí. Psal že to by měl být let do tmy na asi 16 dní čistého času.
@AlieN (26.04.2021 13:20): To by pro mě bylo složitější, jsem imperial jak poleno, a v naši soustavě jsem ještě ani nebyl, vždyť ji znám :)
Kdysi jsem spolu s princeznou bojoval ze zrušení otroctví v impériu, ale už to je dávno ( byla to nuda:)
Btw a je tam kde by měl být na nas čas nebo na ten čas co je ve hře ?

Taky se mi líbí když někdo něco reálne ve vesmíru objeví ( planetu, systém, hvězdu atd) a Braben řekne ze to už v Elite je, plus minus tam kde to našli :)
@Charllize (26.04.2021 13:18): Což mi připomíná že až se jednou vrátím do blízkosti Sol, tak konečně musím najít ten ze Sluneční soustavy si svištící Voyager 1. Je prý přesně tam kde by v té době měl být :)
@ZephyrCZ (26.04.2021 09:08): Tělesa se navzájem ovlivňují základním způsobem - v jednotlivých systémech se realisticky obíhají, resp obíhají kolem svých barycenter, v reálném čase.

Ale neovlivňují se například tak že by se na nich projevovaly slapové síly a tím se i měnila geotermální činnost na jejich povrchu, a také vzájemné pozice jednotlivých hvězdných systémů statické jsou (tedy afaik, možná se pohybují, ale nestíhá se to projevit... i když u divočejších systémů v jádru by snad mohlo).

Pohyb hráče je pak vyloženě sci-fi, ze zřejmých důvodů, takže nic reálného (a pomalého) jako gravity slingshot tam možné není - rychlosti mají své maximum, a při meziplanetárním pohybu ji ovlivňuje hlavně vzdálenost od gravitačních studní. Když jsi od nich daleko, můžeš letět maximem 2000c, čím jsi blíž, tím víc tě v tom "warpu" zpomalují. Je to docela hezky vymyšlený systém.
Při normálním pomalém pohybu kolem stanic a v dogfightech je pak maximální rychlost daná kvalitou motorů jaké si do lodi dáš - nedá se zrychlovat do nekonečna.
Chlapi, funguje ve hře gravitace až tak, že lze využít planetu jako gravitační prak při cestách? Ovlivňují se tělesa navzájem, nebo jsou to víceméně statické věci v prostoru?
@AlieN (24.04.2021 19:41): Na beagle ještě ne. Motal jsem se na východě galaxie, teď jsem byl nad nejvyšším bodem jádra a letím směrem ke kolonii. odtud pofrčím na sever. Mě se právě zase nelíbí Anakonda. Prodal jsem ji a pořídil katra. Je to sice kačena, ale nádherná :D
MK2 mám dva. jednoho s mulťáky na targoidy a jednoho na npc. Moc neválčím takže mě bohatě stačí
https://inara.cz/cmdr-gallery/278721/
@Red (24.04.2021 19:56): ne nejde. A hodin v tom můžeš utopit tisíce . 
Ale můžeš si určit nějaký zásadní cíl a to pak považovat za konec. Třeba získat permit na zemi, doletět k Sagittarius A, nebo třeba získat nějakou velkou drahou loď, udělat frakci na max atd.
Jsem si dal hru do výzvy a při bližším pohledu jsem znejistěl. Jde hra nějak dohrát a pokud ano, za kolik hodin? :D