Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

hm to mám na gog vlastně! a obrázky vypadají k světu. Dík za info, že tomuhle dát šanci :)
Po šiestich rokoch som úspešne dokončil kampaň na obtiažnosti beginner, cítim sa drsný! Obsadil som približne štyridsať úlomkov a vsadil som na mierovú cestu, The keys of Truth. Sranda začína až v tretej desiatke shardov, na veľkých mapkách, kde treba najímať štyroch a viac hrdinov. Osvedčený postup fungoval až do konca - v každej mapke najprv nastúpil scout/archer s armádou kopijníkov, halapartníkov a liečiteľov; za ním sólo warrior/slayer; ako tretí commander/general s gryfmí a jazdcami, ktorý potrebuje na svoju velikú armádu dostatok príjmov z početných dobre vylepšených provincií; a ako posledný mág. V astrálnej sfére sa neskôr objavujú naozaj drsní súperi, ktorí majú hromadu pokročilých schém a mnohokrát ma vyhladili, rozohrával som to najmenej desaťkrát od začiatku! (Dám si rok oddych a rozbehnem to znova na skilled.)
Tak po jedenástich hodinách hrania GoG verzie musím skonštatovať, že sa jedná o výbornú a (na pomery indie scény) prepracovanú hru, ktorá si berie určité prvky z Kings Bounty: Legend a HoMaM a mieša ich so svojimi vlastnými nápadmi.

Zatiaľ mi to extrémne ťažké nepríde, ale pravda, som ešte len na začiatku. To znamená že po jedenástich hodinách som prešiel iba prvú mapku (ok, v podstate po siedmich, po prvých štyroch som skúsil inú postavu) Ale už teraz je jasné, že je to beh na veľmi dlhú trať.

A takisto je to šialená závislárna, hral som to od ôsmej večer do druhej ráno a ten čas ubehol ako voda.... To už tiež asi niečo znamená :)
Rozohral som Eador, je niečo dôležité, čo by som mal vedieť? Už som ho hral v kampani asi 3 hoďky za kúzelníka a zatiaľ ma to veľmi baví! Je kuzelnik dobrá volba? Len som počul že je to pomerne tažká hra, takže nejaké menšie rady od miestnych harcovníkov by sa mi možno aj zišli :)
Na druhou stranu se mi osvědčil bojovník bez armády, který vydrží všechno kvůli vysoké obraně a resistenci. Další výhodou bojovníka je větší výdrž zbraní na blízko, než se rozbijí. Jinak po pár mapkách jsem přepnul na automatické souboje a teď už mám i automatické levelování. Přijde mi, že výsledky jsou uspokojivé (až na to, že vojáci mají nízkou životnost).

Hm, mohlo to aspoň přidávat energii, když už se to jmenuje Rewards.
Sakra, to ma mrzí, že si pri testovaní lukostrelca pokafral kampaň! Ja naňho jednoducho nedám dopustiť. Keď sa stretneš s armádou, ktorú vedie mág alebo ranger, s lučištníkom zlikviduješ hrdinu hneď v prvom kole a potom už len pobíjaš zvyšné jednotky. Bojovník tam má problém, pretože než sa preseká k hrdinovi, nepriateľský čarodej mu povraždí polovicu armády.

Počas misie som sa do astrálnej sféry vrátil iba raz, hneď pri prvej hre, odvtedy som to neskúšal. Tuším je to naozaj považované za porážku a stratíš shard. A ak ide o achievementy, tie od začiatku ignorujem. Nemyslím, že by mali vplyv na hru.
@valcik (19.07.2013 12:47): Ano, vzpoura je jediné, čeho jsem si všiml v souvislosti se spokojeností obyvatelstva. Nicméně jelikož je stejně třeba mít všude jednotky, vzpoury mě nepálí.

Tak to mě štve, to abych začal znova - přišel jsem asi o mnicha a ještě jednu lvl2 jednotku. A když dáš v misi zpátky do Astrálu, tak je to automatická porážka?

Jinak taky hraju za dobro, ale ti obránci jsou většinou k ničemu a diplomacie stojí moc peněz a námahy.

