Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@trawex (24.04.2021 18:31): Mě ten Mk2 nějak nebaví, i když papírově by měl být perfektní a stíhačka v něm je taky fajn. Ale já radši brutální sílu Corvette :)
A nebo když už menší loď, tak nějakou opravdu mrštnou, jako Clipper nebo FDL.

Kde teď létáš? Už jsi byl v Beagle pointu?
Ah k čertu - člověk se pořád učí něco nového. Právě jsem zjistil že těžce poškozenou loď jde restartovat a opraví se tak všechny moduly na minimální funkčnost. Když si vzpomenu na to kolikrát jsem na lodi spustil sebedestrukci kvůli tomu že jsem si nechal odpálit manévrovací motory nebo FSD a přišel tak o hromady odměn za bounty hunting...

Btw po přesídlení do Colonie už mě znudil výhled z mého long-range ASP Exploreru a tak jsem přesedlal na Krait Phantom - a neb je to loď větší, tak abych se na dlouhých cestách ke galaktickému jádru necítil tak sám jsem přihodil i pár míst pro pasažéry.

A je to velká paráda, ta loď je skvělá. Obětoval jsem kvůli pořádným tryskám a těm kabinám pro cestující trochu doletu (pořád přes 50ly), ale takhle je ta loď aspoň nádherně mrštná, a "taxi" mise mě zavádí na hodně zajímavá místa která bych jinak asi minul. Třeba Mighty, landable planeta s 9.9 G (ještě že jsem měl ty overkill trysky, jinak bych odtud už neodstartoval)
@ZephyrCZ (30.03.2021 22:44): Zas takova hruza to neni. Popravde se do toho zakladu clovek dostane docela rychle, navic vsude po netu jsou desitky tutorialu. Ale zrout casu to je. Usnout u toho neni tezke. Valnou cast herni doby clovek cumi z kokpitu do tmy :)
ocenil bych nejake ..ja nevim..radio v kokpitu. Jako myslim original od vyvojaru, ne modem nebo tak neco...hraju na konzoli..zejo:) Mozna televizi s netflixem?
Ja uz ze zoufalosti kupuju ruzny hlasy palubnich pocitacu aby byla zmena :D
@ZephyrCZ (30.03.2021 22:19): No learning curve téhle hry je solidní masakr... a to teď už jsou tam aspoň nějaké tutorialy, a na návodné videa na yt tě hra přímo odkazuje, dřív nebylo vůbec nic :))

Celkově sledovat youtubery u tohoto velmi doporučuji, to všechno učení se poznávání lore zjednoduší a zrychlí.

Se zahlcením možnostmi je taky problém, no nejlepší je vybrat si jeden cíl (koupit si konkrétní loď, doletět někam, otevřít inženýry, zabít Thargoida, koupit fleet carrier,...) - a za tím pak jít. A při tom po cestě vyzkoušíš i mrak jiných věcí docela přirozeně.
Třeba pro mě to ze začátku bylo získat přístup do Sol.
@ZephyrCZ (30.03.2021 22:19): Měl jsem to úplně stejný.. prošel jsem tutoriál a potom se mi chtělo skoro brečet z těch možností, co tam bylo, tak jsem to radši vypnul. To je takovej ten typ hry, u které mi asi nevadí si pustit stream člověka, kterej ví, co dělá a kochat se na nějaké cizí obrazovce :D
@ZephyrCZ (30.03.2021 22:19): Staci par set hodin a jsi tam jak doma :)
Ale uprimne i ja obcas tapu a to jsem tam nechal stovky hodin. Je to takova hra co se mi tahne hernim zivotem od vydani a doufam ze jeste potahne. Je fajn mit hru kam se clovek rad vraci a co nikdy nekonci :)
Elite: Dangerous jsem si nainstaloval. Proletěl tutorial, kochal se krásnou grafikou, pak se mi otevřely všechny možnosti, chvíli jsem zíral na to co všechno jsem mohl najednou prozkoumávat a hru vypnul. Přišlo mi to jako hození do vody bez trénování. Tak čekám, kdy se ke hře zase vrátím. Stařičkých Frontier: Elite II a Frontier: First Encounters jsem se něco nahrál ve své době.
Alpha Odyssey je od včerejška live, a já průběžně koukám na množství live streamů které se všude rozjely. Dojmy z toho nemám úplně špatné, střelba se zdá být docela ok, průzkum základen s používáním různých nástrojů vypadá zajímavě, a zajímavé budou i různé detaily ovlivňující hratelnost, jako třeba na každém místě rozdílná gravitace.

