Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ahoj,
dovolil jsem si napsat i tady, i když se to týká téhle hry, ale vyžaduje DLC Phileassonovo tajemství.
Připravil jsem ADK patch pro Windows 10. Hra nyní běží od začátku v plné obrazovce a navíc jsem počeštil Ergos Addon Pack 1.50.
Dohráno, dvojka je asi o třetinu kratší než jednička, ale celkově je to lepší hra. Pokuď to budete hrát, tak doporučuju mít v partě alespoň jednoho lučištníka s ohnivými šípy, ten je docela OP hlavně v prvních fázích hry. Nebojte se utrácet peníze, na konci jsem zas se svým šetřílkovským stylem měl tunu peněz a tucty lektvarů, který už mi byly k ničemu. S chutí bych se pustil do Drakensang 3, ale ten asi nikdy neuvidíme, bo Radon Labs po vydání RoT zkrachovali. Když jsem se koukal kolik toho prodali na Steamu, tak se ani nedivím. Asi špatnej marketing v NA, jak už to u německejch rpg bývá. Tím pádem jsem dnes se Schwarze Auge skončil stejně tak rychle, jako jsem o Vánocích začal.
Ještě bych chtěl vysvětlit rozdíl mezi lukem jedna, říkejme mu malý, který má 1d+4 a lukem dvě velkým, který má dmg 1d+9, přičemž malý útočí jednou za kolo a větší jednou za dvě kola. 1d je klasická šestimístná kostka , takže možné hodnoty jsou 1 2 3 4 5 6 .. průměrná aritmetická hodnota hodu je tedy 3,5. Malý luk útočí průměrně 3,5+4 tzn 7,5 za kolo a velký 3,5+9 tzn 12,5 za dvě kola. Velký luk tak dává 6,25 dmg na jedno kolo. Je to správně nebo jsem někde udělal chybu ?
Dojmy po cca 15 hodinách - River of Time je oproti prvnímu dílu koncentrovanější zábava. Postav k najmutí je sice méně, ale více spolu komunikují. Po grafické stránce vypadá hra rozhodně lépe než její předchůdce, postavy jsou tentokrát plně namluveny i když herecké výkony jsou všelijaké. Do již navštívených lokací se dá vrátit a s postupujícími kapitoly nabízejí nové questy. Farmení mobů bylo omezeno, celkové cestování po mapě bylo zkráceno, ale také došlo ke značnému snížení textu v dialozích. Ne, že by mi to po prvním díle až zas tolik vadilo.. V původní hře každý druhý Tonda vychrlil pět odstavů o historii Adventurie a to bylo místy docela únavné (hyperbola :). Možná je to ale jen tím, že hru překládala jiná skupina (jednička byla překládána přímo z nj, pokuď se nemýlím.)

Kdy budu mít možnost naverbovat do party Cana a Forgrimma ? Až odpluju z Nadoretu ?
@MickTheMage (15.01.2016 21:57): Souhlas, posledních pět hodin jsem toužebně očekával konec :) Jinak co jsem koukal, na internetu převažujou názory, že RoT je lepší než DE, o to víc mě překvapilo, že tu má první díl o chlup lepší skóre (75 vs 74).
Robili ste niekto side quest The Secret of the Dwarf Delving? Je dosť tažký, no ku koncu asi bude treba mať dosť xp.
@Bodkin (21.11.2012 01:37): Máš nějakej zdroj? Sice ta informace různě podivně kolovala po fórech, ale nikdy jsem nezahlídl, že by to potvrdil kdokoli z Valve či postihnutejch vývojářů. Navíc se tam pořád dostává dost menších her i bez Greenlightu.

Každopádně...
http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/ ... ailings-fixing-them/

"After all, Steam’s old selection process is still ticking along in the background, and many devs both large and small are bypassing Greenlight entirely for its greener pastures.

"It might be one of those games we would’ve taken anyway, but it doesn’t have to be binary. It doesn’t have to be Greenlight or talk to us. It can be both.”
Bodkin: Ale nemusej...asi to dělaj kvůli dodatečný propagaci. Možná jednaj se Steamem ještě zvlášť.