Ještě by mě zajímalo, co jsou ty odměny na konci mapy, za co jsou a k čemu jsou (takové to Master Builder a 20 bodů). A taky k čemu je v kampani Glory.
Myslím, že keď prehráš bitku o shard, budovy už nezískaš. Kvôli tomu som už párkrát začal kampaň odznova, ale dá sa aj trošku podvádzať. V inštalačnom adresári hry je podadresár SAVE, ten si treba po každom úspešne získanom sharde zálohovať. Keď nejaký fragment stratíš, môžeš sa vrátiť k zálohovanej pozícii a zabojovať oň znova. o:-)

Diplomat má viac možností pri dialógu s obyvateľmi neutrálnych provincií, dokáže s nimi uzatvárať spojenectvá. Jednotky spojencov môžeš potom verbovať vo vlastnom hrade. Kentauri alebo elfovia sú niekedy výrazná posila a hobiti sprístupnia stavbu budov, ktoré vylepšujú zisk. Ale je pravda, že kvôli tomu netreba začínať s lukostrelcom, stačí ho najať ako druhého alebo potrénovať v diplomacii bojovníka. A rozhodne sa to dá hrať aj bez diplomacie, zvlášť keď sa pridáš k silám chaosu. Ja som sa postavil na stranu dobra, radšej teda získavam provincie bez vraždenia obyvateľstva.

Spokojnosť obyvateľov má podľa mňa vplyv iba na to, ako rýchlo vypukne v provincii vzbura. Výnos provincie závisí na veľkosti mesta (village/town/trade center) a na vybudovaných stavbách.
Pomalu si probojovávám svoji cestu skrze úlomky a můžu jen potvrdit, že bojovník je pro mě jediná volba. Zkusil jsem to jednou s lučištníkem a prohrál jsem. Nevíš náhodou, jestli jsou tím pro mě bonusy z úlomku navždy ztraceny? Hlavně mi jde o ty budovy.

Jinak diplomacie není zas tak důležitá, ty ušetřené peníze vydělám tím, že provincii dobudu dřív než si na ni vydělám. Navíc diplomacií nezískává hrdina zkušenosti. Nemluvě o tom, že lučištník musí nejdřív diplomacii mít, což na prvním levelu bývá málokdy.

A další otázka: jaký má efekt spokojenost v provincii na výdělek nebo náhodné události?
U mňa je to presne naopak, každú mapku som začínal so scoutom. Diplomacia je dôležitá vec! Bojovníka najímam ako druhého, keď už mám dostatok výnosných provincií a aj nejakú tú zbroj, alebo zbraň. Ale máš recht, warrior-slayer je s dobrou výbavou naozaj drsný!

Ešte prihodím jeden postreh ku komentáru. Keď postavíš prístav a vylepšíš ho na prieskumnícku gildu, každý hrdina dostane obrovský bonus k prieskumu provincií. Dobre vytrénovaný scout potom prepátra 20-30% územia počas jediného ťahu. (V lese a v horách pátra pomalšie, na planinách rýchlejšie.)
@valcik (15.07.2013 12:32): V kampani jsem teprve dvě mapky za prvním pánem, ale čerpal jsem především ze zkušeností při hraní jednotlivých map. Pokud jsem najal bojovníka, mám tak 50% výher, pokud jsem najal cokoliv jiného, je to 0%. Zároveň v naprostě většině případů výsledek odpovídá tomu, jestli se se soupeřem potkám dřív (prohra) nebo později (výhra).
@PostTrauma (15.07.2013 12:03): Ako ďaleko si v kampani? Uvidíš neskôr! :-)

Hint:
Najlepšou obranou je pevnosť, do ktorej posadíš jedného kopijníka. Tomu sa nevyrovná ani tá najsilnejšia skupina najatých strážcov. Keď tam dorazí súperova armáda, najskôr musí niekoľko ťahov provinciu obliehať aby prelomila opevnenie a to ti poskytne dostatok času na presun vlastného hrdinu, ktorý obliehajúcim útočníkom vypráši kabát. Pri obliehaní pevnosti stráca nepriateľská armáda jeden bod morálky počas každého ťahu, keď tam teda dorazíš o pár ťahov neskôr, máš oproti súperovi výhodu útočného bonusu za vysokú morálku. Navyše je tam pravidlo, ktoré obliehajúcej armáde umožňuje presun iba do neutrálnych alebo vlastných provincií, preto sa súper počas obliehania nemôže presunúť hlbšie do tvojej ríše bez toho, aby najskôr získal tvoju pevnosť.

