Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (11.04.2022 18:18): ano. Stačí odpočinek ale u toho questu Millicent se jednalo o nějakou lokaci trochu dál od ohniště. Ne moc, ale bylo rychlejší to vypnout.

Poslední boss boží.
@SilentWolf (11.04.2022 12:52): Jen technická poznámka - "reload lokace" znamená jen odpočinek u Grace nebo "fast travel". Tj. nic v ER nevyžaduje ukončení a nové spuštění hry.

Ad bossové - větší problémy mi často dělali ti "mini bossové" :) A poslední boss je IMO parádní - není těžký, ale visuálně a atmosférou se mi moc líbil. Za mě nejlepší finále ze Souls série (podle uvedených kriterií, chápu, že pro různé "challenge" runy je favorit The Soul of Cinder).

Ad 2 - je tu hodně způsobů, jak bossy řešit - tohle je výhoda a nevýhoda "open" hry. Například populární taktika pro Godskin bossy je uspat je. Osobně mi Godskin nepřátelé přišli celkem snadní (asi po tom, jak jsem kdysi s tím prvním v Caelid věži strávil tolik času). Ten ve Volcano Manor je asi výzva, když tam člověk přijde brzy (mé vyvolané vlky + 1 prakticky vypařil prvním útokem).

Asi mé výtky k ER - bossové by mohli mít celkově víc životů (klidně dvakrát nebo třikrát) a dávat menší zranění (aby nebyla nutnost mít 40 VIG pro prevenci 1-2 zásahů a smrt). Za současné podoby jsou boje moc snadné, když hráč nespěchá. Ale chápu, že to je dané volností - a když člověk chce, zábavný boj si díky tomu naopak najde.

A druhá výtka je WTF upgrade - Somber Smithing Stones vs Smithing Stones a Ghost vs Grave Gloveworts.

Somber zbraň na max je možné mít prakticky před zabitím prvního příběhového bosse, Ghost upgrade skoro taky, zatímco pro ty "běžné" to jde až tak ve 3/4 hry... Nedává to moc smysl ani z hlediska názvů ani z hlediska nějaké vyváženosti hry.
Dohráno, respektive jsem u posledního bosse. Nevím, jestli ho zas tak akutně potřebuji zabít.. :D

Ke konci hry jsem se snížil k používání mimika, necítím se o nic hůř. To, že jsem neoblíbené godskin duo zabil sólo tak, že jsem obíhal sloup a používal speciální schopnost meče není o moc lepší zážitek a atmosféra je v háji tak jako tak. Nelíbí se mi, že tu ten souboják prostě v mnoha situacích nefunguje. Pokud má boss moveset ze Sekira, nejde proti němu bojovat soubojákem z Dark Souls. Pokud je obří boss, co se teleportuje a skáče, je potřeba nejprve něco udělat s příšernou kamerou. Pokud máte na hovno engine, který nezvládá kolize nepřátel s objekty, možná se vyprdněte na plošné útoky a různé podivnosti (Godskinovo natahování se, draci). Udělali naprosto geniální a funkční souboják pro Bloodborne a Sekiro, proč ho nespojí s možností buildů? Bylo by to moc práce? Možná míň, než vymýšlet stále nové způsoby jak trollit hráče pane Miyazaki. Chybí mi v této hře prostě ten cit pro souboje, kdy v Sekiru byl nepřítel, který vás rozsekal na jednu dvě rány a vydržel strašně moc ran. Jenže ten jeho útok šel vykrýt a ihned poté se nabídla možnost protiútoku. A hráč věděl že ta agresivita nepřítele jde lehce potrestat, pokud vychytá tu defenzivní stránku hry. To se ti geniální lidi co vymýšleli něco takového smířili opět s kotouly, blbými kolizemi objektů a spamováním schopností? Vím, že tu jakási možnost protiútoku je, ale to není ono.

