Dungeons je fantasy realtimová strategie, ve které se zhostíte role temného pána jeskyně, jehož práce spočívá hlavně v budování podzemního komplexu plného zla a temnoty. Titul se inspiroval hrou Dungeon Keeper, z té si půjčuje jak některé mechanismy, tak i humor. Celkové mechaniky hry i způsob hraní jsou však výrazně odlišné.
Středem vašeho království je kamenné srdce, které musíte chránit před nájezdy nepřejících dobrodruhů a to nejčastěji za pomoci zlanařených nestvůr (těch je 15 typů) či různých pastí a mučidel. Nepřátelští hrdinové mají v Dungeons ale i další význam, jsou totiž zdrojem vzácné suroviny - duší. Tuto esenci z nich zvráceně získáváte zabitím, její množství však záleží na tom, jak moc jste splnili nepřátelským hrdinům jejich dobrodružné choutky s tím, že každý z 10 typů nepřátel navštíví vaší kobku s vlastní představou o dobrodružství. Kromě běžných nestvůr, které jsou umístěné jen v okolí pentagramu a nemůžete je ovládat, se ve hře vyskytuje postava samotného Dungeon Lorda, ultimátního bijce, který je jedinou postavou, kterou ovládáte. S ním obcházíte většinu míst se souboji, za které získáváte v duchu RPG prestižní body, za které mu můžete odblokovat novou výbavu a schopnosti.
Podobně jako v Dungeon Keeperu jsou důležitým článkem jeskyně skřetí pomocníci, ti pilně dlabou a kutají chodby dle vašich přání. V celkem 20 misích se dostanete k řadě místností, pastí a jiného vybavení pro zkrášlení vašeho doupěte.
@Bodkin (15.02.2011 21:20): V tomhle příspěvku je pěkně shrnuto, o čem byli/jsou Dungeons. Problém je v tom, že každý od toho čekal kopii Dungeon Keepera, ale tohle je fakt úplně odlišné. Je potřeba přijmout její filosofii, která je v mnohém přesně obrácená, než na co bývali hráči zvyklí z DK. Možná bych to trochu vzdáleně přirovnal k tower defense hrám.