Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Jelikož jsem ještě předtím dohrál Inquisition, bohužel už jsem věděl, co za plantážníka to kopíruje Demogorgonův styl. Ale i tak jsem byl zvědav, co staré hlubiny vězení Šedých strážců všechno skrývají, proto jsem nabral svého dobrého bracha Varrica, jediného snesitelného trpaslíka v téhle sérii, hipster emo elfíka Fenrise, plus také chodící vagínu Isabelu, aby mi v tomhle dobrodružství pomohli. Inu, prostředí je mdlé, ne moc rozmanité a nudně šedo-béžové (podobně jako původní hra). I když začátek a konec na tom jsou celkem dobře. Trochu podobně to je se souboji... ze začátku mě to docela bavilo, ale jakmile jsem se později ve vězení koukl na mapu a cítil jsem spíše otrávení než vzrušení, věděl jsem, že je zle. Velice mě ale bavily dialogy mezi parťáky, i sám sarkastickej Hawk někdy zaperlí docela vtipné hlášky. A i ta mini linka s jeho fotrem byla docela zajímavá. Velká škoda, že nudné prostředí a nezáživné souboje DLC tolik shazují, potenciál to určitě mělo. Ovšem musím však zmínit ten závěr...

Finální souboj zdolán na Hard obtížnost. A musím teda říct, že takhle velký maso jsem za celou sérii doposud nezažil. Kdyby můj Hawk nebyl duchovní léčitel, opravdu bych neměl zdání, jak bych to měl dokončit. Trval mi asi něco přes hodinu, třikrát jsem se během toho dostal do nesmírně frustrující situace, kdy všichni parťáci byli mrtví, přičemž Hawk asi se 2% životů musel být v neustálém pohybu, jinak by zhebl. Pro mě osobně bez pochyby nebrutálnější bitva ze všech tří dílů. Ale hezky se na něm ukázalo, že ani v té nejzapeklitější a nejbeznadějnější chvíli se člověk nemusí hned vzdávat. A že jich bylo!

Pro: Finální souboj, začátek a konec, dialogy

Proti: celkově nudné prostředí a souboje

+14
  • PC 45
Tak dlho sa chodí s džbánom po vodu, až sa džbán rozbije... Začať komentár k DLC touto ľudovou múdrosťou sa môže zdať byť divné, ale myslím, že v tomto momente mi nič iné neostáva. Sám si kladiem otázku, čo som od DLC Legacy očakával*. Snáď asi zázraky? Neviem, možno som naivný, možno obľuba všetkého ostatného od Bioware mi zatvárala oči. Do istej miery chápem a toloreujem lineárny štýl - tzv. tunel, ktorý sa stal synonymom Bioware hier, avšak všetko má svoje medze. Obzvlášť keď z hľadiska formy dokáže malé poľské štúdio nakopať Kanaďanom gule. :)

Príbeh DLC je naznačený v popsie, ja len dodám, že okrem pár pochybných odhalení sa už v ňom naozaj nič iné diať nebude. Teda až na prechádzku tunelom od začiatku až do konca. Pri tejto prechádzke vám bude hra hádzať pod nohy "stovky" protivníkov a občas nejakého toho bossa - aby bol ten boj trochu zábavný. A on istým spôsobom je, keďže občas už aj treba rozmýšľať na koho, ako, kde a s čím zaútočiť. Bolo by to fajn, keby toho nebolo toľko. Presýťte niečím obsah a začne to byť otravné a nie zábavné. To sa presne (aspoň mne) stalo v prípade tohto DLC. Och áno, protivníci už nespawnujú pred vašimi očami (narozdiel od pôvodnej hry), ale niekde za rohom (kde to hráč nevidí) a potom pribiehajú na bojisko. Keď sa vám to zdá byť ako dobré vylepšenie...nech sa páči. Mne nie.

A to je vlastne všetko, čo sa dá o tomto DLC napísať. Čo iné by ste chceli počuť, že dabing je stále na relatívne dobrej úrovni? Áno je, ale to nie je žiadne prekvapenie a bojím sa povedať, že jediné pozitívum DLC. Samozrejme, keď neberieme do úvahy nové prostredie, v ktorom sa odohráva - a teda žiaden recyklát typu materská hra. Lenže to už dnes nestačí, ani v prípade DLC, ani v prípade plnohodnotnej hry. Vieme, že to ide lepšie a zaujímavejšie.

*Poznámka na záver: Úplne na samom počiatku DLC, to vo mne vyvolalo podivné očakávanie (netuším prečo), že by to mohlo byť niečo ako Watcher's Keep z Throne of Bhaal. Veľmi skoro po začiatku ma toto očakávanie prešlo... neviem čo som si myslel. :)

Pro: stále slušný dabing

Proti: kordior lezúci cez tunel do koridoru :), nič iné len séria súbojov, nudných a nezaujímavých

+11 +13 −2
  • PC 70
Druhé DLC se zaměřuje na to, co mi u prvního DA lezlo na nervy a u druhého naopak docela chybělo: delší dungeon. Legacy je vlastně jedna velká několikapatrová kobka, ale nutno dodat, že docela nápaditě řešená. Osobně si tohle DLC doporučuju střihnout někde v půlce druhého aktu, kdy je hráč už trochu naskillovaný, ale zároveň ještě není přejedený soubojů. Těch je tady požehnaně a jsou často i docela tuhé (bez zručného healera se schopností oživovat padlé přátele ani ránu). Samotný dungeon svým rozmanitým prostředím působí svěže a oproti zbytku hry dostatečně odlišně, takže i přes jeho solidní délku mě nezačal nudit. Design závěrečného bosse si ale pochvalovat nemůžu. Byl to tuhý, zdlouhavý a na psychiku dost vyčerpávající souboj - hlavně díky tupé AI spolubojovníků, která se s neutuchající vervou vrhala vstříc smrti.

Pro: design, zábavné souboje, slušná délka a fajnové odměny za splnění

Proti: bossfight, cena

+11
  • PC 70
Jen ve zkratce, dragon age jako takové je pro mně takový malý útěk z reality, líbí se mi emotivní příběh, skvěle spracovaná grafika a kombat systém, v podstatě hodnocení pro celkovou hru. Nevidím v DLC od celé hry žádný velký rozdíl až na pár nových NPC a jiné lokace.

Zároveň však souhlasím s Mickyho hodnocením, já jsem ale spíš ten "úchylnej typ", kterého baví dívat se na rozlétávající se kousky těl nepřátel do všech stran :-D

Pro: Nové lokace, návrat šedých strážců, málo rogun :-D

Proti: Krátké, slabý příběh, vývojaři vychvalovaná zbraň kterou si můžete

+3 +8 −5