Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Driver je takové GTA bez chůze, střílení a kradení aut. Na misi máte prostě jedno auto a s tím jí musíte splnit. Driver se také může pyšnit pomyslným titulem "HRA S NEJTĚŽŠÍM TUTORIÁLEM NA SVĚTĚ". Je to fakt, tutoriál přejel jen jeden člověk kterého znám a to bylo na Playstationu. Spoustu lidí od této hry tutoriál i odradil, jelikož ho nebyli schopni přejet. Já bych se taky řadil mezi ně, jelikož jsem to asi týden sem tam zkoušel a nedalo se. Jak je tedy možné, že jsem hru dohrál? Inu, jak by řekl Gabo, jsem malý vyčůránek. Editoval jsem v poznámkovém bloku soubor s misemi a tutoriál jsem z něj prostě a jednoduše vymazal a začínal tak od první mise. Jsem hrozný, vím. Ale dobře jsem udělal, neboť bych hru odložil a ochudil bych se o nadprůměrný herní zážitek. Tutoriál byl totiž těžší než samotná hra.

S autama se bezvadně jezdilo a města byly opravdu dobře zpracována, bylo poznat v jakém městě se zrovna nacházíte, kupříkladu v San Franciscu byla tramvaj, apod. Policajti byli ve hře hodně tuzí, nepočítejte s tím že se jich zbavíte tak jednoduše jako třeba v Mafii. Teď mne napadá, že Driver má s Mafii společný byt:) Jak to myslím? Určitě každý zná menu v Mafii, místnost, stůl, dveře, apod. No a v Driverovi jste mezi misemi také v takové bytě, který se v každém městě mění. Taky si můžete po městě jen tak volně zajezdit, což se hodí k tomu, abyste lépe poznali město a neměli u misí tendenci bloudit.

Po všech směrech skvělá hra (až na ten tutoriál:).

Pro: Přečtěte si komentář!

Proti: Nejtěžší tutoriál na světě!

+22
  • PC 80
Trochu kecám, když tvrdím, že jsem dohrál Drivera. Dostal jsem se do poslední pekelné mise, dostal jsem se i na bod, kam jsem měl dojet, ale v poslední sekundě to do mě narval nějakej parchant, kterej mi zrušil auto a tím pádem jsem tu misi ZASE neudělal. Nehledě na to, že jsem ji hrál několik hodin v kuse, nespočetněkrát opakoval a mlátil nebohým PSkovým ovladačem do země, prostě jsem ji nemohl udělat. A že to byl adrenalin.. a právě kvůli tomu adrenalinu je u mě Driver tak vysoko.. parádní jízdní model, parádní model poškození, tuzí policajti, kteří vám neprominou ani jednu míli v hodiné navíc a taky čtyři, na tu dobu parádně udělaný města.

Slibuju, jednou tu poslední misi opravdu udělám ;)

Pro: Jízdní model a model poškození, obtížnost

Proti: Někdy až moc velká obtížnost

+21
  • PC 90
Driver přišel s malou revolicí. V podstatě první "závodní" hra v otevřeném světě s kompletně trojrozměrnou grafikou (Grand Theft Auto je spíše střílečka, ale tyhle hry si nejsou až zas tak moc nepodobné).

Vynikající grafika, destrukční model (ač jen na oko, ale líbivý), jízdní model... příběh teké nebyl k zahození a ke konci opravdu gradoval, jen mi přišel trochu zmateně vyprávěný, vydedukovat co se opravdu děje (aspoň s mojí tehdejší znalostí angličtiny a nic moc slovníkem) byla fuška.

Mise jsou rozhodně plné adrenalinu, ne že ne. Někam dojet ve stanoveném čase je prvních pár misí brnkačka, v dalších několika misích přituhuje a v posledních několika misích se trestá i jedna jedinná chybyčka. Ale dohrát tuhle hru pak přinese nevídané uspokojení a hrdost :-D

Driver se také rozhodně pyšní nejtěžším "tutoriálem" (test v garážích) v historii her.

PS: U Drivera jsem s bratry strávil bezkonkurenčně nejvíce času, ať už šlo o blbnutí, volné jízdy po Miami, San Franciscu (zkoumání Golden Gate a Alcatrazu), New yourku a Los Angeles, nebo překonávání se ve skoku do dálky na jistém mostě v Miami (ta nespoutaná radost, když někdo překročil možnosti hry a katapultoval vozidlo přes celou mapu) :-D.