Však Valve nedávno prohlásili, že to není buď to či ono, ale že vývojáři můžou nacpat hru na Greenlight a souběžně se dohadovat přímo s Valve. Zavedení Greenlightu neznamená, že přestal fungovat standardní systém publikování.
Muze mi nekdo rict, proc hra jako Drakensang The River of Time musi prochazet pres Greenlight? Copak se ve Valve uz vsichni zblaznili?
Vyhrál jsem tuhle hru, ještě originálně zabalenou jako z obchodu, chce to někdo koupit?
Ne, ale teď jsem zjistil, že stejné účinky jako obvaz má rostlina obrtlík(whirlweed), takže tím pádem je to v pohodě, protože toho je všude hafo..
já jich měl taky tuny, ale hlavně proto, že jsem se léčil kouzly. nemáš tam žádného hýlera?
Ono zas tolik těch obvazů ze sudů, truhlic a jiného lootu není. I vendor jak se zdá, má jejich počet jen omezený.I na Drakensang wiki je jako jediný zdroj uveden prodavač.
Ještě mám jeden dotaz, kde seženu dostatek obvazů, respektivně z čeho se vyrábí ?
Majkee: Pokud si dobře vzpomínám, jako tank mi v obou dílech dobře posloužil Forgrimm. Obvykle hraju za podobný postavy sám, ale tady se mi hrozně nelíbil vzhled tý jediný předvolený postavy, tak jsem zvolil battlemage, kterej vypadal trochu normálněji:). Co se týče obouručních zbraní, moc si to nepamatuju, ale mám dojem, že kombinace jednoruč + štít byla lepší. Základ mý party byl Forgrimm = tank, Já = útočný kouzla + léčení + boostování statistik + summoning, Gladys = kritický zásahy kordem + podpůrný kouzla jako takový ty světlušky + trocha léčení. Ještě jsem měl myslím amazonku, ale to spíš jen tak do počtu.

Kua, zapomněl jsem, že se nebavíme o Dark Eye. V River of Time jsem to měl poskládaný trochu jinak, ale už si přesně nepamatuju specializace postav.
Teda ja som sa sustredil na vytvaranie liecivych elixirov, kedze tie najlepsie doplnuju zdravie pocas boja. Liecenie kuzlom bolo v niektorych situaciach, imho celkom pomale :) Chce to hlavne alchymiu a zhanat recepty a zbierat bylinky - teda co sa zdravia tyka :)
Takže nemám jet klasickýho dps wariora s dvojručákem ? Spíš jeden meč + štít, aby víc vydržel ? A jakej postoj si preferoval? Obranný nebo agresivni ?
Mně v obou dílech Drakensangu dost vyhovovala postava battlemage. Hodně silný ohnivý kouzla, trocha léčení, trocha summoningu a v nouzi umí i švihnout mečem. A každý postavě nalevelovat skilly jako dodge, parry, boj se štítem apod.
Tak jsem se nakonec rozhodl to rozjet znovu, ale tentokrát budu dávat body s větším rozmyslem. Dá se ve hře najít nějaký schopný healer ? Na žádného jsem nenarazil. Nebo musím udělat healera přímo ze své vlastní postavy ? Chtěl bych hrát spíš klasického válečníka.
Teď si vzpomínám, že i ke konci tam byla jedna těžší pasáž s CoDlike nekonečným respawnem nepřátel. A narozdíl od krysy byla povinná.:)
Já jsem hrál BG jen dvojku, ale ta mi nikdy nijak těžká nepřišla. Snad kromě závěrečnýho boje, kterej byl tuhej. První Dragon Age mi přišlo výrazně obtížnější.