Vylepšení grafiky pak vypadají skvěle, na to se hodně těším.

Co se zdá být hodně špatné je AI nepřátel a opravdu velmi doufám že na tom ještě zapracují. A také že se v plné verzi objeví mnohem víc různých interiérů stanic - už takto jsou nepříjemně malé, a kdyby ve hře mělo být jen pár věčně se opakujících designů, to by byla dost bída... no a snad se časem (brzy) dočkáme i těch interiérů lodí.

A taxi bude zřejmě nepoužitelná blbost, v tomhle provedení je to extrémně pomalé.
@Charllize (04.03.2021 20:53): Jsem k celému Odyssey pořád poněkud skeptický, obávám se že to bude jen přinejlepším průměrná FPS střílečka přilepená na základ z Elite aniž by do něj byla pořádně integrovaná, a zároveň bude trpět jeho hrůzně rozbitým průběhem misí s nulovou vybalancovaností odměn za ně. Ale hrozně moc doufám že se mýlím.

A velmi se těším na nové landable planety s parádně vylepšenou detailní grafikou jejich povrchu, to bude super.
@ZephyrCZ (22.10.2020 11:48): Sám tak nehraju, ale na co-op je hra zdá se vyloženě výtečná - můžete létat v jedné lodi s tím že druhý ovládá děla nebo malou stíhačku, můžete ve víc lodích plnit sdílené wing mise, nebo si rovnou koupit fleet carrier, což je mobilní základna použitelná pro víc hráčů a všechny jejich lodě (tohle už je víc endgame, ta věc je trochu drahá)
@AlieN (22.10.2020 09:37): Kdysi mě hodně bavili hry typu X-Wing a Tie-Fighter + Elite: Frontier. Jak je na tom Elite: Dangerous s možností kooperativního hraní? Hraju s jedním kamarádem kooperatiní hry dlouhé roky, napříč žánry. Pokud by to tu šlo, byl by to alespoň zabitý čas s kamarádem... :D
Kdyby ho náhodou ještě někdo neměl - rozšíření Elite Dangerous: Horizons s přistáváním na planetách bude od příštího týdne zdarma, součástí základní hry.
@AlieN (19.06.2020 23:43): musime makat, bez prace nejsou kolace..lol, mezitim Braben vymysli jak se ma spravne kroutit korona u slunce a generovat kopec na prazdne planete :) (pac to je space nerd, a je to nejdulezitejsi)
@Charllize (19.06.2020 20:39): Ty atomovky bych bral :)

A právě - že na top loď bych musel šetřit dlouho by nevadilo, třeba se nijak nezlobím že na tu Federation Corvette rankem ještě nedosáhnu, ale že po několika letech přerušovaného hraní nemám ani na desetinu novinky která rozšiřuje hratelnost, to prostě neberu.
@AlieN (19.06.2020 19:46): Mno, kdyz hra vysla tak za ty nejvic vynosne mise bylo tak 600K :)