Nutno ale říct, že nic z tohoto mi hru nezkazilo. Někteří bossové byli to nejlepší co série nabídla. Myslím že už na prvního bosse Margita budu vzpomínat. Tam vše fungovalo tak jak mělo. Lokace - zejména ty závěrečné jsou naprosto excelentní. Nedošel jim dech podobně jako v předchozích hrách, ba právě naopak ty poslední tři lokace (Město, Azula, Haligtree) jsou podle mě to nejlepší co doposud vytvořili a v této oblasti nemají konkurenci. Hra má hodně rytířů a souboje s nimi často fungují a ukazují, že ten souboják je vytvořen právě k tomu. To, že jsem si hru nakonec usnadnil mimikem mi aspoň umožnilo užívat si ty části hry, které mě fakt baví. Devítka zasloužená. Líbilo by se mi kdyby přidali do budoucna větší výzvu do lokací samotných a udělali bosse trochu férovější. (Nevím, zda jsem tu ten nápad už nepsal) Co takhle nechat jen checkpointy u bosse, kde se uloží stav hráče, když k němu přijde? Tzn. čím lépe projde úroveň tím lépe bude připraven na bosse. A pak má vždy volbu začít od checkpointu nebo se vrátit k "ohništi" a zkusit k bossovi dojít s menšími ztrátami. Myslím, že zrovna tohle by extrémně pomohlo.

Hodně mi ale už vadí, jak jsem jel už questy podle návodu, že se tu vše posouvá reloadem lokace, tak jsem v jednu chvíli musel hru 4x po sobě vypnout, aby se quest posunul tam kde chci. Chudák hráč, který neví jak zdejší engine hloupě funguje. Do budoucna, kdybych chtěl nějakou jejich hru hrát bez návodu, budu myslet na to, že je nutné hru po každém bossovi vypnout, kdyby náhodou. A ideálně po každém střetu s čímkoliv.. radši. A s postavami mluvit x krát po sobě. A pokud nějaká věc nereaguje, klikat dál, ono se to musí třeba 3x. Vítám, že přidali na mapu ikony s tím, kde jsou postavy. Za mě ale zbytečné, možná by pomohla spíš menší kryptičnost. Takhle je to asi nejhorší možná kombinace.
@pajmič (08.04.2022 16:27): je možné že moje chyba je že do her skočím po hlavě a přehraju se jich. A pak dlooooooho nic. Ale příští týden zkusím předělat build na bleed, třeba to bude svěží vítr do hratelnosti.
@Solidor (08.04.2022 06:47): :D Sorry kolego, ale ten PC port blue reflection byl opravdu obluda z panoptika PC portů, nehratelné. Vesmír ti žehná za to, že jsi hrál PS4 verzi, kdybych učinil taktéž, mé hodnocení by bylo krapet jiné. A jinak díky za odpověd :)

Mimoto je docela zajímavé číst, jak ten open world design některý lidi unavuje, podle mě to bude právě největší slabina týhle hry. Jak se říká "neexistují nezdravé potraviny, jen nezdravá množtsví" a dark souls like chod je ten poslední, kterého bych se osobně chtěl přepapat :)
@Jab (08.04.2022 13:45): ne, to bylo zbytečně dramatické prohlášení. Na devítku to podle mě je. Kdyby se z toho vycucly místa, kde mi to přišlo jako dokonalá Souls hra, možná to na těch 30h vyjde. Což není málo, vzhledem k tomu že zbytek je "jen dost dobrý". A ty lokace které "vykrádají feelingově" z předešlých dílů tu dělají větší a monumentálnější. Takové to, když máš konečně peníze na něco lepšího. A není to tak, že si řekneš "nojó, Anor Londo 2.0." ale fakt to působí jako tehdy. To, že už jsem to "jednou viděl" ten zážitek nekazí. A ještě tu mají snad nejlepší OST. Tohle zmáknuli skvěle. A myslím, že na tom to stát zvládá. Ale to už vyzobávám ze zápisníčku ke komentáři ty klady! :D
@Solidor (08.04.2022 06:47): To nejsou osobní preference. Vycházím z toho jaká ta hra je. Je to velký open world a z 20ti bossy by nevystacil, a museli ho nějak zaplnit. Kdyby od počátku hru dělali jinak byla by to fakt jen další DS, takhle to je přeci jen něco trochu jiného prave díky tomu open worldu. Proste mám za to ze v rámci možnosti studia a s přihlédnutím k tomu co chtěli udělat žánrově to o moc lip udělat asi ani neslo.



@SilentWolf (08.04.2022 06:51): Osobní naprosto mimo herní zaber začneš být vždycky ty když te něčím naseru. Když se mi něčí názor na hru nelíbí, tak mu to řeknu. Úplně stejne jako je normální někomu vyjádřit souhlas. Přijde mi to lepší než chodit kolem horké kaše a dělat to nepřímo. A pokud s tím mas palčivy problém a blablabla :)
@Jab (08.04.2022 10:18): já skoro až nechtěl cokoliv psát do diskuze, protože v podstatě papouškuji to co mám předepsané jako záchytné body pro komentář. Ale ten chci napsat až bude dohráno.