Drakensangy mají obtížnost imho nastavenou dost dobře, je to výzva, ale není to nějaký nasírací (kromě jedný krysy v Dark Eye, na kterou se můžeš začít těšit:-D).
No, tak jsem skončil v tom chrámu na zapomenutém ostrově. Asi ve třetím patře jsem propadl texturou a vylezl dole v místnosti, kde je obří krab. Tam jsem dal quicksave, ale jak se pohnu tak na mě ten krab vyleze a nedám ho ani za boha..ani na lehkou obtížnost, protože je potřeba do něj prát zápalný šípy, oheň...atd. jak jsem se dočetl na netu. Ty ale nemám a protože při loadování autosavu před chrámem mi ta hra spadne, tak asi zkusím Dark Eye, protože jsem měl na postavách už 7 level(hotový Nadoret, Celnici a Elfí les) a nechce se mi to dělat znova. Škoda no, hra je to pěkná i když trošku težká, řekl bych dokonce, že těžší než byly BG.
Každopádně doporučuji vedlejšáky dělat, protože pokud se nenaleveluješ, v závěrečným boji dostaneš asi slušně na budku:).
já bych řekl, že pokud budeš ignorovat vedlejšáky, dohraješ hlavní kvest do 7mi hodin.
No, o těch čtyřiceti hodinách celkem pochybuju. Hlavně ono se to hraje celý dost pomalu, takže i když to možná pár desítek hodin dá, tak v hlavní linii projdeš několik málo lokací a je konec.
Dočetl jsem se, že obsahuje 30-40 hodin plnohodnotné zábavy a původní Drakensang : The Dark Eye okolo 90 hodin, to je hodně slušné i na RPG. Zas tak krátké to není. :)
River of Time je prequel k Dark Eye, takže příběhově o nic nepřicházíš. Herně je to úplně stejný, akorát River of Time je o hodně kratší ne tak roztahaný (ve skutečnosti je to tak krátký, že to působí spíš jako rozsáhlejší DLC nebo datadisk:)).
Rozehrál jsem přes pár dny tohle rpg a musím říct, že jsem velmi mile překvapen kvalitou příběhu, samotnými RPG prvky i grafickým zpracováním. Nevadí, že jsem vynechal první část(The Dark Eye) ? Nerad bych o něco přišel. Liší se nějak zásadně obě hry ?
Say: Imo ve fantasy hrách se opakují (většinou) stále ty stejná slova a souvětí.
Say: Imo ve fantasy hrách se opakují (většinou) stále ty stejná slova a souvětí.
Neboj, Blade of destiny ti bude kazit hra samotná. Pět hodin jsem se tam motal a přečetl tak dvě, tři věty.
Say: Česká verze je například na og. Kvalitnější ale asi bude verze anglická (a určitě německá), když Stíny nad Rivou byly jedna z prvních nadabovaných her.
vaření lektvarů je pro mě dost zásadní věc a v DtRoT jsem to používal fest. některé souboje bych bez many dával jen s obtížemi. teď jsem rozehrál The Dark Eye, tak uvidíme, jestli to bude lepší...
Ono se to dalo blbě použít, protože celá hra trvala pár hodin. V předchozím Drakensangu našly uplatnění i věci jako dwarf nose, sbírání kytiček, vaření lektvarů a podobný blbosti. Jinak ty sociální skilly šly celkem dobře používat i tady...
MtM: využití vlastnosti párkrát za hru pro mě není rozumné využití. soustředil jsem se na Arcane Lore a na Fast Talk, obojí jsem použil asi tak 3x. zbytečně vražené body, kterých jsme měl pořád málo.

