Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Eador: Genesis

  • PC 75
Když jsem si četl ty komentáře tady, měl jsem trochu strach, ale nakonec se z té hry vyklubala docela slušná strategie na způsob Disciples. Nicméně mě nenapadá žádný herní prvek, ve kterém by byla tahle hra lepší než zmíněné Disciples, takže se nejedná o nic převratného. Nejdůležitější změnou je úplně jiný kabát a jinak nastavená pravidla, ale v podstatě se jedná o stejný princip.

Jenže tady se dostáváme k prvnímu negativu. V Eador - Genesis jsou sice na výběr čtyři druhy hrdinů, jenže lučištníci a kouzelnící jsou úplně nepoužitelní. Zkrátka nemají dostatečnou obranu, aby byli schopni porazit silnější monstra a tak je brzy rozsekají válečníci, popřípadě vojevůdci. Válečníci se mi osvědčili vůbec nejlíp, protože poměrně brzy mohou začít chodit úplně sami bez jakékoli armády a vraždit všechno, na co přijdou. Stačí dávat pozor, aby měli opravené vybavení. Tuhle herní nevyváženost nespraví ani možnost dvojpovolání. Zatím jsem zkoušel Slayera (válečník/lučištník) a osvědčil se mi výborně.

Dobrým rysem hry jsou různé náhodné události, prozkoumávání provincií a lokace v nich, jenže i tady najdeme negativa. Náhodná událost každé kolo, 15+ lokací na provincii a sáhodlouhé prozkoumávání provincií už tak dobré nejsou. Člověk pak nedělá nic jiného, než že s hrdinou zkoumá a prochází lokace a mezitím donekonečna odklikává události. Ty jsou navíc většinou negativní (i když se vlastně tváří pozitivně). Jsou totiž řízeny náhodou a i když dostanete relativně pozitivní událost, nemusíte z ní mít žádný užitek. Naopak negativní události vás vždycky něco stojí.

Již jsem se zmínil i o třetím negativu hry, a tím je zdlouhavost. Krom zkoumání provincií a procházení lokací v nich se jedná i o stavění budov v hlavním městě a provinciích. Ve hře je snad 150 budov a můžete postavit jednu za kolo. Než se tedy dostanete k něčemu slušnému, máte za sebou tak hodinu hraní. Navíc většinou chybí peníze, takže je potřeba čekat a spořit a zase čekat. Stejně jako v případě lokací a náhodných událostí, budov je prostě zbytečně moc.

Zatím jsem Eador sice nedohrál, ale příběh je zatím dobrý. Líbí se mi komunikace s gremlinským pomocníkem a dalšími pány astrálního světa. Jsem celkem zvědav, jak se bude dál příběh vyvíjet, ale trochu se obávám, že mě bude čekat ještě mnoho hodin strávených bojem o zlomky světa, tím víc, že ve hře není možnost ukládání a lze se tak vrátit jen o kolo zpátky.

Pro: Slušná myšlenka i zpracování, nápaditost, rozmanitost

Proti: Nevyvážená obtížnost, zdlouhavost, přeplácanost

+13