Pro: na svou dobu grafika, destrukce auta, jízdní model, adrenalin, zajímavý příběh, originalita misí, žádné střílení :-)

Proti: zamotaný příběh, pro někoho peklně těsné časovky, pravoúhlé silnice (někdy i pod úhlem 45°)... i když je to vlastně USA, originální ale zmatený výběr misí pomocí záznamníku

+17 +18 −1
  • PC 80
Na tuhle hru vzpomínám rád, ačkoliv ji vlastně nesnáším :) Pamatuji, že jsem na ní narazil díky přibalení ke Score a že jsem ji zkusil hrát, ihned to vzdal a teprve po čase se k ní vrátil. Důvodem prvotního zlomení hole nad hrou byl právě tutorial, který už od začátku drásal nervy a čechral klávesy na klávesnici (ono po těch úderech pěstí do stolu se toho čechralo víc než jen klávesnice), protože jen vyrejdovat z podzemní garáže mi dalo pěkně zabrat. Jak zmiňují komentáře pode mnou, tenhle tutorial byl svou obtížností skutečně vražedný a dodnes asi nepřekonaný. Ale zase ukazoval poměrně věrně, na co se máte připravit ve zbytku hry.

Co si tak pamatuji, hra byla graficky už tehdy jen hromada otexturovaných krabic vč. auta, ale to mělo velmi dobrou fyziku a hopsající jízdy v San Franciscu, kdy jste potřebovali být někde na čas, za zadkem fízlové, každá vteřina byla dobrá a vy jste skoro nekontrolovatelně sjížděli ty "schody", byly doslova "tutoriální". Ono vůbec postupem času bylo nutné hru a vozidla ovládnout skutečně mistrovsky, protože těch misí, kdy něco bylo ohraničeno časovým limitem, bylo více a více a lmity byly vražednější. A možná i pro to bylo skutečnou výhrou dohrát úspěšně každou misi.

Pamatuji si nejvíc jen dva hlavní milníky: Jedním byla chvíli, kdy se mi podařilo právě v San Franciscu omylem nabourat do nějakého auta tak, že jsem byl vystřelen mimo herní mapu a jak jsem se tak vzdaloval mapě, domům a světu, hra spadla a ukončila se - což nebylo příjemné, protože ta mise nebyla zrovna jednoduchá a samozřejmě jakožto neuložená se musela hrát od znova. Druhým byla skutečnost, že, mám takový pocit, jsem nedohrál finální (nebo jednu z posledních) misi, protože se mi snad nikdy nepodařilo dohnat tu nadzemku.

Nic to ale nemění na tom, že to byla zábava. A už to nikdy nechci vidět!

Pro: Fyzika; náročnost; rozlehlé a postupně se otevírající město; mapka; úkoly a drandění a schovávání se před policejními hlídkami a drandění a tak :)

Proti: Náročnost - tahle hra skutečně chtěla a vyžadovala, aby se jí hráč věnoval a pronikl do jejího ovládání.

+16
  • PC --
Tak na tuhle setsakra jednoduchou a revoluční hru mám ty nejkouzelnější vzpomínky. Pamatuji si, jak jsem jako malý capart chodil do jednoho krámku, kde běželo demo právě Drivera ještě na stařičkém Playstationu One. Zástup mě podobných za mnou, ale nutil hru vždy opouštět, ale strašně se mi nechtělo :D

Dost sentimentu, Drivera jsem po pár letech znovu okusil, ovšem už na počítači a bavil mě, i když v té době už existovali všechny ty Mafie, GTÁčka a takové podobně volné hry. Driver měl prostě své kouzlo, které bylo dozajisto zapříčiněno naprosto fantastickým jízdním modelem, jenž v žádné jiné hře nebyl tak návykový. Projíždět zatáčku typickým šmejrem, mě strašně bavilo. Příběh je kapitola sama pro sebe, je fajn, co tvůrci zvládli. Takový počet misí a všechny splnit za použití auta, není nad to vystrašit nějakého papaláše ve žlutém taxíku ;-) Škoda, že jsem ztroskotal v poslední misi a nemůžu si tak legendárního Drivera odškrtnout jako dohraného. Parádní napínavost honiček, skvělýž jízdní model a tuhá obtížnost Vám vynahradí vše, co Vám na téhle hře chybí.

Pro: jízdní model, spousta zajímavých misí, legendárnost, neutuchající zábava,

Proti: ten tutorial :-)

+12
  • PC 75
Vzpomínám si, jak jsem na tuhle hru před léty nedočkavě čekal. Tuším, že kromě Midtown Madness byl Driver ve své době jedinou hrou, která hráči umožňovala volný pohyb po celém městě. Logicky to tedy byla bomba! Po zhlédnutí slibného traileru jsem se nemohl dočkat až hra vyjde.