ja mam za to ze Elite byla vzdycky takova a plno lidem to asi i vyhovuje. Vlastne i mne. Je to takova dlouhodoba zalezitost ktera jde s clovekem cast zivota. Ony i ty starsi Elite byli takova jakoby trosku pracovni nuda, jen si ji clovek obcas mohl zpestrit hozenim atomovky na nejakou obydlenou planetu. :) ( ne neverim ze na to budou mit koule to dat i sem.)
Ja si proste nejsem uplne jisty jestli ten balanc je uplne spatny v kontextu toho ze hra je myslena dlouhodobe a kazdy hrac si nachazi sve postupy jak vydelat. Samo ze jsou i takove ktere sypou jak osliku otres se, a ti netrpelivejsi je vyuziji. Me by treba vylozene sralo kdybych v te hre dosahl na vse nahned, takze me ani moc nejake prilezitosti super mega vydelku nelakaji, ale zaroven taky nechci nad tim travit vetsinu volneho casu. A myslim ze to ta hra splnuje. Ja si to treba na dve hodiny pustim, vydelam 10- 20 milionu a jsem vzasade spokojeny. I kdyz ty carriery tomu udelali dost caru pres rozpocet, pravda :)
Treba to blind farmeni pri praci a podobne bych ja nikdy nedelal. Vim ze to lide delaji v jinych hrach taky. Kolega z prace takhle resi plno veci v Black desertu, nejak to nastavi, jde do prace a kdyz dorazi domu je hotovo. Tohle pro me neni.
@Charllize (19.06.2020 18:08): To je právě ono, špatná vybalancovanost - některými činnostmi se zkrátka vydělávat nedá. Už v misích se výdělek v poměru k času a riziku u různých druhů úkolů zásadně liší, a když vyrazím třeba bojovat do nějaké conflict zone, tak spíš kvůli drahým respawnům peníze velkým tempem ztrácím.
Takže pak musím s Pythonem vyrazit mezi asteroidy, a těžit jak Ukrajinec, abych si na to ostatní zábavnější ve hře vydělal. Já se nedivím že někteří youtubeři nadávají na to že Elite je jak "second job". Akorát nakupování všech lodí je už dávno v podstatě levné, jen Carriery to zase změnily.

Sub-surface mining poslední dobou dokonce nesl prý až 500 milionů za hodinu, takže ho teď museli nerfnout (ale prý ne o moc, asi o 25%), s obchodováním v Type-9 teď dělám cca 150mega za hodinu, a to tím stylem že se při práci nebo sledování seriálů jen jednou za pět minut přepnu do hry a zadám waypoint flight assistům, a jinak se o hru nestarám.
No ale pak až zase začnu hrát normálně stylem který mě baví, tak nevydělám za desítky hodin vůbec nic.
@AlieN (19.06.2020 14:30): Ono asi zelezi. Me prijde ze od toho roku 2014/15 co to vyslo ze nedelam nic jineho nez ze syslim na neco penize. Samozrejme mezi hranim mivam obrovske pauzy, klidne i pul roku. Mozna kdybych to hral ustavicne bylo by to jine. A ja teda za hodinu nekolik stovek milionu nevydelam abych koupil Cuttera a plne ho vybavil. :) kolikrat mi hodinu zabere nejaka mise za 3 mega :)
@Charllize (19.06.2020 12:10): To právě ani ne, kredity byly ve hře zásadní možná tak před pěti lety, ale teď až do vydání Fleet Carrierů byly nepodstatné, i na nejdražší loď ve hře vyděláš za hodinu hraní. Zásadnější a náročnější "cíl" ve hře jsou už dlouho materiály na vylepšování, rank u frakcí a odemykání speciálních upgradů (s Powerplay jsem ještě nezačal, ale taky bych se do toho měl pustit, třeba prismatic shields vypadají hezky).

A hlavně kredity by imho ani důležité být neměly, je lepší když nebrzdí hráče v tom užívat si hru tak jak chce. Zbytečně to omezuje svobodu ve hře dělat zrovna to co tě baví.
Je dobře že třeba ty materiály ti nikdo nemůže vzít, ani když umřeš, ne jako kredity nebo exploration data o které přijdeš když prohraješ v souboji nebo tě upeče slunce.

Dopravu lidí jsem dělal párkrát a to právě když jsem potřeboval pár kusů nějakého materiálu za odměnu, a přišlo mi to fajn, i nějakou tu long range Orcu plánuju časem koupit - ale ne jako autobusák, ale spíš jako expedice, vzít jen pár pasažérů, i jen jednoho, a vydat se s ním na trip přes půl galaxie. Může mě to zavést na zajímavé místa na které bych se jinak nevydal, a to může být fajn.
@AlieN (19.06.2020 10:58): tak ono tam nic moc dalsiho zasadniho nez syslit kredity delat nejde :) nejak tak vsechno k tomu smeruje, k tem kreditum.
Me by treba bavilo delat autobusaka, jakoze dle jizdniho radu a po tydnu vyplata :) Ta preprava lidi co tam je ted me moc nebavi.
@Charllize (19.06.2020 10:45): Jo, ten tlak na čím dál větší grind je strašně otravný a tím mě hra dost irituje.
Hlavně jak tím pak vyloženě nutí do hledání co nejvíc op výdělečných činností, ne li rovnou do využívání různých exploitů. S tím jak špatně je hra vybalancovaná, tak třeba plněním misí by si na něj člověk vydělával asi deset let.