Edit:

Seduce (Cano) jsem použil jednou (stejně bych ty prachy z ní vymlátil)
Etiketa (Ardo) jednou, na konci. Zbytečně.
Dwarfnose naprosto zbytečná položka.
Vacsina tych vlastnosti v Drakensangu isla nejakym sposobom rozumne vyuzit - len tak mimochodom. Toto nie je klasicke DSA ake bolo v Arkanii, tam by si sa z tych vlastnosti posral ;)
Garret: 3 stěnná kostka neexistuje. Ale i kdyby to bylo 2d4 vs 1d8, planovo vysvětlení platí stejně tak.
Neni, 2d3 hodi minimalne dvojku a obecne tam jsou jine pravdepodobnosti (1d6 ma kazde cislo 1-6 pravdepodobnost 1/6, 2d3 ma P(2)=1/9, P(3)=2/9, P(4)=3/9=1/3, P(5)=2/9, P(6)=1/9, tedy lidsky u 2d3 mas vyssi minimum a hazis "stredni" hodnoty s vyssi pravdepodobnosti nez krajni, takze proste s 1d6 bude mlatit v rozmezi 1-6 a s 2d3 v rozmezi 3-5 s jistou moznosti extremne (pokazenych) zasahu).
to jsem tak nějak vyčetl z pravidel, ale jaký je v tom teda potom rozdíl?

1d6 je přece to samé jako 2d3
Garret: Co se hodů týče týče... 1d6+3 udává, že házíš 1x 6ti stěnou kostkou a přičteš k výsledku 3. Např. na 2d8+IN hodíš 2x 8mi stěnou kostkou a přičteš bonus k inteligenci (ten je zpravidla 8,9=-1; 10,11=0; 12,13=1; 14,15=2 atd.). Uff, dál se mi to nechce rozepisovat. Horší je, že s každou edicí je to trošku jinak. To už v tom pak máš dobrý maglajz.
Nemáš rád procentuální hodnocení, ale dáváš 3 hvězdičky z pěti, což je úplně to samý, jako bys zaškrtl 60%:-D.
say: věděl jsem, že se ozveš. čekal jsem ale klasickou narážku o pozérovi nebo tak něco... grow up.

Marcusss: nehodnotím procentuálně, nemám to rád ;-)
no ale po skončení mi jsou vedlejšáky k ničemu, když ten parádní equipment nemám kde použít :-)

vedlejšáků není moc, ale zase jsou řádně dlouhé a obtížné...
Vedlejšáky si můžeš dodělat i po skončení hlavní linie, ale ono jich tam beztak moc není. Já jsem tu dýlku vůbec nepobral, za celou hru jsem postavy naleveloval jen asi na jedenáctou úroveň, neodemkl jsem jim spoustu skillů, který jsem zamýšlel, mohl jsem naverbovat jen pár společníků atd. Celý to působilo jako první kapitola nějakýho většího celku.
ty vole ani mi nemluv. včera jsem měl jako začít finální quest a když jsem zjistil, že z něj není cesty zpět jsem loadnul a začal plnit vedlejšáky. příběhová linka je neuvěřitelně krátká.

souboj s démonem mi šel bez dvou pečetí, ale trvalo to dlouho, taxem to loadnul a vrazil tam všechny.
Je to jen můj dojem, nebo je ta hra děsně krátká?

btw: Dokázal někdo dostat démona v elfích ruinách bez použití pečetí? Já si ani neškrtnul.:)
Neviem co myslis, pod pojmom fastravel - ak rychle body na jednej mape, tak tie funguju len z urcitych bodov. Resp. z jedneho bodu, do dalsieho. Dufam, ze si rozumieme. Nemozes skratka klikat hocikde na mape si.

Ad priserny dabing - suhlasim, ale ja som to hral aj v originale a tam je dabing vyborny. Ale to je tak vsetko s cim suhlasim.
nevíš, proč mi funguje ten Fast Travel tak v jednom z deseti případů?

irituje mě nekvalitní technické zpracování, ať už je to naprosto příšerný dabing, velká náročnost na RAM nebo špatná optimalizace. sere mě, že všechno v rozhovorech musím odklikávat a celková atmosféra mi přijde dost slabá. začátek u učitele mě neuvěřitelně zklamal, souboje jsou repetivní a design se zasekl někde napůl cesty mezi lineární a nelineární hrou.
Chystám se vyplout hledat vesnici Elfů, co jí mají napadnou piráti (hned po souboji s krakenem). Rozjede se hra ještě, nebo bude takhle unylá po celou dobu?