Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Eador: Genesis

69
7 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
04.12.2012 PC
Vývojáři:
Alexey Bokulev (Artifactorium, Adrageron)
Oficiální stránky:
http://www.eador.com/eador1/
Eador: Genesis vyšel v roce 2009 v Rusku a trvalo přes tři roky, než byl přeložen a vyšel i pro západní svět skrze GOG.com. Eador: Genesis nejvíce připomíná křížence Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia a Master of Orion II: Battle at Antares. Z prvního si bere žánr a podobu, z druhé si bere propracovanost a sandboxový přístup, kde příběh hraje minimální roli.

Jako nesmrtelný vládce ve věčné hře si vybíráte tzv. "Shardy", území hodící se do vaší říše a pokoušíte se skrze ovládnuté smrtelníky danou zemi připojit skrze porážku ostatních Vládců snažících se o totéž. Na výběr jsou 4 druhy hrdinů, kteří se na 10. levelu vybírají další ze čtyř specializací. Bitvy probíhají stejně jako u HoMaM na taktické obrazovce, byť na menší škále, kdy jedna jednotka je jedna osoba a celkový počet jednotek se odvíjí od zvoleného povolání a levelu hrdiny (Commander bude mít vždy nejvíce jednotek). Na boj má vliv i prostředí, větší dostřel z kopců, lepší kryt v lesích, horší obrana v bažinách...

Hráč má na daném Shardu jedinou tvrz, kde může stavět jen omezený počet budov co se vojenských jednotek, obchodů a magický škol týče, takže není šance mít na jednom světě všechny.

Další věcí je rozdělení obsazovaného Shardu na jednotlivé provincie. Ty mají vlastní obyvatelstvo, které může mít rozdílné názory na vaši okupaci nebo na najmutí lapků jako místních obránců. Provincie lze také obsazovat nevojensky, skrze diplomacii (uplácet, otravovat studny, páchat rituály a to včetně těch zakázaných) či plnění questů (po dobrém či masakrovat stráže a řešit události na globální úrovni). Žádná z provincií není plně prozkoumána a tak je i další průzkum důležitou činností. Jednak se tím rozšiřuje místo pro obyvatelstvo (a tím i případné zdroje), ale také vede k odhalení zajímavých lokací (bojů o poklad) či nějaké speciální lokace s questem.

Hra více hráčů jak na jednom počítači, tak i přes internet je samozřejmostí.


Poslední diskuzní příspěvek

hm to mám na gog vlastně! a obrázky vypadají k světu. Dík za info, že tomuhle dát šanci :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Když jsem si četl ty komentáře tady, měl jsem trochu strach, ale nakonec se z té hry vyklubala docela slušná strategie na způsob Disciples. Nicméně mě nenapadá žádný herní prvek, ve kterém by byla tahle hra lepší než zmíněné Disciples, takže se nejedná o nic převratného. Nejdůležitější změnou je úplně jiný kabát a jinak nastavená pravidla, ale v podstatě se jedná o stejný princip.

Jenže tady se dostáváme k prvnímu negativu. V Eador - Genesis jsou sice na výběr čtyři druhy hrdinů, jenže lučištníci a kouzelnící jsou úplně nepoužitelní. Zkrátka nemají dostatečnou obranu, aby byli schopni porazit silnější monstra a tak je brzy rozsekají válečníci, popřípadě vojevůdci. Válečníci se mi osvědčili vůbec nejlíp, protože poměrně brzy mohou začít chodit úplně sami bez jakékoli armády a vraždit všechno, na co přijdou. Stačí dávat pozor, aby měli opravené vybavení. Tuhle herní nevyváženost nespraví ani možnost dvojpovolání. Zatím jsem zkoušel Slayera (válečník/lučištník) a osvědčil se mi výborně.

Dobrým rysem hry jsou různé náhodné události, prozkoumávání provincií a lokace v nich, jenže i tady najdeme negativa. Náhodná událost každé kolo, 15+ lokací na provincii a sáhodlouhé prozkoumávání provincií už tak dobré nejsou. Člověk pak nedělá nic jiného, než že s hrdinou zkoumá a prochází lokace a mezitím donekonečna odklikává události. Ty jsou navíc většinou negativní (i když se vlastně tváří pozitivně). Jsou totiž řízeny náhodou a i když dostanete relativně pozitivní událost, nemusíte z ní mít žádný užitek. Naopak negativní události vás vždycky něco stojí.

Již jsem se zmínil i o třetím negativu hry, a tím je zdlouhavost. Krom zkoumání provincií a procházení lokací v nich se jedná i o stavění budov v hlavním městě a provinciích. Ve hře je snad 150 budov a můžete postavit jednu za kolo. Než se tedy dostanete k něčemu slušnému, máte za sebou tak hodinu hraní. Navíc většinou chybí peníze, takže je potřeba čekat a spořit a zase čekat. Stejně jako v případě lokací a náhodných událostí, budov je prostě zbytečně moc.

Zatím jsem Eador sice nedohrál, ale příběh je zatím dobrý. Líbí se mi komunikace s gremlinským pomocníkem a dalšími pány astrálního světa. Jsem celkem zvědav, jak se bude dál příběh vyvíjet, ale trochu se obávám, že mě bude čekat ještě mnoho hodin strávených bojem o zlomky světa, tím víc, že ve hře není možnost ukládání a lze se tak vrátit jen o kolo zpátky.

Pro: Slušná myšlenka i zpracování, nápaditost, rozmanitost

Proti: Nevyvážená obtížnost, zdlouhavost, přeplácanost

+13