Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gorasul: The Legacy of the Dragon

2001
68
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Od kolébky vychován drakem, který jej našel na prahu svého příbytku, byl Roszondas předurčen výjimečnému poslání, stát se hrdinou, který svůj kraj ochrání před zlem, zhmotněným v oživlých mrtvolách, kostlivcích a dalších odpor vyvolávajících bytostech, snažících se zmocnit světa lidí. Ve svém boji proti zlu je úspěšný hlavně díky tomu, že jeho drak-pěstoun jej vedle boje s chladnými zbraněmi naučil i dračí magii. Jednoho dne je však hrdina zrádně probodnut zezadu a umírá. Jeho poslání však není zdaleka u konce, a tak se jeho duše vydává zpět na zem, aby ožila právě ve vás.

Gorasul je izometrickým RPG, zcela v duchu série Baldur's Gate, ke které má blízko podobnou stylizací lokací, ale hlavně hratelností. Hrdina může najmout až čtyři společníky různých povolání, kteří mu pak pomáhají v takticky pojatých, zapauzovatelných bojích v reálném čase s monstry. Oproti konkurenci však hra nabízí několik inovací. Mezi ně patří zmíněná dračí kouzla a hlavně zbraň, levelující s hráčem. Ta nejenže mluví, ale dokonce má svůj Ego metr, který kolísá spolu s úspěšností hráče, což ovlivňuje hratelnost, která spočívá v plnění questů, objevování různorodých prostředí a čištění pohádkové země Gorasul od zla.


Poslední diskuzní příspěvek

@Phoenix (27.11.2013 08:14): Čtvrtá zeď je neviditelná bariéra mezi jevištěm a divákem. Rozbíjení čtvrté zdi pak znamená komunikaci mezi jevištěm a divákem nebo odkazování na svět mimo jeviště (některé divadelní hry jsou na tom dnes už postavené). Myslím tím některé komentáře, které nezapadají do hry a jsou mířeny k hráči osobně.

Mně trochu kontrastovala snaha o pochmurnou atmosféru hudby s veselými barvami prostředí (sytě zelená tráva, výrazné barvy oblečení). Celkově mi ten design nepřišel moc pochmurný (srovnej například s Planescape:Torment).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Gorasul bych hodnotil jako takovou odpočinkovou hru, která neurazí ani nijak zvlášť nepotěší. Systém dračích skillů je sice poměrně originální, ale na druhou stranu není moc užitečný a ve hře jsem využil prakticky jen Dragon's Eye. Jinak jsou zde klasické statistiky, pár kouzel, žádné zvláštní schopnosti. Další inovací je levelující zbraň, nicméně i tady platí, že je to vlastně jen pro formu a reálný dopad na hru to skoro nemá. Obzvlášť u té zbraně by přitom mohl být ten potenciál využit o dost víc.

Celkem pozitivní je systém dialogů a jejich provedení. Někdy sice dochází k rozbíjení čtvrté zdi, ale nekazí to atmosféru. Což je dáno i tím, že atmosféra není moc silná. Příběh mi přišel tak trochu jako slátanina a ve hře vlastně ani moc nefiguroval.

Co bych vyzvedl je možnost výběru modu, ve kterém bude hra probíhat. Na výběr je bojový, vyvážený a hádankový mod. Podle zvoleného modu budou jednotlivé situace probíhat různě, takže buď budete muset projít sérií soubojů, sérií hádanek nebo kombinací obojího. Řekl bych, že tady ale zase zůstalo ještě hodně prostoru pro implementaci.

Celkově je v Gorasulu docela dost pěkných nápadů, které jsou ale většinou nedotažené. Ve výsledku tak hře vlastně nic moc nepřidávají. Zato je tu pár věcí, které jí ubírají. Mezi ně patří i časté pády, se kterými jsem se potýkal (nejspíš to bude systémem, za což sice hra nemůže, ale potká to asi všechny současné hráče). Dalším problémem je celková krátkost hry, kterou lze dohrát za několik hodin. Rozmanitost přitom moc nečekejte. Nakonec mi dost vadilo, že u mnoha předmětů chybí jakýkoliv popis toho, co dělají a to samé platí i o dalších věcech (kouzla, povolání...).

Zkrátka a dobře tu jsou sice náznaky, ale ve výsledku nic navíc. Naproti tomu tu je pár chyb, se kterými se sice dá žít, ale herní zážitek spíš oslabují.

Pro: možnost výběru modu hry, některé herní prvky, které jsou ale nedotažené, fajn oddechovka

Proti: krátké, časté padání, nedostatečné popisky

+8