Každopádně zajímavá situace. Cyberpunk je u mě v základu osmičková hra, ale držela mě celou dobu, nechtěl jsem ji dohrát a myslíval jsem na ni v průběhu dne - a hlavně mě tam bavily i ty tupé gigs, nejednalo se o chuť zjistit jak dopadne story. Elden je zase vyvrcholení mého nejoblíbenějšího žánru, ale tolik motivace k hraní nemám. Tak jsem trochu v rozpolcení, zda si vlastně tu devítku zaslouží. Na obou hrách je špatně něco jiného, u jedné jsou to spíš až moc velké ambice a u Eldenu téměř žádné ambice a celkem až drzá "sázka na jistotu" - nechápu na co tedy potřebovali tolik času. Zrovna od Fromu jsem to prostě nečekal. Rozhodnu se ještě v závislosti na posledních hodinách hry (stejně je to ve výsledku fuk nějakých 10%).

Taky dost ovlivňuje i to, že hraju tak 2-3 hry ročně a většinou to jsou buď osmičky, nebo stovky. Protože většinou vím do čeho jdu a buď to zklame, nebo ne. Kdybych možná hrál desítky her, třeba vnímám Elden jako zjevení, ale nebudu záměrné hrát blbé hry ať ty trochu lepší vyniknou o to víc.

@Solidor (08.04.2022 06:47): https://www.reddit.com/r/Eldenring/comme ... our_best_sorcery_is/ spartakiáda level 99.
Btw tyhle diskuze ke hře zase zapadnou. Promyslete si dobře, jaké hodnocení dát Elden Ring a pak to vše hoďte do komentáře. Nejvíce tak pomůžete svým DH souputníkům, kteří se podle toho budou moci rozhodnout, zda si Elden Ring opatřit. ;)
@TheHunter (08.04.2022 09:29): to říkal i recenzent na hrej a Pavel Makal z games.cz což je nad největší fanboy série taky neměl po dohrání odemknutou poslední část mapy. Asi mu to ani nevadilo.

Ale kdyby na mě čekala nějaká další super lokace, asi mám větší motivaci to zapnout. Určitě se těším na DLC, pokud budou podobně kvalitní jako Old Hunters, nebo jako DLC ke dvojce (ke třetímu Dark Souls mě zas tolik neohromily). Jelikož od nich už další Dark Souls nechci, mohli by se ještě vyřádit třeba v nějaké trojici větších DLC, trochu to podojit, přidat nějaké nejlepší bosse co kdy udělali.. a pak teda konečně udělat krok do neznáma.
Jsem na tom podobně jako Pavel Dobrovský, už několik týdnů. Musím se nutit hrát, ale zároveň to za každou cenu dohrát chci. Bože to bude úleva :)
Zajímavé, že u Bloodborne jsem nechtěl aby skončilo.
@Charllize (07.04.2022 22:37): pokud máš palčivý problém když někdo kritizuje hru, která se ti líbí, je to problém pro psychologa případně urologa, nemyslím si že je úplně ok kvůli tomu rýt do jiných lidí. To že tomu někdo nasolí 100% a básní o tom vnímám určitě pozitivně a nemám potřebu mu ten zážitek vyvracet. Řešil bych hru, ne jiné hráče furt. Jsi jak děcko, přitom se tu tím tak často oháníš. Pak si stěžuj že si u Japonských pitomostí píšeš sám se sebou. :-D když je to pro tebe zřejmě ideální stav.

@pajmič (07.04.2022 23:45): i tady v ČR to největší fanboy dohrál tak tak.. a ještě měl jednu lokaci uzamčenou. Nedělám si iluze. A často se ty recenze dotýkají věcí které zažiješ v prvních 30h.

@Solidor (08.04.2022 06:47): a pokud objevuješ ty bosse poctivě, tak můžeš odepsat minimálně polovinu z nich, protože je pak one hitneš. :D A když onehituješ bosse, je ti k ničemu asi i jakýkoliv loot nebo summon co už z nich vypadne. A to je druhá věc. Nechceš používat summony? Smůla, padne ti jich za hru tak 50, enjoy! Aspoň si na nich můžeš přečíst lore.. :D

A mě se momentálně zdá, že se vykrádají i hlavní bossové, ale je to v pořádku, protože lore... ještě že tam je alespoň něco originálního. Malenia s movesetem jako ze Sekira ve hře, kde má hráč souboják ze Soulsovek. Není divu, že je to nejtěžší souboj ze hry... Přitom ten obrněný chlápek v Sekiru byl příjemné zpestření, tam to fungovalo.
@pajmič (07.04.2022 23:45): Právě, že nedohrál. Ale je to spíš tím, že mě ta hra utavila, než nasrala. A poslední dobou se tohle objevuje i u více lidí, takže na tom něco bude.