Keď bráni provinciu len skupina najatých obrancov bez pevnosti, nepriateľský diplomat alebo hrdina na vysokej úrovni cez nich prejde ako nôž cez maslo a navyše pri tom získa drahocenné skúsenosti.
@valcik (15.07.2013 06:09): Máš pravdu, tenhle rozdíl jsem opomněl. Nicméně pevnosti jsem vyzkoušel a přijdou mi zbytečné (tím myslím neefektivní v poměru ceny a užitku). Mnohem důležitější je brzy dosáhnout silných obránců, které pak musí člověk pořídit do každé provincie. Vyhne se tak jak obsazení nepřítelem, tak vzpouře nebo nějaké náhodné události, která jinak vede ke ztrátě provincie. Zatímco v Disciples jsou nepřátelé a různé kobky a zříceniny přímo na mapě, v Eadoru jsou v jednotlivých provinciích.

@Crash (15.07.2013 08:39): Mohl jsem to napsat srozumitelněji. Na 10. levelu si hrdina vybírá, jakým směrem se bude dál ubírat. Může si vybrat setrvat u stávajícího povolání nebo si přibrat jiné. Myslel jsem tím tedy, že lučištník a kouzelník pro mě byli nepoužitelní do 10. levelu (ani jsem se na něj nedostal, než mě nepřítel zabil). Na druhou stranu začnu-li za válečníka, na 10. level se dostanu snadno a pak můžu přibrat povolání lučištníka a získat tak jeho výhody. Důvodem je, že válečník může nosit silné brnění a má tedy vysokou obranu a životy a tak něco vydrží. S lučištníkem získá další obranu, útok na dálku, rychlost a možnost vyjednávat.
@PostTrauma (komentář): Jen drobná připomínka, a upozorňuji, že jsem hru nehrál, což může být důvod mého nepochopení. Ale píšeš, že lučištník a kouzelník jsou nepoužitelní, že tuto nevyváženost nespraví ani možnost dvojpovolání a vzápětí napíšeš, že kombinace válečníka a lučištníka se ti výborně osvědčila. Mám pocit, že si tu tedy trochu protiřečíš...
@Bodkin (05.04.2013 11:13): Už to mám! Raise false alarm uberie celej súperovej armáde trochu staminy. Zistil som to až v rozľahlých mapkách, keď to proti mne použili rangeri a ringleaderi na vysokých leveloch. 8-)
@poris (14.04.2013 21:16): Jop, pri väčších mapkách som zažil to isté. Prihodím pár tipov:
Cudzích obrancov môžeš uplatiť, vtedy sa k tebe pridajú a provinciu získaš bez boja. Na toto sú najlepší zvedovia so schopnosťou diplomacie. A keď zaútočíš s hrdinom na vysokej úrovni, niekedy obranci zdrhnú dokonca bez boja, hehe. Neobsadzuj súperovi všetky provincie, sústreď sa najprv na tie najvýnosnejšie. Keď mu zahubíš pár hrdinov, po chvíli na ich oživovanie utratí všetky dukáty a bude namydlený. A na koniec, veľká armáda sa nevyplatí, pretože skúsenosti za boj sa rozdeľujú a hrdina naberá úrovne príliš pomaly. Lučištníkovi stačia ako doprovod dve jednotky na boj zblízka a jeden liečiteľ; bojovník na vysokej úrovní zvládne bitku proti obrancom aj úplne sám.
tak nevím, při hraní kampaně jsem za chvíli v situaci, kdy mne soupeř nedobije, já nedobiju jeho, jen se oťukáváme, sem tam skolím jeho hrdinu, aby za 5 kol byl zpět..... soupěř je schopen na provincii nacpat třeba 14 obránců, které při sebelepší vůli s 6-7 jednotkama nedobiju, stejně by mi to moc nepomohlo....
snad kdyby šlo zabít ty jeho hrdiny na furt / nebo zajmout....
vypadalo to fakt slibně, ale takhle ne, mažu...
uvidíme jaké bude pokračování v novém kabátku
@Bodkin (07.04.2013 16:49): v tom případě mám pro tebe skvělou alternativu > tetris je zábavnější a obtížnější s každým levelem, nelíbí? si říkáš masochista a hardcore hráč..pche....přizdipinďi.

