Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (27.11.2013 08:14): Čtvrtá zeď je neviditelná bariéra mezi jevištěm a divákem. Rozbíjení čtvrté zdi pak znamená komunikaci mezi jevištěm a divákem nebo odkazování na svět mimo jeviště (některé divadelní hry jsou na tom dnes už postavené). Myslím tím některé komentáře, které nezapadají do hry a jsou mířeny k hráči osobně.

Mně trochu kontrastovala snaha o pochmurnou atmosféru hudby s veselými barvami prostředí (sytě zelená tráva, výrazné barvy oblečení). Celkově mi ten design nepřišel moc pochmurný (srovnej například s Planescape:Torment).
@PostTrauma (komentář): Z těch dračích skillů jsem používal také pouze Dragon Eyes, protože ostatní se aktivují až v případě průseru (málo životů) a to už bývá zpravidla pozdě, navíc jejich účinek je celkem nevypočitatelný. Levelující zbraně byl fajn nápad, ovšem to by samotné opravování zbraní nesmělo být neskutečně drahé a zbraně by se nesměly rozbíjet tak rychle.

Co znamená obrat "rozbíjení čtvrté zdi"? Atmosféra mi naopak přišla velmi dobrá, pochmurná, temná, melancholická. U jednotlivých herních módů je zajímavé to, že u nejtěžšího hádankového je nutné psát odpovědi ručně (Gorasul byl sympatický tím, že jako jedno z posledních RPG používal hádanky), nicméně někde jsem se v manuálu dočetl, že by snad v tomto módu mělo být dokonce i více questů (ale možná měli autoři na mysli právě "kecací" řešení questů místo "bojových řešení").

Gorasul jsem dohrál za solo mage, zkušenosti se dělí podle počtu postav v partě, takže to nebylo tak těžké, jak by se mohlo zdát. Přišlo mi to naopak jednodušší než s kompletní partou.
Urban: Dle téhle recenze ano, ačkoliv prý nejsou zdaleka tak propracované. Nicméně ta inspirace v BG je tam prý (až na vývoj postav, který má blíže k Diablu 1) zřejmá...real-time souboje s možností pauzování, menší o to však propracovanější lokace... zkrátka to může být paráda:).