Příběh se nezmiňuje, protože ho zatím nikdo nechápe. To bych nebral jako zápor, prostě to tak From dělají. Skládání ho postupně z indicií má něco do sebe, ale u všech her bych to teda nechtěl. Troufnu si říct, že 90% hráčů (stejně jako já) nemá tucha, o co v ER jde a pokud má zájem, tak si to časem doplní z lore videí.

A tys dal 10% Blue Reflection, tak mi radši vůbec nelez na oči :) 

@Charllize (08.04.2022 00:04): Jenže to už píšeš osobní preference. Podle mě je zase lepší mít jenom 35 originálních bossů, než 20 originálních a 50 opakujících se. A ty skvělé legacy dungeony jsou pak taky upozaděny tím, že mezi nimi projdeš deset skoro stejných kobek a pět jeskyň. A je-li hra dlouhá kvůli opakování obsahu, tak to pro mě chyba je. Side questy ti přijdou udělané dobře? Když nemáš pořádně tucha co, kde a jak udělat a plníš je spíš náhodou? To, společně s opakováním obsahu, jsou zcela relevantní výtky. A rýpnu si, že souboják o dělání kotoulů jak na Spartakiádě má k dokonalosti taky daleko, když už tak rád kritizuješ poměřování teploměrů ze Sekira.
@pajmič (07.04.2022 23:45): Když to zjednoduším, tak se dá říct, že příběh všech FromSoftware souls her je při releasu nekompletní a doplní jej až DLCčka*. Nějak objektivně jej hodnotit jako celek je tak v současné době téměř nemožné. Fanoušci souls her (tedy těch pár fanoušků, co lore naprosto neignoruje, ale naopak se o něj zajímá) jsou však na toto již zvyklí a dovolím si tvrdit, že právě skládání střípků záměrně kryptického příběhu a jeho doplňování vlastními odhady a nápady je pro ně ta hlavní zábava.

Více než na samotném příběhu tak záleží, jak je ve hře dávkován, jakou atmosféru vyzařuje a jak konkrétnímu hráči sedne setting hry, aby co nejlépe dokázal zapojit vlastní fantazii. Pro mě osobně dělá toto Elden Ring hůře než Bloodborne, Sekiro či Dark Souls, a tak jsem příběh Elden Ringu hodnotila jako nejhorší ze všech Miyazakiho souls her, ačkoliv může být paradoxně nejpropracovanější a třeba v knižní podobě by byl nejzajímavější (nebyl :D)

Více se uvidí až FromSoftware vydá "zbytek hry". Internety se taky přeplní hodnocením příběhu Elden Ringu, až VaatiVidya vydá svoje video o něm. To je fanoušek, který právě umí pospojovat ty střípky tak šikovně, že to většina jeho sledujících považuje za kánon. Ale nebude to tak hodnocení příběhu Elden Ringu, ale hodnocení Vaatiho příběhu.

* Sekiro je výjimka a Demon's Souls imho nebyl dokončen.
@Charllize (07.04.2022 21:19): Jejich nejlepší hra je Sekiro. Tam to drželo všechno krásně pohromadě. Přímočaré, chytlavé, s akčním soubojákem. Škoda, že si z něj nevzali víc.

@pajmič (07.04.2022 23:45): To srovnání s DOOMem je docela trefný -jdi, zabij, dojdi na konec je asi ideální popis. Jejich hry maji hezky vystavěný svět, ale příbehy na nule.
@Solidor (07.04.2022 23:25): Já hlavně Souls hry nepovažuju za svoje top. Nikdy to tak nebylo. Ale Elden je tak dobre udělaná hra ze si ovace zaslouží. V rámci fantasy open worldu to je proste dechberouci. To jestli tam je jeden nebo deset draku je mi jedno. Pocet originálních nepratel a bossu tam je víc než dost. Je tam deset stejných věži ale k tomu padesát dalších originálních staveb. Není si na co moc stěžovat. Podle mě chtít 150 originálních bossu, 300 originálních nepratel a 66 originálních dungeonu každý jiný a s velkým překvapením na konci jsou zcela nerealistické požadavky a nesmysl. Open world je ta změna největší a proste je to tomu podřízené a je to lepší než v mnoha jiných open world hrách. Většině výrobcům her se o takto nadesignovanem světě muže jen zdát. K tomu přičtes solidní soubojak, atmosféru na jedničku a jedine co ti bude chybět kosate vyprávění plne cutscen, ale hraješ Souls hru, a považovat to za chybu je vymetani čistých rohu.
Hra je dlouhá a to nemusí každý rozdychat, ale je to chyba? Pro mne třeba ne, klidně bych snesl ještě jednou tak velkou mapu s dalšími ztoporenymi kočkami a draky.
Uzasna hra ale nekteri měli ještě vetsi očekávání. Ale tak to bývá, a nejen u her.