Údržba by třeba nevadila, kdyby to byla forma pronájmu a nemuselo se platit těch 5 miliard za "koupi", což teď zavádí Star Citizen. Přitom pro exploraci je už teď Fleet Carrier skoro nutností - všechno v okolí bubliny je už dávno dost prozkoumané, a vydržet ve vzdálenosti desítek tisíc světelných let dlouhodobě je dost obtížné.
@Charllize (19.06.2020 09:53): Jo, na normální létání tahle loď prostě není, no takhle to mám puštěné přes den na pozadí a ona si létá sama.

Python je zato fantastický - má první střední loď a pořád taky loď ve které jsem strávil nejvíc času, on se hodí prostě na všechno. Jen škoda že nedokáže vypouštět malou stíhačku.
Koupil jsem pro farmení kreditů na Fleet Carrier ten Type-9, a konečně díky němu doceňuju docking assistenta.
Strašně líný stroj, a to jsem do něj rovnou dal i vyinženýrované trysky i motor - při ručním dokování bych ho rozflákal hned, obzvlášť když ho mám bez štítů... tedy pokud bych předtím nerozkousal samou frustrací klávesnici.

Ale s asistenty je to fajn. Sice není obchodování tak výnosné jako mining, ale asi nejjednoduší způsob jak překonat ten monstrózní grind.
@AlieN (06.06.2020 15:46): S tim uplne nesouhlasim. Protoze starsi Elite jsou pomerne slavne a legendarni hry a komunita je tenkrat ovlivnovala minimalne a neda se rict ze by by byli uplne snadne a jednoduche. Samo ten komunitni zamer u Dangerous je ocividny a podle me to s tim umyslem i designovaly. Samozrejme vetsi informace ve hre by byli super, o tom zadna.
@Charllize (06.06.2020 14:43): Já se už dávno smířil s tím že ta hra je natolik debilně rozbitá, že bez rad na netu a hlavně různých third party webů a aplikací hrát prakticky nejde. Představovat si třeba obchodování nebo hledání kde co koupit za upgrady bez inary nebo eddb fakt nechci, přitom tohle jsou úplně základní věci které by měly být ve hře (a taky ve všech ostatních simech jsou) - nepochopím proč ve hře není žádná rozumná databáze objevených věcí a vůbec možnosti jak si hráči mohou vyměňovat informace a obecně spolupracovat. Není tam ani možnost si nějak rozumně vést poznámky o věcech co najdu sám.
Až teď konečně s fleet carriery hra přidává možnost aby hráči mezi sebou obchodovali a oklikou si tak i předávali peníze, šest let po vydání.

To samé třeba lore - co čtu na wiki je docela dost super (žádné staré Elite jsem nehrál, takže vše teprve objevuji), ale ve hře samotné se dozvím prdlajs, když už tak jen střípky a to úplnou náhodou, resp skrze odkaz na netu (třeba Jameson Crash Site bych bez rad taky nenašel nikdy).
No taky v ní před pár lety když jsem začínal nebyly ani žádné tutorialy na to jak se vlastně létá, a přijít na to jakým způsobem vlastně plnit různé mise bylo zhola nemožné. Něco málo je v manuálu, ale zdaleka ne všechno, a navíc manuál těžko funguje když se hra pořád vyvíjí a mění. Taky jsem proto docela brzo hru přestal hrát a roky se k ní nevrátil, až teď pomocí různých youtube videí začínám chápat jak co funguje.

Majáky a ruiny jsou vedle toho pak jen detail, i když je to jak říkáš - pocit když něco najdeš "sám" je parádní (má první černá díra, to je nezapomenutelná věc), ale představa že u těchto vzácnějších věcí oskenuju naslepo tisíce planet než "něco" najdu je prostě zcestná. Nehledě na to že mi hra ani sama nevysvětlila jak se vůbec skenovat dá, ani ovládací klávesy jsem na to nastavené neměl.
Ta hra prostě na spolupráci komunity enormně spoléhá a bez její enormní snahy by už dávno byla mrtvá.