@Bodkin (07.04.2013 16:49): to je docela škoda, protože lidi co se o tu hru budou zajímat si přečtou moje blitky a řeknou si hmm..tak ta hra musí být pěkná sračka, názor protipólu tu chybí, ale tak ono to vždycky někoho dřív nebo později hecne, většinou fanouška hry napsat koment z druhého úhlu pohledu.

A radši bych koment Valcíka má je dobré
Komentík bude, až dohrám. Výdatne skapínam, tak to furt púšťam znova a testujem všelijaké postavy. ;)
To jsem rád že si rozumíme, osobně si myslím že byste měli dostat nějaké to národní ocenění za statečnost kterou prokazujete při hraní tohohle kusu flákoty čehosi nelibého.

a taky nechápu proč nenapíšete koment k té hře, když se vám libí
@valcik (07.04.2013 16:32): já spíš nechápu jestli jsi podobně retardovanej jako bodkin, prostě se mi ten kus shitu nelibí, je na tom něco nesrozumitelného? s mým skillem a inteligencí to nemá nic společného. Ale jestli chcete klesat na úroveň osobních útoků fajn, no problemo v tom já jsem přeborník, v tomhle případě bych jen aplikoval stejnou medicínku na vás.

prostě si sem zas hoďte cedulku troll alarmed, stop feed troller a jděte si plýtvat čas do Eadoru.
Pri prieskume lokalít používaj taktiku z Disciples - pošli najprv scouta a keď je súper silný, nelez tam. Najprv pobi kostlivce a zombíky, trole a draky nechaj bojovníkovi na vysokom leveli. Mozek, nasaď mozek! :-P
@valcik (07.04.2013 16:24): ja s rogue-like nemam problém, tahle hra je prostě labilní, to je celé, není to o obtížnosti ale náhodě. Starej hardocorvník plakal u FTL a tady mě bude poučovat? Tak to spíš starej pokrytec ne? :D
@Aba (07.04.2013 16:15): Daj si nejaký rogue-like tréning trpezlivosti, na toto musíš byť otrlý starý harcovník jak toť Bodkin, hehe. Keď potom vylezeš z nejakej zrúcaniny živý aj s démonským obojručákom, ktorým tvoj warrior-slayer rozdáva údery za 40 HP, je to mňamka. (Ku komentáru - armáda je pre bábovky, pravý bojovník leze do kobky sám. Potom vyžere všecky XP.)
Keď postavíš Armory a potom Practice Halls, dajú sa namiesto milície najímať regrúti - recruits, to je druhá najslabšia obrana. Namiesto vidlákov a slingerov sú tam kopijníci a lučištníci. Tiež to ale nie je žiadna sláva, treba získať prístup k lepším budovám. (V single-player móde sú prístupné všetky budovy hneď od začiatku, ale je to tuhé. Hrám kampaň, tam sa budovy odomykajú postupne.)
vypadá to celkem dobře, díky bodkine že jsi to přidal, jináč by mě to úplně minulo
Tak kupene na GOG, som zvedavy kedy sa k tomu raelne dostanem. Ale celkom sa tesim, ovsem nejaky ten aspon strucny manualik by sa hodil, to fakt absolutne nic nevydali?
@Bodkin (05.04.2013 11:13): Na ja, strelci, tí sú otravní. Schovávam pred nimi jednotky do lesa a na planinách používam kúzla. Wind Shield na ochranu vlastných, Burn Ammo na likvidáciu protivníkovej munície. Blbé je, že to zaberá iba na jednotky prvého ranku, kentauri a vyšší už sú voči mágii trošku odolnejší. Najlepší je scout, ten pobije strelcov z diaľky na jeden šup. (Scout -> Adventurer -> Mercenary FTW!)
Hardkórek. Bacha na spánkový deficit!
Škoda, že k tomu ruskí borci nepridali aspoň stručný manuál, dodnes som nezistil, ako fungujú niektoré featurky. Raise false alarm napríklad, to je jedna zo sabotážnych akcií, ktoré má k dispozícii scout.