@pajmič (07.04.2022 23:45): To mas jako v Doomu, příběh moc není vidět a presto klasika který plno lidi tu desítku dá. Tojadro je jinde než v pribehu. A BTW za mne má Elden nejlepší příběh a vedlejsaky ze všech Souls her, ale fakt to není pro tu hru zas až tak důležitý. Spis to dotváří atmosféru. Na yt mas desítky videii o pribehu, dějových linkách, lore a postavách. Jsou tam toho tuny, jen to není tak úplně seriálove pasivní jak bývá zvykem. Většinou bývá ze příběh musí hráče zaujmout, tady se spis čeká ze hráč si zaujme příběh. A taky myslím ze když se na to někdo úplně vysere muže se bavit pořad skvěle. Stejne jako strilenim impu v Doomu.
@Solidor (07.04.2022 23:25): Hlavní linku jsi snad ale dohrál ne?

Patrně ty desítkový recenzenti taky tu hru nedohráli, neb kdyby jo, tak by tomu desítku nedali, narozdíl od tebe oni za to jsou ale placený a ovlivnují makovice statisíců, neřkuli milionů lidí, to jsi tim chtěl říct? : ) Kdyby mě hra začala srát natolik, abych ji nedohrál (tzn. main quest) automaticky by se u mne hodnocení červenalo.

Apropo, jak je to s příběhem? Zatím jsem neviděl NIKOHO, kdo by o tom jbyt jen okrajově psal, to je ten příběh tak blbej? A pokud ano, proč tomu teda dávat ty desítky?
@Charllize (07.04.2022 21:50): Zaslepené fandovství, to také zažívám. Jenže i tak v těch hrách vnímám nedostatky. Jak jsou podstatně/nepodstatné už pak záleží na každém jedinci.

Drak na zamrzlém jezeře mě ale naštval. Taková atmosféra s tou mlhou. A pak přiletí další drak stejný jako těch asi pět před tím. Tam se to pro mě otočilo a hodnocení jsem ze sta postupně ubíral. Obávám se, že dohrát to do konce, tak jdu ještě níž :(
@Charllize (07.04.2022 21:50): já jsem tu nebyl v životě naštvaný na nikoho. Spíš nechápu, jak se někdo dokáže vytočit kvůli něčímu názoru na videohry. Když je to v podstatě tak bezvýznamná věc. Úplně jak hádky o ananasu na pizzu. :-D
@Solidor (07.04.2022 21:33): Hele to u plno her vylezli chyby na povrch a presto se tu každý tváři ze se tak nestalo a já nemůžu? :)

Jsou to maličkosti, a často subjektivní. Mě třeba vadí prakticky nulovej progres postavy po určitým levelu, vadí mi překážky u bossu kde se zasekavam, vadí ze nejde mít schovanou helmu, vadí mi ze nejdou plusovat armory a tisíc dalších věci. Ale jelikoz jsem kokot je mi to jedno a vidím to jako celek který je ohromující a jelikoz mám rad psy/i, tak důvod k jejich biti hledat nebudu :)



@SilentWolf (07.04.2022 21:25): Nebuď hned nasranej, diskuze ne ? :)
@Charllize (07.04.2022 21:19): V ER není všechno špatně, ba většina věcí je dost dobrá, ale nelži tady, že udělali svoji nejlepší hru, když to je Bloodborne :)

Netvařme se ale, že to zápory nemá. A postupně vylézají na povrch opravdu hodně. A upozorňuje se na ně právě proto, že ty desítky v recenzích to jaksi ignorují. Třeba mě už sere, že od prvního DS nedokázali vyřešit to zabíjení přes sloupy a celkovou detekci kolizí.
From udělá svoji nejlepší hru, schyta to stovek jak skoro žádná hra v historii, prodava se to jak rohlíky, kazdej o tom mluví s píše ale holt tady je vsechno špatne. Já snad víc negativní web než je tenhle neznám.  A ještě se tu zacinaji ty bravurní hodnocení zpochybňovat. 
Bezte si nalestit ty stovky k zaklínači 3, zapadavaji vám prachem, vy konstruktivní kritici. :D