Výsledek ovšem bohužel až tak světoborný nebyl. Ne, že by to byla vyloženě nuda, ale člověk od hry přeci jen očekával víc. Města působila jaksi prázdně, byla navržená docela nezajímavě a bez fantazie (narozdíl od MM), budovy působily spíše jako krabice od bot, textury mě taky zrovna neokouzlily. Kromě toho tu nebylo příliš co dělat. Dynamika hry sice nebyla špatná, ale celkový dojem to nespravilo. Kromě toho systém poškození auta neumožňoval žádné eskapády á la Destruction Derby.

Nestydím se přiznat, že když jsem narazil na cheaty, bylo to podstatné zpestření. Např. auta, která po nárazu odlétavala jako papírové krabice desítky metrů do okolí! :D anebo stejná sranda naruby, tedy s mým vlastním autem, kdy jsem se nechával "katapultovat" z mapy pryč a následně jsem projížděl tmavá území mimo oficiální mapu. Infantilní? Oh yeaaah :D

Toto zmiňuji proto, abych poukázal na hlavní problém Drivera. Mimo hlavní silnice totiž opravdu nic nebylo a město tudíž nepůsobilo tak uceleně jako v MM. Výsledný dojem byl tedy spíše jako nějaké kulisy či prázdná skořápka.

I přesto musím uznat, že hra jistou atmosféru měla. Samostatnou kapitolou byl samozřejmě příběh, který měl určité kouzlo a hráč si užil nesčetných adrenalinových honiček (především San francisco) a proto hře alespoň těch 75% dávám.

Pro: Příběh, adrenalinové honičky s policií, efekt odletujících poklic v zatáčkách :D

Proti: nezajímavý design měst

+11
  • PC 80
Jedna z prvních "gangsterek" řekl bych.Na svou dobu výborná grafika a auto se chovalo perfektně-houpalo se jak loď-prostě americký velký káry.Taková hra ještě v té době nebyla-jestli ano,tak o ní nevím.Líbilo se mi hrát za gangstera,líbilo se mi rozsekat auto úplně nasračku a pak vyhodit řidiče z jiného auta a zas si to solit dál.Takovéhle "závody" v městském prostředí plném "trafikantů"-prostě v provozu-bylo super.Časové limity byli někdy dosti hubené.Zvlášť při honbě vrtulníku.Mě to bavilo moc,zásek mohl nastat hlavně při spuštění hry v tréninku,kdy jste museli zvládnout 10 jízdních úkonů za 1 minutu v garáži s autama.

Pro: grafika,car damage,úkoly,provoz,příběh

Proti: Loady daleko od sebe

+9
  • PC 70
Vzpomínám si, jak jsem kdysi dávno celkem lacino naletěl na 'haló akci' časopisu Score, tou dobou bundlující DRIVERa. Hra byla de fakto prezentována jako vysoce přelomová a historie PC her se vlastně dělí na období před Driverem a období po něm. Hmm, tak fajn.

Poté samosebou přišlo nemalé vystřízlivění, ale pořád se jedná o celkem čupr hru s kvalitními jízdními vlastnostmi a tehdy velmi dobrým modelem poškození.
+5 +6 −1
  • PC 90
jak rychle driver začal, tak rychle skončil... první díl se mohl stát přelomovou hrou, honičky s policií, různé mody rychlé hry, realističnost ovládání, skvělá grafika ve své době a vcelku slušná kampaň mě, i přes obtížnost některých misí (především poslední misi se samotným panem prezidentem, kterou jsem zkoušel dokola týden, načež jsem s neskutečným štěstím pana prezidenta omláceného ze všech stran dovezl na určené místo :)) na nějakou dobu přilepily k monitoru... série drivera se mohla stát skutečnou konkurencí pro GTA, bohužel Reflections s pokračováním dopadli jak dopadli a hráčstvo to nezkouslo... každopádně první díl si uznání zaslouží :)

Pro: grafika, realističnost atd atd... ^^

Proti: obtížnost

+4 +6 −2
  • PC 90
driver je perfektní, ale vzhledem k tomu, že u něj nevydržím dlouho, tak 80 je logicky tak akorát. takže tady se shodneme. jako jedinou výtku k týhle plochý driftovačce, která nikoho nenechá chladným a má do sebe tolik charismatu jako žádná jiná... je to debilní ukládání hry, kdy už jsem dvakrát s přehledem ze san francisca putoval do garáže.

tak jak to čtu, tak Vám musím ještě napsat, že jestli tutoriál znamená tu misi v garážích, tak jste pěkná banda retardu. protože je to zaprvé jedno z nejzajímavějších kol a zadruhé po nastavení klávesnice jsem ji dal u kámoše napodruhý. ale ten si ted k počítači čuchnul, takže se to dalo jaksi čekat...
+1 +3 −2