Mne tohle tak rozčiluje ze nepoznáte dobrou hru ani když by vám ji nacpali do zadnice. Jedinej 7c tu má rozum. Howg. Bomby zasílejte poštou a můžete mi počmárat avatara :)
@Paul (07.04.2022 20:45): trochu si začínám myslet že kdybych vzal Zweihander a vylepšil ho třeba na +10. A sekl do zdejší variace Stray Demona postavou se stejnými statistikami, dá mu to stejný dmg jako v Dark Souls 3. :-D


@Solidor (07.04.2022 21:07): taky jsem už k DS3 psal něco v tom stylu. Nejhorší je, že ty hry jsou pořád dobré a o to horší je psát na ně tu kritiku. Ale v Elden Ringu to už podle mě přehnali. Za vrchol považuji stále Bloodborne. A Sekiro dost vylepšil souboják. Takže kdyby se ty dvě hry nějak okotily.. smutný bych z toho asi nebyl.
Ten open world From stylu moc nesedí. Končím u Godskin dua. Odhadem jsem viděl tak 80% obsahu, ale pokračovat nebudu. O hloupě vystavěných side questech se napsalo už hodně. Nepovinné kobky o ničem a odměny z nich dvojnásob. Třeba souboje s draky už jsou vyloženě otravné. Jediný rozdíl mezi nimi je, že ten první plive jed a šestý led. Recyklace všeho po čase dost bije do očí.

Vážně by mě zajímalo, kolik z těch recenzentů to opravdu dohrálo. Kvalita lokací jde časem dost dolů a vypadá to, že ty sněhové prostě nestihli dodělat. Nicméně ta kvalita tam pořád je. I tak mi ale přijde, že po Sekiru to je zase krok zpátky.

Několikrát jsem si vzpomněl na svůj text v komentáři k DSIII:
Architektura a prostředí mají pořád co nabídnout, ale nečekejte nic převratného. Působí už vcelku okoukaně a přeju si, ať další titul od FromSoftware opustí fantasy středověk a zkusí... prostě zase něco jiného. Ale ať už bude jejich hra jakákoli, určitě si jí pořídím.

DSIII si klidně někdy zase zahraju. K ER se (asi) vracet už nebudu.
A teď konečně ten Bloodborne II :)
Další článek na téma Elden Ring
https://www.pcgamer.com/uk/elden-ring-is-too-big/
https://www.rockpapershotgun.com/i-have- ... ing-exhaustion-point

Elden Ring's scale means that FromSoft has had to maximise what it gets out of various assets. This game has a lot of repetition in it, which is not necessarily a problem, but once you've seen the same boss crop up in a slightly different form four times, you do start to get a little bit 'meh' about them. All of these games have had some element of this, and indeed it's nice to see the hardworking Stray Demon can still get work all these years later. 

Je vtipný že jak opadne ta honeymoon phase a metacritic už je zacementěn, tak teprv začnou vycházet dissentivní texty :)
@Widl (07.04.2022 11:57): To je věc názoru - mě to ve sněžných lokacích bavilo a naopak jsem pociťoval spíš vzestupnou tendenci. Forge je vzhledově navíc úžasná.

Ale jsem rád, že se FROM (očividně) nesnažil jít cestou zavděčit se všem, co se mě týče, tak vidím hlavně důraz na prvky, které se mi v Souls hrách líbily.

Jinak jsem v polovině nové hry za novou postavu - a je pravda, že už neprolézám úplně všechny jeskyně - ale baví mě to stále (a těším se na další hru za jiný build). Docela mě překvapilo, že i při snaze projít vše, jsem v první hře některé menší lokace a jeskyně minul (zatím tak 2).
@Drolin (07.04.2022 11:19): V těch zasněžených horách jim už očividně došel dech. Tam je to nudné jak mapou, tak i obsahem. Přijde mi to o dost prázdnější, ježdění od ničeho k ničemu.
@Charllize (07.04.2022 11:15): však to taky neberu jako zápor, to Drolinovi vysvětluji, proč už nepíšu komentář.
A chvála je tedy co? Subjektivní nebo konstruktivní? Já teda píšu pochvalné komentáře záměrně subjektivní, protože je to o tom, jak hra zapůsobila na mou osobu. Naopak když kritizuji, tak kritizuji něco co by mohlo vadit jiným lidem. Pro sebe ten komentář a diskuzi nepíšu.

@Drolin (07.04.2022 11:19): Dobrovský byl už přejeden u Dark Souls 3 co si tak pamatuji z let's playe co dělal s Olejníkem. Ta reakce se dala čekat. Mě ten styl vyprávění skrz popisky pořád pasuje asi nejvíc. Připadám si jako herní archeolog a je tak aspoň nějaká radost z každého lootu. To na hře nikdy kritizovat nebudu. To spíš absurditu toho, co hráč občas musí udělat aby postoupil v questu - to jde pochopit u 30h hry, kterou si hráč dá hned znovu. Ne u takového kolosu.

A já zmiňuji Lovecrafta spíš jako definici "prozkoumávání neznámého". A zde jsem to v podzemí cítil hodně. A nejedná se jen o hloupá chapadla. Myslím, že právě tohle Fromu jde nejlíp. Klidně by to tam být nemuselo, netrvám na to - Sekiro se obešlo bez toho a bylo super. Ale standardní fantasy by holt byla trochu nuda.
@SilentWolf (07.04.2022 11:09): Jo, to je zcela relevantní kritika (ne jako u Dobrovského -  Neříká vám ani tak banální věci jako, kde už máte „splněno“ a, kam jít. Příběh? Zřejmě tu nějaký bude, těžko říct. Charakterizace vedlejších postav? Eeee, asi ano, ale… Asi ne. Ovládací rozhraní? Vlastně je strašně hnusné a komplikované.).

Já jsem nyní ve sněžném prostředí, kde už mě to baví o něco méně. Nicméně žádné materiály jsem o Elden Ringu nečetl, vlastně jsem ER ani nechtěl hrát. O to více mě nakonec překvapilo, jak dobré to je (a jak ty zmiňuješ Lovecrafta, tak já tam hlavně vidím Berserka :)).
@Charllize (07.04.2022 10:57): Jo, jedno malé netradične spracované RPG od nezávislého štúdia môže naozaj radikálne ohroziť celý žáner :)

Inak, že je nejaká hra dobrá, neznamená, že dokonalé sú všetky jej aspekty. Osobne sa síce radšej zameriavam na to pozitívne a nesnažím sa riešiť detaily, ktoré mi až tak nesedia, no istá konštruktívna kritika od niekoho koho kto skutočne hral a baví ho to, je úplne v poriadku.
@Drolin (07.04.2022 11:01): Chybí motivace dohrávat, když jsem už viděl všechny lokace. Problém, který má i Charllize. Navíc jsem trochu čekal, že ty lokace budou ve světě přirozenější.. slibovali, že se do dungeonů půjde dostat vícero způsoby apod.. a moc to tu nepociťuji. Skoro až jakoby jakýkoliv dungeon byl mimo svět.

To neplatí pro podzemí, to exceluje. Na komentář mám i připraveno dost chvály na to, že se tu podařilo zachytit Lovecraft feeling líp než v Bloodborne a z toho jsem nadšený nejvíc.

Ale prostě chápeš.. jdu mapou a vidím věž.. bude tam hádanka a ve věži bude memory slot. Nic víc. Ve Skyrimu bych dopředu nevěděl, co tam bude.
@SilentWolf (07.04.2022 10:49): U Discolandu jsem cítil ohrožení rpg žánru a hru samotnou sem zas tolik nekritizoval. Kdyby se říkalo ze to je adventura tak ani neceknu :)

No jde o to ze se stačí řídit jednoduchou formuli líbí/nelíbí, hraju/nehraju. Mne proste přijde ze i když se hra někomu líbí tak musí za každou cenu něco bezpodmínečně zkritizovat. A chcije si tím do vlastní kapsy.  :)
@Charllize (07.04.2022 09:47): Nevím, zda máš právo na něco takového mrmlat, když jsi dělal totéž třeba u Disco Elysia. Ty dudlíku. Akorát je rozdíl ten, že jsem Elden Ring skoro dohrál, jsem fanoušek a bavil mě víceméně celou dobu.

To jako máme brát hry takové jak jsou a automaticky je vnímat jako dokonalé? :D Jsou to produkty a bohužel z Elden Ringu na mě ten produkt dýchá víc, než hra. A to jsem od Fromu zrovna nečekal.

A nedělám si iluze, že to ti recenzenti co hodnotili 90+ dohráli. Dobrá polovina recenzí bude z network testu.
Devítka je zasloužená. Moc her už si letos pravděpodobně nezahraji, a jsem rád, že tu byl aspoň ten Elden. Kdybych kritizoval úplně vše, co by mohlo být lepší, asi je toho na celou A4. Ale naštěstí jsem se s absencí evoluce smířil u prvního traileru. Veřím, že kdyby si to zahrál takový Paul, nebo tu k tomu napsal něco Say tak to teprv "budou točky".. :D

Třeba se mi pak o to víc bude líbit Dragons Dogma 2, nebo ocením o trošku víc Bethesdu, jestli se jim Starfield podaří. Mohli by to mít zaslouženější, pokud tam půjde vidět ta snaha.
@SilentWolf (07.04.2022 08:38): Když by tam nebyli kaluze tak by se remcalo ze neumí plavat, kdyby plavat uměl tak zase ze plave v heavy armoru. A tak to je ze vším. Já nevím ze je dneska tak těžký brát hru taková jaká je a proste na ty podmínky přistoupit bez vecnyho kritizovani. Ta dnešní věčná kritika úplně všeho je už ubijejici, pořad někdo brečí ze je něco špatne a není spokojený. To dělají děti v kočárku když jim vypadne dudlík :)
@Drolin (07.04.2022 06:55): mě tam vadí dost věcí. Že prostě imp je přeskinovaný thrall z DS3 a dokonce bych i řekl že má stejné HP a DMG, protože je to stejná svině jak v DS3 i s tím bleed dmg. Mapa mi tu přijde, na to kolik toho na ní má být, dost malá - vzhledem k dispozici koně. Jasně, je na první pohled gigantická.. ale hory nejsou hory, ale nějaké pár metrů vysoké plošinky, lesy jsou pár stromů na louce. Jezero je velká kaluž. Apod apod.. to samé dungeony, nějaké podzemí v ruinách nevnímáš jako nové dobrodružství, jen tam automaticky sprintuješ pro truhlu a doufáš, že tam bude něco relevantního na tvou postavu. A toho bude ať už budeš hrát za cokoliv vždy tak 5%. Katakomby vždy budou "to s páčkou a dveřmi". Už mám docela problém vnímat nějak uvěřitelně i nepřátele, protože u nich vidím jen tu "formuli" jak na ně. Je to pro mě už jen objekt s určitou sadou útoků. Svět je prostě plný statických nepřátel, kterým nevěřím, že tam patří. Všichni bossové na vás čekají, ve stále stejné místnost. Já nevím proč se mi ta iluze rozbila zrovna u Elden Ringu, takový problém jsem nikdy neměl. A dokonce musím říct - zlatý Skyrim.

V čem to ještě zvládá excelovat je ten velký hrad a hlavní město, prostě ty hlavní lokace. Ale všechny dohromady by daly určitě menší herní dobu než jakýkoliv díl Dark Souls. Čekal jsem nějaké 5hodinové dungy. A nejvíc jsem se zasekl asi v kanálech a jednalo se o 2 hodiny. Akademii jsem proletěl snad do hodiny odhadem. Perfektně má hra zpracované to podzemí. Tam to taky exceluje. A příběh/lore mě zde taky zajímá. (Možná ten čas vnímám zkresleně, protože mě tam ta hra baví nejvíc - to nepopírám).

Ale musím říct, že pořád nejvíc Dark Souls v otevřeném světě je pro mě Gothic 2, kde bych se bál jít do lesa i dnes, jako zkušenější hráč než tehdy.

A taky přemýšlím, zda je dobrý nápad mít checkpointy hned před bossem. Co takhle kdyby tam byly jen ty Marika sošky a ty by uložily hráčův stav ve chvíli, kdy je aktivuje. Byl by tak nucen projít úrovní co nejlíp aby si nechal consumables na bosse. A pak by měl volbu buď se obnovit u sošky s věcmi které měl před bojem, nebo zpátky k "bonfiru" a zkusit k té sošce dojít trochu připravenější. Hned by aspoň ty úrovně byly více "tense".
@SilentWolf (06.04.2022 22:16): Na Bloodborne jsem zvědavý - hrál jsem cca hodinu (2x rozehrál), a pak už nespustil. Elden Ring jsem chtěl více méně jen vyzkoušet, a až někdy třeba zahrát, ale hned mě chytl a mám v něm 50h.
Můj problém s Elden Ringem je, že na mě působí moc jako Potěmkinova vesnice. Komentář asi brzy, ale nemám moc motivaci to dohrávat. Je to pořád nejlepší Souls hra po Bloodborne, ale nevím zda se vůbec těšit na jejich další tvorbu. Asi nechci hrát pořád to samé.